Grupy dyskusyjne   »   Zimówki na jednej osi

Zimówki na jednej osi



1 Data: Listopad 04 2014 07:49:46
Temat: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?



2 Data: Listopad 04 2014 08:45:39
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisa³(a):

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

Jazda po ¶niegu z prêdko¶ci± wy¿sz± ni¿ spacerowa, to bêdzie wyzwanie.
Natomiast jak potrzebujesz tylko wydobyæ siê z jakiego¶ za¶nie¿onego
parkingu, a dalej masz od¶nie¿on± drogê to od biedy mo¿na próbowaæ (na
podobnej zasadzie na której ³añcuchy nak³ada siê tylko na o¶ napêdzan± i
siê bez problemu jedzie, tyle ¿e powoli i uwa¿nie - bo zak³adam ¿e masz
auto FWD).

Jedziesz ca³y czas ¿e ¶wiadomo¶ci± ¿e jak siê gdzie¶ przydarzy trochê
¶niegu, to tylna o¶ natychmiast postanowi wyprzedziæ przedni± :-)

Sporo jeszcze zale¿y od stanu i odzaju tych letnich - niektóre jak s± nowe,
radz± sobie na ¶niegu nawet nie najgorzej, inne z kolei s± tragiczne,
zw³aszcza jak bie¿nika ju¿ mniej.

3 Data: Listopad 04 2014 11:55:48
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 08:45, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisa³(a):

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?
Jazda po ¶niegu z prêdko¶ci± wy¿sz± ni¿ spacerowa, to bêdzie wyzwanie.
Natomiast jak potrzebujesz tylko wydobyæ siê z jakiego¶ za¶nie¿onego
parkingu, a dalej masz od¶nie¿on± drogê to od biedy mo¿na próbowaæ (na
podobnej zasadzie na której ³añcuchy nak³ada siê tylko na o¶ napêdzan± i
siê bez problemu jedzie, tyle ¿e powoli i uwa¿nie - bo zak³adam ¿e masz
auto FWD).

Jedziesz ca³y czas ¿e ¶wiadomo¶ci± ¿e jak siê gdzie¶ przydarzy trochê
¶niegu, to tylna o¶ natychmiast postanowi wyprzedziæ przedni± :-)

Sporo jeszcze zale¿y od stanu i odzaju tych letnich - niektóre jak s± nowe,
radz± sobie na ¶niegu nawet nie najgorzej, inne z kolei s± tragiczne,
zw³aszcza jak bie¿nika ju¿ mniej.

Taki okres i czasy ¿e w zimie i z³ych warunkach absolutnie nic mnie nie zmusza aby je¼dziæ szybciej ni¿ tempem spacerowym.
  I g³ównie o co¶ takiego mi chodzi - o wyjechanie z za¶nie¿onego parkingu, o podjazd z postoju pod górkê, wyjazd z zaspy itd.
A czy w ogóle kto¶ je¼dzi zima z inn± ¶wiadomo¶ci± ¿e ¿e za chwilê mo¿na trafiæ na oblodzon± drogê, czy zaspê, ¿e nie wspomnê o najgorszym z mo¿liwych zagro¿eñ - lodowych koleinach? No có¿, pewnie wiêkszo¶æ kierowców je¼dzi po autostradach i innych drogach szybkiego ruchu, czy mie¶cie i z czym¶ takim w ogóle siê nie spotyka, ale dla mnie mieszkañca wsi jest to w zimie codzienno¶æ. Drogi dojazdowe w ostatnim stopniu od¶nie¿ania.
Na letnich przejecha³am zaledwie oko³o 5tys km, i maj± nieca³y rok, a wiêc prawie nówki..

4 Data: Listopad 06 2014 09:04:48
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 04 Nov 2014 11:55:48 +0100, Trybun napisa³(a):

Sporo jeszcze zale¿y od stanu i odzaju tych letnich - niektóre jak s± nowe,
radz± sobie na ¶niegu nawet nie najgorzej, inne z kolei s± tragiczne,
zw³aszcza jak bie¿nika ju¿ mniej.

Taki okres i czasy ¿e w zimie i z³ych warunkach absolutnie nic mnie nie
zmusza aby je¼dziæ szybciej ni¿ tempem spacerowym.
  I g³ównie o co¶ takiego mi chodzi - o wyjechanie z za¶nie¿onego
parkingu, o podjazd z postoju pod górkê, wyjazd z zaspy itd.
A czy w ogóle kto¶ je¼dzi zima z inn± ¶wiadomo¶ci± ¿e ¿e za chwilê mo¿na
trafiæ na oblodzon± drogê, czy zaspê, ¿e nie wspomnê o najgorszym z
mo¿liwych zagro¿eñ - lodowych koleinach?

Tak, ale maj±c podobne opony masz szerok± mo¿liwo¶æ reakcji.
A maj±c z ty³u opony du¿o mniej przyczepne ni¿ z przodu praktycznie ju¿ jej
nie masz.
Jazda musi byæ bardzo powolna, du¿o wolniejsza ni¿ na 4 zimówkach

No có¿, pewnie wiêkszo¶æ
kierowców je¼dzi po autostradach i innych drogach szybkiego ruchu, czy
mie¶cie i z czym¶ takim w ogóle siê nie spotyka, ale dla mnie mieszkañca
wsi jest to w zimie codzienno¶æ. Drogi dojazdowe w ostatnim stopniu
od¶nie¿ania.

W takiej sytuacji to jednak radzi³bym zêby w ¶cianê i zdobyæ 4 zimówki -
gorsze, u¿ywane, ale 4.

Zestaw 2 zimówek, to siê raczej nadaje dla kogo¶ z miasta, kto zasadniczo
nie je¼dzi po o¶nie¿onych drogach, bo ma wszystko od¶nie¿one, a jedynie
sporadycznie spotyka jakie¶ o¶nie¿one kawa³ki których bez zimówek na osi
napêdowej po prostu nie pokona.

Na wiejskie drogi moim zdaniem du¿o lepiej mieæ 4 zimówki, no chyba ¿e Ci
siê trafi zima bez ¶niegu.

5 Data: Listopad 04 2014 17:28:28
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Artur Miller 

W dniu 2014-11-04 08:45, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisa³(a):

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

[...]

Jedziesz ca³y czas ¿e ¶wiadomo¶ci± ¿e jak siê gdzie¶ przydarzy trochê
¶niegu, to tylna o¶ natychmiast postanowi wyprzedziæ przedni± :-)


znaczy letnie gumy daj± +10 do napêdu? :) je¼dzi³em tak ca³y zesz³y sezon (napêd na przód) i jako¶ nie zauwa¿y³em, zeby jakies moje tylne osie mnie wyprzedza³y. na zakrêcie, nadsterownym autem tak, ale ile jest takich z napêdem na przód?

@

6 Data: Listopad 04 2014 20:54:19
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Tomek KaÅ„ka 

Artur Miller  napisa³(a)

W dniu 2014-11-04 08:45, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisa³(a):

Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?

[...]

Jedziesz ca³y czas ¿e Å›wiadomoÅ›ciÄ… ¿e jak siÄ™ gdzieÅ› przydarzy trochÄ™
śniegu, to tylna oś natychmiast postanowi wyprzedzić przednią :-)


znaczy letnie gumy dajÄ… +10 do napÄ™du? :) je¼dzi³em tak ca³y zesz³y
sezon (napÄ™d na przód) i jakoÅ› nie zauwa¿y³em, zeby jakies moje tylne
osie mnie wyprzedza³y. na zakrÄ™cie, nadsterownym autem tak, ale ile jest
takich z napÄ™dem na przód?



Je¼dzi³em tak przez 1 popo³udnie, po lekko oprószonych Å›niegiem ulicach.
KAÅ»DA próba hamowania, koÅ„czy³a siÄ™ poÅ›lizgiem tylnej osi.
Samochód nie mia³ ABS, mo¿e jakby mia³, to by³oby ³atwiej.

--
Tomek

7 Data: Listopad 05 2014 20:55:39
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: DJ Abelson? 

W dniu 2014-11-04 o 08:45, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisa³(a):

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

Jazda po ¶niegu z prêdko¶ci± wy¿sz± ni¿ spacerowa, to bêdzie wyzwanie.

  Bredzisz jak po grzybkach i wcale nie w occie. Po cholerê rozpowszechniasz takie bzdury publicznie, p³ac± ci za to? Je¼dzi³e¶ samochodem?
--
"Com napisa³, napisa³em"

               Pontius Pilatus

8 Data: Listopad 04 2014 08:48:24
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Franek Kalina 

Trybun pisze:

Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?


Pogorszy. Ruszać bÄ™dziesz normalnie - na ile pozwolÄ… ci zimówki (przy za³ozeniu przedniego napÄ™du), ale hamowanie na Å›liskiej nawierzchni, zw³aszcza na ³ukach bÄ™dzie troszkÄ™ ryzykowne.

9 Data: Listopad 04 2014 01:20:51
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Marcin Kiciñski 

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 08:48:05 UTC+1 u¿ytkownik Franek Kalina napisa³:

Trybun pisze:
> Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
> znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?


Pogorszy. Ruszaæ bêdziesz normalnie - na ile pozwol± ci zimówki (przy
za³ozeniu przedniego napêdu), ale hamowanie na ¶liskiej nawierzchni,
zw³aszcza na ³ukach bêdzie troszkê ryzykowne.

To tez zalezy jakie sa te letnie. Mialem np. Michelin Energy, ktore po sniegu
jezdzily calkiem znosnie (takze w konfiguracji: przod-zima, tyl-lato) oraz
Uniroyal Rally, ktore po sniegu nie chcialy jezdzic wogole.

Pozdrawiaam
MK

10 Data: Listopad 04 2014 11:56:01
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 08:48, Franek Kalina pisze:

Trybun pisze:
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?


Pogorszy. Ruszać bÄ™dziesz normalnie - na ile pozwolÄ… ci zimówki (przy za³ozeniu przedniego napÄ™du), ale hamowanie na Å›liskiej nawierzchni, zw³aszcza na ³ukach bÄ™dzie troszkÄ™ ryzykowne.

A wiÄ™c trzeba siÄ™ rozglÄ…dać za druga parÄ… zimówek.. DziÄ™ki.

11 Data: Listopad 04 2014 10:09:36
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?

Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...

J.

12 Data: Listopad 04 2014 11:56:24
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 10:09, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?

Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...

J.


Ale to jest strach czymÅ› namacalnym powodowany? Przecie¿ zima to chyba  ogólnie strach na zakrÄ™tach bez rozró¿niania na jakich oponach siÄ™ jedzie?

13 Data: Listopad 04 2014 11:58:50
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2014-11-04 o 10:09, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?

Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...

Ale to jest strach czymÅ› namacalnym powodowany? Przecie¿ zima to chyba  ogólnie strach na zakrÄ™tach bez rozró¿niania na jakich oponach siÄ™ jedzie?

Jak tyl nie wylatuje w bok, to jakis mniejszy.

J.

14 Data: Listopad 05 2014 11:10:21
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 11:58, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2014-11-04 o 10:09, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?

Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...

Ale to jest strach czymÅ› namacalnym powodowany? Przecie¿ zima to chyba  ogólnie strach na zakrÄ™tach bez rozró¿niania na jakich oponach siÄ™ jedzie?

Jak tyl nie wylatuje w bok, to jakis mniejszy.

J.


Tu ju¿ g³ównÄ… rolÄ™ zdaje siÄ™ odgrywa prÄ™dkoæ z jakÄ… siÄ™ pokonuje dany zakrÄ™t. Nawet najlepsze zimówki nie pomogÄ… gdy na Å›niegu podchodzi siÄ™ do zakrÄ™tu z 120 na liczniku. Tak¿e hamowanie czy jakieÅ› szybkie ruchy kierownicÄ… z pewnoÅ›ciÄ… spowodujÄ… zerwanie przyczepnosci. I to sÄ… to przynajmniej dla mnie oczywiste sprawy, bo jako kierowca je¿d¿Ä™ ju¿ z jakieÅ› 30 lat. Tak¿e sporo jazdy w górach. Jedyna niewiadoma to jak siÄ™ mo¿e zachować auto z ró¿nym ogumieniem na osiach, czy sÄ… jakieÅ› drastyczne przesilenia itp. bo z tym jeszcze nie eksperymentowa³em.

15 Data: Listopad 04 2014 23:59:12
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Jimiasty 

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 11:56:10 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:

Przecie¿ zima to chyba 
ogólnie strach na zakrêtach bez rozró¿niania na jakich oponach siê jedzie?

Zrobisz wszsystkim przysluge, gdy przerzucisz sie na taksowke/busa.

--
Pozdr.
Jimiasty

16 Data: Listopad 05 2014 11:14:40
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-05 o 08:59, Jimiasty pisze:

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 11:56:10 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:
Przecie¿ zima to chyba
ogólnie strach na zakrêtach bez rozró¿niania na jakich oponach siê jedzie?
Zrobisz wszsystkim przysluge, gdy przerzucisz sie na taksowke/busa.


Wszystkim?, chyba jednak nigdy, nigdzie ¿adnej kwestii nie ma czego¶ takiego jak bez wyj±tku wszyscy, a skoro nie ma to mo¿na wiedzieæ jak± grupê reprezentujesz w swojej opinii?

17 Data: Listopad 05 2014 15:26:53
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-11-05 11:14, U¿ytkownik Trybun napisa³:

Przecie¿ zima to chyba
ogólnie strach na zakrÄ™tach bez rozró¿niania na jakich oponach siÄ™
jedzie?
Zrobisz wszsystkim przysluge, gdy przerzucisz sie na taksowke/busa.


Wszystkim?, chyba jednak nigdy, nigdzie ¿adnej kwestii nie ma czegoÅ›
takiego jak bez wyjÄ…tku wszyscy, a skoro nie ma to mo¿na wiedzieć jakÄ…
grupÄ™ reprezentujesz w swojej opinii?

Po wypowiedzi widać ¿e takÄ… której ju¿ jakiÅ› idiota trafi³ w auto
a potem siÄ™ t³umaczy³ "no panie przecie¿ mia³em zimówki na osi
napÄ™dowej wiÄ™c nie wiem dlaczego straci³em przyczepnoæ".


Pozdrawiam

18 Data: Listopad 04 2014 10:57:06
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Marek 

On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:

Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

19 Data: Listopad 04 2014 11:59:46
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:

On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.


Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu. Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

20 Data: Listopad 04 2014 12:07:43
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:

Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.
Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu.

Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.

Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Ale co - to bylo audi quattro ?
Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD, nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie trzymaja :-)

Gdzies tam jeszcze mozesz odszukac podzial ciezaru na osie ... wcale sie nie zdiwie jak vectra bedzie miala wiecej % z przodu niz Kadet.

Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod podniesc i przestawic :-)

Nowoczesne samochody moga miec TCS/ASR ... troche daje..

J.

21 Data: Listopad 04 2014 12:50:24
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 4 Nov 2014 12:07:43 +0100, J.F. napisa³(a):

Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod
gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod
podniesc i przestawic :-)

Oj, prawda :) Wielka szkoda ¿e niemal wszystkie zerdzewia³y do cna...
--
Jacek

22 Data: Listopad 05 2014 11:20:35
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 12:50, Jacek Maciejewski pisze:

Dnia Tue, 4 Nov 2014 12:07:43 +0100, J.F. napisa³(a):

Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod
gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod
podniesc i przestawic :-)
Oj, prawda :) Wielka szkoda ¿e niemal wszystkie zerdzewia³y do cna...

No nie ¿artuj, malucha ¿a³ujesz? Przecie¿ to parodia samochodu. Nie widaæ w nim absolutnie ¿adnych zalet. No mo¿e poza cen± zakupu.

23 Data: Listopad 05 2014 11:49:17
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2014-11-04 o 12:50, Jacek Maciejewski pisze:

Dnia Tue, 4 Nov 2014 12:07:43 +0100, J.F. napisa³(a):
Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod
gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod
podniesc i przestawic :-)
Oj, prawda :) Wielka szkoda ¿e niemal wszystkie zerdzewia³y do cna...

No nie ¿artuj, malucha ¿a³ujesz? Przecie¿ to parodia samochodu. Nie widaæ w nim absolutnie ¿adnych zalet. No mo¿e poza cen± zakupu.

Prawie sie z Toba zgodze. Nie ma zadnych zalet

Jak jednak sniezna zima w Karpaczu czy Zakopanem widzisz malucha jadacego zwawo pod gore, to jednak dostrzegasz pewne zalety.

A swoim aktualnym samochodem na dwoch letnich oponach potrafisz tak ?
http://www.youtube.com/watch?v=9ACnCkX69Hw
http://www.youtube.com/watch?v=9uEZkXDooSw

J.

24 Data: Listopad 05 2014 11:20:03
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 12:07, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.
Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu.

Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.

Jednak trzeba bêdzie mi poczekaæ na now± dostawê do Biedronki. Nie u¶miecha mi siê p³acenie po 200-300z³ za oponê w sklepie motoryzacyjnym, albo 100 za u¿ywan± na z³omowisku.


Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Ale co - to bylo audi quattro ?
Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD, nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie trzymaja :-)

Gdzies tam jeszcze mozesz odszukac podzial ciezaru na osie ... wcale sie nie zdiwie jak vectra bedzie miala wiecej % z przodu niz Kadet.

Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod podniesc i przestawic :-)

Nowoczesne samochody moga miec TCS/ASR ... troche daje..

J.





Ale¿ sk±d, normalne Audi 80 cupe z silnikiem 1.3 i o ile sie nie mylê 75 konikami. i ma³e sprostowanie - nie z 85 a z 81 roku. W³a¶ciciel jeszcze nim je¼dzi. Choæ przednie b³otniki trzymaj± siê g³ównie na rdzy.. Ale to nie wina blach, tylko faktu ¿e ten model nie by³ fabrycznie wyposa¿any w nadkola.
Pisz±c o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak rêkawiczka nie mia³em na my¶li tylko poruszania siê nimi w zimie. Np. tym audi znajomego wje¿d¿am na kana³ (do¶æ stromy) jak ¿adnym innym wspó³czesnym autem bez niczyjej pomocy.

Co do tej Vectry, tak, byæ mo¿e chodzi³o tam o ogumianie, jednak pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e trzykrotna zmiana opon na przednich ko³ach nic nie zmieni³a w tym wzglêdzie. Auto na ¶niegu sta³o jak wmurowane i bez pomocy pasa¿era nigdy bym nim nie ruszy³. Dopiero pod sam koniec u¿ytkowania szarpn±³em siê na zimówki i nie by³o ju¿ problemów z ruszaniem.
Co do obci±¿enia przodu, Vectra na pewno bardziej mia³a obci±¿ony przód od tego Audi.

25 Data: Listopad 05 2014 13:02:18
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2014-11-04 o 12:07, J.F. pisze:

Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.
Jednak trzeba bêdzie mi poczekaæ na now± dostawê do Biedronki. Nie u¶miecha mi siê p³acenie po 200-300z³ za oponê w sklepie motoryzacyjnym, albo 100 za u¿ywan± na z³omowisku.

A sprawdzales w tych sklepach, tudziez na allegro, ceneo itp ?
Watpie aby Biedronka jakis wielki upust utargowala - podobny pewnie jak reszta hurtowni.
Co najwyzej gumiarze moga swoj narzut miec - jak sie pytasz to "250", jak przyjedziesz ze swoimi "a u mnie po 180"


Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Ale co - to bylo audi quattro ?
Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD, nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie trzymaja :-)

Ale¿ sk±d, normalne Audi 80 cupe z silnikiem 1.3 i o ile sie nie mylê 75 konikami. i ma³e sprostowanie - nie z 85 a z 81 roku. W³a¶ciciel jeszcze nim je¼dzi. Choæ przednie b³otniki trzymaj± siê g³ównie na rdzy.. Ale to nie wina blach, tylko faktu ¿e ten model nie by³ fabrycznie wyposa¿any w nadkola.
Pisz±c o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak rêkawiczka nie mia³em na my¶li tylko poruszania siê nimi w zimie. Np.

Pewnie miales np ten brak nadkoli :-P

tym audi znajomego wje¿d¿am na kana³ (do¶æ stromy) jak ¿adnym innym wspó³czesnym autem bez niczyjej pomocy.
Co do tej Vectry, tak, byæ mo¿e chodzi³o tam o ogumianie, jednak pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e trzykrotna zmiana opon na przednich ko³ach nic nie zmieni³a w tym wzglêdzie. Auto na ¶niegu sta³o jak wmurowane i bez pomocy pasa¿era nigdy bym nim nie ruszy³. Dopiero pod sam koniec u¿ytkowania szarpn±³em siê na zimówki i nie by³o ju¿ problemów z ruszaniem.

No ba - kupujesz najtansze letnie opony w Biedronce i narzekasz ze na sniegu nie dzialaja ? :-) (*)

Nie wiem na co konkretnie narzekasz, ale naprawde nie spodziewam sie wiekszych roznic w napedzie w "zwyklych FWD".
Jesli ci sie w Vectrze kola krecily a auto stalo to pretensje do opon, do siebie, do kolein, do zimy, do sprzegla.
A do Opla tylko jesli reczny zamarza w tym modelu.

Co do obci±¿enia przodu, Vectra na pewno bardziej mia³a obci±¿ony przód od tego Audi.

Ale opony z biedronki :-P

(*) Drogie letnie opony wcale nie musza byc lepsze na sniegu, wrecz bym zalozyl ze beda gorsze.
Na zime sa zimowe lub caloroczne.

J.

26 Data: Listopad 05 2014 14:58:56
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-05 o 13:02, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2014-11-04 o 12:07, J.F. pisze:
Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.
Jednak trzeba bêdzie mi poczekaæ na now± dostawê do Biedronki. Nie u¶miecha mi siê p³acenie po 200-300z³ za oponê w sklepie motoryzacyjnym, albo 100 za u¿ywan± na z³omowisku.

A sprawdzales w tych sklepach, tudziez na allegro, ceneo itp ?
Watpie aby Biedronka jakis wielki upust utargowala - podobny pewnie jak reszta hurtowni.
Co najwyzej gumiarze moga swoj narzut miec - jak sie pytasz to "250", jak przyjedziesz ze swoimi "a u mnie po 180"

Nie, bo nie widzê sensu kupowania opon na aukcjach czy sklepach wysy³kowych...
Nie mam pojêcia jak to jest z t± Biedronk±, ale cena któr± zap³aci³em za nowki - 130z³ za sztukê 195/65/15 - Kormorany Made in Serbia,  jest dla mnie do zaakceptowania, bo tyle samo sobie ¿ycz± handlarze na z³omowiskach za towar dziesiêcioletni.



Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Ale co - to bylo audi quattro ?
Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD, nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie trzymaja :-)

Ale¿ sk±d, normalne Audi 80 cupe z silnikiem 1.3 i o ile sie nie mylê 75 konikami. i ma³e sprostowanie - nie z 85 a z 81 roku. W³a¶ciciel jeszcze nim je¼dzi. Choæ przednie b³otniki trzymaj± siê g³ównie na rdzy.. Ale to nie wina blach, tylko faktu ¿e ten model nie by³ fabrycznie wyposa¿any w nadkola.
Pisz±c o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak rêkawiczka nie mia³em na my¶li tylko poruszania siê nimi w zimie. Np.

Pewnie miales np ten brak nadkoli :-P

Je¼dzi³e¶ kiedy takim Audi czy Kadetem? Bo je¿eli nie to i tak nie nie uwierzysz jakie to by³y przyjazne kierowcy auta. Te dzisiejsze opas³e krowy którymi jeste¶my zmuszeni je¼dziæ to kilka klas poni¿ej kiomfortu i ergonomii wzglêdem tamtych aut.


tym audi znajomego wje¿d¿am na kana³ (do¶æ stromy) jak ¿adnym innym wspó³czesnym autem bez niczyjej pomocy.
Co do tej Vectry, tak, byæ mo¿e chodzi³o tam o ogumianie, jednak pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e trzykrotna zmiana opon na przednich ko³ach nic nie zmieni³a w tym wzglêdzie. Auto na ¶niegu sta³o jak wmurowane i bez pomocy pasa¿era nigdy bym nim nie ruszy³. Dopiero pod sam koniec u¿ytkowania szarpn±³em siê na zimówki i nie by³o ju¿ problemów z ruszaniem.

No ba - kupujesz najtansze letnie opony w Biedronce i narzekasz ze na sniegu nie dzialaja ? :-) (*)

Nie wiem na co konkretnie narzekasz, ale naprawde nie spodziewam sie wiekszych roznic w napedzie w "zwyklych FWD".
Jesli ci sie w Vectrze kola krecily a auto stalo to pretensje do opon, do siebie, do kolein, do zimy, do sprzegla.
A do Opla tylko jesli reczny zamarza w tym modelu.

O czym Ty gadasz? Jakie opony z Biedronki które nie dzia³aj±? W Biedronce kupi³em dwie zimówki których jeszcze nie mia³em okazji wypróbowaæ. A opony letnie w Vectrze to wyrób takich firm jak Pirelli i Continental, pirelki jeszcze le¿± w gara¿u.  I sam nie wiem na co narzekaæ - na auto które ewidentnie nie chcia³o je¼dziæ zim± na letnich oponach czy na same opony firm ww firm.


Co do obci±¿enia przodu, Vectra na pewno bardziej mia³a obci±¿ony przód od tego Audi.

Ale opony z biedronki :-P

(*) Drogie letnie opony wcale nie musza byc lepsze na sniegu, wrecz bym zalozyl ze beda gorsze.
Na zime sa zimowe lub caloroczne.

J.


Co Ty z t± biedronk±, próbujesz wykreowaæ rzeczywisto¶æ czy co?

27 Data: Listopad 05 2014 15:55:31
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³
W dniu 2014-11-05 o 13:02, J.F. pisze:

Jednak trzeba bêdzie mi poczekaæ na now± dostawê do Biedronki. Nie u¶miecha mi siê p³acenie po 200-300z³ za oponê w sklepie motoryzacyjnym, albo 100 za u¿ywan± na z³omowisku.
A sprawdzales w tych sklepach, tudziez na allegro, ceneo itp ?
Watpie aby Biedronka jakis wielki upust utargowala - podobny pewnie jak reszta hurtowni.
Nie, bo nie widzê sensu kupowania opon na aukcjach czy sklepach wysy³kowych...
Nie mam pojêcia jak to jest z t± Biedronk±, ale cena któr± zap³aci³em za nowki - 130z³ za sztukê 195/65/15 - Kormorany Made in Serbia, jest dla

ceneo znajduje od 155zl+10 za dostawe
http://www.robocar.pl/opony/zimowe/osobowe/kormoran+snowpro+b2+195+65r15+95t+ee1+xl,195%2065R15,22,0,5-0,115580969,szi.html
http://www.inopony.pl/opony,0,49246/kormoran-snowpro-b2-195-65-r15-95-t-.html?ref=ceneo

No, w Biedronce istotnie taniej, ale jak drugiej dostawy nie bedzie, to znow nie tak drogo ...

Tak nawiasem mowiac to te Kormorany maja na mokrym przyczepnosc E, to nie jest dobry wynik.

Pisz±c o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak rêkawiczka nie mia³em na my¶li tylko poruszania siê nimi w zimie. Np.>
Pewnie miales np ten brak nadkoli :-P
Je¼dzi³e¶ kiedy takim Audi czy Kadetem? Bo je¿eli nie to i tak nie nie uwierzysz jakie to by³y przyjazne kierowcy auta. Te dzisiejsze opas³e krowy którymi jeste¶my zmuszeni je¼dziæ to kilka klas poni¿ej kiomfortu i ergonomii wzglêdem tamtych aut.

Kadetem, kombi. Istotnie - nie uwierze :-)
Auto jak auto. Nic nadzwyczajnego, rzeklbym - toporne.
Audi 80 chyba tez kiedys jechalem, i tez bez jakis zachwytow.
Ale mnie sie wiekszoscia samochodow dosc dobrze jezdzi - ale kazde ma jakies wady.

Co do tej Vectry, tak, byæ mo¿e chodzi³o tam o ogumianie, jednak pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e trzykrotna zmiana opon na przednich ko³ach nic nie zmieni³a w tym wzglêdzie. Auto na ¶niegu sta³o jak wmurowane i bez pomocy pasa¿era nigdy bym nim nie ruszy³. Dopiero pod sam koniec u¿ytkowania szarpn±³em siê na zimówki i nie by³o ju¿ problemów z ruszaniem.
No ba - kupujesz najtansze letnie opony w Biedronce i narzekasz ze na sniegu nie dzialaja ? :-) (*)

O czym Ty gadasz? Jakie opony z Biedronki które nie dzia³aj±? W Biedronce kupi³em dwie zimówki których jeszcze nie mia³em okazji wypróbowaæ. A opony letnie w Vectrze to wyrób takich firm jak Pirelli i Continental, pirelki jeszcze le¿± w gara¿u.  I sam nie wiem na co narzekaæ - na auto które ewidentnie nie chcia³o je¼dziæ zim± na letnich oponach czy na same opony firm ww firm.

Na siebie narzekac. Kupujesz opony, nawet uznanej firmy, ale z wyraznym typem "letnie", to sie nie dziw ze na sniegu nie jada. Nie musza. Na snieg ten producent robi zimowe opony. Ktore klient ma kupic
I zmiana nie pomoze ... choc czasem i pomoze, letnie na sniegu zachowuja sie roznie.
Ale nie ma reguly ze im drozsze tym lepiej. One sie maja lepiej zachowywac w lecie, nie w zimie.

J.

28 Data: Listopad 05 2014 15:59:55
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Budzik 

U¿ytkownik J.F.  ...

ceneo znajduje od 155zl+10 za dostawe
http://www.robocar.pl/opony/zimowe/osobowe/kormoran+snowpro+b2+195+65r1
5+95t+ee1+xl,195%2065R15,22,0,5-0,115580969,szi.html
http://www.inopony.pl/opony,0,49246/kormoran-snowpro-b2-195-65-r15-95-t
-.html?ref=ceneo

http://allegro.pl/195-65r15-zimowe-bieznikowane-wz-winter-3-doz-gwar-
i4726574592.html

190z³ za dwie...

29 Data: Listopad 06 2014 14:44:51
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup U¿ytkownik J.F.  ...

ceneo znajduje od 155zl+10 za dostawe
http://www.robocar.pl/opony/zimowe/osobowe/kormoran+snowpro+b2+195+65r15+95t+ee1+xl,195%2065R15,22,0,5-0,115580969,szi.html
http://www.inopony.pl/opony,0,49246/kormoran-snowpro-b2-195-65-r15-95-t.html?ref=ceneo

http://allegro.pl/195-65r15-zimowe-bieznikowane-wz-winter-3-doz-gwar-i4726574592.html
190z³ za dwie...

Ale na przednia os je potem czy na tylna ?
Bo duzo od tego zalezy :-)



J.

30 Data: Listopad 06 2014 14:59:51
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Budzik 

U¿ytkownik J.F.  ...

http://allegro.pl/195-65r15-zimowe-bieznikowane-wz-winter-3-doz-gwar-i4
726574592.html 190z³ za dwie...

Ale na przednia os je potem czy na tylna ?
Bo duzo od tego zalezy :-)

Ale to juz kolega ustali³ w innym po¶cie.
W zale¿nosci w ktora strone czesciej skrêca - albo na lewa albo na prawa
strone samochodu!

31 Data: Listopad 04 2014 14:33:29
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Marek 

On 04.11.2014 11:59, Trybun wrote:

W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.


Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu.
Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem
¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych
si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana
rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Jesli jezdzisz wolno i tylko po wsi to daj na przod. Bedziesz mial lepsze ruszanie.
Jesli juz planujesz jechac gdzies ciut szybciej i na zakretach to wole kosztem lepszego ruszania bezpieczniej jest miec lepsza stabilnosc w zakretach.
Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym cos tam probowac.

Swoja droga to proponuje testowo na szerokiej drodze na lodzie zrobic nagly skret kierwnica i przyhamowac. Wtedy zrozumiesz o czym pisze.
Jak tak kiedys awaryjnie mijalem autostpowicza co mi pod kola wyskoczyl.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

32 Data: Listopad 04 2014 17:32:12
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Artur Miller 

W dniu 2014-11-04 14:33, Marek pisze:
[...]

Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub
hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym
cos tam probowac.


hm... opisz dok³adniej pls jak sie to robi (g³ównie to "skontrowanie silnikiem lub hamulcem"), gdy podsterowne auto traci przyczepno¶æ przedniej osi na zakrêcie?

@

33 Data: Listopad 04 2014 16:56:36
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Jacek Politowski 

In article  Marek wrote:

Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub
hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym
cos tam probowac.

Rêcznym? To chyba tylko ten po¶lizg pog³êbiæ...


--
Jacek Politowski

34 Data: Listopad 05 2014 07:40:08
Temat: Re: �
Autor: MichaÅ‚G 

Marek pisze:

On 04.11.2014 11:59, Trybun wrote:
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.


Ale wtedy przypuszczalnie b�d� wielkie problemy z ruszeniem na �niegu.
Tak mia�em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
chcia�a si� przestawi�, na r�wnym terenie!!. A jako ciekawostk� powiem
�e Audi z 85roku na letnich oponach by� w stanie wyjecha� o w�asnych
si�ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by�y za auta, jak dobrze dopasowana
r�kawiczka... albo pierwsze Kadety,..


Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym cos tam probowac.

jest dok³adnie odwrotnie- sprawdz przy okazji

35 Data: Listopad 05 2014 11:22:21
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 14:33, Marek pisze:

On 04.11.2014 11:59, Trybun wrote:
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.


Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu.
Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem
¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych
si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana
rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Jesli jezdzisz wolno i tylko po wsi to daj na przod. Bedziesz mial lepsze ruszanie.
Jesli juz planujesz jechac gdzies ciut szybciej i na zakretach to wole kosztem lepszego ruszania bezpieczniej jest miec lepsza stabilnosc w zakretach.
Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym cos tam probowac.

Swoja droga to proponuje testowo na szerokiej drodze na lodzie zrobic nagly skret kierwnica i przyhamowac. Wtedy zrozumiesz o czym pisze.
Jak tak kiedys awaryjnie mijalem autostpowicza co mi pod kola wyskoczyl.


Bez przesady, je¿d¿ê co prawda wolno ale od czasu do czasu zdarzy siê i d³u¿szy wyjazd.

Tutaj to chyba  zartujesz, od pocz±tku je¼dzi³em  tylnonapêdowymi autami, i jako tako uciekaj±cy ty³ potrafi³em opanowaæ, po prostu kontry kierownic±.. Kompletnie za to zg³upia³em gdy w Jugos³awii wsiad³em w Zastavê a w niej zamiast zarzucaæ ty³em, zaczê³a przodem wyje¿d¿aæ na wprost przy pokonywaniu zakrêtu. Prawdê pisz±c do dzisiaj zdecydowanie wolê uciekanie ty³u od sytuacji gdy to nastêpuje zarzucanie przodem.
No jasne, pasa¿er to najlepsze zabezpieczenie na zimowe wyjazdy.:-)

36 Data: Listopad 04 2014 19:41:58
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor:

W dniu 2014-11-04 o 11:59, Trybun pisze:
A jako ciekawostkê powiem

¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych
si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana
rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Albo CorsaA z zimówkami 145/80/13. To by³y czasy. :-)

z

37 Data: Listopad 05 2014 11:23:04
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 19:41, z pisze:

W dniu 2014-11-04 o 11:59, Trybun pisze:
A jako ciekawostkê powiem
¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych
si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana
rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Albo CorsaA z zimówkami 145/80/13. To by³y czasy. :-)

z

Albo Peugeot 305... No niestety, ta historia z autami robionymi _dla_ kierowcy ju¿ chyba definitywnie zamkniêta...

38 Data: Listopad 04 2014 12:59:54
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Trybun  ...

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

Czy nie pogorszy w stosunku do czego?
Przejezdiz³em tak ca³a zime ostatni±, ale zimy w³asciwie nie by³o.
No i jezdze duzo ale spokojnie...

39 Data: Listopad 05 2014 11:23:25
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 13:59, Budzik pisze:

U¿ytkownik Trybun  ...

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?
Czy nie pogorszy w stosunku do czego?
Przejezdiz³em tak ca³a zime ostatni±, ale zimy w³asciwie nie by³o.
No i jezdze duzo ale spokojnie...

Do tego gdy siê je¼dzi zim± na takim samym ogumieniu na obu osiach.

Ty³ nie ¿y³ w³asnym ¿yciem? Przecie¿ mimo wszystko trochê ¶niegu by³o, tak¿e i lodu..

40 Data: Listopad 04 2014 14:40:53
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Jacek 

W dniu 2014-11-04 o 07:49, Trybun pisze:

Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?
Jest to dobry sposób, aby dać siÄ™ wyprzedzić ty³owi w³asnego auta. Dopóki nie sprawdzi³em na w³asnej skórze, to nie wierzy³em, ale od tego czasu zak³adam odwrotnie: lepsze opony na ty³, a gorsze na przód.
Jacek

41 Data: Listopad 05 2014 11:23:42
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 14:40, Jacek pisze:

W dniu 2014-11-04 o 07:49, Trybun pisze:
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?
Jest to dobry sposób, aby dać siÄ™ wyprzedzić ty³owi w³asnego auta. Dopóki nie sprawdzi³em na w³asnej skórze, to nie wierzy³em, ale od tego czasu zak³adam odwrotnie: lepsze opony na ty³, a gorsze na przód.
Jacek

Ale masz napÄ™d na ty³?

42 Data: Listopad 04 2014 15:05:00
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Shrek 

On 2014-11-04 07:49, Trybun wrote:

Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?

Jak bÄ™dzie dobra zima, to przyspieszać bÄ™dziesz lepiej, a na zakrÄ™tach ty³ bÄ™dzie ci nawet wyprzedza³ przód;)

Zale¿y - jak chcesz w ogóle jechać to lepiej zimówki na przód (sprawdzić czy FWD). Jak chcesz jechać bezpieczniej to lepiej na ty³ - lepiej nie skrÄ™cić w wyrznąć przodem, ni¿ skrÄ™cić HGW gdzie bokiem i przyr¿nąć w losowÄ… przeszkodÄ™ z losowej strony.

Shrek.

43 Data: Listopad 04 2014 16:51:57
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Jacek Politowski 

In article
Shrek  wrote:

(...) lepiej nie
skrêciæ w wyrzn±æ przodem, ni¿ skrêciæ HGW gdzie bokiem i przyr¿n±æ w
losow± przeszkodê z losowej strony.

Ja tam jednak bardziej czo³ówki siê bojê.
Jak mi samochód nie chce skrêcaæ czujê siê cokolwiek nieswojo. ;-)

Nadsterowno¶æ wydaje siê te¿ ³atwiej (szybciej) zauwa¿alna.


--
Jacek Politowski

44 Data: Listopad 04 2014 19:48:54
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Shrek 

On 2014-11-04 17:51, Jacek Politowski wrote:

(...) lepiej nie
skrêciæ w wyrzn±æ przodem, ni¿ skrêciæ HGW gdzie bokiem i przyr¿n±æ w
losow± przeszkodê z losowej strony.

Ja tam jednak bardziej czo³ówki siê bojê.

Nies³usznie - z przodu masz strefy zgniotu, z boków to ju¿ s³abiej. Nawet jak walisz w przeciwnika o porównywalnej masie i prêdko¶ci co twoja, to tak jakby¶ wali³ w mur (czyli lepiej ni¿ drzewo, pomijaj±c aspekty moralne), ponadto powierzchniê czo³ow± masz mniejsz± ni¿ boczn± wiêc ³atwiej siê gdzie¶ zmie¶ciæ, jak jedziesz na kogo¶, to ten kto¶ pewnie bêdzie stara³ siê jednak nie byæ trafionym...

Jak mi samochód nie chce skrêcaæ czujê siê cokolwiek nieswojo. ;-)

Wydaje mi siê, ¿e jeszcze mniej swojo bêdziesz siê czu³ jak samochód zechce sam skrêcaæ:P

Nadsterowno¶æ wydaje siê te¿ ³atwiej (szybciej) zauwa¿alna.

Nie wiem - mi zawsze jednak ty³ ucieka³, mimo lepszego bie¿nika(raz "na ostro" tzn kiedy nie zamierza³em). Czyli nie wiem jak w innych samochodach, ale u mnie w accordzie ³atwiej utraciæ przyczepno¶æ tylnych kó³, co dodatkowo przemawia z zak³adaniem lepszych opon na ty³.

Shrek

45 Data: Listopad 04 2014 20:15:54
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Jacek Politowski 

In article
Shrek  wrote:

On 2014-11-04 17:51, Jacek Politowski wrote:

Ja tam jednak bardziej czo³ówki siê bojê.

Nies³usznie - z przodu masz strefy zgniotu, z boków to ju¿ s³abiej.
Nawet jak walisz w przeciwnika o porównywalnej masie i prêdko¶ci co
twoja, to tak jakby¶ wali³ w mur (czyli lepiej ni¿ drzewo, pomijaj±c
aspekty moralne), ponadto powierzchniê czo³ow± masz mniejsz± ni¿ boczn±
wiêc ³atwiej siê gdzie¶ zmie¶ciæ, jak jedziesz na kogo¶, to ten kto¶
pewnie bêdzie stara³ siê jednak nie byæ trafionym...

Przy czo³ówce stosunkowo ³atwo trafiæ w test "small overlap" - nie
lubiê. Przy trafieniu bokiem, zw³aszcza przy Twoim za³o¿eniu, ¿e
"przeciwnik" bêdzie próbowa³ uciekaæ, jest szansa na ³agodniejsze
wytracenie prêdko¶ci - zamianê w obrót po trafieniu w który¶ koniec.

Przy czym oczywi¶cie praktycznie ka¿de zderzenie, przy prêdko¶ciach w
których objawiaj± siê nieplanowane po¶lizgi, jest gro¼ne i wszystko
zale¿y jakie liczby padn± w danym losowaniu. ;-)


Jak mi samochód nie chce skrêcaæ czujê siê cokolwiek nieswojo. ;-)

Wydaje mi siê, ¿e jeszcze mniej swojo bêdziesz siê czu³ jak samochód
zechce sam skrêcaæ:P

Odruch w tej sytuacji jest dla mnie jako¶ bardziej naturalny. Poza tym
mo¿na co¶ robiæ, a przy podsterowno¶ci po prostu trzeba czasu, a w tym
w³a¶nie czasie samochód zmierza zdecydowanie nie tam gdzie powinien...
Ja tam jednak wolê jak ko³a maj±ce daæ mi sterowno¶æ maj± przyczepno¶æ
i faktycznie pozwalaj± na próbê zmieszczenia siê w pasie.

Co nie zmienia faktu, ¿e je¶li w normalnym ruchu drogowym trafia siê
niespodziewany lub du¿y(*) po¶lizg, to znaczy ¿e nast±pi³o
niedostosowanie prêdko¶ci do warunków jazdy. ;->
(lub techniki, bo z³a reakcja na pojawiaj±cy siê po¶lizg mo¿e go
powiêkszyæ i niegro¼ny nagle staje siê np. zabójczy)

(*) Du¿y tj. taki, który grozi wyjechaniem poza drogê/pas, bo nie
widzê sensu w demonizowaniu po¶lizgu w ogólno¶ci. Wrêcz przeciwnie -
warto siê z nim "zaprzyja¼niæ", ¿eby nie panikowaæ gdy siê pojawi,
tylko wyrobiæ poprawne odruchy.


Nadsterowno¶æ wydaje siê te¿ ³atwiej (szybciej) zauwa¿alna.

Nie wiem - mi zawsze jednak ty³ ucieka³, mimo lepszego bie¿nika(raz "na
ostro" tzn kiedy nie zamierza³em).

Zawsze? Tzn. nawet gdy celowo go wywo³ywa³e¶? Ucieka³ tzn. nie dawa³
siê opanowaæ, czy po prostu chcia³ wyjechaæ, ale opanowaæ siê dawa³?


--
Jacek Politowski

46 Data: Listopad 04 2014 22:55:59
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Shrek 

On 2014-11-04 21:15, Jacek Politowski wrote:

Nadsterowno¶æ wydaje siê te¿ ³atwiej (szybciej) zauwa¿alna.

Nie wiem - mi zawsze jednak ty³ ucieka³, mimo lepszego bie¿nika(raz "na
ostro" tzn kiedy nie zamierza³em).

Zawsze?

Zawsze.

Tzn. nawet gdy celowo go wywo³ywa³e¶?

Nawet.

Ucieka³ tzn. nie dawa³
siê opanowaæ, czy po prostu chcia³ wyjechaæ, ale opanowaæ siê dawa³?

No z drogi nigdy nie wypad³em:P Choæ jak by³o "na ostro" to kole¶ z naprzeciwka mi troszkê pomóg³ robi±c margines.

Shrek.

47 Data: Listopad 05 2014 11:24:08
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 15:05, Shrek pisze:

On 2014-11-04 07:49, Trybun wrote:
Próbowa³ ktoÅ›? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znaczÄ…co w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych?

Jak bÄ™dzie dobra zima, to przyspieszać bÄ™dziesz lepiej, a na zakrÄ™tach ty³ bÄ™dzie ci nawet wyprzedza³ przód;)

Zale¿y - jak chcesz w ogóle jechać to lepiej zimówki na przód (sprawdzić czy FWD). Jak chcesz jechać bezpieczniej to lepiej na ty³ - lepiej nie skrÄ™cić w wyrznąć przodem, ni¿ skrÄ™cić HGW gdzie bokiem i przyr¿nąć w losowÄ… przeszkodÄ™ z losowej strony.

Shrek.

Istnieje mo¿liwoæ ¿e z letnimi na przodzie nawet nie ruszÄ™, a wiÄ™c chyba nie mam wyboru.. Jednak skoro twierdzisz ¿e takie mieszane ogumienie na osiach mo¿e tak radykalnie zmieniać w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdne to chyba jednak trzeba bÄ™dzie siÄ™ szarpnąć na drugÄ… parÄ… zimówek..

48 Data: Listopad 05 2014 20:13:22
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Shrek 

On 2014-11-05 11:24, Trybun wrote:

Zale¿y - jak chcesz w ogóle jechać to lepiej zimówki na przód
(sprawdzić czy FWD). Jak chcesz jechać bezpieczniej to lepiej na ty³ -
lepiej nie skrÄ™cić w wyrznąć przodem, ni¿ skrÄ™cić HGW gdzie bokiem i
przyr¿nąć w losowÄ… przeszkodÄ™ z losowej strony.

Shrek.

Istnieje mo¿liwoæ ¿e z letnimi na przodzie nawet nie ruszÄ™, a wiÄ™c
chyba nie mam wyboru..

No to¿ mówiÄ™ - jak masz problem z ruszeniem na s³abszych i chcesz wogole pojechać, to lepsze na przód. Wtedy mo¿e ruszysz. Ale mo¿e ciÄ™ te¿ ty³ wyprzedzić;)

Jednak skoro twierdzisz ¿e takie mieszane
ogumienie na osiach mo¿e tak radykalnie zmieniać w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdne to
chyba jednak trzeba bÄ™dzie siÄ™ szarpnąć na drugÄ… parÄ… zimówek..

Zdecydowanie lepiej. Jak ju¿ mówi³em - mi zawsze ty³ ucieka³, a nie przód traci³ przyczepnoæ (FWD). Jak za³o¿ysz takie padaki na ty³, to mia³bym cykora na ka¿dym zakrÄ™cie. WiÄ™c lepsze na ty³ - lepiej nie pojechać wcale, ni¿ zrobić bÄ…czka;)

Shrek.

49 Data: Listopad 04 2014 10:20:57
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Przemek 

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 07:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

http://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E

http://www.youtube.com/watch?v=__0DL8dE3Eo

Zwróæcie uwagê na prêdko¶æ, przy której te auta trac± przyczepno¶æ - to nie prêdko¶æ autostradowa, tylko jakie¶ ~60km/h
Ja zak³adam zawsze 4 opony zimowe, z tym ¿e te z lepszym bie¿nikiem l±duj± zawsze z ty³u.
pozdr

50 Data: Listopad 04 2014 20:18:41
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Przemek"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 07:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

http://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E
http://www.youtube.com/watch?v=__0DL8dE3Eo

Zwróæcie uwagê na prêdko¶æ, przy której te auta trac± przyczepno¶æ - to nie prêdko¶æ autostradowa, tylko jakie¶ ~60km/h

45mph = 72km/h.

Ale to hydroplaning, wiadomo ze zachodzi przy umiarkowanych predkosciach, a na zuzytych oponach przy jeszcze mniejszych.
To nie jest kwestia zimowe-letnie, tylko zuzyte i nowe, ewentualnie rodzaju bieznika - a tu ponosc zimowki sa gorsze..

Wymaga tez grubej warstwy wody ... co sie akurat w zimie zdarza ... tylko ze wtedy nalezy sie bac przymrozkow i jechac jeszcze wolniej :-)

Ja zak³adam zawsze 4 opony zimowe, z tym ¿e te z lepszym bie¿nikiem l±duj± zawsze z ty³u.

No coz, wyjezdzam kiedys sierra RWD na plac pelen sniegu, zakret, gaz, a tu nic - przod wyjezdza w bok, a nie tyl.
Powtarzalo sie jeszcze pare razy, ogolnie auto mialo problem z rozpoczeciem skretu.

A potem, tzn ze dwie zimy pozniej tak jakos zamienilem opony i sie zrobil problem z ruszaniem.
Dokladnych badan nie bylo jak zrobic, ale cos mi sie wydaje ze to zle opony byly.
Nowsze, z wiekszym bieznikiem, a jednak gorsze.
Od tego czasu unikam Baruma, ale biore pod uwage ze "lepszy bieznik" moze zmylic :-)

J.

51 Data: Listopad 05 2014 11:25:02
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-04 o 19:20, Przemek pisze:

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 07:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:
Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?
http://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E

http://www.youtube.com/watch?v=__0DL8dE3Eo

Zwróæcie uwagê na prêdko¶æ, przy której te auta trac± przyczepno¶æ - to nie prêdko¶æ autostradowa, tylko jakie¶ ~60km/h
Ja zak³adam zawsze 4 opony zimowe, z tym ¿e te z lepszym bie¿nikiem l±duj± zawsze z ty³u.
pozdr

No tak, ale takie 60km/h ³atwiej opanowaæ na drodze ni¿ 100 czy wiêcej. Co tu zreszt± mówiæ o opanowywaniu po¶lizgu na oblodzonej czy za¶nie¿onej  drodze przy prêdko¶ci rzêdu 100km/h na jakichkolwiek oponach by siê nie jecha³o..

52 Data: Listopad 05 2014 11:41:00
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2014-11-04 o 19:20, Przemek pisze:

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?
http://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E
http://www.youtube.com/watch?v=__0DL8dE3Eo

Zwróæcie uwagê na prêdko¶æ, przy której te auta trac± przyczepno¶æ - to nie prêdko¶æ autostradowa, tylko jakie¶ ~60km/h
Ja zak³adam zawsze 4 opony zimowe, z tym ¿e te z lepszym bie¿nikiem l±duj± zawsze z ty³u.

No tak, ale takie 60km/h ³atwiej opanowaæ na drodze ni¿ 100 czy wiêcej. Co tu zreszt± mówiæ o opanowywaniu po¶lizgu na oblodzonej czy za¶nie¿onej  drodze przy prêdko¶ci rzêdu 100km/h na jakichkolwiek oponach by siê nie jecha³o..

Problem w tym ze najpierw Cie zaskoczy ze tyl wpadl w poslizg, a potem ze nie umiesz go opanowac.
Pol biedy jak sie skonczy w rowie, gorzej jak straty beda bardziej kosztowne.

Dlatego lepiej zapobiegac i kupic te dwie dodatkowe zimowki..

J.

53 Data: Grudzien 04 2014 06:07:37
Temat: Re: Zimówki na jednej osi
Autor: Kierownik 

W dniu wtorek, 4 listopada 2014 07:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

Polecam artyku³: http://eko-jazda.info/536/zimowki-na-przod-czy-na-tyl/

Przeje¼dzi³em tak 2 zimy, drift na ¶niegu lepszy ni¿ niejedn± tylnonapêdówka :)
Trzeba jechaæ ostro¿nie (prêdko¶æ jak na czterech letnich), uwa¿aæ w zakrêtach, to nic siê nie stanie. Kiedy¶ zrobi³em porównanie - escort na 2 letnich z ty³u vs focus na 4 zimówkach - focusem mo¿na by³o przejechaæ ustalony odcinek (o¶nie¿ony parking) o jakie¶ 10% szybciej. Gdyby w escorcie letnie by³y z przodu, by³oby to pewnie z 50%.

Zimówki na jednej osi



Grupy dyskusyjne