On 26 Lut, 11:07, mic49  wrote:
zmiana z 1 na 2 wymaga użycia większej siły. Tak jakby "jedynka" nie
chciała dać się przełączyć, coś jakby ją ciągnęlo. Muszę więc mocniej
szarpnąć.
Po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok.
Właśnie kolega wyjechał z warsztatu z nową pompką sprzęgła. Co prawda
to foka 1,8 tdci ale być może jest podobnie, też jedynka ciężko
wskakiwała i sprzęgło brało coraz niżej, trochę lepiej było po
rozgrzaniu silnika. Posypała się pompka przy pedale sprzęgła, a na
polepszenie sytuacji przy ciepłym silniku wysnuliśmy z brudnego
palucha teorię, że pewnie płyn hamulcowy na ciepło zwiększył
objętość ;)
Pzdr.
L.
| 4 | 
Data: Luty 26 2011 21:05:21 | 
| Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg | 
| Autor: Michał Gut  | 
koledzy ci nie pomogli to cie oswiece: 
 
w mroz gestnieje ci olej w skrzyni biegow. ten mazut (zartobliwie) jest na tyle gesty ze ciezko chodzi skrzynia, a sam rozruch silnika z zapieta skrzynia jest ciezszy. 
 
zmiana oleju na rzadszy zalatwi temat. moze masz mineralny (a one o ile wiem maja tendencje do gęstnienia w mroz). oczywiscie mowie o oleju w skrzyni biegow! 
 
sirapacz 
 
 | 5 | 
Data: Luty 26 2011 23:29:27 |  | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg |  | Autor: szufla  |  
zmiana oleju na rzadszy zalatwi temat. moze masz mineralny (a one o ile  
wiem maja tendencje do gęstnienia w mroz). oczywiscie mowie o oleju w  
skrzyni biegow! 
 
Przeczytaj jesszcze raz co napisal.
 
sz.
 | 6 | 
Data: Luty 27 2011 01:00:30 |  | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg |  | Autor: Michał Gut  |  
Przeczytaj jesszcze raz co napisal. 
 
przeczytalem, podtrzymuje
 | 7 | 
Data: Luty 26 2011 23:34:54 |  | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg |  | Autor: mic49  |  
Rozumiem, 
 
A czy olej w skrzyni sprawia, że generalnie skrzynia chodzi... może 
nie ciężko... hmm jak to określić - dość sztywno, jakby było spasowane 
bez żadnego luzu. Może to zaleta??? Ale porównując na przykład z 
Golfgem czy RAV4, to zdecydowanie ciężej - tu już bez znaczenia czy 
silnik zimny czy rozgrzany. 
 
Michał 
 
 | 8 | 
Data: Luty 27 2011 13:13:06 |  | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg |  | Autor: Michał Gut  |  
u mnie - tyle ze przy wiekszym mrozie jakies -25 moze - na jakims siajskim oleju byly podobne objawy i skrzynia chodzila ciezko 
 
 | 9 | 
Data: Luty 27 2011 07:25:19 |  | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg |  | Autor: mic49  |  
On 27 Lut, 13:13, Michał Gut 
 wrote: 
 u mnie - tyle ze przy wiekszym mrozie jakies -25 moze - na jakims siajskim 
oleju byly podobne objawy i skrzynia chodzila ciezko 
 
Olej jest taki, jaki został zalany w fabryce.
 
Michał
 | 10 | 
Data: Luty 27 2011 16:58:09 |  | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg |  | Autor: szufla  |  
Moze masz juz problem z synchronizatorem, jezdzisz wiecej po miescie ? 
 
sz. 
 
 | 11 | 
Data: Marzec 01 2011 09:58:22 |  | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg |  | Autor: mic49  |  
On 27 Lut, 16:58, "szufla"  wrote: 
 Moze masz juz problem z synchronizatorem, jezdzisz wiecej po miescie ? 
 
sz. 
 
Tak, więcej po mieście.
 
A jak się ten synchronizator objawia, że coś z nim nie tak?
 
Michał
 | 12 | 
Data: Luty 27 2011 00:16:34 |  | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg |  | Autor: Krzysiek Kielczewski  |  
On 2011-02-26, mic49  wrote: 
 Witajcie, 
 
Napiszcie mi proszę, czemu tak się dzieje, że po mroźnej nocy 
rozumiem, że biegi chodzą ciężej, ale dlaczego często mam tak, że 
zmiana z 1 na 2 wymaga użycia większej siły. Tak jakby "jedynka" nie 
chciała dać się przełączyć, coś jakby ją ciągnęlo. Muszę więc mocniej 
szarpnąć. 
 
Po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok. 
 
Problem masz z wyrzuceniem biegu? To zalatuje kończącym się (bądź źle 
wyregulowanym) sprzęgłem i starym olejem w skrzyni.
 
Pzdr, 
Krzysiek Kiełczewski
  |  |  |  |  |  |  |  |  |