On 26 Lut, 11:07, mic49 wrote:
zmiana z 1 na 2 wymaga użycia większej siły. Tak jakby "jedynka" nie
chciała dać się przełączyć, coś jakby ją ciągnęlo. Muszę więc mocniej
szarpnąć.
Po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok.
Właśnie kolega wyjechał z warsztatu z nową pompką sprzęgła. Co prawda
to foka 1,8 tdci ale być może jest podobnie, też jedynka ciężko
wskakiwała i sprzęgło brało coraz niżej, trochę lepiej było po
rozgrzaniu silnika. Posypała się pompka przy pedale sprzęgła, a na
polepszenie sytuacji przy ciepłym silniku wysnuliśmy z brudnego
palucha teorię, że pewnie płyn hamulcowy na ciepło zwiększył
objętość ;)
Pzdr.
L.
4 |
Data: Luty 26 2011 21:05:21 |
Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg |
Autor: Michał Gut |
koledzy ci nie pomogli to cie oswiece:
w mroz gestnieje ci olej w skrzyni biegow. ten mazut (zartobliwie) jest na tyle gesty ze ciezko chodzi skrzynia, a sam rozruch silnika z zapieta skrzynia jest ciezszy.
zmiana oleju na rzadszy zalatwi temat. moze masz mineralny (a one o ile wiem maja tendencje do gęstnienia w mroz). oczywiscie mowie o oleju w skrzyni biegow!
sirapacz
5 |
Data: Luty 26 2011 23:29:27 | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg | Autor: szufla |
zmiana oleju na rzadszy zalatwi temat. moze masz mineralny (a one o ile
wiem maja tendencje do gęstnienia w mroz). oczywiscie mowie o oleju w
skrzyni biegow!
Przeczytaj jesszcze raz co napisal.
sz.
6 |
Data: Luty 27 2011 01:00:30 | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg | Autor: Michał Gut |
Przeczytaj jesszcze raz co napisal.
przeczytalem, podtrzymuje
7 |
Data: Luty 26 2011 23:34:54 | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg | Autor: mic49 |
Rozumiem,
A czy olej w skrzyni sprawia, że generalnie skrzynia chodzi... może
nie ciężko... hmm jak to określić - dość sztywno, jakby było spasowane
bez żadnego luzu. Może to zaleta??? Ale porównując na przykład z
Golfgem czy RAV4, to zdecydowanie ciężej - tu już bez znaczenia czy
silnik zimny czy rozgrzany.
Michał
8 |
Data: Luty 27 2011 13:13:06 | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg | Autor: Michał Gut |
u mnie - tyle ze przy wiekszym mrozie jakies -25 moze - na jakims siajskim oleju byly podobne objawy i skrzynia chodzila ciezko
9 |
Data: Luty 27 2011 07:25:19 | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg | Autor: mic49 |
On 27 Lut, 13:13, Michał Gut
wrote:
u mnie - tyle ze przy wiekszym mrozie jakies -25 moze - na jakims siajskim
oleju byly podobne objawy i skrzynia chodzila ciezko
Olej jest taki, jaki został zalany w fabryce.
Michał
10 |
Data: Luty 27 2011 16:58:09 | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg | Autor: szufla |
Moze masz juz problem z synchronizatorem, jezdzisz wiecej po miescie ?
sz.
11 |
Data: Marzec 01 2011 09:58:22 | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg | Autor: mic49 |
On 27 Lut, 16:58, "szufla" wrote:
Moze masz juz problem z synchronizatorem, jezdzisz wiecej po miescie ?
sz.
Tak, więcej po mieście.
A jak się ten synchronizator objawia, że coś z nim nie tak?
Michał
12 |
Data: Luty 27 2011 00:16:34 | Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg | Autor: Krzysiek Kielczewski |
On 2011-02-26, mic49 wrote:
Witajcie,
Napiszcie mi proszę, czemu tak się dzieje, że po mroźnej nocy
rozumiem, że biegi chodzą ciężej, ale dlaczego często mam tak, że
zmiana z 1 na 2 wymaga użycia większej siły. Tak jakby "jedynka" nie
chciała dać się przełączyć, coś jakby ją ciągnęlo. Muszę więc mocniej
szarpnąć.
Po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok.
Problem masz z wyrzuceniem biegu? To zalatuje kończącym się (bądź źle
wyregulowanym) sprzęgłem i starym olejem w skrzyni.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
| | | | | | | | |