Grupy dyskusyjne   »   Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na pod nóżkach

Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na pod nóżkach



1 Data: Czerwiec 18 2008 05:33:42
Temat: Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na podnóżkach
Autor:

Witam,
do tej pory jezdziłem motocyklem w zwykłych cywilnych butach. Zmiana
biegów w tym przypadku była łatwa -buty nie posiadające żadnych
usztywnień pozwalają praktycznie na zmianę każdą częścią stopy,
zarówno środkową częścią stopy, jak i okolicami stawu w którym porusza
się duży palec - każda opcja nie powodowała przemęczenia, dawała
wystarczająco dobre wyczucie  i szybkość zmiany. W trakcie jazdy,
stopa bez problemu mieściła się, pod dzwignią, w pozycji przygotowanej
do zmiany w górę.

Po zakupie butów, stricte motocyklowych pojawił się problem: grubość i
sztywność buta nie pozwala na wygodne trzymanie stopy w pozycji pod
dzwignią, jak i nad nią.
Tu pojawia się pytanie:
Jakia jest prawidłowa pozycja stopy podczas jazdy, zmiany biegu w dół
oraz górę. Znam teorię i wiem że stopa powinna cały czas znajdować się
na podnóżku. Kwestia dotyczy tego czy zmieniać bieg częścią środkową,
czy bardziej częścią w okolicy stawu w którym osadzony jest "duży"
palec.
Czy zmieniać bieg w górę, wsuwając całość stopy pod dzwignię, czy
tylko zahaczając dzwignię kantem stopy(mniejsza kontrola i pewność
zmiany biegu.).
Jak to sie



2 Data: Czerwiec 18 2008 05:36:19
Temat: Re: Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na podnóżkach
Autor:

On 18 Cze, 14:33,  wrote:

Witam,
do tej pory jezdziłem motocyklem w zwykłych cywilnych butach. Zmiana
biegów w tym przypadku była łatwa -buty nie posiadające żadnych
usztywnień pozwalają praktycznie na zmianę każdą częścią stopy,
zarówno środkową częścią stopy, jak i okolicami stawu w którym porusza
się duży palec - każda opcja nie powodowała przemęczenia, dawała
wystarczająco dobre wyczucie  i szybkość zmiany. W trakcie jazdy,
stopa bez problemu mieściła się, pod dzwignią, w pozycji przygotowanej
do zmiany w górę.

Po zakupie butów, stricte motocyklowych pojawił się problem: grubość i
sztywność buta nie pozwala na wygodne trzymanie stopy w pozycji pod
dzwignią, jak i nad nią.
Tu pojawia się pytanie:
Jakia jest prawidłowa pozycja stopy podczas jazdy, zmiany biegu w dół
oraz górę. Znam teorię i wiem że stopa powinna cały czas znajdować się
na podnóżku. Kwestia dotyczy tego czy zmieniać bieg częścią środkową,
czy bardziej częścią w okolicy stawu w którym osadzony jest "duży"
palec.
Czy zmieniać bieg w górę, wsuwając całość stopy pod dzwignię, czy
tylko zahaczając dzwignię kantem stopy(mniejsza kontrola i pewność
zmiany biegu.).
Jak to sie

Jak to się ma do pozycji stopy w trakcie jazdy: stopa z boku (często
to widzę - pozycja na "żabę"), stopa wycofana za dzwignię, stopa pod
dzwignią(to chyba najrozsądniejsze)

3 Data: Czerwiec 18 2008 15:07:39
Temat: Re: Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na podnóżkach
Autor: Bialy 

 Użytkownik wrote:

| Jak to się ma do pozycji stopy w trakcie jazdy: stopa z boku (często
| to widzę - pozycja na "żabę"), stopa wycofana za dzwignię, stopa pod
| dzwignią(to chyba najrozsądniejsze)

W wiekszosci motocykli ta dzwigienke sobie mozesz w jakis sposob
wyregulowac - dac ja nieco wyzej, nieco nizej. Ostatnio o tym na turbo bodaj
nawet mowili ;)
Ja osobiscie trzymam stope na podnozku jakby 'za' dzwignia, tj. stopy zwykle
nie mam pod ani nad dzwignia, zeby bez sensu na nia nie naciskac, bo na byle
nierownosci cos sie moze popieprzyc i niechcacy se zmienie bieg ;) Ponadto
wtedy tak nie naprezasz miesni, wiec cie noga pozniej nie boli - w razie
potrzeby przesuwasz stope 2 cm do przodu i juz masz kontrole nad dzwignia.

W sumie to zalezy tez od typu motocykla... ;)

--
-) Bialy
( GG: 1092403

4 Data: Czerwiec 18 2008 15:03:16
Temat: Re: Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na podnóżkach
Autor: fv 

 wrote:

Po zakupie butów, stricte motocyklowych pojawił się problem: grubość i
sztywność buta nie pozwala na wygodne trzymanie stopy w pozycji pod
dzwignią, jak i nad nią.

Buty się ułożą i trochę zmiękną, tak że zwyczajowa dotychczasowa pozycja
będzie jeszcze wygodniejsza. Przynajmniej ja tak miałem po przejściu z
glanów na Oxtary.

Bardzo ważną rzeczą jeśli się ma system zabezpieczenia kostki (TCS?) takimi
paskami plastikowymi jest psiknięcie na nie WD40. Nie dość, że przestają skrzypieć
to jest też znacznie wygodniej jeździć.

O takie coś mi chodzi:
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-boots/oxtar/tcs.jpg

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

5 Data: Czerwiec 18 2008 15:36:45
Temat: Re: Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na podnóżkach
Autor: pluton 


Po zakupie butów, stricte motocyklowych pojawił się problem: grubość i
sztywność buta nie pozwala na wygodne trzymanie stopy w pozycji pod
dzwignią, jak i nad nią.

Najwiekszy palec traca koncowke dzwigni.  Sprawdzone.

pozdrawiam
pluton

6 Data: Czerwiec 18 2008 21:51:16
Temat: Re: Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na podnóżkach
Autor: Wojtek.J 

Na poczatku, po przejsciu ze zwyklych butow na Sidi Vertigo Corsa,
odnosilem podobne wrazenie - z biegiem czasu sytuacja sie jednak
odwrocila i nie moge prowadzic motocykla (dziwnie sie czuje) bez butow
motocyklowych.
To chyba tylko kwestia przyzwyczajenia, na pewno z czasem znajdziesz
optymalny sposob zmiany biegow - a nogi chronisz w koncu w odpowiedni
sposob.
Pozdrawiam.

Wojtek
http://picasaweb.google.com/Wojtek.Fotos
--

7 Data: Czerwiec 19 2008 09:15:33
Temat: Re: Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na podnóżkach
Autor: jtd 

Dnia Wed, 18 Jun 2008 05:33:42 -0700 (PDT),  napisał(a):

Po zakupie butów, stricte motocyklowych pojawił się problem: grubość i
sztywność buta nie pozwala na wygodne trzymanie stopy w pozycji pod
dzwignią, jak i nad nią.

Wczujesz się, tylko daj sobie parę dni. Później będziesz miał za to
problemy z jazdą w zwykłych butach, bo tu jakoś miękko tam niepewnie.

--
SADOMAHOŃ

Zmiana biegów - prawidłowe ułożenie stopy na podnóżkach



Grupy dyskusyjne