Grupy dyskusyjne   »   Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?

Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?



1 Data: Marzec 03 2009 22:01:09
Temat: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: koosior 

Witam
MAm takie pytanko.
Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?
Pzdr
Koosior

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Marzec 03 2009 23:04:28
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "koosior"

MAm takie pytanko.
Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

Jaka prędkość? Maksymalna prędkość osiągana przez motocykl? Prędkość
chwilowa wskazywana przez szybkościomierz? Masaj?

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] BUTT.COM IS NOT MY E-MAIL ADDRESS(Bart Simp-
[     ] son on chalkboard in episode 5F19)
[ http://epsilon.eu.org/ ]
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

3 Data: Marzec 03 2009 22:09:13
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: koosior 


Jaka prędkość? Maksymalna prędkość osiągana przez motocykl? Prędkość
chwilowa wskazywana przez szybkościomierz? Masaj?

Sorki
Wyswietlana prędkosc na zegarach. Jesli ulegnie zmianie to bedzie wieksza?
PZdr

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Marzec 03 2009 23:15:09
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: de Fresz 

On 2009-03-03 23:09:13 +0100, "koosior"  said:

Wyswietlana prędkosc na zegarach. Jesli ulegnie zmianie to bedzie wieksza?

Zależy od motocykla. Jeśli masz ślimak na przednim kole, to prędkośc będzie doputy prawidłowo pokazywana, póki wysokość opony będzie w "fabrycznym" zakresie. Zmiany przełożeń nie mają na to najmniejszego wpływu. Jak moto ma licznik elektroniczny, zbierający impulsy z wału i skrzyni biegów, to manipulacje zembatkami wpłyną na wskazania. W Twoim przypadku licznik by zawyżał prędkość.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

5 Data: Marzec 04 2009 00:00:17
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "de Fresz"

wpływu. Jak moto ma licznik elektroniczny, zbierający impulsy z wału i
skrzyni biegów, to manipulacje zembatkami wpłyną na wskazania. W Twoim
przypadku licznik by zawyżał prędkość.

Dodajmy, że zmiana którejkolwiek z zębatek powodowałaby przekłamania.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Są ryby piły i ludzie młoty.
|     |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

6 Data: Marzec 03 2009 23:18:06
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Kuczu 

koosior pisze:

Witam
MAm takie pytanko.
Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do 3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce 43?
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

Przy predkosciomierzu napedzanym linka od przedniego kola wskazania nie ulegna zmianie. Przy predkosciomierzu elektronicznym z czujnikiem przy zebatce zdawczej licznik bedzie pokazywac zle. Uklad liczy obroty zebatki i przelicza na predkosc. Skoro zmieni sie przelozenie wtorne to przy tej samej ilosci obrotow zebatki zdawczej zmieni sie ilosc obrotow tylnego kola a wiec i rzeczywista predkosc roznic sie bedzie od wskazywanej przez predkosciomierz.



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

7 Data: Marzec 03 2009 22:23:53
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: koosior 

Dzięki za info.
Czyli bedzie zawyzał bo mam licznik elektroniczny i bierze predkosc z zebatki
zdawczej.Czyli pozostaje zostawic oryginał
Pzdr
Koosior

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Marzec 04 2009 23:30:59
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Kuczu 

 pisze:

Jesli to drugie to mozesz sobie markerem przeskalowac (pewnie by sie
tez dalo wydrukowac nowa tarcze).

Madrzy ludzie wymyslili tzw. kalibrator licznika. Da sie tym skalibrowac   wskazania niemal kazdego licznika elektronicznego.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

14 Data: Marzec 04 2009 19:55:34
Temat: [OT] - Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: KLOSZ 

apstryk pisze:
<CIACH!>

W takim razie zwracam honor i chyba wszystko co było
na temat zostało już w tym wątku napisane.

A.

-- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


No cos Ty?! Jeszcze Ci nikt nie wytknal, ze piszesz ze scigacza. Watek bez takiego przytyku sie nie liczy.

Zdrowko

--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ

15 Data: Marzec 04 2009 20:17:45
Temat: Re: [OT] - Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Kefir 

Elou!
KLOSZ wrote:

apstryk pisze:
<CIACH!>
W takim razie zwracam honor i chyba wszystko co było
na temat zostało już w tym wątku napisane.

A.

-- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


No cos Ty?! Jeszcze Ci nikt nie wytknal, ze piszesz ze scigacza. Watek bez takiego przytyku sie nie liczy.

Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak rozbeczales sie jakby jednak ;) Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze teraz bez tego watek nie bedzie sie liczyl.
Szerokosci, bajo ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ:http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

16 Data: Marzec 05 2009 00:49:24
Temat: Re: [OT] - Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: KLOSZ 

Kefir pisze:


Nikt nie wytknal (pewnie poszli po rozum do glowy i filtruja) a Ty i tak rozbeczales sie jakby jednak ;)

Serio, serio...? Moze Kuczu ma jeszcze jeden uzywany rekaw na zbyciu dla mua?

Coz, nie przeszkadzaj sobie, byc moze teraz bez tego watek nie bedzie sie liczyl.

Ja sobie nie przeszkadzam, ale dziekuje za wskazowke.

Szerokosci, bajo ;)


No z tym "bajo" to juz troche po bandzie bylo.

Zdrowko ;)
KLOSZ
--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ

18 Data: Marzec 03 2009 23:30:39
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Muti 

"koosior"  napisał w wiadomości

Witam
MAm takie pytanko.
Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do
3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce
43?
Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?
Pzdr
Koosior

Tu masz  konkretne dane na temat przełożeń i prędkości

http://www.gearingcommander.com/

pozdr.
Muti

19 Data: Marzec 03 2009 23:29:44
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Spider A.J. 


"koosior"  wrote

Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

W przypadku zmiany kazdej zebatki nic sie nie zmieni.
:-)

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
RF900RS2

ps.: pisze o Jawie 350 TS a Ty?

20 Data: Marzec 04 2009 00:26:09
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Sir Piernik 

Spider A.J. pisze:
....>8
> W przypadku zmiany kazdej zebatki nic sie nie zmieni.

No, jesli tak mowisz to pewnie wiesz!
W przeciwnym przypadku pewnie wogole bys nie pisal w tym watku...
Pelen szacunek! Dla tych ktorzy "zatrzymali sie" na slimaku w przednim kole (pelna klasyka!!)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

21 Data: Marzec 04 2009 00:46:32
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Spider A.J. 


"Sir Piernik"  wrote

[...]

Za bardzo ukrylem ironie?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
RF900RS2

24 Data: Marzec 04 2009 14:40:51
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Jacot 

Sqeeb  wrote:

A co do wątkodawcy: prędkość się MUSI zmienić
bo takie sa prawa fizyki. Prędkość maksymalna
na każdym biegu spadnie ...

Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
(Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

25 Data: Marzec 04 2009 18:44:22
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Sir Piernik 

Jacot pisze:
....>8
> Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
> (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie szybciej!

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

26 Data: Marzec 05 2009 22:29:28
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: zbigi 

Sir Piernik napisał(a):

Jacot pisze:
...>8
 > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
 > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie szybciej!

Podobnie jak Jawa 50 :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

27 Data: Marzec 05 2009 22:13:33
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Jasio 


Użytkownik "zbigi"  napisał w wiadomości

Sir Piernik napisał(a):
Jacot pisze:
...>8
 > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
 > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie szybciej!

Podobnie jak Jawa 50 :)

Ergo: demoludów fizyka nie tyka.
I dlatego z fakju nie należy wywalać etz i jaw. (:

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

28 Data: Marzec 06 2009 07:54:33
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: zbigi 

Jasio napisał(a):

Użytkownik "zbigi"  napisał w wiadomości
Sir Piernik napisał(a):
Jacot pisze:
...>8
 > Z tem, ze nie w kazdym przypadku na pewno;)
 > (Fizyka bynajmniej ni jest temu przeciwna;)

No i potwierdza to rowniez praktyka. MZ po zmianie zebatki na mniejsza (zdawcza) teoretycznie powinna jechac wolniej. A jechala znaaaacznie szybciej!

Podobnie jak Jawa 50 :)

Ergo: demoludów fizyka nie tyka.

Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

I dlatego z fakju nie należy wywalać etz i jaw. (:

Absolutnie!

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

29 Data: Marzec 06 2009 12:38:26
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Jacot 

zbigi  wrote:

Jasio napisał(a):
Ergo: demoludów fizyka nie tyka.

Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

Pozwole sobie sie nie zgodzic z oboma Panami.
Kwestie systemu omine jednakowoz w kwestii motorow... fizyka jest
wszedzie tylko w zyciu realnym przewaznie jest tak, ze sie naklada na
siebie kilka prostych jej regul a efekt jest niejako wypadkowy.
Jak swiat swiatem zas, niezaleznie od tzw, systemu czu sutroju,
przelozenia dobieralo sie indywidualnie dla jezdzca i maszyny i to
mniej wiecej na tej zasadzie, ze od przelozenia przy ktorym predkosc
maksymalna na biegu bezposrednim przestawala rosnac odstepowalo sie na
krok wstecz i to bylo optimum. Przy wspolczesnych motocyklach
"przewatowanych" sadze ze mozna by czynic podobnie, tyle ze te
'predkosci probkowania' beda dosc duze...

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

30 Data: Marzec 07 2009 08:41:02
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Jasio 


Użytkownik "Jacot" napisał w wiadomości

zbigi  wrote:

Jasio napisał(a):
Ergo: demoludów fizyka nie tyka.

Heh... Caly ten system dzialal wbrew prawom natury ;)

Pozwole sobie sie nie zgodzic z oboma Panami.
Kwestie systemu omine jednakowoz w kwestii motorow... fizyka jest
wszedzie tylko w zyciu realnym przewaznie jest tak, ze sie naklada na
siebie kilka prostych jej regul a efekt jest niejako wypadkowy.
Jak swiat swiatem zas, niezaleznie od tzw, systemu czu sutroju,
przelozenia dobieralo sie indywidualnie dla jezdzca i maszyny i to
mniej wiecej na tej zasadzie, ze od przelozenia przy ktorym predkosc
maksymalna na biegu bezposrednim przestawala rosnac odstepowalo sie na
krok wstecz i to bylo optimum.

Zgadzasz się czy nie zgadzasz, ale za "sutrój" czyli stado sutków masz u mnie złotą czcionkę. (:

Ale fakt faktem, że samo zmienianie wielkości zębatek, według obecnych uproszczonych reguł, to dwa nastawienia - na "prędkość max" i "do stuntu". I stety czy niestety nikt tego nie liczy indywidualnie.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

31 Data: Marzec 05 2009 16:43:08
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Tadek / Motostore 

koosior wrote:

Czy jak zmienie rozmiar tylniej zębatki mialem 43 chce 46 (łancuch wyda do
3
zębów wiecej) to czy prędkosc bedzie oszukana czy taka sam jak na zebatce
43?

Przy zmianie przelozen napedu przeklamanie wskazan licznika wystapi tylko w
przypadku gdy predkosc jest wyliczana na podstawie obrotow walu i nr. biegu.
Przeklamanie wyliczysz ustalajac standartowe przelozenie - co uzyskasz
dzielac ilosc zebow na zebatce napedzanej przez ilosc zebow na zebatce
zdawczej, nastepnie podobny wspolczynnik wyliczasz dla nowych przelozen.
Dzielac wspolczynnik 1 przez wspolczynnik 2 i mnozac wynik przez 100
uzyskasz przeklamanie wyrazone w procentach. Ufff....

Słyszałem ze tylko po zamianie przedniej zębatki następuje przekłamanie
prędkosci a przy tylnej nie . Czy to prawda?

Nie.

--
Pzdr,
 Tadek / Motostore.

32 Data: Marzec 05 2009 22:15:53
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Kuczu 

Tadek / Motostore pisze:

Przy zmianie przelozen napedu przeklamanie wskazan licznika wystapi tylko w przypadku gdy predkosc jest wyliczana na podstawie obrotow walu i nr. biegu.

Ke ? Ktory motocykl (nie liczac najnowszych plastikowcow) wie ktory bieg ma zapiety ? No kiedys japonczyki montowali, dawno temu, wyswietlacz biegow ale wtedy to liczniki byly nia linke wiec sie nie liczy.

Z calym szacunkiem, ale chyba sie lekko zamotales i cos Ci sie jeblo. Bo niby co ma licznik do walu i po co ma miec ? Licznik liczy obroty zebatki zdawczej (czujnik bezposrednio przy zebatce lub na walku zdawczym skrzyni biegow), wie jakie ma przelozenie wtorne i obwod tylnego kola i na tej podstawie, za pomoca stalego wzoru ustalonego przez fabryke wylicza i wskazuje predkosc. Kazda zmiana dowolnej stalej wystepujacej we wzorze ( w omawianym przypadku przelozenie wtorne) spowoduje zly wynik.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

33 Data: Marzec 06 2009 22:39:42
Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
Autor: Tadek / Motostore 

Kuczu wrote:

Ke ? Ktory motocykl (nie liczac najnowszych plastikowcow) wie ktory bieg
ma zapiety ? No kiedys japonczyki montowali, dawno temu, wyswietlacz
biegow ale wtedy to liczniki byly nia linke wiec sie nie liczy.
[-- -]

Glupi jestem i kajam sie, bo oczywiscie masz racje. Po chwili zastanowienia:
gdyby bylo tak jak proponowalem to jadac moto po wrzuceniu luzu licznik
wskazywalby predkosc 0 km/h, mimo iz motocykl dalej jedzie. "Sie mnie
wydawalo" natomiast (na podstawie schematu z serwisowki:
http://img150.imageshack.us/img150/8531/schematgsxr1k.jpg ) , iz w
najnowszych generacjach plastikow Suzuki predkosc jest wyliczana na
podstawie odczytu sygnalow CKPS i Gear Position, gdyz nie znalazlem tam
innego zrodla danych dla predkosciomierza. Moze schemat jest niepelny, lub
tez (co jest bardziej prawdopodobne) moja wiedza. Na pierwszy rzut oka takie
rozwiazanie wydawalo sie byc sensowne - bo zastepowaloby czujnik koscia
elektroniczna z odrobina oprogramowania (a taki jest teraz trynd w
motoryzacji), lecz z w/w powodu to nie ma racji bytu. Jako ciekawostke
podam, iz sa akcesoryjne wyswietlacze biegow, dzialajace na podobnej
zasadzie - pobieraja dane o predkosci i obrotach i na tej podstawie
wyswietlaja aktualny bieg.

--
Pzdr,
 Tadek / Motostore.

Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?



Grupy dyskusyjne