Wiem, że takich wątków było już z miliard, ale może konkretnie w moim przypadku się ktoś wypowie.
Silnik to 1.6D z rocznika 88, zalany jest paskudny olej mineralny Lotos CityDiesel 20W/50. Wydaje mi się to tragiczne. Auto nie kopci bardzo mocno, oleju zasadniczo też nie bierze - z pół litra od wymiany do wymiany (10 tys.)
Wiem, że jeśli nie ma problemów to nie powinno się go zmieniać na inny, ale obawiam się, że ten jednak go wykończy. Myślałem, żeby zmienić na: Ford Super Multigrade SAE 15W40, tym bardziej, że to Escort.
Dobre będzie? tutaj jest napisane, że "Testowany dla silników wysokoprężnych i starszych modeli Forda."
Co robić? Tak normalnie to bym w sumie nie pytał, ale zestaw: olej mineralny, Lotos oraz jego cena jakoś do mnie nie przemawiają. A pojeździłbym jeszcze moim staruszkiem, który na razie całkiem żwawy jest.
2 |
Data: Czerwiec 25 2007 21:03:31 |
Temat: Re: Zmieniać czy jeździć dalej? |
Autor: Agent |
Użytkownik "red" napisał w wiadomości
Wiem, że takich wątków było już z miliard, ale może konkretnie w moim przypadku się ktoś wypowie.
Silnik to 1.6D z rocznika 88, zalany jest paskudny olej mineralny Lotos CityDiesel 20W/50. Wydaje mi się to tragiczne. Auto nie kopci bardzo mocno, oleju zasadniczo też nie bierze - z pół litra od wymiany do wymiany (10 tys.)
Wiem, że jeśli nie ma problemów to nie powinno się go zmieniać na inny, ale obawiam się, że ten jednak go wykończy. Myślałem, żeby zmienić na: Ford Super Multigrade SAE 15W40, tym bardziej, że to Escort.
Dobre będzie? tutaj jest napisane, że "Testowany dla silników wysokoprężnych i starszych modeli Forda."
Co robić? Tak normalnie to bym w sumie nie pytał, ale zestaw: olej mineralny, Lotos oraz jego cena jakoś do mnie nie przemawiają. A pojeździłbym jeszcze moim staruszkiem, który na razie całkiem żwawy jest.
A ile Ci zostało do wymiany? Poza tym jak jest wszystko ok to poczekaj aż przyjedzie czas wymiany i zmień na inny. Jest lato więc "50" nie jest taka tragiczna na teraz.
3 |
Data: Czerwiec 25 2007 22:04:37 | Temat: Re: Zmieniać czy jeździć dalej? | Autor: red |
Agent pisze:
A ile Ci zostało do wymiany? Poza tym jak jest wszystko ok to poczekaj aż przyjedzie czas wymiany i zmień na inny. Jest lato więc "50" nie jest taka tragiczna na teraz.
Ze 2 tys., ale w przyszłym miesiącu zamierzam zrobić dłuuugą trasę, dlatego się zastanawiam. Pytanie tylko, czy 15W/40 będzie ok? Bo chyba o niższych parametrach nie ma co?
4 |
Data: Czerwiec 26 2007 07:49:32 | Temat: Re: Zmieniać czy jeździć dalej? | Autor: pablos |
Użytkownik "red" napisał w wiadomości
Agent pisze:
A ile Ci zostało do wymiany? Poza tym jak jest wszystko ok to poczekaj aż
przyjedzie czas wymiany i zmień na inny. Jest lato więc "50" nie jest
taka tragiczna na teraz.
Ze 2 tys., ale w przyszłym miesiącu zamierzam zrobić dłuuugą trasę,
dlatego się zastanawiam. Pytanie tylko, czy 15W/40 będzie ok? Bo chyba o
niższych parametrach nie ma co?
Na lepszy olej jakościowo nie powinno sie przechodzi wiec 15W/40 bedzie
takim kompromisem.
Pozatym poprzedni olej nie nadaje sie na nasze warunki klimatyczne
szczegolnie zimą!
5 |
Data: Czerwiec 26 2007 07:49:40 | Temat: Re: Zmieniać czy jeździć dalej? | Autor: Agent |
Ze 2 tys., ale w przyszłym miesiącu zamierzam zrobić dłuuugą trasę, dlatego się zastanawiam. Pytanie tylko, czy 15W/40 będzie ok? Bo chyba o niższych parametrach nie ma co?
Jak autko już ma troche przebiegu i starszej konstrukcji, zwłaszcza bez turbo to na moje jak najbardziej ok ale specjalistą w olejach nie jestem. Sam do starego diesla leję od 80 tys 15W30 a ma teraz 300 tys i nic mu sie nie dzieje.
6 |
Data: Czerwiec 26 2007 07:57:52 | Temat: Re: Zmieniać czy jeździć dalej? | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk |
red napisał:
Ze 2 tys., ale w przyszłym miesiącu zamierzam zrobić dłuuugą trasę,
dlatego się zastanawiam. Pytanie tylko, czy 15W/40 będzie ok? Bo chyba o
niższych parametrach nie ma co?
niższych? no wartościowo tak.
20->15 - na zimno olej lepiej się rozprowadza po silniku, lepiej smaruje
50->40 - na ciepło olej jest "płynniejszy". może brakować ciśnienia
oleju jeśli silnik jest skatowany już zdrowo.
generalnie sprawdź co producent zalecał do tego silnika.
--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630
prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG|
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 258kkm/50kkm hydrokomfortowa :)
| | | | |