Grupy dyskusyjne   »   Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing

Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing



1 Data: Kwiecien 13 2011 21:15:27
Temat: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Bugatti 

Witam

Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony do mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej dawki paliwa, pompy 130 bar,  (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zużywa mniej.

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

Pozdr.

--
Bugatti



2 Data: Kwiecien 13 2011 21:28:11
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: bratPit 

Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony do mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej dawki paliwa, pompy 130 bar,  (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zużywa mniej.

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80% Vmax,
a wiadomo że 180 dla Merivy czy Roomstera to inna wielkość w stosunku do Vmax niż BMW czy Audi które mają Vmax=250 (do tego ograniczone elektronicznie bo szły by dużo więcej),
to tak jak moja Astra 1.6, 75KM przy 130km/h pali więcej niż wersja 2.0T, 200KM przy tej samej prędkości... z kolei miasto wiadomo, jest odwrotnie,

brat

3 Data: Kwiecien 13 2011 21:53:45
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoœć a downsizing
Autor: J.F. 

On Wed, 13 Apr 2011 21:28:11 +0200,  bratPit wrote:

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80%
Vmax,

Tez bez sensu.
Podac dla 100, 130 i 160.

Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje :-)


J.

4 Data: Kwiecien 13 2011 21:56:19
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoďż˝ ć a downsizing
Autor: Lewis 

W dniu 2011-04-13 21:53, J.F. pisze:

On Wed, 13 Apr 2011 21:28:11 +0200,  bratPit wrote:
http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80%
Vmax,

Tez bez sensu.
Podac dla 100, 130 i 160.

Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje :-)

I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo o ile wzrasta zużycie.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

5 Data: Kwiecien 14 2011 11:24:34
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko�ć a downsizing
Autor: Agent 



I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo o ile wzrasta zużycie.

Turbo daje cały czas nadciśnienie.

6 Data: Kwiecien 14 2011 16:33:01
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoďż˝ ć a downsizing
Autor: Kamil 

On 14/04/2011 10:24, Agent wrote:



I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki
zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo
o ile wzrasta zużycie.

Turbo daje cały czas nadciśnienie.


Pacz pan, mój wskaźnik doładowania co innego twierdzi.




--
Pozdrawiam
Kamil

7 Data: Kwiecien 15 2011 00:04:01
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko ć a downsizing
Autor: Czarek Daniluk 

On 14 Kwi, 17:33, Kamil  wrote:

On 14/04/2011 10:24, Agent wrote:



>> I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki
>> zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo
>> o ile wzrasta zużycie.

> Turbo daje cały czas nadciśnienie.

Pacz pan, mój wskaźnik doładowania co innego twierdzi.

Mój też - w turbodieslu po odpowiednio szybkim wciśnięciu gazu przez
moment jest podciśnienie :)

Pozdrawiam !

8 Data: Kwiecien 14 2011 21:44:29
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoďż˝ ć a downsizing
Autor: Lewis 

W dniu 2011-04-14 11:24, Agent pisze:



I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki
zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo
o ile wzrasta zużycie.

Turbo daje cały czas nadciśnienie.

LOL :D

Jakoś u mnie jest inaczej.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

9 Data: Kwiecien 14 2011 07:33:07
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoœć a downsizing
Autor: wit 

J.F.  wrote:

Tez bez sensu.
Podac dla 100, 130 i 160.

Dokładnie na to czekam. Dałbym jeszcze średnią z całodniowego jeżdżenia po
mieście, ale bez korków ;)

Mogliby podawać jeszcze obroty silnika przy tych prędkościach (bieg,
powiedzmy, "optymalny").

wit

10 Data: Kwiecien 14 2011 09:54:26
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: J.F. 

Użytkownik "wit"

J.F.  wrote:
Tez bez sensu.
Podac dla 100, 130 i 160.

Dokładnie na to czekam. Dałbym jeszcze średnią z całodniowego jeżdżenia po
mieście, ale bez korków ;)

To bez sensu, chyba ze po Warszawie, jako wskazowka dla taksowkarzy.
Jeden spali po miescie 8, drugi 15.

J.

11 Data: Kwiecien 14 2011 09:26:15
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: wit 

J.F.  wrote:

Jeden spali po miescie 8, drugi 15.

Nie mówię, że byłby to wynik dokładny do 0.1 litra. Wiele rzeczy opisywanych
jest dużo bardziej subiektywnie niż tego typu parametr, wystarczy nawet
wielkość szacunkowa. Wolę taką informację niż, na przykład, że ma
elektrycznie otwierane okna - to sprawdzę w dowolnym katalogu.

wit

12 Data: Kwiecien 14 2011 12:14:25
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: J.F. 

Użytkownik "wit"

J.F.  wrote:
Jeden spali po miescie 8, drugi 15.

Nie mówię, że byłby to wynik dokładny do 0.1 litra. Wiele rzeczy opisywanych
jest dużo bardziej subiektywnie niż tego typu parametr, wystarczy nawet
wielkość szacunkowa.

Ale nie ma wartosci szacunkowej - taka moze byc rozbieznosc.

No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..."

Wolę taką informację niż, na przykład, że ma
elektrycznie otwierane okna - to sprawdzę w dowolnym katalogu.

Spalanie tez sprawdzisz w dowolnym katalogu :-P

J.

13 Data: Kwiecien 14 2011 11:17:49
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: wit 

J.F.  wrote:

No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak
wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..."

E tam. W zasadzie każdy z nas po jakimś czasie potrafi powiedzieć ile jego
samochód mniej więcej pali w mieście. Tu nie chodzi o aptekarstwo. Ale nie
upieram się, może to rzeczywiście ciężko oszacować (szczególnie po krótkim
okresie testowym).

Spalanie tez sprawdzisz w dowolnym katalogu :-P

Ale bardziej ufam katalogowym szybom ;)

wit

14 Data: Kwiecien 15 2011 13:12:08
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-04-14 13:17, wit pisze:

  wrote:
No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak
wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..."

E tam. W zasadzie każdy z nas po jakimś czasie potrafi powiedzieć ile jego
samochód mniej więcej pali w mieście. Tu nie chodzi o aptekarstwo. Ale nie
upieram się, może to rzeczywiście ciężko oszacować (szczególnie po krótkim
okresie testowym).

Tylko że ten sam samochód pali mi o litr-dwa więcej niż żonie.
A różnica między dwoma dużymi miastami (ten sam kierowca) dochodzi do 2 litrów.
Czyli w skrajnym przypadku pomiędzy "żona w miescie A" i "ja w mieście B"
byłoby 3-4 litry różnicy. Np 9 vs 13 /100. Faktycznie nie aptekarstwo :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

15 Data: Kwiecien 15 2011 11:27:28
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: wit 

Jakub Witkowski  wrote:

Tylko że ten sam samochód pali mi o litr-dwa więcej niż żonie.
A różnica między dwoma dużymi miastami (ten sam kierowca) dochodzi do 2 litrów.
Czyli w skrajnym przypadku pomiędzy "żona w miescie A" i "ja w mieście B"
byłoby 3-4 litry różnicy. Np 9 vs 13 /100. Faktycznie nie aptekarstwo :)

Jednak średnie spalanie jakoś mierzą w takich gazetowych testach, więc mnie
by interesowało takie zmierzenie tylko w mieście ;)

wit

16 Data: Kwiecien 14 2011 12:27:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: bratPit[pr] 

bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80%
Vmax,

Tez bez sensu.

na pewno bardziej adekwatne do możliwosci pojazdu ;-)

Podac dla 100, 130 i 160.

Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje :-)

a to swoją drogą,

brat

17 Data: Kwiecien 30 2011 22:36:19
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: ąćęłńóśźż 

Ostatnio jechałem z dwoma rowerami na haku tą samą trasą 200 km w tę i z powrotem.
TAM 7,0l/100km, POWRÓT 10,0l/100km (wg komputera).
Przy czym wracałem o 10km/h szybciej (generalnie tempomat), bo mi się spieszyło.
Różnica zużycia paliwa 20-30% przy wzroście prędkości podróżnej o 10% mnie zszokowała :-o


-- -- -

| Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje

18 Data: Maj 01 2011 12:28:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: J.F. 


Mysle ze to nie tylko kwestia predkosci.
Az takich roznic nie obserwuje.

Rower zle zamocowany, wiatr, gora, a moze ci sie pomylily predkosci
:-)

On Sat, 30 Apr 2011 22:36:19 +0200,  ąćęłńóśźż wrote:

Ostatnio jechałem z dwoma rowerami na haku tą samą trasą 200 km w tę i z powrotem.
TAM 7,0l/100km, POWRÓT 10,0l/100km (wg komputera).
Przy czym wracałem o 10km/h szybciej (generalnie tempomat), bo mi się spieszyło.
Różnica zużycia paliwa 20-30% przy wzroście prędkości podróżnej o 10% mnie zszokowała :-o


-- -- -

| Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje

19 Data: Kwiecien 13 2011 21:42:22
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Jarzabek 

W dniu 13.04.2011 21:15, Bugatti pisze:

Witam

Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony
do mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla
mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej
dawki paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7
zużywa mniej.

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

Pozdr.

Takie porównanie to trochę z dupy.

Mały silnik (o małe mocy) przy takiej prędkości będzie palił sporo bo to jest jego szczyt możliwości i jazda jest z pełną mocą. Stary silnik 1.6 o mocy 105KM pewnie będzie palił podobnie niż 1.2.

Lepsze by było porównanie przy prędkości 140KM.

ps.

W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Porsche.
Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
Zgadnij który palił mniej ;)

--
Pozdrawiam
Jacek.

20 Data: Kwiecien 13 2011 22:03:39
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Jarzabek"  napisał w wiadomości:

W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Porsche.
Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
Zgadnij który palił mniej ;)

M3 ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0

Pozdr.

--
Bugatti

21 Data: Kwiecien 14 2011 16:33:58
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Kamil 

On 13/04/2011 20:42, Jarzabek wrote:

W dniu 13.04.2011 21:15, Bugatti pisze:
Witam

Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony
do mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla
mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej
dawki paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7
zużywa mniej.

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

Pozdr.

Takie porównanie to trochę z dupy.

Mały silnik (o małe mocy) przy takiej prędkości będzie palił sporo bo to
jest jego szczyt możliwości i jazda jest z pełną mocą. Stary silnik 1.6
o mocy 105KM pewnie będzie palił podobnie niż 1.2.

Lepsze by było porównanie przy prędkości 140KM.

ps.

W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Porsche.
Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
Zgadnij który palił mniej ;)


Taaa.. w "programie naukowym" Top Gear słynący ze swojej miłości do Priusa pokazywał coś na torze... Sounds legit!





--
Pozdrawiam
Kamil

22 Data: Kwiecien 15 2011 08:40:42
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Andrzej Ława 

W dniu 14.04.2011 17:33, Kamil pisze:

W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim
Porsche.
Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
Zgadnij który palił mniej ;)

Akurat nie Porshe tylko "wypasione" ale zupełnie seryjne BMW.

Taaa.. w "programie naukowym" Top Gear słynący ze swojej miłości do
Priusa pokazywał coś na torze... Sounds legit!

Prius generalnie jest bardziej gadżetem niż rozwiązaniem.

Przede wszystkim żeby faktycznie zużywał mniej paliwa trzeba nim
specjalnie jeździć - jak ktoś będzie jeździł "jak zwykle", może się
bardzo zdziwić. Co gorsza jeśliby zastosować niektóre techniki
prawidłowej jazdy Priusem do zwykłego samochodu - też zużycie paliwa
zauważalnie spadnie.

Co gorsza jest to pojazd bardzo skomplikowany materiałowo i w rezultacie
jego produkcji i późniejszej utylizacji powstanie dużo więcej
zanieczyszczeń i CO2, niż w przypadku bardziej klasycznego samochodu.

23 Data: Kwiecien 13 2011 21:44:52
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoœć a downsizing
Autor: J.F. 

On Wed, 13 Apr 2011 21:15:27 +0200,  Bugatti wrote:

Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony do
mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla
mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej dawki
paliwa, pompy 130 bar,  (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zużywa
mniej.
http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

Zakladajac ze te wyniki prawdziwe sa - to zauwaz ze samochody sa tam
parami. Roomster TDI jest calkiem oszczedny.

O ile kiepski wynik silniczka 1.2TSI nie zaskakuje az tak bardzo,
to juz takie audi Q5 2.0tfsi troche mnie dziwi.

J.

24 Data: Kwiecien 13 2011 22:20:14
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoďż˝ ć a downsizing
Autor: venioo 

W dniu 2011-04-13 21:44, J.F. pisze:

On Wed, 13 Apr 2011 21:15:27 +0200,  Bugatti wrote:
Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony do
mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla
mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójć z dużej dawki
paliwa, pompy 130 bar,  (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zużywa
mniej.
http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

Zakladajac ze te wyniki prawdziwe sa - to zauwaz ze samochody sa tam
parami. Roomster TDI jest calkiem oszczedny.

O ile kiepski wynik silniczka 1.2TSI nie zaskakuje az tak bardzo,
to juz takie audi Q5 2.0tfsi troche mnie dziwi.


1.2TSI  w Roomsterze to nie kiepski wynik silnika, lecz na bude o tak malo oplywowym ksztalcie (w porownaniu z innymi w tym zestawieniu) to i tak nie jest zle. Poza tym inne jest przeznaczenie tych samochodow, jakos nie sadze, zeby ktos kupowal Roomstera do jazdy 180 po autostradach.

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

25 Data: Kwiecien 13 2011 22:40:31
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Autor: J.F. 

On Wed, 13 Apr 2011 22:20:14 +0200,  venioo wrote:

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg
Zakladajac ze te wyniki prawdziwe sa - to zauwaz ze samochody sa tam
parami. Roomster TDI jest calkiem oszczedny.
O ile kiepski wynik silniczka 1.2TSI nie zaskakuje az tak bardzo,
to juz takie audi Q5 2.0tfsi troche mnie dziwi.

1.2TSI  w Roomsterze to nie kiepski wynik silnika, lecz na bude o tak
malo oplywowym ksztalcie (w porownaniu z innymi w tym zestawieniu) to i
tak nie jest zle.

Ale tam jest tez Roomster 1.6TDI, i jest na poczatku tabeli.
Nie jest taki oszczedny jak audi A1 1.6 TDI, ale znow nie tak duzo
wiecej pali.

J.

26 Data: Kwiecien 13 2011 23:36:22
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Michał 

Bugatti  napisał(a):

Witam

Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony do
mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla
mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej
dawki
paliwa, pompy 130 bar,  (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zużywa
mniej.

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

Pozdr.


Za ciężarówką 100km/h jeszcze powinno być ;)

Jechałem kiedyś merivą koło 160km/h benzyna, nie wiem jaki silnik
i paliło sporo mniej, tz średnia po niemieckich autostradach koło
7l/100 :) (tylko mi się mogło wydawać że pędzę a po prostu jechałem
wolno ;) dłuższe kawałki )


ale, renówka (Vel Satis) z 0.5 litra większym silnikiem od BMW 740i
pali mniej a renówka z 0.8 litra mniejszym (Safrane) sporo więcej
przy tej zbliżonej masie - czyli wnioski się zgadzają :)
-koło 15 i 19.5l /100.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Kwiecien 14 2011 07:06:23
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Agent 


Jechałem kiedyś merivą koło 160km/h benzyna, nie wiem jaki silnik
i paliło sporo mniej, tz średnia po niemieckich autostradach koło
7l/100 :) (tylko mi się mogło wydawać że pędzę a po prostu jechałem
wolno ;) dłuższe kawałki )

160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear że nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko ponad 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM.

28 Data: Kwiecien 14 2011 08:31:58
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości


160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear że nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko ponad 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM.


bo opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości, wiec 10km/h przy 160km/h a 10km/h przy 400 robi sporą różnice.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

29 Data: Kwiecien 14 2011 08:53:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Agent 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości

160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear że nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko ponad 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM.


bo opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości, wiec 10km/h przy 160km/h a 10km/h przy 400 robi sporą różnice.


No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię)

30 Data: Kwiecien 14 2011 08:55:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Andrzej Ława 

W dniu 14.04.2011 08:53, Agent pisze:

No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel
pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię)

Pytanie jeszcze jak dokładny jest ten pomiar prędkości ;)

31 Data: Kwiecien 14 2011 09:52:39
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: J.F. 

Użytkownik "Agent"  napisał

No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię)

Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody.

160 na liczniku moglo oznaczac 150 rzeczywiste, a do tego "jechalem 160 a srednia wyszla 110" i moze jeszcze oponki nieco inne niz standardowe i kolega wcale nie musi tak bardzo fantazjowac.

Z drugiej strony - vectra ~2l benzyna potrafi spalic 14/100 autostradzie. No ale to byla niemiecka autostrada i nie wahalismy sie jej uzyc zgodnie z przeznaczeniem :-)

J.

32 Data: Kwiecien 14 2011 21:12:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Michał 

Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody.

160 na liczniku moglo oznaczac 150 rzeczywiste, a do tego "jechalem
160 a srednia wyszla 110" i moze jeszcze oponki nieco inne niz
standardowe i kolega wcale nie musi tak bardzo fantazjowac.

Z drugiej strony - vectra ~2l benzyna potrafi spalic 14/100
autostradzie. No ale to byla niemiecka autostrada i nie wahalismy
sie jej uzyc zgodnie z przeznaczeniem :-)

http://img2.netcarshow.com/Opel-Meriva_2006_1024x768_wallpaper_01.jpg

To było dokładnie to auto, pożyczone pod lotniskiem w Lipsku bo się
moje francuskie zrąbało i pojechało do pobliskiego mechanika.

Coś co mnie rozbroiło to spalanie 3x mniejsze, ale fakt mi się
mogło trochę wydawać że pędzę, po mieście były wogóle dziwne cyfry
ala 4.7l/100, benzyna to była ale nie wiem jaka.
V max koło 180km/h to miało więc pewnie coś koło 1.4/90koni i 3km
zrobione jak odbierałem więc trzeba było dotrzeć ;)

i nawet całkiem ok się prowadziło do około tych 150km/h.
ale projekt fatalny od szyb mi się zegray odbijały itp.. w nocy.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

33 Data: Kwiecien 30 2011 22:53:17
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: ąćęłńóśźż 

Jakoś nie zauważyliśmy.


-- -- -

| Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody.

34 Data: Kwiecien 14 2011 12:29:12
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2011-04-14 08:53,  *Agent* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear
że nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko
ponad 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM.


bo opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości, wiec 10km/h przy
160km/h a 10km/h przy 400 robi sporą różnice.


No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel
pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię)

Też wątpię :)
Można jeździć oszczędnie, ale przy takich prędkościach to bym się 7 l/100 km nie spodziewał.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

35 Data: Kwiecien 14 2011 01:59:18
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Przemek V 

On 13 Kwi, 21:15, "Bugatti"  wrote:

Witam

Co prawda nie lubi A ale to wydaj si ciekawe. Jak wida przeznaczony do
mniejszego zu ycia paliwa silnik TSI o ma ej pojemno ci ma sens dla
mniejszych pr dko ci. 105 PS z takiej pojemno ci musia o p j z du ej dawki
paliwa, pompy 130 bar,  (i turba) do spalenia paliwa. W sumie mo na
powiedzie e Roomster zbyt op ywowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zu ywa
mniej.

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg

Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło
o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy,
sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204
KM.

Mam porównianie właśnie tej 523i i poprzedniego 530d. W mieście (W-wa)
benzynowa 523i spala o ok. 1-1,5 litra mniej (12-12,5 vs 13-14). W
trasie o ok. 2 litry więcej. (10-11 vs 8-9) Styl jazdy u mnie się
raczej nie zmienił. Obie ze skrzyniami automatycznymi przy czym ta w
523i 8-biegowa i niby bardzo ekonomiczna.

36 Data: Kwiecien 14 2011 12:55:21
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze:

Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło
o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy,
sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204
KM.

Nie pomyliłeś się? Nie wiem o której 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6 170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zależności od rocznika. Przynajmniej tak to wygląda w 5 E39.
W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM.
Także Panie Przemku coś kręcisz ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

37 Data: Kwiecien 14 2011 22:48:05
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoć a downsizing
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-04-14 12:55, Maciej Browarczyk pisze:

W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze:

Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło
o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy,
sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204
KM.

Nie pomyliłeś się? Nie wiem o której 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6
170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zależności od
rocznika. Przynajmniej tak to wygląda w 5 E39.
W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM.
Także Panie Przemku coś kręcisz ;)


Przemek pisze o F10. O ile można wierzyć wikipedii, to ma całkowitą rację.
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_F10

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

38 Data: Kwiecien 14 2011 21:04:25
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Przemek V 

On Apr 14, 12:55 pm, Maciej Browarczyk
 wrote:

W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze:

> Ciekawe, e BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rz dowa sz stka) wysz o
> o wiele bardziej paliwo erne ni 525d (trzylitrowy, rz dowy,
> sze ciocylindrowy do adowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta maj 204
> KM.

Nie pomyli e si ? Nie wiem o kt rej 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6
170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zale no ci od
rocznika. Przynajmniej tak to wygl da w 5 E39.
W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM..
Tak e Panie Przemku co kr cisz ;)


F10 523i i 525d. Zakładam, że ta tabela z AŚ dotyczy współczesnych
samochodów.
Zobacz chociażby cennik na polskiej stronie BMW - masz pojemności i
moc podane na pierwszej stronie.

39 Data: Kwiecien 15 2011 10:18:37
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2011-04-15 06:04, Przemek V pisze:

F10 523i i 525d. Zakładam, że ta tabela z AŚ dotyczy współczesnych
samochodów.
Zobacz chociażby cennik na polskiej stronie BMW - masz pojemności i
moc podane na pierwszej stronie.

A to przepraszam. Byłem pewien, że chodzi o E39/E60.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing



Grupy dyskusyjne