Grupy dyskusyjne   »   Zużycie samochodu...

Zu¿ycie samochodu...



1 Data: Lipiec 05 2013 20:17:10
Temat: Zu¿ycie samochodu...
Autor: Waz 

Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys mo¿e być mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?



2 Data: Lipiec 05 2013 11:22:39
Temat: Zu¿ycie samochodu...
Autor: Konfabulator 

Oczywi¶cie, ¿e tak. Zale¿y od stylu jazdy i ogólnego u¿ytkowania pojazu. Jak masz 10 letni z³om z przebiegiem 60 tysi, którym je¼dzi³ dres dociskaj±c do pod³ogi po polu tatusia, ale raz na miesi±c i nie robi³ w wozie nic to to jest przyk³ad skrajnego z³omu z ma³ym przebiegiem.

3 Data: Lipiec 05 2013 21:13:40
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 05 Jul 2013 20:17:10 +0200, Waz napisa³(a):

Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
160tys mo¿e byæ mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

Bez ¿adnego problemu.
Auto je¿d¿one na prawdê ostro wymaga serwisu z czêstotliwo¶ci± rzêdu setek
kilometrów, a remontowania co parê tysiêcy.
Je¿d¿ony delikatnie bêdzie dzia³a³ 100x d³u¿ej - serwis co dziesi±tki
tysiêcy, a remonty co kilkaset tysiêcy.

4 Data: Lipiec 05 2013 21:55:31
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-05 20:17, U¿ytkownik Waz napisa³:

Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys mo¿e byæ mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

Kiedy¶ podawali takie przyk³ad jeszcze na polonezie, ¿e lepiej
kupiæ takiego który przejecha³ 130 tysiêcy przez dwa czy trzy
lata ni¿ takiego z przebiegiem 30 ty¶ którym przez dziewiêæ lat
facet codziennie przez wie¶ mleko do mleczarni wozi³ a raz
na tydzieñ jecha³ do s±siedniej wioski do ko¶cio³a.


Pozdrawiam

5 Data: Lipiec 05 2013 23:15:36
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: scobowski 

W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:

Dnia 2013-07-05 20:17, U¿ytkownik Waz napisa³:
Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
realnym 160tys mo¿e byæ mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym
60tys ?

Kiedy¶ podawali takie przyk³ad jeszcze na polonezie, ¿e lepiej
kupiæ takiego który przejecha³ 130 tysiêcy przez dwa czy trzy
lata ni¿ takiego z przebiegiem 30 ty¶ którym przez dziewiêæ lat
facet codziennie przez wie¶ mleko do mleczarni wozi³ a raz
na tydzieñ jecha³ do s±siedniej wioski do ko¶cio³a.


Pozdrawiam

I co wysz³o?

6 Data: Lipiec 06 2013 08:18:14
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: Waz 

W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:

Dnia 2013-07-05 20:17, U¿ytkownik Waz napisa³:
Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
realnym 160tys mo¿e byæ mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym
60tys ?

Kiedy¶ podawali takie przyk³ad jeszcze na polonezie, ¿e lepiej
kupiæ takiego który przejecha³ 130 tysiêcy przez dwa czy trzy
lata ni¿ takiego z przebiegiem 30 ty¶ którym przez dziewiêæ lat
facet codziennie przez wie¶ mleko do mleczarni wozi³ a raz
na tydzieñ jecha³ do s±siedniej wioski do ko¶cio³a.


Pozdrawiam

nie chodzi o zaje¿d¿anie samochodu jak pisz± inni tylko o sytuacjê kiedy np niemiec je¼dzi do pracy 60km autostrad± przez 10 lat i sprzedaje samochód a kto¶ inny je¼dzi w mie¶cie w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedn± stronê do pracy

oboje po 10 latach maj± odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zu¿yty i które czêsci

czy to mo¿liwe ¿e oba silniki wykona³y t± sam± liczbê obrotów - s± zu¿yte w tym samym stopniu?

7 Data: Lipiec 06 2013 09:50:48
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-06 08:18, U¿ytkownik Waz napisa³:

Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
realnym 160tys mo¿e byæ mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym
60tys ?

Kiedy¶ podawali takie przyk³ad jeszcze na polonezie, ¿e lepiej
kupiæ takiego który przejecha³ 130 tysiêcy przez dwa czy trzy
lata ni¿ takiego z przebiegiem 30 ty¶ którym przez dziewiêæ lat
facet codziennie przez wie¶ mleko do mleczarni wozi³ a raz
na tydzieñ jecha³ do s±siedniej wioski do ko¶cio³a.

nie chodzi o zaje¿d¿anie samochodu jak pisz± inni tylko o sytuacjê kiedy np niemiec je¼dzi do pracy 60km autostrad± przez 10 lat i sprzedaje samochód a kto¶ inny je¼dzi w mie¶cie w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedn± stronê do pracy

oboje po 10 latach maj± odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zu¿yty i które czêsci

Stawia³ bym ¿e bardziej siê zu¿yje samochód który ma mniejszy
przebieg ale wiêcej razy stawa³ i rusza³ na ¶wiat³ach.

czy to mo¿liwe ¿e oba silniki wykona³y t± sam± liczbê obrotów - s± zu¿yte w tym samym stopniu?

W tym przypadku nie maj± takiej samej liczby obrotów.
Ale w przypadku kiedy ich czas pracy by³o porównywalny to
mniej zu¿yty bêdzie silnik który spokojnie pracowa³ na
autostradzie na tych samych obrotach ni¿ taki który co
chwile musia³ ruszaæ i nabieraæ prêdko¶ci aby za chwile
wyhamowaæ.


Pozdrawiam

8 Data: Lipiec 09 2013 08:07:43
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: Ryszard G. 



U¿ytkownik "RadoslawF"  napisa³ w wiadomo¶ci grup Dnia 2013-07-06 08:18, U¿ytkownik Waz napisa³:

Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
realnym 160tys mo¿e byæ mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym
60tys ?

Kiedy¶ podawali takie przyk³ad jeszcze na polonezie, ¿e lepiej
kupiæ takiego który przejecha³ 130 tysiêcy przez dwa czy trzy
lata ni¿ takiego z przebiegiem 30 ty¶ którym przez dziewiêæ lat
facet codziennie przez wie¶ mleko do mleczarni wozi³ a raz
na tydzieñ jecha³ do s±siedniej wioski do ko¶cio³a.

nie chodzi o zaje¿d¿anie samochodu jak pisz± inni tylko o sytuacjê kiedy np niemiec je¼dzi do pracy 60km autostrad± przez 10 lat i sprzedaje samochód a kto¶ inny je¼dzi w mie¶cie w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedn± stronê do pracy

oboje po 10 latach maj± odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zu¿yty i które czêsci

Stawia³ bym ¿e bardziej siê zu¿yje samochód który ma mniejszy
przebieg ale wiêcej razy stawa³ i rusza³ na ¶wiat³ach.

czy to mo¿liwe ¿e oba silniki wykona³y t± sam± liczbê obrotów - s± zu¿yte w tym samym stopniu?

W tym przypadku nie maj± takiej samej liczby obrotów.
Ale w przypadku kiedy ich czas pracy by³o porównywalny to
mniej zu¿yty bêdzie silnik który spokojnie pracowa³ na
autostradzie na tych samych obrotach ni¿ taki który co
chwile musia³ ruszaæ i nabieraæ prêdko¶ci aby za chwile
wyhamowaæ.


Pozdrawiam

================================================================

hehehe a jak to ma siê do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

pzdr.,
R.G.

9 Data: Lipiec 09 2013 09:59:16
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-09 08:07, U¿ytkownik Ryszard G. napisa³:

hehehe a jak to ma siê do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

Tak samo bo ruszyæ od zera musisz niezale¿nie czy silnik gasisz
czy nie gasisz. W tych nowych dochodzi dodatkowo wiêksze
obci±¿enia akumulatora co nie musi przynosiæ negatywnych
skutków na nowym aku i rozrusznika co na pewno skróci jego
¿ywotno¶æ.
No i nie wyobra¿am sobie gaszenia silnika w upa³y kiedy
pracuje klimatyzacja, w zimie przed nagrzaniem silnika te¿
nie uznam tego za optymalne rozwi±zanie.


Pozdrawiam

10 Data: Lipiec 09 2013 10:01:58
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: anacron 

W dniu 09.07.2013 09:59, RadoslawF pisze:

hehehe a jak to ma siê do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

Tak samo bo ruszyæ od zera musisz niezale¿nie czy silnik gasisz
czy nie gasisz. W tych nowych dochodzi dodatkowo wiêksze
obci±¿enia akumulatora co nie musi przynosiæ negatywnych
skutków na nowym aku i rozrusznika co na pewno skróci jego
¿ywotno¶æ.

Rozrusznik jest inny, przystosowany.

No i nie wyobra¿am sobie gaszenia silnika w upa³y kiedy
pracuje klimatyzacja

Nie wy³±cza siê do póki nie uzyska ¿±danej temperatury. Potem kiedy siê
podniesie temperatura silnik startuje, w efekcie na jednych ¶wiat³±ch
potrafi uruchomiæ i wy³±czyæ silnik dwa razy.

, w zimie przed nagrzaniem silnika te¿
nie uznam tego za optymalne rozwi±zanie.

A tu akurat nie wiem, zim± nie je¼dzi³em


--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

11 Data: Lipiec 09 2013 10:15:12
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: cef 

Ryszard G. wrote:

hehehe a jak to ma siê do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

Nie zu¿ywa siê znacz±co szybciej w stosunku do oczekiwañ
ca³ego przebiegu.
Oczywi¶cie s± tam jakie¶ ustawienia typu, ¿e nie wy³±cza siê na zimnym silniku,
ale w ruchu miejskim jest to cokolwiek irytuj±ce i nawet kierowca, który
z tym start-stopem je¼dzi ju¿ kilka lat denerwuje siê np przy wyje¼dzie
z podporz±dkowanej, gdzie trzeba myknaæ, bo tak siê nie da.

12 Data: Lipiec 10 2013 20:31:50
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: Przyjazny 

On 2013-07-09 08:15, cef  wrote:

Ryszard G. wrote:

hehehe a jak to ma siê do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

Nie zu¿ywa siê znacz±co szybciej w stosunku do oczekiwañ
ca³ego przebiegu.
Oczywi¶cie s± tam jakie¶ ustawienia typu, ¿e nie wy³±cza siê na zimnym
silniku,
ale w ruchu miejskim jest to cokolwiek irytuj±ce i nawet kierowca, który
z tym start-stopem je¼dzi ju¿ kilka lat denerwuje siê np przy wyje¼dzie
z podporz±dkowanej, gdzie trzeba myknaæ, bo tak siê nie da.

Ja je¼dzie³em takim czym¶ tylko jeden dzieñ, ale dzia³a³o w miarê
sensownie - jak siê sta³o na ¶wiat³ach na luzie to wy³±cza³o silnik, a
w³±cza³o ju¿ w momencie wci¶niêcia sprzêg³a ¿eby wrzuciæ bieg, wiêc
wyjazd nie by³by problemem. By³ to jaki¶ ¶redio-ma³y VW, chyba Golf (nie
najnowszy model).

13 Data: Lipiec 06 2013 11:42:52
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 06 Jul 2013 08:18:14 +0200, Waz napisa³(a):

oboje po 10 latach maj± odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz
pytanie który samochód jest bardziej zu¿yty i które czêsci

Zale¿y co.
Sprzêg³o siê zu¿ywa g³ównie przy ruszaniu z jedynki, ten co je¼dzi³ po
mie¶cie pewnie zu¿y³ je bardziej.
Zawieszenie z kolei bêdzie siê zu¿ywa³ od kilometrów (no chyba ¿e ten po
mie¶cie po jaki¶ dziurach je¼dzi³).

Du¿± rolê gra jeszcze to jak kto dba³ - czy jak mu jaka¶ gumka w
zawieszeniu zacznie pukaæ, to idzie i wymienia od razu, czy czeka a¿ siê
ca³e zawieszenie roztelepie i mu przegl±du nie podbij±.

czy to mo¿liwe ¿e oba silniki wykona³y t± sam± liczbê obrotów - s±
zu¿yte w tym samym stopniu?

Tu ju¿ du¿o zale¿y od sposobu eksploatacji.
Silnik zu¿ywa siê bardzo tu¿ po rozruchu, na zimno - s±dzê ¿e bardziej
istotna mo¿e byæ pierwsza minuta, ni¿ ca³a reszta trasy.
W przypadku turbo istotny jest te¿ sposób wy³±czania silnika.

14 Data: Lipiec 06 2013 18:46:43
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:42:52 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

Zale¿y co.
Sprzêg³o siê zu¿ywa g³ównie przy ruszaniu z jedynki, ten co je¼dzi³ po
mie¶cie pewnie zu¿y³ je bardziej.
Zawieszenie z kolei bêdzie siê zu¿ywa³ od kilometrów (no chyba ¿e ten po
mie¶cie po jaki¶ dziurach je¼dzi³).

Hm, zawieszenie sie tak wprost od kilometrow nie zuzywa, chyba ze masz
na mysli lozyska w kolach.

60km nowa autostrada, rowna, plaska, lagodne zakrety, lagodne
przyspieszenia, hamowan brak - co ma sie zuzyc w zawieszeniu ?

A przejedz 8 km po wroclawiu :-)

Du¿± rolê gra jeszcze to jak kto dba³ - czy jak mu jaka¶ gumka w
zawieszeniu zacznie pukaæ, to idzie i wymienia od razu, czy czeka a¿ siê
ca³e zawieszenie roztelepie i mu przegl±du nie podbij±.

Niemcy ... co 15 tys na przeglad w aso :-)


Silnik zu¿ywa siê bardzo tu¿ po rozruchu, na zimno - s±dzê ¿e bardziej
istotna mo¿e byæ pierwsza minuta, ni¿ ca³a reszta trasy.
W przypadku turbo istotny jest te¿ sposób wy³±czania silnika.

Rzadko jest sytuacja ze ktos ma parking na autostradzie.
Zwolnienie, zjazd, ze dwa zakrety - i juz troche ostyglo.


J.

15 Data: Lipiec 05 2013 23:53:50
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2013-07-05 20:17, Waz pisze:

Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
160tys mo¿e być mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

Wystarczy popatrzeć co robiÄ… z samochodem na nauce jazdy. Te samochody majÄ… kilkadziesiÄ…t tysiÄ™cy w chwili sprzeda¿y a zu¿ycie jakby zrobi³y pó³ miliona.

Podobnie jest z samochodami u¿ywanymi przez stereotypowych "dresików" do leczenia swojego ego. Z tego wniosek, ¿e oni nigdy nie opanowali nic ponad to co robi uczeÅ„ w L-ce. Akurat taka konkluzja pasowa³aby do ich pokurczowatych mózgów.

16 Data: Lipiec 07 2013 22:01:10
Temat: Re: Zu¿ycie samochodu...
Autor: kamil/Endurorider.pl 

U¿ytkownik "Waz"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys mo¿e być mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

Mo¿e. Znajomy kurier ma fiata ducato (~ 3,5  roku)  z przebiegiem 120k km po mieÅ›cie. Rozjebane dos³ownie wszystko od skrzyni poczÄ…wszy a na elektryce skoÅ„czywszy i to nie jest wynik katowania albo zaniedbania samochodu. Ma³o tego, koleÅ› je¼dzi nader spkojnie i nic super ciÄ™¿kiego nie wozi. Jego kumpel z pracy ma takiego samego, ale je¼dzi w trasy czyli przebieg ok 400k km. Poza normalnÄ… eksploatacjÄ… czyli tarcze klocki nic siÄ™ nie wysra³o tak jak w tym co je¼dzi po mieÅ›cie.

--
pozdrawiam
kml

Zużycie samochodu...



Grupy dyskusyjne