Zu¿ycie samochodu...
1 | Data: Lipiec 05 2013 20:17:10 |
Temat: Zu¿ycie samochodu... | |
Autor: Waz | Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys mo¿e być mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym 60tys ? 2 |
Data: Lipiec 05 2013 11:22:39 | Temat: Zu¿ycie samochodu... | Autor: Konfabulator | Oczywi¶cie, ¿e tak. Zale¿y od stylu jazdy i ogólnego u¿ytkowania pojazu. Jak masz 10 letni z³om z przebiegiem 60 tysi, którym je¼dzi³ dres dociskaj±c do pod³ogi po polu tatusia, ale raz na miesi±c i nie robi³ w wozie nic to to jest przyk³ad skrajnego z³omu z ma³ym przebiegiem. 3 |
Data: Lipiec 05 2013 21:13:40 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 05 Jul 2013 20:17:10 +0200, Waz napisa³(a): Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym Bez ¿adnego problemu. Auto je¿d¿one na prawdê ostro wymaga serwisu z czêstotliwo¶ci± rzêdu setek kilometrów, a remontowania co parê tysiêcy. Je¿d¿ony delikatnie bêdzie dzia³a³ 100x d³u¿ej - serwis co dziesi±tki tysiêcy, a remonty co kilkaset tysiêcy. 4 |
Data: Lipiec 05 2013 21:55:31 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-07-05 20:17, U¿ytkownik Waz napisa³: Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys mo¿e byæ mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym 60tys ? Kiedy¶ podawali takie przyk³ad jeszcze na polonezie, ¿e lepiej kupiæ takiego który przejecha³ 130 tysiêcy przez dwa czy trzy lata ni¿ takiego z przebiegiem 30 ty¶ którym przez dziewiêæ lat facet codziennie przez wie¶ mleko do mleczarni wozi³ a raz na tydzieñ jecha³ do s±siedniej wioski do ko¶cio³a. Pozdrawiam 5 |
Data: Lipiec 05 2013 23:15:36 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: scobowski | W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze: Dnia 2013-07-05 20:17, U¿ytkownik Waz napisa³: I co wysz³o? 6 |
Data: Lipiec 06 2013 08:18:14 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: Waz | W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze: Dnia 2013-07-05 20:17, U¿ytkownik Waz napisa³: nie chodzi o zaje¿d¿anie samochodu jak pisz± inni tylko o sytuacjê kiedy np niemiec je¼dzi do pracy 60km autostrad± przez 10 lat i sprzedaje samochód a kto¶ inny je¼dzi w mie¶cie w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedn± stronê do pracy oboje po 10 latach maj± odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zu¿yty i które czêsci czy to mo¿liwe ¿e oba silniki wykona³y t± sam± liczbê obrotów - s± zu¿yte w tym samym stopniu? 7 |
Data: Lipiec 06 2013 09:50:48 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-07-06 08:18, U¿ytkownik Waz napisa³: nie chodzi o zaje¿d¿anie samochodu jak pisz± inni tylko o sytuacjê kiedy np niemiec je¼dzi do pracy 60km autostrad± przez 10 lat i sprzedaje samochód a kto¶ inny je¼dzi w mie¶cie w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedn± stronê do pracyCzy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem Stawia³ bym ¿e bardziej siê zu¿yje samochód który ma mniejszy przebieg ale wiêcej razy stawa³ i rusza³ na ¶wiat³ach. czy to mo¿liwe ¿e oba silniki wykona³y t± sam± liczbê obrotów - s± zu¿yte w tym samym stopniu? W tym przypadku nie maj± takiej samej liczby obrotów. Ale w przypadku kiedy ich czas pracy by³o porównywalny to mniej zu¿yty bêdzie silnik który spokojnie pracowa³ na autostradzie na tych samych obrotach ni¿ taki który co chwile musia³ ruszaæ i nabieraæ prêdko¶ci aby za chwile wyhamowaæ. Pozdrawiam 8 |
Data: Lipiec 09 2013 08:07:43 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: Ryszard G. |
nie chodzi o zaje¿d¿anie samochodu jak pisz± inni tylko o sytuacjê kiedy np niemiec je¼dzi do pracy 60km autostrad± przez 10 lat i sprzedaje samochód a kto¶ inny je¼dzi w mie¶cie w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedn± stronê do pracyCzy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem Stawia³ bym ¿e bardziej siê zu¿yje samochód który ma mniejszy przebieg ale wiêcej razy stawa³ i rusza³ na ¶wiat³ach. czy to mo¿liwe ¿e oba silniki wykona³y t± sam± liczbê obrotów - s± zu¿yte w tym samym stopniu? W tym przypadku nie maj± takiej samej liczby obrotów. Ale w przypadku kiedy ich czas pracy by³o porównywalny to mniej zu¿yty bêdzie silnik który spokojnie pracowa³ na autostradzie na tych samych obrotach ni¿ taki który co chwile musia³ ruszaæ i nabieraæ prêdko¶ci aby za chwile wyhamowaæ. Pozdrawiam ================================================================ hehehe a jak to ma siê do nowych wynalazków typu "start-stop" ? pzdr., R.G. 9 |
Data: Lipiec 09 2013 09:59:16 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-07-09 08:07, U¿ytkownik Ryszard G. napisa³: hehehe a jak to ma siê do nowych wynalazków typu "start-stop" ? Tak samo bo ruszyæ od zera musisz niezale¿nie czy silnik gasisz czy nie gasisz. W tych nowych dochodzi dodatkowo wiêksze obci±¿enia akumulatora co nie musi przynosiæ negatywnych skutków na nowym aku i rozrusznika co na pewno skróci jego ¿ywotno¶æ. No i nie wyobra¿am sobie gaszenia silnika w upa³y kiedy pracuje klimatyzacja, w zimie przed nagrzaniem silnika te¿ nie uznam tego za optymalne rozwi±zanie. Pozdrawiam 10 |
Data: Lipiec 09 2013 10:01:58 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: anacron | W dniu 09.07.2013 09:59, RadoslawF pisze: hehehe a jak to ma siê do nowych wynalazków typu "start-stop" ? Rozrusznik jest inny, przystosowany. No i nie wyobra¿am sobie gaszenia silnika w upa³y kiedy Nie wy³±cza siê do póki nie uzyska ¿±danej temperatury. Potem kiedy siê podniesie temperatura silnik startuje, w efekcie na jednych ¶wiat³±ch potrafi uruchomiæ i wy³±czyæ silnik dwa razy. , w zimie przed nagrzaniem silnika te¿ A tu akurat nie wiem, zim± nie je¼dzi³em -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 11 |
Data: Lipiec 09 2013 10:15:12 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: cef | Ryszard G. wrote: hehehe a jak to ma siê do nowych wynalazków typu "start-stop" ? Nie zu¿ywa siê znacz±co szybciej w stosunku do oczekiwañ ca³ego przebiegu. Oczywi¶cie s± tam jakie¶ ustawienia typu, ¿e nie wy³±cza siê na zimnym silniku, ale w ruchu miejskim jest to cokolwiek irytuj±ce i nawet kierowca, który z tym start-stopem je¼dzi ju¿ kilka lat denerwuje siê np przy wyje¼dzie z podporz±dkowanej, gdzie trzeba myknaæ, bo tak siê nie da. 12 |
Data: Lipiec 10 2013 20:31:50 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: Przyjazny | On 2013-07-09 08:15, cef wrote: Ryszard G. wrote: Ja je¼dzie³em takim czym¶ tylko jeden dzieñ, ale dzia³a³o w miarê sensownie - jak siê sta³o na ¶wiat³ach na luzie to wy³±cza³o silnik, a w³±cza³o ju¿ w momencie wci¶niêcia sprzêg³a ¿eby wrzuciæ bieg, wiêc wyjazd nie by³by problemem. By³ to jaki¶ ¶redio-ma³y VW, chyba Golf (nie najnowszy model). 13 |
Data: Lipiec 06 2013 11:42:52 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 06 Jul 2013 08:18:14 +0200, Waz napisa³(a): oboje po 10 latach maj± odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz Zale¿y co. Sprzêg³o siê zu¿ywa g³ównie przy ruszaniu z jedynki, ten co je¼dzi³ po mie¶cie pewnie zu¿y³ je bardziej. Zawieszenie z kolei bêdzie siê zu¿ywa³ od kilometrów (no chyba ¿e ten po mie¶cie po jaki¶ dziurach je¼dzi³). Du¿± rolê gra jeszcze to jak kto dba³ - czy jak mu jaka¶ gumka w zawieszeniu zacznie pukaæ, to idzie i wymienia od razu, czy czeka a¿ siê ca³e zawieszenie roztelepie i mu przegl±du nie podbij±. czy to mo¿liwe ¿e oba silniki wykona³y t± sam± liczbê obrotów - s± Tu ju¿ du¿o zale¿y od sposobu eksploatacji. Silnik zu¿ywa siê bardzo tu¿ po rozruchu, na zimno - s±dzê ¿e bardziej istotna mo¿e byæ pierwsza minuta, ni¿ ca³a reszta trasy. W przypadku turbo istotny jest te¿ sposób wy³±czania silnika. 14 |
Data: Lipiec 06 2013 18:46:43 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:42:52 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Zale¿y co. Hm, zawieszenie sie tak wprost od kilometrow nie zuzywa, chyba ze masz na mysli lozyska w kolach. 60km nowa autostrada, rowna, plaska, lagodne zakrety, lagodne przyspieszenia, hamowan brak - co ma sie zuzyc w zawieszeniu ? A przejedz 8 km po wroclawiu :-) Du¿± rolê gra jeszcze to jak kto dba³ - czy jak mu jaka¶ gumka w Niemcy ... co 15 tys na przeglad w aso :-) Silnik zu¿ywa siê bardzo tu¿ po rozruchu, na zimno - s±dzê ¿e bardziej Rzadko jest sytuacja ze ktos ma parking na autostradzie. Zwolnienie, zjazd, ze dwa zakrety - i juz troche ostyglo. J. 15 |
Data: Lipiec 05 2013 23:53:50 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2013-07-05 20:17, Waz pisze: Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym Wystarczy popatrzeć co robiÄ… z samochodem na nauce jazdy. Te samochody majÄ… kilkadziesiÄ…t tysiÄ™cy w chwili sprzeda¿y a zu¿ycie jakby zrobi³y pó³ miliona. Podobnie jest z samochodami u¿ywanymi przez stereotypowych "dresików" do leczenia swojego ego. Z tego wniosek, ¿e oni nigdy nie opanowali nic ponad to co robi uczeÅ„ w L-ce. Akurat taka konkluzja pasowa³aby do ich pokurczowatych mózgów. 16 |
Data: Lipiec 07 2013 22:01:10 | Temat: Re: Zu¿ycie samochodu... | Autor: kamil/Endurorider.pl | U¿ytkownik "Waz" napisa³ w wiadomoÅ›ci Czy to mo¿liwe ¿e zu¿ycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys mo¿e być mniejsze ni¿ samochodu z przebiegiem realnym 60tys ? Mo¿e. Znajomy kurier ma fiata ducato (~ 3,5 roku) z przebiegiem 120k km po mieÅ›cie. Rozjebane dos³ownie wszystko od skrzyni poczÄ…wszy a na elektryce skoÅ„czywszy i to nie jest wynik katowania albo zaniedbania samochodu. Ma³o tego, koleÅ› je¼dzi nader spkojnie i nic super ciÄ™¿kiego nie wozi. Jego kumpel z pracy ma takiego samego, ale je¼dzi w trasy czyli przebieg ok 400k km. Poza normalnÄ… eksploatacjÄ… czyli tarcze klocki nic siÄ™ nie wysra³o tak jak w tym co je¼dzi po mieÅ›cie. -- pozdrawiam kml |