Grupy dyskusyjne   »   Zużywanie opon na mokrym

Zużywanie opon na mokrym



1 Data: Pa?dziernik 29 2007 03:26:32
Temat: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Loku_ 

Jak się ma zużcie opon w poslizgach na mokrej nawierzchnii w stosunku
do zużycia na suchym.

Czy jest tak, że jest prawie niezauważalne opona po prostu trochę
szumi i prześlizguje się bez ścierania albo tylko minimalnie się
ściera, czy może mimo wszystko zużywa się w znacznym stopniu i
powiedzmy w sumie po godzinie, dwóch takiej jazdy po mokrej
nawierzchni też taka opona będzie się nadawała do wymiany??



2 Data: Pa?dziernik 29 2007 11:38:12
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Filip 

Użytkownik Loku_ napisał:

Jak się ma zużcie opon w poslizgach na mokrej nawierzchnii w stosunku
do zużycia na suchym.

Czy jest tak, że jest prawie niezauważalne opona po prostu trochę
szumi i prześlizguje się bez ścierania albo tylko minimalnie się
ściera, czy może mimo wszystko zużywa się w znacznym stopniu i
powiedzmy w sumie po godzinie, dwóch takiej jazdy po mokrej
nawierzchni też taka opona będzie się nadawała do wymiany??

A tak na zasadzie logiki, to jak myslisz? (nie wymagam myslenia)


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

3 Data: Pa?dziernik 29 2007 11:39:24
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Scyzoryk 


Jak się ma zużcie opon w poslizgach na mokrej nawierzchnii w stosunku
do zużycia na suchym.

na suchym bardziej

Czy jest tak, że jest prawie niezauważalne opona po prostu trochę
szumi i prześlizguje się bez ścierania albo tylko minimalnie się
ściera, czy może mimo wszystko zużywa się w znacznym stopniu

to tak z fizyki. Jak masz mniejsze tarcie to i mniejsze zuzycie powierzchni
tracych

i
powiedzmy w sumie po godzinie, dwóch takiej jazdy po mokrej
nawierzchni też taka opona będzie się nadawała do wymiany??

a sa takie opony (cywilne) ktore po dwoch godzinach jazdy nadaja sie do
wymiany?? No chyba ze mowisz o paleniu gumy.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX550

4 Data: Pa?dziernik 29 2007 11:48:53
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 29.10.2007 Scyzoryk  napisał/a:


powiedzmy w sumie po godzinie, dwóch takiej jazdy po mokrej
nawierzchni też taka opona będzie się nadawała do wymiany??

a sa takie opony (cywilne) ktore po dwoch godzinach jazdy nadaja sie do
wymiany?? No chyba ze mowisz o paleniu gumy.

Są - kwestia nawierzchni i stylu jazdy. Nie pisze o paleniu gumy.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

5 Data: Pa?dziernik 29 2007 11:53:46
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Scyzoryk 


Są - kwestia nawierzchni i stylu jazdy. Nie pisze o paleniu gumy.


no w sumie mocnym autkiem np. tylnonapedowym przy smiganiu bokami i dymem z
kol jest to mozliwe.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX550

6 Data: Pa?dziernik 29 2007 04:09:13
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Loku_ 


no w sumie mocnym autkiem np. tylnonapedowym przy smiganiu bokami i dymem z
kol jest to mozliwe.


Oczywiście że jest, jeżdzący bardziej agresywnie mają zwykle ze sobą
zapasowe koła, oba. Rzez w tym że ja chciałem uniknąć ścierania nowych
i cholernie drogich opon, a tu lipa, na mokrym też wykazuują zużycie i
to niemałe.

I teraz pytanie do jakiś wyjadaczy, jak to jest, czy jest możliwe
starcie do zera powiedzmy 70%opon - ale na mokrym, np w raptem kilka
godzinach ślizgania. Bo mi wygląda na to że choć jest pośłizg
oczywiśćie znacznie większy to ścieranie też występuje i to w dużym
stopniu(mowa oczywiście o sfalt, beton, a nie kostka)

7 Data: Pa?dziernik 29 2007 12:17:30
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Scyzoryk 


I teraz pytanie do jakiś wyjadaczy, jak to jest, czy jest możliwe
starcie do zera powiedzmy 70%opon - ale na mokrym, np w raptem kilka
godzinach ślizgania. Bo mi wygląda na to że choć jest pośłizg
oczywiśćie znacznie większy to ścieranie też występuje i to w dużym
stopniu(mowa oczywiście o sfalt, beton, a nie kostka)

duzo latwiej wproawdzic opone w poslizg na mokrym. Jak poslizg jest
odpowiednio dlugi i z duzymi obrotami kola to temp jest tak wysoka ze tez
jestes w stanie spalic opone. Dzieje sie to troszke wolniej bo jest
chlodzona przez wode ale mimo wszystko.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX550

8 Data: Pa?dziernik 29 2007 15:54:52
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: dink 

"Loku_"  wrote in message

no w sumie mocnym autkiem np. tylnonapedowym przy smiganiu bokami i
dymem z kol jest to mozliwe.
Oczywiście że jest, jeżdzący bardziej agresywnie mają zwykle ze sobą
zapasowe koła, oba. Rzez w tym że ja chciałem uniknąć ścierania nowych
i cholernie drogich opon, a tu lipa, na mokrym też wykazuują zużycie i
to niemałe.


dobre (w sensie przyczepności), a zatem i drogie opony są bardziej miękkie i szybciej się zużywają.

po kilku godzinach na torze na bridgestone'ach od razu można było rozpoznać w którą stronę było więcej zakrętów :-)

--
dink.
Toyota MR2 Club Poland - www.mr2.pl
Kocia Strona Ratunkowa - www.ksr.dink.pl
Tsunami Volunteer Center - www.tsunamivolunteer.net

9 Data: Pa?dziernik 29 2007 12:06:52
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: J.F. 

On Mon, 29 Oct 2007 03:26:32 -0700,  Loku_ wrote:

Jak się ma zużcie opon w poslizgach na mokrej nawierzchnii w stosunku
do zużycia na suchym.

Im wiecej wody tym mniejsze.

czy może mimo wszystko zużywa się w znacznym stopniu i
powiedzmy w sumie po godzinie, dwóch takiej jazdy po mokrej
nawierzchni też taka opona będzie się nadawała do wymiany??

W F1 wymieniaja chyba czesciej niz godzina :-)

Dwie godzinki ciaglego driftowania to chyba je zalatwia.


J.

10 Data: Pa?dziernik 29 2007 12:08:21
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Filip 

Użytkownik J.F. napisał:

Jak się ma zużcie opon w poslizgach na mokrej nawierzchnii w stosunku
do zużycia na suchym.

Im wiecej wody tym mniejsze.

Co to za bzdura?



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

11 Data: Pa?dziernik 29 2007 12:30:12
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: J.F. 

On Mon, 29 Oct 2007 12:08:21 +0100,  Filip wrote:

Użytkownik J.F. napisał:
Jak się ma zużcie opon w poslizgach na mokrej nawierzchnii w stosunku
do zużycia na suchym.

Im wiecej wody tym mniejsze.

Co to za bzdura?

Aquaplanning.

J.

12 Data: Pa?dziernik 29 2007 15:26:12
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Filip 

Użytkownik J.F. napisał:

Jak się ma zużcie opon w poslizgach na mokrej nawierzchnii w stosunku
do zużycia na suchym.

Im wiecej wody tym mniejsze.


Co to za bzdura?

Aquaplanning.

Aquaplanning (wedlug jakiegos brukowca internetoweg):
"Jest to zjawisko polegające na tworzeniu się między bieżnikiem opony, a nawierzchnią specjalnej 'poduszki wodnej', która jest konsekwencją nieodpowiedniego odprowadzania wody przez oponę. Aquaplanning wpływa na utratę sterowności pojazdu, w wyniku braku styku opony z nawierzchnią na drodze. Problemem jest przeważnie bieżnik, który powinien zapewnić odpowiednią przyczepność podczas jazdy, a wiadomo, że do tego potrzebna jest jak największa powierzchnia styku. Wraz ze zwiększeniem ilości rowków odprowadzających wodę, zmniejsza się przyczepność opony."

Czym sie rozni wedlug Ciebie aquaplanning, od poslizgu?

Czy aquaplanning powstaje w poslizgu np. bocznym?

Jaka jest roznica w scieralnosci opony, jesli mamy wody 0,5 mm a 0,9 mm?
Albo 8 cm a 10 cm wody?
Albo 1 cm i 10 cm ?


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

13 Data: Pa?dziernik 29 2007 16:53:28
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: J.F. 

On Mon, 29 Oct 2007 15:26:12 +0100,  Filip wrote:

Użytkownik J.F. napisał:
Co to za bzdura?
Aquaplanning.

Czym sie rozni wedlug Ciebie aquaplanning, od poslizgu?

Poslizgnac sie mozna na asfalcie i betonie i opona wtedy cierpi.
A od poslizgu na wodzie nie cierpi.

Jaka jest roznica w scieralnosci opony, jesli mamy wody 0,5 mm a 0,9 mm?
Albo 8 cm a 10 cm wody?
Albo 1 cm i 10 cm ?

a 1mm i 1cm ?

J.

14 Data: Pa?dziernik 29 2007 23:23:14
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Filip 

Użytkownik J.F. napisał:

Aquaplanning.

Czym sie rozni wedlug Ciebie aquaplanning, od poslizgu?

Poslizgnac sie mozna na asfalcie i betonie i opona wtedy cierpi.
A od poslizgu na wodzie nie cierpi.

Ale mowa o slizganiu sie na asfalcie, a nie na wodzie, nie na sniegu, nie na lodzie itd.


Jaka jest roznica w scieralnosci opony, jesli mamy wody 0,5 mm a 0,9 mm?
Albo 8 cm a 10 cm wody?
Albo 1 cm i 10 cm ?

a 1mm i 1cm ? 
To ja Ci zadaje pytania. Bo jakos Twoja teoria: "Im wiecej wody tym mniejsze." - biorac na logike jakos mi sie nie sprawdza... Wiec chcialbym wyjasnienia, na powyzszych moich pytaniach.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

15 Data: Pa?dziernik 30 2007 00:31:22
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: J.F. 

On Mon, 29 Oct 2007 23:23:14 +0100,  Filip wrote:

Użytkownik J.F. napisał:
Czym sie rozni wedlug Ciebie aquaplanning, od poslizgu?
Poslizgnac sie mozna na asfalcie i betonie i opona wtedy cierpi.
A od poslizgu na wodzie nie cierpi.

Ale mowa o slizganiu sie na asfalcie, a nie na wodzie, nie na sniegu,

Ale mokrym

Jaka jest roznica w scieralnosci opony, jesli mamy wody 0,5 mm a 0,9 mm?
Albo 8 cm a 10 cm wody?
Albo 1 cm i 10 cm ?

a 1mm i 1cm ?
 
To ja Ci zadaje pytania. Bo jakos Twoja teoria: "Im wiecej wody tym
mniejsze." - biorac na logike jakos mi sie nie sprawdza... Wiec
chcialbym wyjasnienia, na powyzszych moich pytaniach.

TO proponuje zebys sprawdzil praktycznie :-P

J.

16 Data: Pa?dziernik 31 2007 12:38:34
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: [Cichy] 

Jaka jest roznica w scieralnosci opony, jesli mamy wody 0,5 mm a 0,9 mm?

Taka, ze im mniej jest wody, to podczas wysokich obrotow kola wytwrza sie
temp i woda szybciej odparowuje spod opony.
Jak jest malo wody, to kanaly bieznika nie wciagaja duzo wody pod opone (nie
smaruja powierzchni tracych) i w pewnych okolicznosciach moze byc takie
zuzycia bieznika jak na suchym asfalcie.

Pozdrawiam,
Cichy

17 Data: Pa?dziernik 29 2007 12:11:59
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Noel 

Użytkownik Loku_ napisał:

Jak się ma zużcie opon w poslizgach na mokrej nawierzchnii w stosunku
do zużycia na suchym.


Ja tam nie wiem, ale od kiedy u nas zapanowała moda na F1, to jeżdżę na krajową siódemkę i uzupełniam braki w bieżniku jeżdżąc po śladach hamowania :-D

--
Tomek "Noel" B.

18 Data: Pa?dziernik 29 2007 12:12:55
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Filip 

Użytkownik Noel napisał:

Ja tam nie wiem, ale od kiedy u nas zapanowała moda na F1, to jeżdżę na krajową siódemkę i uzupełniam braki w bieżniku jeżdżąc po śladach hamowania :-D

Braki w biezniku, czy brak bieznika?


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

19 Data: Pa?dziernik 29 2007 12:21:03
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Noel 

Użytkownik Filip napisał:

Użytkownik Noel napisał:

Ja tam nie wiem, ale od kiedy u nas zapanowała moda na F1, to jeżdżę na krajową siódemkę i uzupełniam braki w bieżniku jeżdżąc po śladach hamowania :-D

Braki w biezniku, czy brak bieznika?

Opony mam całkiem nowe, cztery miesiące mają, a uzyskać pisk opon mając ABS to tylko jak na światłach jak pierwszy startuje mi się zdarza.
Więc trudno tu mówić o ścieraniu się bieżnika podczas hamowania.

--
Tomek "Noel" B.

20 Data: Pa?dziernik 29 2007 16:29:12
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: dink 

"Noel"  wrote in message


Opony mam całkiem nowe, cztery miesiące mają, a uzyskać pisk opon mając ABS to tylko jak na światłach jak pierwszy startuje mi się zdarza.
Więc trudno tu mówić o ścieraniu się bieżnika podczas hamowania.

zdziwiłbyś się :-) w np. Focusie II przy gwałtownym hamowaniu na suchym opony piszczą.

--
dink.
Toyota MR2 Club Poland - www.mr2.pl
Kocia Strona Ratunkowa - www.ksr.dink.pl
Tsunami Volunteer Center - www.tsunamivolunteer.net

21 Data: Pa?dziernik 29 2007 13:59:08
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Tomasz Pyra 

Loku_ pisze:

Jak się ma zużcie opon w poslizgach na mokrej nawierzchnii w stosunku
do zużycia na suchym.

Czy jest tak, że jest prawie niezauważalne opona po prostu trochę
szumi i prześlizguje się bez ścierania albo tylko minimalnie się
ściera, czy może mimo wszystko zużywa się w znacznym stopniu i
powiedzmy w sumie po godzinie, dwóch takiej jazdy po mokrej
nawierzchni też taka opona będzie się nadawała do wymiany??

Oczywiście na mokrym opona zużywa się wolniej, bo przenosi mniejsze siły i jest lepiej chłodzona.

Ale też się zużywa, różnica w tarciu między suchym a mokrym nie jest jakaś dramatyczna. Bez szkody dla gum to można dopiero poszaleć na śniegu.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

22 Data: Pa?dziernik 29 2007 14:50:54
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: marjan 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

 Bez szkody dla gum to można dopiero poszaleć na śniegu.



Ale niestety z częstą szkodą dla felg ;>

pozdrawiam, marjan

23 Data: Listopad 03 2007 10:08:28
Temat: Re: Zużywanie opon na mokrym
Autor: Loku_ 

>  Bez szkody dla gum to można dopiero poszaleć na śniegu.

Ale niestety z częstą szkodą dla felg ;>

hyhyhy, fuckt. Dlatego niespecjalnie przepadam za tak wychwalanymi
tutaj czasem na grupie placykami ładnie zaśnieżonymi i przyjemnym
bujaniem sie za keirą bez większej szkody dla auta. Na mokrym asfacie
po prostu po góra pięciu minutach jazdy mnie zamuli, zemdli i odrzuci,
więc i auto dostaje mniej niż godzina hoolanai po śniegu i ja mam
satysfakcię praktycznie na zawołanie.

No cóż, moje 3grosze do tego to tak:
1. opony wąskie są fajne do ścierania bo pozostaje kontrola i margines
błędu (puszczają powoli)
2. najlepiej ślizgają się na mokrym opony szerokie i łyse
3. a już oprawdziwą rewelacją są zimówki w konkretnych temperaturach
na plusie, powiedzmy +10stC i deszcz, nie trzeba śniegu, takie opony
mają połowe z przyczepności zwykłych letnich opon na deszczu. I tym
samym nadają śie wyśmienicie do starcia.

Tymczasem sam nie mogę nic, bo mam takie śliczne oponki że mi szkoda
po prostu :(

Zużywanie opon na mokrym



Grupy dyskusyjne