Grupy dyskusyjne   »   bio diesel i common rail ??

bio diesel i common rail ??



1 Data: Marzec 19 2007 18:14:45
Temat: bio diesel i common rail ??
Autor: ursa 

Witam grupowiczów.

Czy ma ktoś może doświadczenia z jazdy na biodieslu samochodem z common
rail-em?

Producenci paliwa twierdzą, że można lać bez obawy, obiegowe opinie mówią
coś dokładnie przeciwnego.

Może ktoś już "zaryzykował" i ma wiedzę praktyczną?

Chętnie posłucham :)

--
Pozdrawiam ursa
Mitsubishi SpaceStar 1,9 DiD, 2004r, 73kkm



2 Data: Marzec 19 2007 18:40:16
Temat: Re: bio diesel i common rail ??
Autor: J.F. 

On Mon, 19 Mar 2007 18:14:45 +0100,  ursa wrote:

Czy ma ktoś może doświadczenia z jazdy na biodieslu samochodem z common
rail-em?

Producenci paliwa twierdzą, że można lać bez obawy, obiegowe opinie mówią
coś dokładnie przeciwnego.

Ktorzy producenci ?

www.biodiesel.de

wykaz sie pobiezna znajomoscia niemieckiego i poszukaj Freigabe.


Chodzi o popularny w niemczech RME - ester rzepakowo-metylowy ..

J.

3 Data: Marzec 19 2007 19:17:27
Temat: Re: bio diesel i common rail ??
Autor: ursa 

Czy ma ktoś może doświadczenia z jazdy na biodieslu samochodem z common
rail-em?

Producenci paliwa twierdzą, że można lać bez obawy, obiegowe opinie mówią
coś dokładnie przeciwnego.

Ktorzy producenci ?

np. Rafineria Trzebinia


www.biodiesel.de

wykaz sie pobiezna znajomoscia niemieckiego i poszukaj Freigabe.


Chodzi o popularny w niemczech RME - ester rzepakowo-metylowy ..


Nie obraź się, ale gdybym znał niemiecki to nie zadawałbym pytania na
POLSKIEJ grupie dyskusyjnej.

Zresztą "suche" dane techniczne jakoś mnie nie przekonują. Olej opałowy ma
parametry niemal identyczne jak olej napędowy, a układ wtrysku potrafił
"ukatrupić".
Inna sprawa, że prawdopodobnie problematyczny był olej opałowy, który
odbarwiano np. kwasem siarkowym.

--
Pozdrawiam ursa

4 Data: Marzec 19 2007 20:02:25
Temat: Re: bio diesel i common rail ??
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik ursa napisał:


Zresztą "suche" dane techniczne jakoś mnie nie przekonują. Olej opałowy ma parametry niemal identyczne jak olej napędowy, a układ wtrysku potrafił "ukatrupić".
Inna sprawa, że prawdopodobnie problematyczny był olej opałowy, który odbarwiano np. kwasem siarkowym.


No właśnie - to nie olej opałowy jest zabójczy dla nowoczesnego wtrysku.
To właśnie pozostałość kwasu siarkowego po odbarwianiu jest zabójcza dla układu wtryskowego, zwykła roztcyjna pompa wtryskowa napewno dłużej pożyje na takim paliwie niż nowoczesny czy to PD czy CR.

Pozdro !!

5 Data: Marzec 19 2007 23:42:01
Temat: Re: bio diesel i common rail ??
Autor: J.F. 

On Mon, 19 Mar 2007 20:02:25 +0100,  Czarek Daniluk wrote:

No właśnie - to nie olej opałowy jest zabójczy dla nowoczesnego wtrysku.
To właśnie pozostałość kwasu siarkowego po odbarwianiu jest zabójcza dla
układu wtryskowego, zwykła roztcyjna pompa wtryskowa napewno dłużej
pożyje na takim paliwie niż nowoczesny czy to PD czy CR.

Jest drobnostka ktorej sie w OO nie kontroluje - zanieczysczenia
pyliste. Nie ma ich czy jest duzo ?
A moga zniszczyc pompy i wtryski..



J.

6 Data: Marzec 19 2007 21:12:29
Temat: Re: bio diesel i common rail ??
Autor: jerzu 

On Mon, 19 Mar 2007 19:17:27 +0100, "ursa"  wrote:

np. Rafineria Trzebinia

Trzeba było pisać że producenci paliwa. Bo producenci aut już
niekoniecznie. W instrukcji do Mastera czy Transita jest nawet notka o
możliwości utraty gwarancji na silnik po jeździe na biopaliwie.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
http://zloty.autokacik.pl - zloty Internetowych Klubów Moto

7 Data: Marzec 19 2007 23:40:34
Temat: Re: bio diesel i common rail ??
Autor: J.F. 

On Mon, 19 Mar 2007 19:17:27 +0100,  ursa wrote:

www.biodiesel.de
wykaz sie pobiezna znajomoscia niemieckiego i poszukaj Freigabe.

Nie obraź się, ale gdybym znał niemiecki to nie zadawałbym pytania na
POLSKIEJ grupie dyskusyjnej.

Poszukaj kogos kto zna niemiecki, skorzystaj z automatycznego tlumacza
na znany Ci jezyk obcy itp  :-)

Zresztą "suche" dane techniczne jakoś mnie nie przekonują.

To nie sa suche dane techniczne, tylko wybierasz strone
http://www.biodiesel.de/index.php3?hid=00412

w dziale PKW [osobowe] wybierasz np mercedesa i czytasz
Freigabe nur mmit PME-Paket (Sonerdausstattung) bei
4-Zylinder-Dieselmodelle der C- und E-Klasse Limousinen und T-Modelle
(C 200 CDI, C220 CDI, E 200 CDI, E 220 CDI). Nachrüstung wird nicht
angeboten.
Sonderausstattungscode 921.

Zezwala sie tylko z pakietem PME [wyposazenie specjalne] w modelach
.....

A wybierasz ciezarowke [LKW] Renault i dowiadujesz sie ze akceptuje do
5% zawartosci biodiesla.

Miedzy wierzami nalezy wyczytac ze niewymienione marki w ogole nie
zezwalaja na takie paliwo...

Olej opałowy ma
parametry niemal identyczne jak olej napędowy, a układ wtrysku potrafił
"ukatrupić".
Inna sprawa, że prawdopodobnie problematyczny był olej opałowy, który
odbarwiano np. kwasem siarkowym.

Tu ponoc jednak chodzi o agresywny charakter RME w stosunku do
typowych uszczelek.

J.

8 Data: Marzec 20 2007 07:48:46
Temat: Re: bio diesel i common rail ??
Autor: Przemek 

"ursa"  wrote in

Czy ma ktoś może doświadczenia z jazdy na biodieslu samochodem z
common rail-em?
Producenci paliwa twierdzą, że można lać bez obawy, obiegowe opinie
mówią coś dokładnie przeciwnego.
Ktorzy producenci ?
np. Rafineria Trzebinia

ja jezdze na eko-dieslu z trzebini od 1,5 roku - problemow nie strwiedzono
- tylko ze ja mam wolnossacego DW8 :).
poza tym leja go do dieslow VW (TDI), HDI i innych CR. Nagminnnie tankuja
go kierowcy nowoczesnych ciezarowek (volvo,scania,renault magnum) , z racji
tego ze jest tanszy.
Przyjedz sobie na stacje i zobacz co podjezdza pod dystrybutor - mistu
diesla tez widzialem pare razy

tylko teraz nie wiadomo jak bedzie z produkcja bio, bo po podniesieniu
stawki akcyzy, pordukcja stala sie nieoplacalna, rafineria wyprzedaje
zapasy, a calosc produkcji eksportuje do DE.

--
Pozdrawiam Przemek
BX 19 TRD '88 Automat, Xsara II Break 1.9D '00
Czechowice-Dziedzice

bio diesel i common rail ??



Grupy dyskusyjne