Grupy dyskusyjne   »   bmw dakar i zmiana przeÅ‚ożeÅ„

bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„



1 Data: Marzec 25 2010 19:04:55
Temat: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„
Autor: Piotr Rezmer 

Witam

Czy ktoÅ› z Was kombinowa³ ze zmianÄ… zÄ™batek w dakarze? Jak dla mnie (na asfalt) jedynka jest zbyt g³oÅ›na/wolna) dwójka zbyt s³aba. Czy dodanie po 1 zÄ…bku na przodzie i tyle uczyni jedynkÄ™ praktyczniejszÄ…?

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



2 Data: Marzec 25 2010 20:01:52
Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„
Autor: Monster 

W dniu 2010-03-25 19:04, Piotr Rezmer pisze:

Witam

Czy ktoÅ› z Was kombinowa³ ze zmianÄ… zÄ™batek w dakarze? Jak dla mnie (na
asfalt) jedynka jest zbyt g³oÅ›na/wolna) dwójka zbyt s³aba. Czy dodanie
po 1 zÄ…bku na przodzie i tyle uczyni jedynkÄ™ praktyczniejszÄ…?

chyba trochÄ™ ¼le kombinujesz,dodajesz na jednej zÄ™batce ew na drugiej odejmujesz,ale zmieniÄ… siÄ™ wszystkie prze³o¿enia czyli na wszystkich biegach bÄ™dzie mocniejszy/s³abszy.
To o co Ci chodzi to bardziej zmiana prze³o¿eÅ„ samych zÄ™batek 1go biegu.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

3 Data: Marzec 25 2010 20:12:42
Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„
Autor: Piotr Rezmer 

Monster pisze:

chyba trochÄ™ ¼le kombinujesz,dodajesz na jednej zÄ™batce ew na drugiej
odejmujesz,ale zmieniÄ… siÄ™ wszystkie prze³o¿enia czyli na wszystkich
biegach bÄ™dzie mocniejszy/s³abszy.
To o co Ci chodzi to bardziej zmiana prze³o¿eÅ„ samych zÄ™batek 1go biegu.

MyÅ›lÄ™ o dodaniu 1 zÄ…bka na obu aby zmniejszyć wielkoæ zmiany. PrzejÅ›cie np. z 15 na 16 to du¿y skok, chcia³em go zmniejszyć przez jednoczesne dodanie zÄ…bka na tylnej tarczy.
ZdajÄ™ sobie sprawÄ™, ¿e proporcji prze³o¿eÅ„ poszczególnych biegów nie zmieniÄ™.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

4 Data: Marzec 25 2010 20:55:25
Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„
Autor: Monster 

W dniu 2010-03-25 20:12, Piotr Rezmer pisze:

MyÅ›lÄ™ o dodaniu 1 zÄ…bka na obu aby zmniejszyć wielkoæ zmiany. PrzejÅ›cie
np. z 15 na 16 to du¿y skok, chcia³em go zmniejszyć przez jednoczesne
dodanie zÄ…bka na tylnej tarczy.
ZdajÄ™ sobie sprawÄ™, ¿e proporcji prze³o¿eÅ„ poszczególnych biegów nie
zmieniÄ™.
Zmienia³em w Dukacie tylnÄ… zÄ™batkÄ™  na +2 zÄ™by,zmiana by³a o jakieÅ› 15%


--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

5 Data: Marzec 25 2010 22:43:45
Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„
Autor: Hinek 


U¿ytkownik "Piotr Rezmer"  napisa³


MyÅ›lÄ™ o dodaniu 1 zÄ…bka na obu aby zmniejszyć wielkoæ zmiany. PrzejÅ›cie np. z 15 na 16 to du¿y skok, chcia³em go zmniejszyć przez jednoczesne dodanie zÄ…bka na tylnej tarczy.


Zmiana o jeden zab na malej zebatce odpowiada w przyblizeniu zmianie o
trzy na duzej.  Jak dodasz jeden na malej - to tak jak bys odjal trzy na duzej.
Czyli efekt ktory chcesz uzyskac mozesz miec zmniejszajac ilosc zebow
duzej o dwa - bez zmiany malej. To chyba latwiej?
Pozdr

--
Hinek
F650 K750 i inne..

6 Data: Marzec 25 2010 20:36:09
Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„
Autor: KJ SiÅ‚a Słów 

Piotr Rezmer pisze:

Witam

Czy ktoÅ› z Was kombinowa³ ze zmianÄ… zÄ™batek w dakarze? Jak dla mnie (na asfalt) jedynka jest zbyt g³oÅ›na/wolna) dwójka zbyt s³aba. Czy dodanie po 1 zÄ…bku na przodzie i tyle uczyni jedynkÄ™ praktyczniejszÄ…?

To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.

Musisz znalezc przelozenia fabryczne i policzyc zmiane w %.

KJ

7 Data: Marzec 25 2010 22:46:45
Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„
Autor: Hinek 


U¿ytkownik "KJ Si³a S³ów"  napisa³


To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.


To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]
Pozdr

--
Hinek
F650 K750 i inne..

8 Data: Marzec 25 2010 23:48:50
Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„
Autor: KJ SiÅ‚a Słów 

Hinek pisze:

To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]

fakt.

KJ

bmw dakar i zmiana przełożeń



Grupy dyskusyjne