W dniu 2010-03-25 19:04, Piotr Rezmer pisze:
Witam
Czy ktoÅ› z Was kombinowa³ ze zmianÄ… zÄ™batek w dakarze? Jak dla mnie (na
asfalt) jedynka jest zbyt g³oÅ›na/wolna) dwójka zbyt s³aba. Czy dodanie
po 1 zÄ…bku na przodzie i tyle uczyni jedynkÄ™ praktyczniejszÄ…?
chyba trochÄ™ ¼le kombinujesz,dodajesz na jednej zÄ™batce ew na drugiej odejmujesz,ale zmieniÄ… siÄ™ wszystkie prze³o¿enia czyli na wszystkich biegach bÄ™dzie mocniejszy/s³abszy.
To o co Ci chodzi to bardziej zmiana prze³o¿eÅ„ samych zÄ™batek 1go biegu.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
3 |
Data: Marzec 25 2010 20:12:42 |
Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„ |
Autor: Piotr Rezmer |
Monster pisze:
chyba trochÄ™ ¼le kombinujesz,dodajesz na jednej zÄ™batce ew na drugiej
odejmujesz,ale zmieniÄ… siÄ™ wszystkie prze³o¿enia czyli na wszystkich
biegach bÄ™dzie mocniejszy/s³abszy.
To o co Ci chodzi to bardziej zmiana prze³o¿eÅ„ samych zÄ™batek 1go biegu.
MyÅ›lÄ™ o dodaniu 1 zÄ…bka na obu aby zmniejszyć wielkoæ zmiany. PrzejÅ›cie np. z 15 na 16 to du¿y skok, chcia³em go zmniejszyć przez jednoczesne dodanie zÄ…bka na tylnej tarczy.
ZdajÄ™ sobie sprawÄ™, ¿e proporcji prze³o¿eÅ„ poszczególnych biegów nie zmieniÄ™.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
4 |
Data: Marzec 25 2010 20:55:25 | Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„ | Autor: Monster |
W dniu 2010-03-25 20:12, Piotr Rezmer pisze:
MyÅ›lÄ™ o dodaniu 1 zÄ…bka na obu aby zmniejszyć wielkoæ zmiany. PrzejÅ›cie
np. z 15 na 16 to du¿y skok, chcia³em go zmniejszyć przez jednoczesne
dodanie zÄ…bka na tylnej tarczy.
ZdajÄ™ sobie sprawÄ™, ¿e proporcji prze³o¿eÅ„ poszczególnych biegów nie
zmieniÄ™.
Zmienia³em w Dukacie tylnÄ… zÄ™batkÄ™ na +2 zÄ™by,zmiana by³a o jakieÅ› 15%
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
5 |
Data: Marzec 25 2010 22:43:45 | Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„ | Autor: Hinek |
U¿ytkownik "Piotr Rezmer" napisa³
MyÅ›lÄ™ o dodaniu 1 zÄ…bka na obu aby zmniejszyć wielkoæ zmiany. PrzejÅ›cie np. z 15 na 16 to du¿y skok, chcia³em go zmniejszyć przez jednoczesne dodanie zÄ…bka na tylnej tarczy.
Zmiana o jeden zab na malej zebatce odpowiada w przyblizeniu zmianie o
trzy na duzej. Jak dodasz jeden na malej - to tak jak bys odjal trzy na duzej.
Czyli efekt ktory chcesz uzyskac mozesz miec zmniejszajac ilosc zebow
duzej o dwa - bez zmiany malej. To chyba latwiej?
Pozdr
--
Hinek
F650 K750 i inne..
6 |
Data: Marzec 25 2010 20:36:09 | Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„ | Autor: KJ SiÅ‚a Słów |
Piotr Rezmer pisze:
Witam
Czy ktoÅ› z Was kombinowa³ ze zmianÄ… zÄ™batek w dakarze? Jak dla mnie (na asfalt) jedynka jest zbyt g³oÅ›na/wolna) dwójka zbyt s³aba. Czy dodanie po 1 zÄ…bku na przodzie i tyle uczyni jedynkÄ™ praktyczniejszÄ…?
To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.
Musisz znalezc przelozenia fabryczne i policzyc zmiane w %.
KJ
7 |
Data: Marzec 25 2010 22:46:45 | Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„ | Autor: Hinek |
U¿ytkownik "KJ Si³a S³ów" napisa³
To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.
To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]
Pozdr
--
Hinek
F650 K750 i inne..
8 |
Data: Marzec 25 2010 23:48:50 | Temat: Re: bmw dakar i zmiana prze³o¿eÅ„ | Autor: KJ SiÅ‚a Słów |
Hinek pisze:
To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]
fakt.
KJ
| | | | | |