Czy skyrznia dobrze wrzuca "1" podczas startu? Pocisnij ją na D i zobacz jaka prędkość przy obrotach ~6000rpm, jeśli w okolicach 60 km/h lub mniej to wszystko jest w porządku a jedynie nie możesz wrzucić blokady biegu "1" a to żadnen problem bo najprawdopodobniej masz źle ustawioną linkę od automatu;
właśnie wróciłem z jazdy
i przy wrzuceniu D4 maksymalna ilość obrotów to ~ 3ooo rpm
i prędkość powyżej 60km/h
przy wrzuceniu D3 ok 4000 rpm osiągam prędkość 90 km/h
jesteś pewien ilości obrotów 6000 ?
Mam na myśli obroty na 1-ce... masz tryb sport? Zapewne tak, zatrzymaj się, wrzuć sport, gaz w podłogę i niech ciągnie... zobacz jaką prędkość masz przy 3000 obr/min i 6000 obr/min (jak będzie zmieniać na 2-ke); tylko cały czas gaz w podłogę żeby skrzynia jechała na możliwie najniższym biegu (kick-down).
Pierwszy bieg w Twoim aucie i 6000 rpm to powinno być około 60 km/h... chyba że masz diesla?
To wyczuj poprostu moment pierwszej zmiany biegu przy ostrym starcie, jak zmieni w okolicach 60 km/h lub mniej to wszystko jest ok, jeśli w okolicach 100 km to jest problem...
Inny sposób, mniej "wariacki" to liczenie przełożeń skrzyni podczas jazdy... tylko pamiętaj że jest jeszcze OD. Czyli przy 4-rech biegach powinno być 5 "przełożeń" a przy 5 - 6.
Pozdrawiam
5 |
Data: Luty 18 2007 15:00:36 |
Temat: Re: [problem] brak 1 biegu w automacie |
Autor: Robert Steward |
Michał napisał(a):
Mam na myśli obroty na 1-ce... masz tryb sport? Zapewne tak, zatrzymaj się, wrzuć sport, gaz w podłogę i niech ciągnie... zobacz jaką prędkość masz przy 3000 obr/min i 6000 obr/min (jak będzie zmieniać na 2-ke); tylko cały czas gaz w podłogę żeby skrzynia jechała na możliwie najniższym biegu (kick-down).
brak trybu sport :-(
Pierwszy bieg w Twoim aucie i 6000 rpm to powinno być około 60 km/h... chyba że masz diesla?
benzyna silnik 1,4 90kM
To wyczuj poprostu moment pierwszej zmiany biegu przy ostrym starcie, jak zmieni w okolicach 60 km/h lub mniej to wszystko jest ok, jeśli w okolicach 100 km to jest problem...
jak dobrze pamiętam chyba są co najmniej 2 zmiany, pierwsza przy 40 km, druga przy 60
ilości obrotów niestety nie pamietam
Inny sposób, mniej "wariacki" to liczenie przełożeń skrzyni podczas jazdy... tylko pamiętaj że jest jeszcze OD. Czyli przy 4-rech biegach powinno być 5 "przełożeń" a przy 5 - 6.
Pozdrawiam
dziękuje za info, pozdrawiam, R
--
www.stylownia.eu
6 |
Data: Luty 18 2007 15:33:30 | Temat: Re: [problem] brak 1 biegu w automacie | Autor: Michał |
To wyczuj poprostu moment pierwszej zmiany biegu przy ostrym starcie, jak zmieni w okolicach 60 km/h lub mniej to wszystko jest ok, jeśli w okolicach 100 km to jest problem...
jak dobrze pamiętam chyba są co najmniej 2 zmiany, pierwsza przy 40 km, druga przy 60
ilości obrotów niestety nie pamietam
No to na 99% wszystko ok, zapomniałem że japońce mają dość krótkie przełożenia :) Np. w esorcie 1.4 na 2-gim biegu 100 km/h zrobisz...
Wg mnie linka jest źle ustawiona, rozumiem że masz wyswietlacz biegów?
Spróbuj jednak delikatnie pociągnąc dalej wajche, pokonać lekko opór; milimetr bardziej niż normalnie wchodzi... powinno wejsc "1"... druga sprawa... pewnie czasem wyskakuje Ci parking? Musisz dobrze, na sam koniec, przesunac dzwignie bo inaczej nie zaskoczy? Jesli tak to na 100% linka :)
Pozdrawiam
7 |
Data: Luty 18 2007 15:46:10 | Temat: Re: [problem] brak 1 biegu w automacie | Autor: Robert Steward |
Michał napisał(a):
Wg mnie linka jest źle ustawiona, rozumiem że masz wyswietlacz biegów?
oczywiście
P, R, N, D4,D3,2,1
Spróbuj jednak delikatnie pociągnąc dalej wajche, pokonać lekko opór; milimetr bardziej niż normalnie wchodzi... powinno wejsc "1"... druga sprawa... pewnie czasem wyskakuje Ci parking?
nawet przy użyciu "siły" 1 nie wchodzi, przerzucanie lewarkiem kończy się konczy się na 2 :-(
może troche umocjonalnie do tego podchodzę ale w poprzednim samochodzie po miesiącu
jeżdzenia zrobiłem kapitalny remont silnika, aby po 3 miesiącach do sprzedać.
bo drooogi on ci był (w utrzymaniu:-)
więc chciałbym aby kolejny civic mniej się psuł
pozdr, R
--
www.stylownia.eu
8 |
Data: Luty 19 2007 16:44:05 | Temat: Re: [problem] brak 1 biegu w automacie | Autor: Robert Steward |
Michał napisał(a):
Pierwszy bieg w Twoim aucie i 6000 rpm to powinno być około 60 km/h... chyba że masz diesla?
To wyczuj poprostu moment pierwszej zmiany biegu przy ostrym starcie, jak zmieni w okolicach 60 km/h lub mniej to wszystko jest ok, jeśli w okolicach 100 km to jest problem...
bieg 1 - ten bieg właśnie nie wchodzi
--
www.stylownia.eu
9 |
Data: Luty 19 2007 17:09:46 | Temat: Re: [problem] brak 1 biegu w automacie | Autor: Boombastic |
bieg 1 - ten bieg właśnie nie wchodzi
Nie włącza sie w ogóle pierwszy bieg czy też nie możesz przesunąć dźwigni na
1 bieg?
10 |
Data: Luty 19 2007 19:37:33 | Temat: Re: [problem] brak 1 biegu w automacie | Autor: Robert Steward |
Boombastic napisał(a):
bieg 1 - ten bieg właśnie nie wchodzi
Nie włącza sie w ogóle pierwszy bieg czy też nie możesz przesunąć dźwigni na 1 bieg?
nie mogę przesunąć dźwigni na 1
R
--
www.stylownia.eu
| | | | | |