Grupy dyskusyjne   »   by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI

by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI



1 Data: Marzec 13 2007 19:55:47
Temat: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Dzi¶ w wawie zrobi³em w korkach 100km peugeotem partnerem HDI
po przejechaniu w sumie 600 km (300 miasto 300 trasa)i pierwszej wizycie na stacji, jeszcze rezerwy nie by³o wesz³o 45L, to jakie¶ 7,5L/100
porównuj±c z benzynowym fiatem brava wychodzi zu¿ycie tak samo,
no mo¿e 0,5L na korzy¶æ peugeota, ze wzglêdu na to ¿e cena ropy
i benzyny jest zbli¿ona to niewielka oszczêdno¶æ, ju¿ minê³y te czasy
¿e ropa by³a w cenie gazu.

Druga sprawa, jazda w korkach dieslem to katorga.
Bo, trudno siê toczyæ jeden za drugim, poniewa¿ jak siê pu¶ci sprzêglo
(bez dodawania gazu) to wyrywa do przodu i przytrzymywanie go hamulcem
powoduje straszne wibracje silnika, wiêc trzeba siê toczyæ
na pó³sprzêgle. Co po ca³ym dniu jazdy powoduje ból ³ydki
oraz te¿ ³ydce nie u³atwia ¿ycia do¶æ twardy peda³ sprzêg³a.

Jako¶ nie mogê wyczuæ tego samochodu, ma do¶æ nieoczekiwane zachowania
w ró¿nych zakresach obrotów, od:
1-2 tys obr, s³abo reaguje na gaz, ci±gn±æ zaczyna po 2-3 sekundach
od dodania gazu co jest uci±¿liwe np gdy doje¿d¿am do skrzy¿owania
hamuj±c silnikiem skrêcam w prawo, gaz a tu nic.
2-3 tys obrotów do¶æ nieprzyjemne bo bardzo mocno wtedy przyspiesza
zdjêcie nogi z gazu a nastêpnie przyci¶niêcie zpowrotem powoduje
lekkie zd³awienie na 1 sekundê a nastêpnie wciskanie w fotel.
3-4 tys obrotów, bardzo ha³a¶liwe obroty, ale za to silnik
prawid³owo reaguje na dodanie gazu, ³agodnie przyspiesza
nie ma wciskania w fotel, jak dla mnie najlepsze ale
trochê skrzynia biegów jest za "d³uga" aby w tym zakresie siê poruszaæ.
Zmiana z pierwszego na dwójkê przy 4 tys obrotów powoduje spadek do 2,5
tys obr, szybka zmiana biegu czêsto powoduje pisk opon lub zgrzyty
w skrzyni, inna zaleta to oszczêdno¶æ ³ydki lewej nogi
nie trzeba czêsto zmieniaæ biegów, nawet gdy siê przyhamuje
nie trzeba redukowaæ biegu tylko wyci±gn±æ go z tych 1,5-2 tys obrotów.
prêdko¶ci na poszczególnych biegach to I - 30, II - 60, III - 90.




Pozdrawiam
MK



2 Data: Marzec 13 2007 20:47:12
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Jakby co to nie ja pisa³em :/

3 Data: Marzec 13 2007 21:00:08
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: blackbird 

Zmiana z pierwszego na dwójkê przy 4 tys obrotów powoduje spadek do 2,5
tys obr, szybka zmiana biegu czêsto powoduje pisk opon lub zgrzyty
w skrzyni, inna zaleta to oszczêdno¶æ ³ydki lewej nogi

Ja zrozumialem to tak, ze dostales sluzbowe auto i teraz chcesz udowodnic
szefowi, ze jednek Francuzki diesel jest baaaaardzo awaryjny.

Narazie idzie Ci bardzo dobrze, powodzenia trzymam kciuki.

4 Data: Marzec 13 2007 21:02:04
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: blackbird 

Narazie idzie Ci bardzo dobrze, powodzenia trzymam kciuki.

A zapomnialbym. Ten silnik wymaga podczas rozruchu trzymania gazu w
podlodze, pozwala to wczesniej osiagnac turbinie robocza temperature.

5 Data: Marzec 13 2007 21:57:00
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

blackbird napisa³(a):

Narazie idzie Ci bardzo dobrze, powodzenia trzymam kciuki.

A zapomnialbym. Ten silnik wymaga podczas rozruchu trzymania gazu w podlodze, pozwala to wczesniej osiagnac turbinie robocza temperature.
We¼ mnie nie dobijaj !!!

Inne mankamenty to ¿e to jest 2 osobowa "wiê¼niarka" jest
zero widoczno¶ci, szczególnie jak zaparkujesz i musisz ty³em
na jezdniê wyjechaæ to tylko liczysz na szczê¶cie (uda siê, nie uda)
bo jest zero widoczno¶ci w prawy ty³ i czy mnie na Jerozolimskich autobus nie skasuje ?

  i po cholere mi taka krowa gdzie ja siê do 5 osobowego uniaka z gratami do baga¿nika mie¶ci³em.
A teraz co ja tam wstawie stó³ do ping-ponga ?


Pora¿ka!!! i co ja mam teraz zrobiæ, ja tam spêdzam nieraz po 6 godzin
dziennie, a to pud³o strasznie mi nie le¿y, ja chce co¶ ma³ego
a¿ takiego przed³u¿enie kutasa to mi nie potrzeba, to jak z armat± na
wróbla ....


MK

6 Data: Marzec 13 2007 21:03:23
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 13 Mar 2007 21:57:00 +0100, MK napisa³(a):

na jezdniê wyjechaæ to tylko liczysz na szczê¶cie (uda siê, nie uda)
bo jest zero widoczno¶ci w prawy ty³ i czy mnie na Jerozolimskich
autobus nie skasuje ?

Normalni ludzie u¿ywaj± lusterek.

Pora¿ka!!! i co ja mam teraz zrobiæ, ja tam spêdzam nieraz po 6 godzin
dziennie, a to pud³o strasznie mi nie le¿y, ja chce co¶ ma³ego
a¿ takiego przed³u¿enie kutasa to mi nie potrzeba, to jak z armat± na
wróbla ....

jak widaæ pomys³ polegaj±cy na nauczeniu siê jazdy nowym autem i wyczuciu
potrzeb i mo¿liwo¶ci silnika przerós³ pacjenta.
Proszê sali, mamy wiêc kliniczny przyk³ad choroby tocz±cej system szkolenia
kierowców - maj± umieæ parkowaæ cors±, w³±czaæ ¶wiat³a mijania i p³aciæ
podatki. Nic wiêcej. Smutne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Je¿eli nie ma dowodu, to istnieje powa¿na przes³anka, ¿e taki dowód mo¿e
istnieæ - Jacek Kurski

7 Data: Marzec 13 2007 22:35:57
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Marek P. 

Waldek Godel wrote:

Dnia Tue, 13 Mar 2007 21:57:00 +0100, MK napisa³(a):

na jezdniê wyjechaæ to tylko liczysz na szczê¶cie (uda siê, nie uda)
bo jest zero widoczno¶ci w prawy ty³ i czy mnie na Jerozolimskich
autobus nie skasuje ?

Normalni ludzie u¿ywaj± lusterek.

Wyje¿d¿a³e¶ spo¶ród uko¶nie czy te¿ prostopadle zaparkowanych autach na
lusterka i widzia³e¶ auta jad±ce do Ciebuie prostopadle ? W lusterkach
widzisz to co z ty³u i lekko z boku a nie autobus nadje¿d¿aj±cy prostopadle.
Do tego potrzebne s± tylne boczne szyby. Pod tym wzglêdem blaszak to
pora¿ka.
--
Pozdr

8 Data: Marzec 13 2007 23:10:33
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: £ukasz C. 

MK napisa³(a):

Inne mankamenty to ¿e to jest 2 osobowa "wiê¼niarka" jest
zero widoczno¶ci, szczególnie jak zaparkujesz i musisz ty³em
na jezdniê wyjechaæ to tylko liczysz na szczê¶cie (uda siê, nie uda)
bo jest zero widoczno¶ci w prawy ty³ i czy mnie na Jerozolimskich autobus nie skasuje ?

A co, nie masz lusterek...? W Berlingo/Partnerze s± du¿e lusterka, w których naprawdê du¿o widaæ. Jak nie widzisz, to siê naucz - warto ;-)

--
£ukasz C.

9 Data: Marzec 13 2007 21:31:18
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

blackbird napisa³(a):

Zmiana z pierwszego na dwójkê przy 4 tys obrotów powoduje spadek do 2,5
tys obr, szybka zmiana biegu czêsto powoduje pisk opon lub zgrzyty
w skrzyni, inna zaleta to oszczêdno¶æ ³ydki lewej nogi

Ja zrozumialem to tak, ze dostales sluzbowe auto i teraz chcesz udowodnic szefowi, ze jednek Francuzki diesel jest baaaaardzo awaryjny.

Narazie idzie Ci bardzo dobrze, powodzenia trzymam kciuki.
Ja che tamto UNO 1.0 spowrotem !!!!!!

MK

10 Data: Marzec 13 2007 21:00:23
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: hamberg 

mam wrazenie ze cos pokreciles - spalanie diesla 7,5l w miejskich
korkach dla diesla jest jak najbradziej przyzwoitym. Patrzac jak
opisujesz jak katowales to auto - bo inaczej sie tego nazwac nie da -
to i tak malutko spalil.

Jesli tak samo jezdzisz brava benzynowa to jaki by to silnik nie byl
to nie ma szans  aby spalanie bylo TYLKO 8l/100 - mam brave benzynowa
to wiem ze ciezko zejsc ponizej 10l/100 w korkach w miescie

11 Data: Marzec 13 2007 22:23:46
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

hamberg napisa³(a):

mam wrazenie ze cos pokreciles - spalanie diesla 7,5l w miejskich
korkach dla diesla jest jak najbradziej przyzwoitym. Patrzac jak
opisujesz jak katowales to auto - bo inaczej sie tego nazwac nie da -
to i tak malutko spalil.

Jesli tak samo jezdzisz brava benzynowa to jaki by to silnik nie byl
to nie ma szans  aby spalanie bylo TYLKO 8l/100 - mam brave benzynowa
to wiem ze ciezko zejsc ponizej 10l/100 w korkach w miescie

chodzi o ¶rednie, pó³ na pó³ trasa miasto,
brava w mie¶cie 10 w trasie 6 ¶rednio 8

a diesla próbuje wyczuæ na ró¿ne sposoby i najbardziej mnie wkurza
brak reakcji na gaz, a nastêpnie za 2-3 sekundy wciskanie w fotel.

we fiacie bravce czy uno nawet najmniejsze
drgniêcie na pedale gazu odrazu siê odczuwa.

uniak mia³ podstawow± zaletê, na jednym biegu mo¿na by³o ca³e miasto przejechaæ bez ¿adnego problemu, pozatym du¿o l¿ej sprzêg³o chodzi.

Fakt ¿e dieslem ruszy bez dodawania gazu wiêc ratuje siê tym
¿e sprzêg³o w korku obs³uguje praw± nog±.

mo¿e siê dotrze, bo po 3 godzinach w korku ³ydka mnie ju¿ nie¼le boli.

MK

12 Data: Marzec 13 2007 21:33:34
Temat: Re[2]: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Jaros³aw Zielewski 

Witam serdecznie
wgraj sobie "wirusa" (mialem w berlingo 2.0HDI) to zobaczysz co to
znaczy wciskanie w fotel w tym silniku przy ka¿dym wci¶nieciu peda³u
gazu ;) tylko bez przegiêæ tak do 120KM wystarczy ¿eby silnik
wytrzyma³
aha, przy okazji "popraw" hamulce bo musisz potem jako¶ sie zatrzymaæ i daj
dobre opony bo na mokrym ciê¿ko ruszyæ ;););) no i przegl±dy co 10tys
a nie co 20 (przynajmniej ja mia³em w citroenie co 20tys)
pow. 180km/h spalanie mno¿ysz razy 2 czyli ok 14l/100km ale od tych
180km/h masz jeszcze na liczniku 2 podzia³ki do 195km/h powinno doj¶æ
bez problemu....
Przy normalnej je¼dzie spalanie ok 7l/100km


Pozdrawiam
Jaros³aw Zielewski

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody

13 Data: Marzec 14 2007 11:30:31
Temat: Re: Re[2]: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Boombastic 


U¿ytkownik ""Jaros³aw Zielewski"" 
napisa³ w wiadomo¶ci

Witam serdecznie
wgraj sobie "wirusa" (mialem w berlingo 2.0HDI) to zobaczysz co to
znaczy wciskanie w fotel w tym silniku przy ka¿dym wci¶nieciu peda³u
gazu ;) tylko bez przegiêæ tak do 120KM wystarczy ¿eby silnik
wytrzyma³
aha, przy okazji "popraw" hamulce bo musisz potem jako¶ sie zatrzymaæ i
daj
dobre opony bo na mokrym ciê¿ko ruszyæ ;););) no i przegl±dy co 10tys
a nie co 20 (przynajmniej ja mia³em w citroenie co 20tys)
pow. 180km/h spalanie mno¿ysz razy 2 czyli ok 14l/100km ale od tych
180km/h masz jeszcze na liczniku 2 podzia³ki do 195km/h powinno doj¶æ
bez problemu....
Przy normalnej je¼dzie spalanie ok 7l/100km

On se mo¿e zmieniaæ, jak to jest s³u¿bowe auto, a nie jego.
A problem sprzêg³a znowu pokazuje, ¿e na miasto to jednak najlepszy jest
automat.

14 Data: Marzec 14 2007 00:11:50
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Kolego zmieñ nicka bo niepotrzebny zamêt wprowadzisz //

15 Data: Marzec 14 2007 16:55:07
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Etanol 

MK napisa³(a):

Kolego zmieñ nicka bo niepotrzebny zamêt wprowadzisz //
OK. Mo¿e byæ ?

Etanol :)

16 Data: Marzec 14 2007 17:02:07
Temat: Re: by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

MK napisa³(a):
Kolego zmieñ nicka bo niepotrzebny zamêt wprowadzisz //
OK. Mo¿e byæ ?

Etanol :)


Dziêki :)

Poprostu u¿ywam go tu od pocz±tku przez kilka lat :)

Pozdrawiam

by³o - Peugeot Partner 2.0 HDI



Grupy dyskusyjne