Grupy dyskusyjne   »   E11 - silniki

E11 - silniki



1 Data: Czerwiec 24 2009 09:29:23
Temat: E11 - silniki
Autor: Rafaello 

 Witam

Trudno mi jest znaleźć informacje na temat silników w Toyotach Corolla e11
2000/2001 r.,
Sczególnie chciałbym wiedzieć jakie dokładnie diesle były montowane na końcu
produkcji i jakie mają też opinie benzyniaki powiedzmy 1.4 i 1.6.

Dzięki z góry za rzeczowe info

--
rafal



2 Data: Czerwiec 24 2009 10:26:45
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "Rafaello"  napisał w wiadomości

Witam

Trudno mi jest znaleźć informacje na temat silników w Toyotach Corolla e11
2000/2001 r.,
Sczególnie chciałbym wiedzieć jakie dokładnie diesle były montowane na końcu
produkcji i jakie mają też opinie benzyniaki powiedzmy 1.4 i 1.6.

2000/2001 - znaczy się E11 tzw. poliftingowe czyli nie "durszlak" :)

benzynowe vvt-i zarówno 1,4 4ZZ-FE jak i 1,6 3ZZ-FE to bardzo dobre,
jeśli przyzwoicie traktowane - prawie niezniszczalne silniki :)

ropniak był w E11 tylko jeden 2,0D4D 1CD-FTV o mocy 90 KM
przyzwoity oszczędny i trwały :)

problem to znaleźć dobry egzemplarz...

--
pozdrawiam
Tadeusz

3 Data: Czerwiec 24 2009 10:38:37
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: kurdybanek 


benzynowe vvt-i zarówno 1,4 4ZZ-FE jak i 1,6 3ZZ-FE to bardzo dobre,
jeśli przyzwoicie traktowane - prawie niezniszczalne silniki :)

Niemniej właśnie w E11 był problem z braniem oleju przez 4ZZ-FE. Szczegółów
nie pamiętam w tej chwili.

4 Data: Czerwiec 24 2009 10:59:21
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "kurdybanek" <> napisał w wiadomości pl...


benzynowe vvt-i zarówno 1,4 4ZZ-FE jak i 1,6 3ZZ-FE to bardzo dobre,
jeśli przyzwoicie traktowane - prawie niezniszczalne silniki :)

Niemniej właśnie w E11 był problem z braniem oleju przez 4ZZ-FE. Szczegółów
nie pamiętam w tej chwili.

we wszystkich vvt-i był taki niuans, że brały mniej lub więcej oleju :)
z tym, że w znakomitej większości przypadków mieściło się to
w granicach zdrowego rozsądku (0,5-1 l/10 kkm)
No i po 9 latach nie ma takiej możliwości aby nadal funkcjonował silnik
z wadą uszczelniaczy olejowych - któryś właściciel już to musiał zrobić :)


--
pozdrawiam
Tadeusz

5 Data: Czerwiec 24 2009 12:57:27
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości


No i po 9 latach nie ma takiej możliwości aby nadal funkcjonował silnik
z wadą uszczelniaczy olejowych - któryś właściciel już to musiał zrobić :)

W lutym sprzedałem właśnie taką z 1,4 VVTi. Oleju brała ok. 0,2-0,3 l / 100 km, moim zdaniem całkiem przyzwoicie.

--
Yogi(n)

6 Data: Czerwiec 24 2009 17:41:39
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Yogi(n) pisze:

Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości

No i po 9 latach nie ma takiej możliwości aby nadal funkcjonował silnik
z wadą uszczelniaczy olejowych - któryś właściciel już to musiał zrobić :)

W lutym sprzedałem właśnie taką z 1,4 VVTi. Oleju brała ok. 0,2-0,3 l / 100 km, moim zdaniem całkiem przyzwoicie.


Nie machnąłeś się w jednostkach? Bo to wychodzi jakieś 20L na 10 tyś. km. Wymiana oleju w takich warunkach jest bez sensu. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

7 Data: Czerwiec 24 2009 16:58:46
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: aro333 

Problem w tym , że wada była  w początkowej wersji VVTi. Potem ją
wyeliminowano. Naprawa dosyć kosztowna , wymiana jakiegoś bloku czy jak plus
problem  z komputerem odpowiedzialnym za regulacje spalania stukowego.
Właśnie z tego powodu zdecydowałem się na wersję z przed liftu. Jeszcze rok
temu sporo było na rynku egzemplarzy z tą przypadłością i nie chodzi tutaj o
branie oleju rzędu 1litra na 1000km , tylko więcej. Poczytaj grupę
corollaclub.org, tam wszystko jest opisane. Nawet ktos kiedys podawał numery
vin w których takowa usterka  była napewno.
Osobiście kupiłem rolkę  przed liftem, z silnikiem zero problemu jak narazie
, choc na budziku juz 210 kkm



__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4164 (20090617) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

9 Data: Czerwiec 25 2009 09:38:52
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: Inead 




Bardzo dobrze to one biorą olej i jest to niestety bardziej reguła niż wyjątek. Pierwsze silniki z serii VVT-i miały niestety tą przypadłość i


I znowu się mylisz - w E11 FL były 3 diesle: 1.9D i 2.0D (oba wolnossące, pierwszy zapożyczony z Citroena chyba) i ten, o którym piszesz, 2.0D4D. Z tego mi wiadomo żaden nie sprawiał większych problemów, z tym że wolnessaki były z natury leniwe ;) Plusem D4D jest brak dwumasy i trwała turbina, minusem - dość spory hałas jaki wytwarza.


1.9 D był z PSA, jednakże dośc szybko Toyota z niego zrezygnowała bo był okrutnie awaryjny. 2.0 D Toyotowski traktorowaty diesel, osiągów żadnych tylko oszczędny i cholernie trwały. Te silniki po milinon km robią i nadal wszystko śmiga.D4D po lifcie 90 km potem to samo tylko zrobili 116 km ale to juz w E12



10 Data: Czerwiec 25 2009 11:45:03
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: newsy 

1.9 D był z PSA, jednakże dośc szybko Toyota z niego zrezygnowała bo był
okrutnie awaryjny. 2.0 D Toyotowski traktorowaty diesel, osiągów żadnych
tylko oszczędny i cholernie trwały. Te silniki po milinon km robią i nadal
wszystko śmiga.D4D po lifcie 90 km potem to samo tylko zrobili 116 km ale
to juz w E12

Jesteś pewny że 1.9D był aż tak mocno awaryjny? Jakoś nie kojarze że ludzie
się na niego skarżyli a w samochodach z grupy PSA też chyba dośc dobrze sie
spisywał.

11 Data: Czerwiec 26 2009 09:56:00
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: Inead 



Jesteś pewny że 1.9D był aż tak mocno awaryjny? Jakoś nie kojarze że ludzie się na niego skarżyli a w samochodach z grupy PSA też chyba dośc dobrze sie spisywał.

zajrzyj na corollaclub tam zjechali tego diesla okrutnie, osobiście nawet nim nie jeździłem. Nie twierdze, że to kiepski silnik, może po prostu nie nadawał sie do tego auta.

12 Data: Czerwiec 25 2009 13:02:03
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Inead pisze:
(...)

1.9 D był z PSA, jednakże dośc szybko Toyota z niego zrezygnowała bo był okrutnie awaryjny.

Pierwsze słyszę by był awaryjny -  tak w Toyotach jak i w innych
samochodach nim napędzanych.

2.0 D Toyotowski traktorowaty diesel, osiągów żadnych tylko oszczędny i cholernie trwały. Te silniki po milinon km robią i nadal wszystko śmiga.

Jeśli to ten sam co w E10 i Carinach E to silnik nie do zajeżdżenia.

13 Data: Czerwiec 25 2009 10:58:19
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "newsy" <> napisał w wiadomości pl...


Użytkownik "Tadeusz" > napisał w wiadomości


2000/2001 - znaczy się E11 tzw. poliftingowe czyli nie "durszlak" :)

benzynowe vvt-i zarówno 1,4 4ZZ-FE jak i 1,6 3ZZ-FE to bardzo dobre,
jeśli przyzwoicie traktowane - prawie niezniszczalne silniki :)

Bardzo dobrze to one biorą olej i jest to niestety bardziej reguła niż wyjątek. Pierwsze silniki z serii VVT-i miały niestety tą przypadłość

przecież napisałem że miały, ale nie wierzę żeby któryś z nich
nadal funkcjonował po 8-9 latach od wyprodukowania z tą wadą...
Nie zapominaj, że ASO na gwarancji wymieniało uszczelniacze
a nawet całe silniki - sam miałem Ave 1,6 z wymienionym na
gwarancji silnikiem

ropniak był w E11 tylko jeden 2,0D4D 1CD-FTV o mocy 90 KM
przyzwoity oszczędny i trwały :)

I znowu się mylisz - w E11 FL były 3 diesle: 1.9D i 2.0D (oba wolnossące, pierwszy zapożyczony z Citroena chyba) i ten, o którym piszesz, 2.0D4D.

sam się mylisz - francuski 1,9D był krótko w E11 przedliftingowej
2,0D w nielicznych egzemplarzach FL i tylko w wybranych krajach,
przyznaję się że nie wiem czy PL zaliczało się do tych wybranych :)


--
pozdrawiam
Tadeusz

14 Data: Czerwiec 25 2009 11:43:48
Temat: Re: E11 - silniki
Autor: newsy 


przecież napisałem że miały, ale nie wierzę żeby któryś z nich
nadal funkcjonował po 8-9 latach od wyprodukowania z tą wadą...
Nie zapominaj, że ASO na gwarancji wymieniało uszczelniacze
a nawet całe silniki - sam miałem Ave 1,6 z wymienionym na
gwarancji silnikiem

Gratuluję optymizmu ;) i polecam zajrzeć na forum corollaclub.org i poczytac
ile tam jest sztuk które olej lubią do tej pory. A nowe raczej nie są :)

sam się mylisz - francuski 1,9D był krótko w E11 przedliftingowej
2,0D w nielicznych egzemplarzach FL i tylko w wybranych krajach,
przyznaję się że nie wiem czy PL zaliczało się do tych wybranych :)

Wystarczy sprawdzić choćby na allegro z jakimi dieslami są egzemplarze
poliftingowe - no chyba że tam same przeszczepy.... A w Polsce E11 wogóle
nie była sprzedawana z dieslami w oficjalnej sieci.

E11 - silniki



Grupy dyskusyjne