Grupy dyskusyjne   »   ECU - procedura CHECK

ECU - procedura CHECK



1 Data: Sierpien 06 2011 19:38:53
Temat: ECU - procedura CHECK
Autor: venioo 

Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE" ???
Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)
Pacjent Peugeot 106 MkII 1.0i z komputerem BOSCH (model Ma3.1 - ale glowy za to nie dam)
Sprawdzilem juz wszystko co sie dalo domowymi sposobami sprawdzic: cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik), uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do glowy w tej prostej konstrukcji. Nie odpala, swieci CHECK i nie ma iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie sprawdzalem.
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html



2 Data: Sierpien 06 2011 18:14:12
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: to 

begin venioo

Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE"
??? Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;) Pacjent Peugeot 106
MkII 1.0i z komputerem BOSCH (model Ma3.1 - ale glowy za to nie dam)
Sprawdzilem juz wszystko co sie dalo domowymi sposobami sprawdzic:
cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik),
uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do
glowy w tej prostej konstrukcji. Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
sprawdzalem.

A nie przyszło Wam tak brawurowe rozwiązanie jak odczytanie błÄ™dów? Bo to
może być cokolwiek, co dane ecu uznało za "poważne".

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

3 Data: Sierpien 06 2011 22:38:43
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:

Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE" ???
Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)

po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?

Pacjent Peugeot 106 MkII 1.0i z komputerem BOSCH (model Ma3.1 - ale
glowy za to nie dam)
Sprawdzilem juz wszystko co sie dalo domowymi sposobami sprawdzic:
cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik),
uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do
glowy w tej prostej konstrukcji.

ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D


Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
sprawdzalem.

tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

4 Data: Sierpien 06 2011 22:44:54
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-08-06 22:38, Olo wrote:

tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od razu do wykluczenia.

5 Data: Sierpien 06 2011 23:24:40
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-06 22:44, Sebastian Biały pisze:

On 2011-08-06 22:38, Olo wrote:
tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
razu do wykluczenia.

ktoś to potwierdzi co napisałeś? Bo ja się z czymś takim nie spotkałem jeszcze (ale ja mało wiem), poza tym pacjent to benzyna , nie diesel.

6 Data: Sierpien 07 2011 11:26:40
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 06 Aug 2011 23:24:40 +0200, Olo napisał(a):

tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
razu do wykluczenia.

ktoś to potwierdzi co napisałeś? Bo ja się z czymś takim nie spotkałem
jeszcze (ale ja mało wiem), poza tym pacjent to benzyna , nie diesel.

Wsluchaj sie kiedys w auto - wlaczenie "zaplonu" .. i slychac bzyk pompy
benzyny z tylu. Po sekundzie wylacza.

Ale z ciekawosci mozesz zdjac jakis waz od pompy - w kadecie to chyba byla
sekunda odmierzana, a nie do uzyskania cisnienia. W nowszych samochodach
mozse byc juz lepiej.

J.

7 Data: Sierpien 07 2011 12:38:37
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-07 11:26, J.F. pisze:

Dnia Sat, 06 Aug 2011 23:24:40 +0200, Olo napisał(a):
tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
razu do wykluczenia.

ktoś to potwierdzi co napisałeś? Bo ja się z czymś takim nie spotkałem
jeszcze (ale ja mało wiem), poza tym pacjent to benzyna , nie diesel.

Wsluchaj sie kiedys w auto - wlaczenie "zaplonu" .. i slychac bzyk pompy
benzyny z tylu. Po sekundzie wylacza.

bzyk pompy to podanie do układu paliwowego ciśnienia, nie ma to nic wspólnego z iskrą...

8 Data: Sierpien 07 2011 14:51:17
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-08-06 23:24, Olo wrote:

Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
razu do wykluczenia.

ktoś to potwierdzi co napisałeś?

Komputer w LagunieII. Brak cisnienia w listwie = brak sterowania wtryskami. Czeka około 5 sekund na uzyskanie cisnienia i przerywa rozruch (bo rozruch jest na przycisk).

poza tym pacjent to benzyna

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby wykryć brak cisnienia benzyny.

9 Data: Sierpien 07 2011 19:41:36
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-07 14:51, Sebastian Biały pisze:

On 2011-08-06 23:24, Olo wrote:
Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
razu do wykluczenia.

ktoś to potwierdzi co napisałeś?

Komputer w LagunieII. Brak cisnienia w listwie = brak sterowania
wtryskami. Czeka około 5 sekund na uzyskanie cisnienia i przerywa
rozruch (bo rozruch jest na przycisk).

Trochę mylisz pojęcia. Ok - przerywa rozruch, czyli w ogóle nie kręci rozrusznikiem, a nie to, że blokuje iskrę w instalacji WN

10 Data: Sierpien 07 2011 20:33:49
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Sebastian Biały 

On 2011-08-07 19:41, Olo wrote:

Komputer w LagunieII. Brak cisnienia w listwie = brak sterowania
wtryskami. Czeka około 5 sekund na uzyskanie cisnienia i przerywa
rozruch (bo rozruch jest na przycisk).

Trochę mylisz pojęcia. Ok - przerywa rozruch, czyli w ogóle nie kręci
rozrusznikiem, a nie to, że blokuje iskrę w instalacji WN

Nie. Wciskasz przycisk. Rozrusznik rusza. Komputer kręci rozrusznikiem aż ciśnienie na listwie osiągnie wlasciwe paramtery i dopiero uruchamia wtryski. Kręci dalej aż wykryje zapłon.

Gdy popsuje się:

a) pompa paliwa

b) pompa wysokiego cisnienia

c) czujnik ciśnienia listwy

d) czujnik polożenia wału

e) i pewnie kilka innych rzeczy

.... to komputer przerwie próbę odpalenia silnika po ok 5 sekundach a na wtryskiwaczach nie będzie śladu sterowania (sprawdziłem osobiście). Kompletnie nic, bedą martwe. Bo nie ma sensu pracować na sucho "jak nie ma paliwa". Analogicznie, po co strzelać iskrą jak nie ma paliwa?

To co piszę jest oczywiście w dieslu, ale *nic* nie stoi na przeszkodzie aby dokładnie te same procedury stosować dla benzynowców. Dlatego wyśmiewanie pomysłu o braku iskry przy uszkodzonej pompie paliwa należy robić ostrożnie. To nie jest niemożliwe w nowoczesnych ECU. Prawde mówiąc gdybym sam pisał firmware do komputera zadbalbym o to aby nie uruchamiać wtrysków i iskry jesli nie ma paliwa.

11 Data: Sierpien 07 2011 21:26:25
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-07 20:33, Sebastian Biały pisze:

To co piszę jest oczywiście w dieslu, ale *nic* nie stoi na przeszkodzie
aby dokładnie te same procedury stosować dla benzynowców. Dlatego
wyśmiewanie pomysłu o braku iskry przy uszkodzonej pompie paliwa należy
robić ostrożnie. To nie jest niemożliwe w nowoczesnych ECU. Prawde
mówiąc gdybym sam pisał firmware do komputera zadbalbym o to aby nie
uruchamiać wtrysków i iskry jesli nie ma paliwa.

ok dzięki za rozjaśnienie :)

12 Data: Sierpien 07 2011 03:41:47
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-06 22:38, Olo pisze:

W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:
Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE"
???
Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)

po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?


No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.

ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D


ECU? EEPROM podlaczony bezposrednio pod kompa nie wykazuje bledow, wiec dziala. Uderzeniowke? Spialem na krotko, zgodnie ze schematem.


Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
sprawdzalem.

tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

  Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie dalo sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore caly samochod na czesci pierwsze.


--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

13 Data: Sierpien 07 2011 12:20:11
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 07 Aug 2011 03:41:47 +0200, venioo napisał(a):

W dniu 2011-08-06 22:38, Olo pisze:
W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:
Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE"
???
Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)

po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?

No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.

W jakim sensie ?

tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

  Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie
dalo sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore
caly samochod na czesci pierwsze.

od d* strony sie zabierasz. Z tym autem to albo:
-zawiezc do aso, naprawic, sprzedac, i "nigdy wiecej francuzow", albo
-poszukac taniego komputera

Po to jest komputer zeby z niego korzystac. Za duzo roboty zeby wszystko
samemu sprawdzac.

A ECU - sprawdza wszytko co moze. Z ciekawosci poszukaj gdzies spisu bledow
- to sie zorientujesz co .

J.

14 Data: Sierpien 07 2011 16:30:15
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-07 12:20, J.F. pisze:

Dnia Sun, 07 Aug 2011 03:41:47 +0200, venioo napisał(a):
W dniu 2011-08-06 22:38, Olo pisze:
W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:
Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE"
???
Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)

po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?

No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.

W jakim sensie ?


W takim, ze nikt w okolicy nie ma do pozyczenia odpowiedniego interfejsu, a samochodu na lawecie nie bede wozil 85km do poznania, zeby pod interfejs podpiac. Placic 500pln za lexie tez mi sie nie usmiecha, zeby jeden samochod se zdiagnozowac. Pug jest 1997 i ma slacze diagnostyczne 30-pin, a nie OBD, kupilem przejsciowke, ale sie okazuje, ze kabel mam zly. We wtorek bede mial ELM327 i wtedy sprobuje ponownie.

tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

   Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie
dalo sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore
caly samochod na czesci pierwsze.

od d* strony sie zabierasz. Z tym autem to albo:
-zawiezc do aso, naprawic, sprzedac, i "nigdy wiecej francuzow", albo

odpada, żona by się zapłakała

-poszukac taniego komputera

a jesli to nie komputer? tylko np. kabelek w wiazce? nie chce w ciemno podmieniac polowy auta, bo tak to kazdy domorosly mechanik potrafi.


Po to jest komputer zeby z niego korzystac. Za duzo roboty zeby wszystko
samemu sprawdzac.

Duzo, ale ile mozna sie o samochodzie dowiedziec :)


A ECU - sprawdza wszytko co moze. Z ciekawosci poszukaj gdzies spisu bledow
- to sie zorientujesz co .


No wlasnie ten monowtrysk BOSCHa ma podobno bardzo uproszczone procedury, bo to proste autko jest ogólnie. Dlatego zapytalem tutaj, w nadziei, ze ktos mial z tym do czynienia.


--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

15 Data: Sierpien 07 2011 16:38:45
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 07 Aug 2011 16:30:15 +0200, venioo napisał(a):

W dniu 2011-08-07 12:20, J.F. pisze:
od d* strony sie zabierasz. Z tym autem to albo:
-zawiezc do aso, naprawic, sprzedac, i "nigdy wiecej francuzow", albo

odpada, żona by się zapłakała

-poszukac taniego komputera

a jesli to nie komputer? tylko np. kabelek w wiazce? nie chce w ciemno
podmieniac polowy auta, bo tak to kazdy domorosly mechanik potrafi.

Komputer w sensie "diagnostyka po przystepnej cenie".
Jak jej nie ma, to patrz punkt 1 i wytlumaczyc zonie ze teraz bedzie miala
nowe, ladne, czerwone autko. Ale niemieckie :-)

Po to jest komputer zeby z niego korzystac. Za duzo roboty zeby wszystko
samemu sprawdzac.
Duzo, ale ile mozna sie o samochodzie dowiedziec :)

I co sie dowiedziales ? Nadal nie pali :-P

J.

16 Data: Sierpien 12 2011 20:48:59
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: pm 

?

ze kabel mam zly. We wtorek bede mial ELM327 i wtedy sprobuje ponownie.

elm raczej nie zadziała

17 Data: Sierpien 13 2011 19:03:52
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-12 20:48, pm pisze:

?
ze kabel mam zly. We wtorek bede mial ELM327 i wtedy sprobuje ponownie.

elm raczej nie zadziała



czemu ?

--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

18 Data: Sierpien 07 2011 12:42:59
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-07 03:41, venioo pisze:

No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.

ponieważ co? złącze diagnostyczne masz, komp + kabelek i jedziesz.


ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D


ECU? EEPROM podlaczony bezposrednio pod kompa nie wykazuje bledow, wiec
dziala. Uderzeniowke? Spialem na krotko, zgodnie ze schematem.

aha, a zdajesz sobie sprawę że ECU to nie tylko EEPROM? Zczytałeś z programatora układ i stwierdziłeś, że wszystko OK? :) Od dupy strony. Co to jest uderzeniówka, bo dalej nie wiem? Czujnik spalania stukowego?



Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
sprawdzalem.

tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie dalo
sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore caly
samochod na czesci pierwsze.

dlatego na końcu uśmieszek. Jaki ma związek awaria pompy paliwa w Twoim aucie z iskrą na swiecy?

19 Data: Sierpien 07 2011 16:26:19
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-07 12:42, Olo pisze:

W dniu 2011-08-07 03:41, venioo pisze:

No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.

ponieważ co? złącze diagnostyczne masz, komp + kabelek i jedziesz.


ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D


ECU? EEPROM podlaczony bezposrednio pod kompa nie wykazuje bledow, wiec
dziala. Uderzeniowke? Spialem na krotko, zgodnie ze schematem.

aha, a zdajesz sobie sprawę że ECU to nie tylko EEPROM?

zdaje sobie. niestety nie mam w okolicy nikogo, z kim moglbym podmienic ECU.

Zczytałeś z
programatora układ i stwierdziłeś, że wszystko OK? :) Od dupy strony. Co
to jest uderzeniówka, bo dalej nie wiem? Czujnik spalania stukowego?


Uderzeniowka - wylacznik odcinajacy prad w aucie w momencie uderzenia (np. wypadku)



Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
sprawdzalem.

tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie dalo
sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore caly
samochod na czesci pierwsze.

dlatego na końcu uśmieszek. Jaki ma związek awaria pompy paliwa w Twoim
aucie z iskrą na swiecy?

Jezeli komputer nie przeprowadzi do konca diagnostyki bo cos jest uwalone to nie pozwoli odpalic samochodu przez "niedanie" pradu na swiece. Tak na wszelki wypadek, zeby jeszcze wiekszego bigosu nie narobic po odpaleniu auta z zepsutym komponentem. Nie wiem tylko czy to ma zastosowanie akurat w peżocie.

Zadalem pytanie tutaj, bo _podobno_ w tym modelu komputer nie sprawdza stanu pompy paliwa, wiec check nie powinien od tego sie swiecic.

--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

20 Data: Sierpien 07 2011 16:42:47
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 07 Aug 2011 16:26:19 +0200, venioo napisał(a):

ECU? EEPROM podlaczony bezposrednio pod kompa nie wykazuje bledow, wiec
dziala. Uderzeniowke? Spialem na krotko, zgodnie ze schematem.

aha, a zdajesz sobie sprawę że ECU to nie tylko EEPROM?

zdaje sobie. niestety nie mam w okolicy nikogo, z kim moglbym podmienic
ECU.

A zlacze takie masz ?

Mozna sprobowac zrobic taki symulator samochodu, podpiac komputer i
zobaczyc czy nadal bledami sypie.

Poki nie ma CAN to jest to w miare proste.

Jezeli komputer nie przeprowadzi do konca diagnostyki bo cos jest
uwalone to nie pozwoli odpalic samochodu przez "niedanie" pradu na
swiece. Tak na wszelki wypadek, zeby jeszcze wiekszego bigosu nie
narobic po odpaleniu auta z zepsutym komponentem. Nie wiem tylko czy to
ma zastosowanie akurat w peżocie.

Imo to raczej jest odwrotnie - z reguly te komputery wyswietlaja ale jada
dalej. Ale moze francuzi zamowili inaczej :-)

Zadalem pytanie tutaj, bo _podobno_ w tym modelu komputer nie sprawdza
stanu pompy paliwa, wiec check nie powinien od tego sie swiecic.

Jedna rurke sciagnac i bedziesz wiedzial.

J.

21 Data: Sierpien 06 2011 23:49:37
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:

Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE" ???
Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)
Pacjent Peugeot 106 MkII 1.0i z komputerem BOSCH (model Ma3.1 - ale
glowy za to nie dam)
Sprawdzilem juz wszystko co sie dalo domowymi sposobami sprawdzic:
cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik),
uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do
glowy w tej prostej konstrukcji. Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
sprawdzalem.
Może to Ci pomoże:

http://citroen.tramontana.co.hu/fuel-exhaust/testing-the-efi-ems-components
Inne autko, ale ta sama szwabska elektronika ;).

Może nie ma sygnału z czujnika położenia wału korbowego?
Bo tego nie jest w stanie zasymulować, podstawiając wartości zastępcze.

Powodzenia

--
                      Wojciech Smagowicz

ECU - procedura CHECK



Grupy dyskusyjne