1). Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku i tak:
- pod silnikiem mam dwie duże śruby: jedna 17 bliżej środka, druga jeszcze większa (chyba 19) - bliżej prawej strony silnika. Obie wyglądaja na spustowe. Jednak w instrukcji mam napisane, że absolutnie nie wolno odkręcić śruby, która "ustala pozycję mechanizmu zmiany biegów". Jednak nie napisali, która śruba jest od czego. Która śruba jest śrubą spustową oleju?
- na lewej osłonie silnika, za pedałem zmiany biegów jest mała śruba (M6), czy jest to śruba kontrolna poziomu oleju? Czy może jest to właśnie ta "śruba ustalająca...", której nie wono odkręcić? Która śruba jest kontrolną poziomu oleju?
2). Chciałbym odkręcić lewą pokrywę silnika, ale główki śrub są mocno zużyte i bardzo bocno przykręcone. Próbowałem na ciepłym silniku i nie daję rady ich odkręcić. Czy znacie jakiś sposób na te śruby? Jedyny, jaki mi przychodzi, to rozwiercić i załozyć nowe.
Z góry dziękuję!
--
Lukasz
50 05'07"N
19 53'43"E
2 |
Data: Sierpien 13 2008 09:46:10 |
Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? |
Autor: Mat S |
Użytkownik "LukaszS" napisał w wiadomości
1). Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku i tak:
O mame, to tam jest olej? We w dwusuwie? Co ón smaruje? Sie pytam, bo nie wiem.
MS
3 |
Data: Sierpien 13 2008 09:56:01 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Hinek |
Użytkownik "Mat S" napisał
O mame, to tam jest olej? We w dwusuwie? Co ón smaruje? Sie pytam, bo nie wiem.
Skrzynie biegow.
Pozdr
--
Hinek
Deauville i inne..
4 |
Data: Sierpien 13 2008 10:36:28 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Mat S |
Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości
Użytkownik "Mat S" napisał
O mame, to tam jest olej? We w dwusuwie? Co ón smaruje? Sie pytam, bo nie wiem.
Skrzynie biegow.
nosz kurde wiem, sie czepiam, bo kolega napisał wyraźnie:
"Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku"
powt. SILNIKU ;-)
Ferment sieję, no...
MS
5 |
Data: Sierpien 13 2008 09:58:24 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: juhass |
Mat S pisze:
Użytkownik "LukaszS" napisał w wiadomości
1). Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku i tak:
O mame, to tam jest olej? We w dwusuwie? Co ón smaruje? Sie pytam, bo nie wiem.
Skrzynie biegów, na przykład, pewnie sprzęgło jakieś też..
--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia
6 |
Data: Sierpien 13 2008 10:13:28 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: raider |
LukaszS pisze:
1). Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku i tak:
- pod silnikiem mam dwie duże śruby: jedna 17 bliżej środka, druga jeszcze większa (chyba 19) (ciach) Która śruba jest śrubą spustową oleju?
ta duza, 19-stka to spust oleju
tej drugiej nie ruszaj
- na lewej osłonie silnika, za pedałem zmiany biegów jest mała śruba (M6), czy jest to śruba kontrolna poziomu oleju?
tak, to jest kontrolka poziomu oleju, ciut powyzej wajchy zmiany biegow
zeby calkowicie zmienic olej, to oprocz sruby spustowej pod silnikiem musisz wykrecic srube z lewej pokrywy ponizej pedalu zmiany biegow i lekko przechylic moto zeby caly wyciekl, stawiajac np na bocznej stopce
2). Chciałbym odkręcić lewą pokrywę silnika, ale główki śrub są mocno zużyte i bardzo bocno przykręcone. Próbowałem na ciepłym silniku i nie daję rady ich odkręcić. Czy znacie jakiś sposób na te śruby? Jedyny, jaki mi przychodzi, to rozwiercić i załozyć nowe.
nie na cieplym, musisz odkrecic na zimnym. Aluminium (karter + dekiel) ma wieksza rozszerzalnosc cieplna niz stal (sruby) i po rozgrzaniu silnika sruby mniej sie wydluza niz dekiel z karterem - wiec beda jeszcze bardziej napiete.
Sprobuj najpierw mocno uderzyc srube mlotkiem przez jakis pobijak (kawalek preta) tylko tak zeby nie rozbic lba sruby. Powinno zluzowac. Jezeli masz jeszcze wkrety (naaciecie na lbie sruby pod wkretak) to dobrze byloby gdybys odkrecal takim wkretakiem ktory ma szesciokat pod klucz - wtedy mozesz wspomoc sie kluczem.
Sikanie WD40 nic nie da. Rozwiercanie srub dopiero jak lby beda tak uszkodzone ze nie da radz odkrecic.
pzdr
raider
7 |
Data: Sierpien 13 2008 10:30:07 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: LukaszS |
Wielkie dzięki. Spróbuję jak piszesz.
--
Lukasz
8 |
Data: Sierpien 13 2008 10:41:56 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: raider |
LukaszS pisze:
Wielkie dzięki. Spróbuję jak piszesz.
zanim wkrecisz sruby ponownie (jak bedziesz skladal) warto posmarowac gwinty pasta przeciw zapiekaniu sie gwintow (dostaniesz praktycznie w kazdym motoryzacyjnym) i - jesli gdzies znajdziesz - zalozyc miedziane (ew. aluminiowe) podkladki pod lby srub. Dokrecajac je, odksztalca sie i uszczelnia - nie bedzie olej saczyl sie spod srub
pozdrowienia
raider
9 |
Data: Sierpien 13 2008 01:58:43 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: dawidos |
Próbowałem na ciepłym silniku i nie daję rady ich
odkręcić. Czy znacie jakiś sposób na te śruby? Jedyny, jaki mi przychodzi, to
rozwiercić i załozyć nowe.
Witam,
można też w miarę możliwości dospawać jakiegoś ajzola i spróbować
odkręcić.
Dawidos
GS500
10 |
Data: Sierpien 13 2008 11:08:21 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: raider |
dawidos pisze:
Witam,
można też w miarę możliwości dospawać jakiegoś ajzola i spróbować
odkręcić.
nie dospawasz, sruby sa schowane w obudowie jakies 15-20 mm w otworze fi 10
pzdr
raider
11 |
Data: Sierpien 13 2008 11:36:46 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Mat S |
Użytkownik "raider" napisał w wiadomości dawidos pisze:
nie dospawasz, sruby sa schowane w obudowie jakies 15-20 mm w otworze fi 10
17tka i 19tka w otworze fi 10?
MS
12 |
Data: Sierpien 13 2008 11:44:31 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: LukaszS |
17tka i 19tka w otworze fi 10?
Problem jest z odkręceniem śrub M6. Łby mają 8mm.
--
Lukasz
13 |
Data: Sierpien 13 2008 12:02:51 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Mat S |
Użytkownik "LukaszS" napisał w wiadomości
17tka i 19tka w otworze fi 10?
Problem jest z odkręceniem śrub M6. Łby mają 8mm.
aha, teraz kumię
MS
14 |
Data: Sierpien 13 2008 12:39:33 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Kosiek |
Hej
LukaszS pisze:
1). Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku i tak:
- pod silnikiem mam dwie duże śruby: jedna 17 bliżej środka, druga jeszcze większa (chyba 19) - bliżej prawej strony silnika. Obie wyglądaja na spustowe. Jednak w instrukcji mam napisane, że absolutnie nie wolno odkręcić śruby, która "ustala pozycję mechanizmu zmiany biegów". Jednak nie napisali, która śruba jest od czego. Która śruba jest śrubą spustową oleju?
Większa. Dodam jeszcze, że jak się odkręci tą drugą tragedii nie ma - jest tam sprężynka z kulką, należy tylko uważać, aby nie zgubić i tak wkręcić na swoje miejsce, aby nic nie wypadło.
- na lewej osłonie silnika, za pedałem zmiany biegów jest mała śruba (M6), czy jest to śruba kontrolna poziomu oleju?
Tak
2). Chciałbym odkręcić lewą pokrywę silnika, ale główki śrub są mocno zużyte i bardzo bocno przykręcone. Próbowałem na ciepłym silniku i nie daję rady ich odkręcić. Czy znacie jakiś sposób na te śruby? Jedyny, jaki mi przychodzi, to rozwiercić i załozyć nowe.
Tak może być najbezpieczniej. Używałem kiedyś do podobnych śrub, ale dekielka od obrotów, jako ostatecznego rozwiązania śrubokręta udarowego, takie urządzenie, co po klupnięciu młotkiem w trzonek, końcówka obraca się odrobinę i śruba puszcza. Puściły wszystkie, ale jedna niestety razem z gwintem z dekla, tak więc należy uważać z tym. Analogicznie wszelakie wkrętaki na kluczu pneumatycznym, może puścić, ale zbyt gwałtownie.
Co do ponownego montażu, tylko nowe śruby, najlepiej imbus. Dodatkowo wkręcałem je na cienkich podkładkach wyciętych z puszki aluminiowej, o odrobinę większej średnicy (1 mm) niż łepek śruby. - po dokręceniu się ładnie uszczelniało, tak, jak już to ktoś napisał.
Z góry dziękuję!
Proszz:)
Pozdro
--
Kosiek
były emzetowiec:)
| | | | | | | | | | | | |