ETZ250 Która śruba jest od czego?
1 | Data: Sierpien 13 2008 09:28:59 |
Temat: ETZ250 Która śruba jest od czego? | |
Autor: LukaszS | 1). Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku i tak: 2 |
Data: Sierpien 13 2008 09:46:10 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Mat S |
1). Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku i tak: O mame, to tam jest olej? We w dwusuwie? Co ón smaruje? Sie pytam, bo nie wiem. MS 3 |
Data: Sierpien 13 2008 09:56:01 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Hinek | Użytkownik "Mat S" napisał Skrzynie biegow. Pozdr -- Hinek Deauville i inne.. 4 |
Data: Sierpien 13 2008 10:36:28 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Mat S |
Użytkownik "Mat S" napisał nosz kurde wiem, sie czepiam, bo kolega napisał wyraźnie: "Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku" powt. SILNIKU ;-) Ferment sieję, no... MS 5 |
Data: Sierpien 13 2008 09:58:24 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: juhass | Mat S pisze: Skrzynie biegów, na przykład, pewnie sprzęgło jakieś też.. -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia 6 |
Data: Sierpien 13 2008 10:13:28 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: raider | LukaszS pisze: 1). Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku i tak: ta duza, 19-stka to spust oleju tej drugiej nie ruszaj
tak, to jest kontrolka poziomu oleju, ciut powyzej wajchy zmiany biegow zeby calkowicie zmienic olej, to oprocz sruby spustowej pod silnikiem musisz wykrecic srube z lewej pokrywy ponizej pedalu zmiany biegow i lekko przechylic moto zeby caly wyciekl, stawiajac np na bocznej stopce
nie na cieplym, musisz odkrecic na zimnym. Aluminium (karter + dekiel) ma wieksza rozszerzalnosc cieplna niz stal (sruby) i po rozgrzaniu silnika sruby mniej sie wydluza niz dekiel z karterem - wiec beda jeszcze bardziej napiete. Sprobuj najpierw mocno uderzyc srube mlotkiem przez jakis pobijak (kawalek preta) tylko tak zeby nie rozbic lba sruby. Powinno zluzowac. Jezeli masz jeszcze wkrety (naaciecie na lbie sruby pod wkretak) to dobrze byloby gdybys odkrecal takim wkretakiem ktory ma szesciokat pod klucz - wtedy mozesz wspomoc sie kluczem. Sikanie WD40 nic nie da. Rozwiercanie srub dopiero jak lby beda tak uszkodzone ze nie da radz odkrecic. pzdr raider 7 |
Data: Sierpien 13 2008 10:30:07 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: LukaszS | Wielkie dzięki. Spróbuję jak piszesz. 8 |
Data: Sierpien 13 2008 10:41:56 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: raider | LukaszS pisze: Wielkie dzięki. Spróbuję jak piszesz. zanim wkrecisz sruby ponownie (jak bedziesz skladal) warto posmarowac gwinty pasta przeciw zapiekaniu sie gwintow (dostaniesz praktycznie w kazdym motoryzacyjnym) i - jesli gdzies znajdziesz - zalozyc miedziane (ew. aluminiowe) podkladki pod lby srub. Dokrecajac je, odksztalca sie i uszczelnia - nie bedzie olej saczyl sie spod srub pozdrowienia raider 9 |
Data: Sierpien 13 2008 01:58:43 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: dawidos | Próbowałem na ciepłym silniku i nie daję rady ich Witam, można też w miarę możliwości dospawać jakiegoś ajzola i spróbować odkręcić. Dawidos GS500 10 |
Data: Sierpien 13 2008 11:08:21 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: raider | dawidos pisze:
nie dospawasz, sruby sa schowane w obudowie jakies 15-20 mm w otworze fi 10 pzdr raider 11 |
Data: Sierpien 13 2008 11:36:46 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Mat S |
12 |
Data: Sierpien 13 2008 11:44:31 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: LukaszS | 17tka i 19tka w otworze fi 10? Problem jest z odkręceniem śrub M6. Łby mają 8mm. -- Lukasz 13 |
Data: Sierpien 13 2008 12:02:51 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Mat S |
17tka i 19tka w otworze fi 10? aha, teraz kumię MS 14 |
Data: Sierpien 13 2008 12:39:33 | Temat: Re: ETZ250 Która śruba jest od czego? | Autor: Kosiek | Hej 1). Chciałbym wymienić / sprawdzić olej w silniku i tak: Większa. Dodam jeszcze, że jak się odkręci tą drugą tragedii nie ma - jest tam sprężynka z kulką, należy tylko uważać, aby nie zgubić i tak wkręcić na swoje miejsce, aby nic nie wypadło. - na lewej osłonie silnika, za pedałem zmiany biegów jest mała śruba (M6), czy jest to śruba kontrolna poziomu oleju? Tak
Tak może być najbezpieczniej. Używałem kiedyś do podobnych śrub, ale dekielka od obrotów, jako ostatecznego rozwiązania śrubokręta udarowego, takie urządzenie, co po klupnięciu młotkiem w trzonek, końcówka obraca się odrobinę i śruba puszcza. Puściły wszystkie, ale jedna niestety razem z gwintem z dekla, tak więc należy uważać z tym. Analogicznie wszelakie wkrętaki na kluczu pneumatycznym, może puścić, ale zbyt gwałtownie. Co do ponownego montażu, tylko nowe śruby, najlepiej imbus. Dodatkowo wkręcałem je na cienkich podkładkach wyciętych z puszki aluminiowej, o odrobinę większej średnicy (1 mm) niż łepek śruby. - po dokręceniu się ładnie uszczelniało, tak, jak już to ktoś napisał.
Proszz:) Pozdro -- Kosiek były emzetowiec:) |