Witajcie,
Czy ktoś może mi wyjaśnić w jaki sposób działa kontrolka ładowania w
CC900 (jaki układ ją załącza/jest on wmontowany w licznik)?
Wymieniłem alternator bo na niskich obrotach świeciła się kontrolka od
ładowania pomimo tego że akumulator był ładowany (napięcie 14,4v).. Na
nowym alternatorze dzieje się tak samo, z tą różnica, że kontrolka
świeci się słabo i na wysokich obrotach nie gaśnie a akumulator jest
ładowany prawidłowo.
Masa silnika jest prawidłowa, kabel łączący alternator z plusem
akumulatora jest ok., klemy czyste, pasek naciągnięty. Co może być nie
tak?
Do czego służy ten cieńszy kabel podłączony do alternatora?
Pozdrawiam wszystkich
Krzych
2 |
Data: Listopad 04 2007 14:08:56 |
Temat: Re: cc900 i problem z alternatorem |
Autor: LifeGuard |
On 3 Lis, 23:02, Krzych wrote:
Witajcie,
Czy ktoś może mi wyjaśnić w jaki sposób działa kontrolka ładowania w
CC900 (jaki układ ją załącza/jest on wmontowany w licznik)?
Wymieniłem alternator bo na niskich obrotach świeciła się kontrolka od
ładowania pomimo tego że akumulator był ładowany (napięcie 14,4v). Na
nowym alternatorze dzieje się tak samo, z tą różnica, że kontrolka
świeci się słabo i na wysokich obrotach nie gaśnie a akumulator jest
ładowany prawidłowo.
Masa silnika jest prawidłowa, kabel łączący alternator z plusem
akumulatora jest ok., klemy czyste, pasek naciągnięty. Co może być nie
tak?
Do czego służy ten cieńszy kabel podłączony do alternatora?
Cieńszy służy do wzbudzania uzwojeń w alternatorze, i tak jest chyba
też w tym przypadku.
tu masz schemat, mam nadzieje że odnajdziesz żarówkę :)
http://img529.imageshack.us/img529/2724/schematox2.jpg
pozdrawiam LifeGuard
3 |
Data: Listopad 04 2007 14:18:13 | Temat: Re: cc900 i problem z alternatorem | Autor: LifeGuard |
On 3 Lis, 23:02, Krzych wrote:
Witajcie,
Czy ktoś może mi wyjaśnić w jaki sposób działa kontrolka ładowania w
CC900 (jaki układ ją załącza/jest on wmontowany w licznik)?
Wymieniłem alternator bo na niskich obrotach świeciła się kontrolka od
ładowania pomimo tego że akumulator był ładowany (napięcie 14,4v). Na
nowym alternatorze dzieje się tak samo, z tą różnica, że kontrolka
świeci się słabo i na wysokich obrotach nie gaśnie a akumulator jest
ładowany prawidłowo.
Masa silnika jest prawidłowa, kabel łączący alternator z plusem
akumulatora jest ok., klemy czyste, pasek naciągnięty. Co może być nie
tak?
Do czego służy ten cieńszy kabel podłączony do alternatora?
nie pojawił się chyba mój wcześniejszy post:
pisałem ze ten cienki kabelek to chyba jest do wzbudzania uzwojeń
alternatora
a schemat do CC masz tu:
http://img529.imageshack.us/img529/2724/schematox2.jpg
pozdrawiam
L.G.
4 |
Data: Listopad 04 2007 07:26:40 | Temat: Re: cc900 i problem z alternatorem | Autor: Krzych |
pisałem ze ten cienki kabelek to chyba jest do wzbudzania uzwojeń
alternatora
a schemat do CC masz tu:http://img529.imageshack.us/img529/2724/schematox2.jpg
pozdrawiam
L.G.
Dziękuję bardzo :)
hmm... Ze schematu wynika, że problem leży po stronie alternatora.
Pozostaje zmierzyć napięcie pomiędzy D+ a akumulatorem. Jeżeli na D+
napięcie jest niższe to oznaczło by że alternator jest uszkodzony.
Jak sądzisz, prąd płynący przez żarówkę wystarcza do wzbudzenia
alternatora?
Pozdrawiam
Krzych
| | |