Eco driving - zobaczcie
1 | Data: Listopad 30 2007 11:40:09 |
Temat: Eco driving - zobaczcie | |
Autor: omega_fan | Przeczytalem sobie artykul o "eco drivingu": 2 |
Data: Listopad 30 2007 12:33:45 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Roki | "Piaty bieg przy 50 km/h!. Chore, prawda? Niekoniecznie. Bardzo niskie Wg mnie jeżeli jedziesz 50km/h na piątym biegu spalasz mniej benzyny. Warunkiem jest , żeby tą prędkość utrzymywać a nie przyspieszać. 3 |
Data: Listopad 30 2007 12:33:35 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: omega_fan |
"Piaty bieg przy 50 km/h!. Chore, prawda? Niekoniecznie. Bardzo niskie A w/g mnie to bzdura bo mala goreczka wystarczy - i dup, musisz redukowac. A po roku takiej jazdy silnik do remontu. 4 |
Data: Listopad 30 2007 12:51:27 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: camel | On 2007-11-30 12:33:35 +0100, "omega_fan" said:
Mój automacik też ma takie przyzwyczajenia. Bardzo szybko wskakuje na piątkę i stara się tam przebywać. Ale może to głupi automacik? Silnik ma 200 koni i pod małą górkę nie redukuje. camel[OT] -- -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result. 5 |
Data: Listopad 30 2007 23:09:56 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Krzysztof Pujdak | Mój automacik też ma takie przyzwyczajenia. Bardzo szybko wskakuje na To jest prawda, moj CLK320 tez zawsze przy spokojnej jezdzie utrzymywal obroty ponizej 2000/Min. I pomimo 150.000 i 7 lat samochod samochod sprawowal sie bez zarzutu i bezawaryjnie. 6 |
Data: Grudzien 01 2007 06:34:32 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: omega_fan |
Ponizej 2 tys, ale nie mniej niz 1,5 tys, z pewnoscia :-) Pewnie silnik byl V6, poza tym automat jest tak zestrojony z silnikiem zeby mu krzywdy nie zrobic, w przeciwienstwie do domoroslych fanów "eco drivingu" po przeczytaniu tego artykulu... no i automat zredukuje bez zastanowienia jak gdzies nie bedzie mógl "uciagnac".. 7 |
Data: Listopad 30 2007 12:56:46 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: ulong | omega_fan pisze: Przeczytalem sobie artykul o "eco drivingu":ja mam przy 50-60km/h na 5tym biegu ok 1750 obrotow, auto wcale nie zamula... Pozdrawiam, Wojtek. 8 |
Data: Listopad 30 2007 13:50:56 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: xs | ulong napisał(a): ja mam przy 50-60km/h na 5tym biegu ok 1750 obrotow, auto wcale nie U mnie za to przy 50 km/h na 5 biegu jest rowne 1000 obrotow/min. Dla mnie jazda bez sensu, katowanie silnika. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Listopad 30 2007 16:05:41 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: ulong | xs pisze: U mnie za to przy 50 km/h na 5 biegu jest rowne 1000 obrotow/min. Dla mnie jazda bez sensu, katowanie silnika.Przy 1000 to byc moze katowanie, jak dla mnie ~1750 jest calkiem ok. Pozdrawiam, Wojtek. 10 |
Data: Listopad 30 2007 12:33:26 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: zkruk [Lodz] | omega_fan wrote: Przeczytalem sobie artykul o "eco drivingu": "co już zupełnie zdumiewa - średnia prędkość nieco wzrosła!" jak wylaczal silnik - to zegar stop - a wiec wcale sie nie dziwie :] ale ten tekst jest jak statystyka - odpowiedni opis pozwala pokazac wszystko inaczej :) -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 11 |
Data: Listopad 30 2007 12:36:03 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | omega_fan pisze: Przeczytalem sobie artykul o "eco drivingu": Po pierwsze jeżdżš tam dieslem, po drugie przy 50km/h to 1500rpm to nie jest tak le. Jeżeli kto jedzie ze stałš prędkociš po płaskim, to zapotrzebowanie na moc jest minimalne i silnikowi nic się nie stanie. Diesel da sobie radę przy 1500, benzyna zazwyczaj w okolicach 2000rpm lub nawet nieco poniżej (zwłaszcza jak ma więcej cylindrów niż 4), pod warunkiem że mówimy o jedzie z prędkociš 50km/h. Natomiast gorzej jak kto zabiera się za przyspieszanie przy takiej prędkoci obrotowej (a o tym też tam piszš). Redukcja przy przyspieszaniu to akurat jedno z założeń jazdy ekonomicznej, o ile tylko kierowca nie będzie przyspieszał do dużych prędkoci. Natomiast w samym artykule jest sporo bełkotu - pisał go kto kto z matematykš i jeżdżeniem samochodem ogólnie jest na bakier. Najpierw była mowa o jedzie przy 1500rpm, a za chwile: "Zatem, najpóniej przy 2 tys. i 2,5 tys. obrotów zmieniamy bieg na wyższy dla - odpowiednio - diesla i silnika benzynowego. Najpóniej, bo miało możemy wrzucać wyższy bieg już 500 obrotów wczeniej." Czyli miało możemy wrzucać wyższy bieg już przy 1500rpm w dieslu, a to już oczywicie przesada :) Dla mnie to bullshit. Podobnie jak z tym gaszeniem silnika na swiatlach. Ale będzie ekologicznie - osišgnie się zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa. Niekoniecznie ekonomicznie bo faktycznie rozruszniki i akumulatory kosztujš. Ot ten artykuł to taki kontrast dla tych ludzi którzy jeżdżš 50km/h na II biegu, bo majš swój mityczny "maksymalny moment" przy 4500rpm i uważajš że powinni jedzić przy 4500rpm bo tak jest najoszczędniej... Pierwsza zasada (zwłaszcza w miecie) to jechać wolno. Najekonomiczniej jest przyspieszać zdecydowanie i przy wyższych obrotach, ale pamiętajšc o pierwszej zasadzie, a to często ciężkie do opanowania, bo jak się depnie, to kusi żeby przyspieszyć do 80, a nie do 50 czy nawet 40... W dodatku rozpędzajšc się kapeluszniczo od zera do 80 na całym odcinku od jednych wiateł do drugich, jedziemy z tš samš redniš prędkociš co gdyby od razu przyspieszyć do 40 i jechać ze stałš prędkociš. W drugim wypadku redni opór powietrza jest znacznie (2x) mniejszy. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 12 |
Data: Listopad 30 2007 12:37:34 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: omega_fan |
Dla mnie to bullshit. Podobnie jak z tym gaszeniem silnika na swiatlach. No, a te zużyte akumulatory co je trzeba częciej wymieniać to będzie bardzo ekologicznie, nie? :-) 13 |
Data: Listopad 30 2007 12:40:33 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Gabriel'Varius' |
No, a te zużyte akumulatory co je trzeba czę?ciej wymieniać to będzieWlasnie mialem to napisac. Kolega ma Lage z gazem z 97r (silnik 1,8) i oprocz tego ze silnik przy takiej jedzie to juz zlom przez te 3 lata(teraz to sie nawet nie da tym autem przyspieszyc dynamicznie) to co roku zalicza pad akumulatora :-) :P pozdrawiam -- <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- -> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 14 |
Data: Listopad 30 2007 11:43:27 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: go! | omega_fan wrote: Przeczytalem sobie artykul o "eco drivingu": cierpiarstwo i tyle.. juz taxowkarska jazda mnie przyprawia o spiaczke a co dopiero takie cos ;) 15 |
Data: Listopad 30 2007 11:53:57 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: | Witam serdecznie. 16 |
Data: Listopad 30 2007 13:27:04 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: P.H. |
Witam serdecznie. tak z ciekawości. - jak długo jedziesz te 300km? 17 |
Data: Grudzien 01 2007 06:41:21 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: | tak z ciekawości. - jak długo jedziesz te 300km?Zależy gdzie. Ostatnio Białystok - Warszawa, niecałe 200km 2h. Inaczej. Na trasie jadę w porywach przy wyprzedzaniu do 120km/h. Normalnie licznikowe 100, czyli minimalnie ponad 90km/h. Nawet gdy sporadycznie zajdzie potrzeba "wciśnięcia" się między dwa auta przy złej ocenie odległości przy wyprzedzaniu, wyhamowanie ze 120 trójką zajmuje chwilę. Pozdrawiam. Sebastian -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 18 |
Data: Listopad 30 2007 12:41:25 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: go! | wrote: Na światłach Ale nikt nie mowi ze sa to bajki. Wiesz.. Podobno zeby czlowiek przezyl wystarczy zeby jadl jednego banana dziennie i pil troche wody. W wacianej kufajce wcale bardziej nie zmarzniesz niz w firmowej kurtce, w ogrodku przy domu zregenerujesz organizm w czasie urlopu nie mniej niz na plazy morza srodziemnego.. a jakie oszczednosci !!!! I to nie sa bajki - ludzie tak zyja 19 |
Data: Listopad 30 2007 12:10:31 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 30 Nov 2007 11:40:09 +0100, omega_fan "Piaty bieg przy 50 km/h!. Chore, prawda? Niekoniecznie. Bardzo niskie To jest lepsze: ,,Wtrysk paliwa do komory spalania odbywa się dziś za pośrednictwem komputera, zatem to on sam steruje ilością mieszanki i nie doprowadzi do spalania stukowego, a w efekcie - do uszkodzenia silnika.'' od razu widać, że pisał to ktoś, kto nie ma zielonego pojęcia, jak działają układ korbowo-tłokowy i łożyska ślizgowe. Jakbym zapiał piątkę przy 50km/h to miałbym prawdopodobnie coś około 1500obr/min -- masakra dla układu korbowo-tłokowego, masakra dla hydraulicznie napinanych łańcuchów rozrządu. I ładne podsumowanie: http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=72583307&a=72606532 r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 20 |
Data: Listopad 30 2007 13:17:05 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Kuba (aka cita) | Robert Rędziak wrote: od razu widać, że pisał to ktoś, kto nie ma zielonego pojęcia, niby z jakiego powodu masakra? myslisz ze 1500rpm w róznej jeździe bez przyspieszania to dla silnika coś strasznego? No chyba, ze jeździsz jednolitrową corsą .. to faktycznie, moze sobie nie poradzi, ale czy one mają aż 5 biegów ;) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 21 |
Data: Listopad 30 2007 12:22:11 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 30 Nov 2007 13:17:05 +0100, Kuba (aka cita) niby z jakiego powodu masakra? Myślę, że siły gazowe, choć małe, mogą nie być równoważone przez siły odśrodkowe. Myślę też, że grubość klina olejowego na panewce jest ściśle zależna od różnicy prędkości obu powierzchni trących. Myślę też o małym ciśnieniu oleju, którym to olejem są napędzane napinacze łańcuchów w moim aucie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 22 |
Data: Listopad 30 2007 13:32:39 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Ukaniu |
Myślę, że siły gazowe, choć małe, mogą nie być równoważone przez Oczywiście masz rację. Jednak ja np. mam automat 4 biegowy (190E 2,6) i on bez obciążenia docelowo wrzuca najwyższy bieg gdzieś koło 40 - to jest 1300 rpm. Auto wg danych producenta po mieście pali mniej niż manual no i że ma już 18 lat moge powiedzieć, że takie obroty mu wcale nie szkodzą. Oczywiście zredukuje do 3 czy nawet 2 w zależności od wciśnięcia gazu ale to sekundkę trwa i silnik ma całkowicie otwartą przepustnice np i 1300 obr. Pozdrawiam Łukasz 23 |
Data: Listopad 30 2007 13:22:37 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 30 Nov 2007 13:32:39 +0100, Ukaniu Jednak ja np. mam automat 4 biegowy O właśnie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 24 |
Data: Listopad 30 2007 14:33:05 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Ukaniu |
Jednak ja np. mam automat 4 biegowy Hmm? no ale jednak samochód jeździ z tymi - jak teraz sprawdziłem nawet nie całymi 1300 (1200@40) i żyje :-). Owszem kapelusznik nie pojeździ zbyt długo z gazem do dechy przy takich RPM bo skrzynka za niego pomyśli i zredukuje. Z manualną można jeździć podobnie i stać się też jak widać na przykładzie starych MB nic nie powinno. Tylko trzeba jeździć i myśleć i słuchać jak silnik chodzi. 1200 obr dla jednego silnika to w sam raz a dla innego przyspieszona śmierć -> silnik z poloneza np. Pozdrawiam Łukasz 25 |
Data: Listopad 30 2007 14:23:26 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 30 Nov 2007 14:33:05 +0100, Ukaniu wrote:
Ale nie masz sztywnego połączenia między silnikiem, a kołami. Przekładnia hydrokinetyczna działa z ciągłym poślizgiem i nie masz takiego wzrostu sił, jak przy sztywno spiętym napędzie. A potem... skrzynka za niego pomyśli i zredukuje. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 26 |
Data: Listopad 30 2007 15:48:26 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Ukaniu |
Ale nie masz sztywnego połączenia między silnikiem, a kołami. Sztywnego połączenia nie ma to fakt. No i tak, wciskając gaz do dechy faktycznie silnik zwiększy obroty z uwagi na działanie konwertera i zamiast 1200 będzie np ponad 2000 - no i tutaj faktycznie racja. Dwa jak się zastanowić skrzynki automatyczne mają o wiele większą bezwładną masę wirującą (obudowa konwertera, łopatki, część płynu) która wyrównuje bieg silnika przy niskich prędkościach obrotowych. Więc silnik pracuje płynniej tutaj też plus. Więc chyba wytrzymałość silnika do pracy z niskimi obrotami trzeba by połączyć w jakiś sposób z zastosowaniem automatu :-) Pozdrawiam Łukasz 27 |
Data: Listopad 30 2007 16:06:29 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Kuba (aka cita) | Ukaniu wrote:
nie tylko stare MB z automatem tak robią. Generalnie zdecydowana większość automatów 4,5 i 6cio biegowych tak sie zachowuje ... (a przynajmniej z tych ktorymi jeździlem, a troche sie tego nazbierało) Moja Omega (stara(4) i nowa(5) też wrzuca najwyższe przełożenie i redukuje dopiero podczas przyspieszania) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 28 |
Data: Listopad 30 2007 14:29:49 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Fri, 30 Nov 2007 13:17:05 +0100, Kuba (aka cita) wrote: Ale silnik pracuje bez nadmiernego zużywania się przy obrotach biegu jałowego - w niektórych samochodach nawet 600-700rpm albo i mniej. Skoro wtedy napinacz daje radę to i da radę przy 1500rpm. Warunki pracy rozrządu nie zmieniają się wraz z obciążeniem (jedynie z obrotami), więc dla rozrządu równie szkodliwa będzie praca na biegu jałowym jak i ciągnięcie przy tych 700rpm przyczepy pod górę na V biegu ;> On i tak tylko zaworkami rusza. Jeżeli chodzi o układ korbowo-tłokowy to owszem. Przy zbyt małej wydajności układu smarowania może dojść do zerwania filmu olejowego, ale ja sądzę że producent już dał taką pompę oleju żeby było wystarczająco w całym zakresie pracy silnika. Silnik na biegu jałowym po włączeniu klimy, świateł, szyby ogrzewanej itp. zużywa około 1l/1h, a jadąc ze stałą, równą prędkością 50km/h zużywa 4l/100km, czyli 2l/h. Licząc po ilości paliwa można uznać że obciążenie jest około 2x wyższe niż podczas pracy na biegu jałowym. Ale 1500rpm to też około 2x więcej niż obroty biegu jałowego, a więc 2x wydajniejsze smarowanie. Np. instrukcja do Mondeo MkII z silnikiem benzynowym podawała predkości minimalne i maksymalne na danych biegach i prędkość minimalna odpowiadała jeździe na danym biegu przy 1450rpm. Ja tam bym nie dramatyzował... Kolejna sprawa że różnica w zużyciu paliwa między stałą prędkością 50, a 60km/h jest symboliczna. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 29 |
Data: Listopad 30 2007 14:26:00 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 30 Nov 2007 14:29:49 +0100, Tomasz Pyra Ale silnik pracuje bez nadmiernego zużywania się przy obrotach biegu A jednak te wieczne łańcuchy szlag trafia. Warunki pracy rozrządu nie zmieniają się wraz z obciążeniem (jedynie z Ale od prędkości obrotowej zależy ciśnienie oleju. A napinacze są pędzone olejem. Jeżeli chodzi o układ korbowo-tłokowy to owszem. Przy zbyt małej Grubość klina olejowego *nie zależy* od ciśnienia oleju w magistrali czy wydatku pompy (oczywiście odrzucając takie przypadki, kiedy tego oleju po prostu brakuje). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 30 |
Data: Listopad 30 2007 16:52:47 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Fri, 30 Nov 2007 14:29:49 +0100, Tomasz Pyra Ja myślę że je bardziej szlag trafia od kręcenia się 6000 razy na minutę niż kulania się 10x wolniej. Warunki pracy rozrządu nie zmieniają się wraz z obciążeniem (jedynie z obrotami), A nie jest to tak że to właśnie ma utrzymywać optymalne napięcie łańcucha? Że przy wolnych obrotach potrzebna jest mała siła, przy wysokich obrotach duża siła. Gdyby lepsze było zawsze wysokie ciśnienie to by dali sprężynę odpowiednio naciągnięta. Jeżeli chodzi o układ korbowo-tłokowy to owszem. Przy zbyt małej wydajności układu smarowania może dojść do zerwania filmu olejowego, ale ja sądzę że producent już dał taką pompę oleju żeby było wystarczająco w całym zakresie pracy silnika. No ja myślałem właśnie o takich przypadkach. Jeżeli chodzi o zdjęcie klina przez wzajemnie zbyt wolno poruszające się elementy, to myślę że nie ten rząd wielkości prędkości, ale tu konkretnej wiedzy nie mam. Ale sądzę że szerokość panewek jest już dobrana tak żeby klin olejowy się utrzymywał przy niskich obrotach przynajmniej w zakresie obciążeń kiedy nie przyspiesza się zdecydowanie. Bo IMO skoro od wciśnięcia gaz do dechy przy 1000rpm silnik nie zaciera się prawie od razu, to tym bardziej przy 1500rpm i delikatnym operowaniu gazem klin olejowy powinien być całkiem w porządku. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 31 |
Data: Listopad 30 2007 23:13:17 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 30 Nov 2007 16:52:47 +0100, Tomasz Pyra Ja myślę że je bardziej szlag trafia od kręcenia się 6000 razy na minutę Ale wtedy przynajmniej jest napięty. A jemu przede wszystkim szkodzą luzy. Gdyby lepsze było zawsze wysokie ciśnienie to by dali sprężynę I niektórzy dają. No ja myślałem właśnie o takich przypadkach. Jeżeli chodzi o zdjęcie Tak, czy inaczej, grubość klina olejowego jest uzależniona tylko od charakterystyki środka smarnego i prędkości względnej powierzchni trących. Bo IMO skoro od wciśnięcia gaz do dechy przy 1000rpm silnik nie zaciera Ecodriving nie zakłada delikatnego operowania gazem, tylko ciśnięcie na 2/3-3/4 otwarcia przepustnicy w zakresie małych obrotów (a żeby zmusić silnik do jazdy w zakresie wysokich obciążeń i małych mocy). I tu, do słabego klina olejowego trzeba dodać duże siły gazowe, niekoniecznie zrównoważone przez siły odśrodkowe, a dalej jest już tak, jak zasznurkowanym wcześniej poście z forum GW: zamiast 400, robisz 250kkm do zmasakrowania panewek. I tu dochodzimy do traktowania samochodu jak kolejnego sprzętu AGD. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 32 |
Data: Grudzien 01 2007 10:23:12 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Fri, 30 Nov 2007 16:52:47 +0100, Tomasz Pyra Luz luzem, ale siłą niszczącą jest jednak obciążenie, a to przy małych obrotach jest odpowiednio mniejsze. Gdyby lepsze było zawsze wysokie ciśnienie to by dali sprężynę odpowiednio naciągnięta. Coś mi się wydaje że gdyby to miało być koniecznie lepsze, to zamiast babrać się w jakąś hydraulikę to wszyscy by dawali tanią sprężynę i by było z głowy. No ja myślałem właśnie o takich przypadkach. Jeżeli chodzi o zdjęcie klina przez wzajemnie zbyt wolno poruszające się elementy, to myślę że nie ten rząd wielkości prędkości, ale tu konkretnej wiedzy nie mam. Ale jest jeszcze kwestia obciążeń przenoszonych przez ten klin. Dlatego skoro 600rpm spokojnie wystarczy do powstania klina który swobodnie przenosi obciążenia biegu jałowego, to pewnie 1500rpm przeniesie swobodnie obciążenia związane z jazdą ze stałą prędkością 50km/h. Natomiast czy się to uda jak ktoś przy tych 1500rpm wciśnie gaz do dechy to już nie wiem. Bo IMO skoro od wciśnięcia gaz do dechy przy 1000rpm silnik nie zaciera się prawie od razu, to tym bardziej przy 1500rpm i delikatnym operowaniu gazem klin olejowy powinien być całkiem w porządku. To jakiś ecodriving dla cienkich. ;) Przy przyspieszaniu, po redukcji silnik zużyje mniej paliwa, co już miałem okazję sprawdzać w moim samochodzie. Z całą pewnością nie opłaca się przyspieszać przy 1500rpm, ani też nie opłaca się przy 5000rpm. Dość zdecydowane przyspieszenie ze zmianą biegu przed 4000rpm i potem jazda ze stałą prędkością na najwyższym przyzwoitym biegu daje najwyższą średnią sprawność silnika. Przynajmniej w wolnossącym silniku benzynowym - w dieslu może jest inaczej. Zresztą różnice nie są duże, różnice w sumarycznym czasie otwarcia wtrysków żeby przejechać ten sam odcinek z tą samą średnią prędkością różnymi stylami były minimalne - kilka procent. Te eko-zasady "z gazet" raczej mają na celu po prostu spowodowanie żeby ludzie po mieście jechali wolniej, to i zużyją mniej paliwa. Równie dobrze może im pomóc klocek pod pedałem gazu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to kluczem i tak jest styl jazdy, bo od tego zależy czy samochód zużyje 15 czy 7l/100km, a technika to już jedynie decyduje czy zużyje 7 czy 7.5l/100km. Im wolniej tym mniej się zużyje paliwa i tego się żadnymi magicznymi zabiegami nie przeskoczy.:) Różnica w ilości zużywanego paliwa pomiędzy IV a V biegiem (fakt że V mam dość krótką) przy niskich prędkościach obrotowych też jest u mnie minimalna. Więc ja tam poniżej 2000rpm nie jeżdżę, ale nie sądzę żeby to było jakieś wybitnie szkodliwe. Po prostu przy 2000rpm jeździ się nieco wygodniej. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ Jak hamować z ABS? - http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html 33 |
Data: Grudzien 01 2007 10:39:26 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Kuba (aka cita) | Tomasz Pyra wrote: Ecodriving nie zakłada delikatnego operowania gazem, tylko no ale przeciez wyraźnie jest mowa o jeździe ze stałą prędkością na mozliwie wysokim biegu a przyspieszaniu przy obrotach rzędu 2000-3000rpm -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 34 |
Data: Grudzien 01 2007 18:06:57 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | Kuba (aka cita) pisze: no ale przeciez wyraźnie jest mowa o jeździe ze stałą prędkością na mozliwie wysokim biegu a przyspieszaniu przy obrotach rzędu 2000-3000rpm Ja tam przeczytałem "Jedynka, praktycznie od razu dwójka - 1500 obr./min i trójka, podobnie z czwórką, co w końcowym efekcie daje piątkę już przy pięćdziesiątce. Mam wrażenie, że auto -Octavia 1.9 TDI - nie czuje się z tym najlepiej, szczególnie przy przyspieszaniu." Wynika z tego, że gość zmienia biegi już przy 1500rpm, czyli przyspiesza w zakresie około 1000-1500rpm, a to już IMO przesada nawet w odniesieniu do diesla, no chyba że wolnnobrotowy taki jak w ciężarówkach. 35 |
Data: Grudzien 03 2007 13:10:59 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Kuba (aka cita) | Tomasz Pyra wrote: Kuba (aka cita) pisze: no to źle jest napisane albo źle (bez kontekstu) zacytowane. Z jedynki na dwójke od razu. Reszte zmieniamy w przy 2000-2500 dla diesela i 2500-3000 dla benzyny. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 36 |
Data: Grudzien 03 2007 15:03:41 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: | Eko-sreko = wieksze korki = eko-sreko. 37 |
Data: Grudzien 04 2007 18:09:21 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | Kuba (aka cita) pisze: Wynika z tego, że gość zmienia biegi już przy 1500rpm, czyli Obawiam się że nie, bo nie pierwszy raz się z tą teorią spotykam. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ Zapraszam na moją stronę - http://free.of.pl/h/hellfire/ 38 |
Data: Grudzien 05 2007 11:27:20 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Kuba (aka cita) | Tomasz Pyra wrote: Kuba (aka cita) pisze: a ja o niej słyszałem już wielokrotnie z różnych źródłeł. Jednym z nich był rajd "na oszczędność" ktory odbywa sie cyklicznie i zawodnicy mają do przejechania scisle okręsloną trase a zwycięza ten, ktory zużyje najmniej paliwa. Uważam, ze ludzie biorący udział w tych zawodach, zwłaszcza Ci, którzy wygrywają oraz są tam ekspertami - chyba mają coś do powiedzenia i nie mam powodów, zeby im nie wierzyć. Oczywiście podawanie zakresów obrotów w ogolności do róznych auto nie jest do konca własciwe, bo każdy samochód ma inne charakterystyki silnika, co nie zmienia fakty, ze mozna z tego wyciągnąć pewną ogólną prawede. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 39 |
Data: Grudzien 05 2007 14:55:02 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 5 Dec 2007 11:27:20 +0100, Kuba (aka cita) Uważam, ze ludzie biorący udział w tych zawodach, zwłaszcza Ci, którzy A szłyszałeś może, że oni raczej nie polecają zwycięskich metod do stosowania na codzień? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 40 |
Data: Grudzien 05 2007 16:44:28 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | Kuba (aka cita) pisze: Uważam, ze ludzie biorący udział w tych zawodach, zwłaszcza Ci, którzy wygrywają oraz są tam ekspertami - chyba mają coś do powiedzenia i nie mam powodów, zeby im nie wierzyć. No ja właśnie im wierzę. I czytałem wypowiedzi takiego zawodnika i rady były dokładnie takie żeby pod górę przyspieszać (a przynajmniej nie zwalniać), z góry hamować silnikiem, przyspieszać zdecydowanie i jechać jak najwolniej się da na jak najwyższym biegu. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 41 |
Data: Grudzien 03 2007 10:36:18 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 30 Nov 2007 14:29:49 +0100, Tomasz Pyra
Bez obciążenia. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 42 |
Data: Grudzien 04 2007 10:09:25 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca pisze: On Fri, 30 Nov 2007 14:29:49 +0100, Tomasz Pyra Jeżeli chodzi o wspomniany rozrząd to jemu obciążenie silnika jest obojętne. Kolejna sprawa że nie tak do końca bez obciążenia, bo samochód ma spore obciążenie nawet jak nie jedzie. Stojąc na biegu jałowym jest to około połowa tego obciążenia co podczas jazdy 50km/h (porównując zużycia paliwa na godzinę). -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 43 |
Data: Grudzien 04 2007 14:36:50 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 04 Dec 2007 10:09:25 +0100, Tomasz Pyra Bez obciążenia. Nie chodzi o rozrząd. Kolejna sprawa że nie tak do końca bez obciążenia, bo samochód ma spore Bez dodatkowego. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 44 |
Data: Listopad 30 2007 15:04:02 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: J.F. | On Fri, 30 Nov 2007 12:10:31 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: od razu widać, że pisał to ktoś, kto nie ma zielonego pojęcia, Hm, potrafisz to jakos glebiej uzasadnic ? porownujac np do ciaglej jazdy 150 .. masakra dla hydraulicznie napinanych łańcuchów rozrządu. I to tez .. J. 45 |
Data: Listopad 30 2007 14:36:47 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 30 Nov 2007 15:04:02 +0100, J.F Hm, potrafisz to jakos glebiej uzasadnic ? Duże siły gazowe w stosunku do mających je równoważyć (oczywiście częściowo) sił od przeciwwag. masakra dla hydraulicznie napinanych łańcuchów rozrządu. Siła, z którą napinacz napręża łańcuch, jest zależna od ciśnienia w magistrali. A prawda jest taka, że w sumie nie zamierzam niczego udowadniać, uzasadniać, przekonywać -- jak ktoś traktuje samochód jak kolejny sprzęt AGD, to i tak to nie ma dla niego znaczenia. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 46 |
Data: Listopad 30 2007 17:11:54 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: J.F. | On Fri, 30 Nov 2007 14:36:47 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Fri, 30 Nov 2007 15:04:02 +0100, J.F Ale przepustnica ledwo uchylona. w stosunku do mających je równoważyć Hm, te sily gazowe to co chwila inne.. Siła, z którą napinacz napręża łańcuch, jest zależna odmasakra dla hydraulicznie napinanych łańcuchów rozrządu.I to tez .. To ile ci wskazuje manometr przy 50 a ile przy 150km/h ? A prawda jest taka, że w sumie nie zamierzam niczego udowadniać, No ale jak sie pisze takie mocne slowa, to wypadaloby miec pojecie o sprawie .. i np na koncie dwa silniki zarzniete niskimi obrotami. Bo w sumie wiesz ze mozna zarznac czy tylko sie domyslasz ? :-) J. 47 |
Data: Grudzien 01 2007 00:11:58 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 30 Nov 2007 17:11:54 +0100, J.F Duże siły gazowe Wyrywasz zdanie z kontekstu. w stosunku do mających je równoważyć Siły odśrodkowe też mają zmienny kierunek. Siła, z którą napinacz napręża łańcuch, jest zależna od Jak bedę miał manometr, to Ci powiem. Pamiętam, że w Poldku wzrost był znaczący. No ale jak sie pisze takie mocne slowa, to wypadaloby miec pojecie Zanim będziesz zdobywał doświadczenia po polsku, polecę Ci jakaś pozycję. Np. ,,Tłokowe silniki spalinowe'' K. Niewiarowskiego. Możesz też coś z Kordzińskiego, Wardzińskiego... A przy okazji bardzo dobrym przykładem, obrazującym destrukcyjną działalnośc niezrównoważonych sił gazowych, był czeski wytwór znany jako Jawa 350, w różnych odmianach. Niemal wszyscy cieniowali z gazem (Jawa nieźle szła z dołu, a była mało przyjemna na wysokich obrotach z uwagi na duże wibracje) i narzekali, że po 10-15kkm wał łomotał jak oszalały. Mój kolega zaś nie żałował swojej gazu, a wał po około 20-25kkm wciąż był cichy. Bo w sumie wiesz ze mozna zarznac czy tylko sie domyslasz ? :-) Ja wiem swoje, Ty wiesz swoje i nie będę Cię przekonywał, że moja racja jest mojsza niż twojsza. A w Internecie jest mnóstwo wszystkiego. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 48 |
Data: Grudzien 01 2007 20:47:56 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: J.F. | On Sat, 1 Dec 2007 00:11:58 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Fri, 30 Nov 2007 17:11:54 +0100, J.F Bo moj kontekst jest taki ze po depnieciu gazu beda wieksze :-) Siły odśrodkowe też mają zmienny kierunek.w stosunku do mających je równoważyćHm, te sily gazowe to co chwila inne.. Ale w suwie ssania sa identyczne jak w suwie pracy. Czyli raz sie kompensuja a raz dodaja. Czyli silnik jest dostosowany do szerokich zmian obciazen, i tak trudno powiedziec kiedy sia przy . A przy okazji bardzo dobrym przykładem, obrazującym destrukcyjną Bo w sumie wiesz ze mozna zarznac czy tylko sie domyslasz ? :-)Ja wiem swoje, Ty wiesz swoje i nie będę Cię przekonywał, że No i o to wlasnie chodzi - mnie tez tato mowil zeby nie zalowac obrotow, tylko czy przypadkiem nie usilujemy przeniesc doswiadczen z dwusuwa, pewnie jeszcze z igielkowym lozyskiem, na czterosuwa na panewkach, z elektronicznym sterowaniem itp. Powolujac sie na wskazania manometru ktorego nie posiadamy :-) [P.S. o ile pamietam rowery, to napiecie lancucha jest dosc luzne] J. 49 |
Data: Grudzien 03 2007 10:39:26 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 01 Dec 2007 20:47:56 +0100, J.F. No i o to wlasnie chodzi - mnie tez tato mowil zeby nie zalowac Nie. Mechanizmy zupełnie inne, do tego właśnei jazda na wysokich obrotach przy małym otwarciu przepustnicy są dla dwusuwa zabójcze, a małe obroty i pełne otwarcie są cacy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 50 |
Data: Listopad 30 2007 13:55:22 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: PAndy |
Dla mnie to bullshit. Podobnie jak z tym gaszeniem silnika na swiatlach. podobnie jest z masa rzeczy np z likwidacja foliowych toreb jednorazowych i zastepowaniem ich papierowymi - tak juz po prostu jest - szklo jest wielorazowe i nie zatruwa srodowiska ale wazy tyle ze w transporcie zuzycie paliwa komensuje ewentualne zyski z redukcji plastikow... powoli zaczyna sie poajwiac kontrofensywa ze strony nauki przeciwko eko"innowacjom" ktore w ostatecznym rozrachunku albo nic nie zmienia albo pogorsza. PS a klimat na Ziemi i tak sie ociepla bo wychodzimy z epoki zlodowacenia i nie ma znaczenia to co o tym myslimy - Ziemia i Uklad Sloneczny robia swoje majac nas centralnie w dupie. 51 |
Data: Listopad 30 2007 13:34:57 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 30 Nov 2007 13:55:22 +0100, PAndy a klimat na Ziemi i tak sie ociepla bo wychodzimy z epoki zlodowacenia i Niektórzy wręcz twierdzą, że być może stoimy już u progu nowego zlodowacenia: http://archiwum.wiz.pl/1998/98051700.asp r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 52 |
Data: Listopad 30 2007 17:20:09 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: Niektórzy wręcz twierdzą, że być może stoimy już u progu nowego To, że naukowcy nie dają rady się nawet dogadać czy idzie ocieplenie czy zlodowacenie, pozwala mi spać spokojnie w kwestii zmian klimatu;> -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 53 |
Data: Listopad 30 2007 13:11:55 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: go! | PAndy wrote: a klimat na Ziemi i tak sie ociepla bo wychodzimy z epoki zlodowacenia i nie ma znaczenia to co o tym myslimy - Ziemia i Uklad Sloneczny robia swoje majac nas centralnie w dupie. To bylo zajebiscie dobrze powiedziane :) Podobnie jest ze sztuczna walka z przyrostem naturalnym, wszelkimi zarazami czy ginacymy gatunkami zwierzat.. Natura tez zrobi i tak swoje 54 |
Data: Listopad 30 2007 14:37:04 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | go! pisze: PAndy wrote: Ale warto jeszcze pamiętać o ujęciu lokalnym. O ile faktycznie nie przeceniałbym wpływu ludzkości na klimat na Ziemi, to to że ludzie potrafią wyciąć w pień las, zatruć ściekami rzekę tak że życie w niej zginie, czy narobić spalinami takiego smrodu w mieście że idzie się udusić, to to nie ulega wątpliwości. I to że obali się jakąś teorię o globalnym ociepleniu wcale nie znaczy że "hulaj dusza, demontujemy katalizatory". -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 55 |
Data: Listopad 30 2007 13:46:10 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: go! | Tomasz Pyra wrote: go! pisze:
Totez swoje przyklady staralem sie dobierac ostroznie. PS. Nie sadze natomiast aby w zasmrodzonym spalinami miescie gaszenie silnika na swiatlach mialo cos zmienic w kwestii uduszenia sie przez jego mieszkancow :/ 56 |
Data: Listopad 30 2007 16:46:40 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Tomasz Pyra | go! pisze: Tomasz Pyra wrote: Moim zdaniem zmniejszenie poziomu hałasu i emisji spalin w okolicy zakorkowanych skrzyżowań może być odczuwalne. I niewiele ponadto - ani średnie zużycie paliwa, ani poziom emisji spalin w całym mieście nie zmieni się znacząco, natomiast lokalnie w konkretnych miejscach może się istotnie poprawić. Natomiast zawsze pozostaje pytanie o sens takich rozwiązań z gaszeniem silników, bo to zawsze jest duży znak zapytania. Są pojazdy fabrycznie przystosowane do takiego trybu pracy, myślę tu o hybrydach. One potrafią jeździć wolno bez silnika spalinowego i raczej jak ktoś chce ograniczać emisję w miastach to poprawnym kierunkiem myślenia jest właśnie kupno hybrydy, a nie kombinowanie jak koń pod górę z gaszeniem silnika. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 57 |
Data: Listopad 30 2007 16:58:37 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Ukaniu |
myślenia jest właśnie kupno hybrydy, a nie kombinowanie jak koń pod górę z gaszeniem silnika. Szczególnie, że odpalanie nawet ciepłego silnika to brak ciśnienia oleju przez pewien okeres czasu. Gdyby tak wstawić pompę elektryczną :-) może by dało radę, pytanie ile energii pobiera się na 1 odpalenie a ile traci nie gasząc. Pozdrawiam Łukasz 58 |
Data: Grudzien 03 2007 18:38:26 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: PAndy |
To bylo zajebiscie dobrze powiedziane :) na szczescie zaczyan sie pojawiac coraz wiecej opracowan krytycznie podchodzacych do problemu: zrywa sie mitem CO2 jako glownego gazu cieplarnianego - coraz czesciej mowi sie o metanie jako glownym sprawcy ocieplania tak naglasniana ostatnio akcja zastepowania jednorazowych torebek foliowych torbami papierowymi w praktyce sprowadza sie do tego ze papier laduje na smietnikach a tam zamienia sie tez w metan... szkalne opakowania wielorazowe sa lepsze niz jednorazowe PET ale ich waga powoduje ze trzeba spalic wiecej paliwa, wieksze jest zuzycie drog i samochodow coraz czesciej mowi sie o tym by nie podejmowac pochopnych decyzji bo okazuje sie ze tu zaoszczedzimy a gdzies wydamy wiecej... wazna jest segreacja smieci i odpowiednie ich przetworstwo (stare opony czy tworzywa sztuczne mozna przetwarzac na wiele sposobow) 59 |
Data: Listopad 30 2007 15:27:27 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: bratPit[pr] |
Pozwole sobie zacytowac kawalek: i tacy eko driwerzy naczytają się takich głupot a potem przez miasto się przejechać nie da bo zamiast 10 aut na zmianie świateł przejeżdża 5.. u mnie w aucie [astra g 1.6 -8v, 75KM] w ogóle nie da się jeździć poniżej 2k obr/min i mimo tego że utrzymuję w trasie obroty na poziomie 2,5-4 tys obrotów jakoś spalanie mieszane (+ AC) na dystansie 20kkm wyszło mi średnio 7,1 L/100 więc kwestia stylu jazdy, brat 60 |
Data: Listopad 30 2007 06:29:57 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Adas Miauczynski | omega_fan napisał(a): Przeczytalem sobie artykul o "eco drivingu": Mnie najbardziej zaciekawil ten cytat: "(...) , a nasza głowa uderza w poduszkę z szybkością aż 350 km/h - to daje do myślenia." Autor zaiste zna sie na fizyce :-) -- AM 61 |
Data: Listopad 30 2007 22:55:19 | Temat: Re: Eco driving - zobaczcie | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 30 Nov 2007 11:40:09 +0100, "omega_fan" "Piaty bieg przy 50 km/h!. Chore, prawda? Niekoniecznie. Bardzo niskie Akurat prawda. Tylko problem w tym, że w mieście nie do osiągnięcia. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
Eco driving - zobaczcie

