Grupy dyskusyjne   »   cewka? SC 1.1 SPI

cewka? SC 1.1 SPI



1 Data: Grudzien 03 2006 19:33:15
Temat: cewka? SC 1.1 SPI
Autor: Sikor 

Witam,
Od jakis 2 m-cy uzywam mojego Seicento 1.1 SPI 1-2 razy w tygodniu i to
najczesciej w weekendy. Pozostaly czas jest garazowany. Wczesniej byl
uzywany codziennie. Ostatnio chcielem odpalic auto i kiszka! Immobilajzer z
kluczyka sie wylacza (lapka CODE gasnie), alarm (sprzezony z centralnym)
wylacza sie, rozrusznik dobrze kreci (akumulator OK) jednak auto nie odpala.
Kable WN wymieniane na pocz. roku.

Diagnozuje zatem, ze to cewka, bo raczej male prawdop., ze zepsul sie alarm
czy immob.

Co moze byc przyczyna padniecia cewki? To ze auto w tygodniu wiecej stoi w
garazu niz jest uzywane? W garazu raczej nie mam wilgoci. A moze to cos
innego?

Co o tym sadzicie Szanowni Grupowicze?

Jesli to cewka to ile to moze kosztowac wraz z wymiana?

Pozdrawiam
Sikor



2 Data: Grudzien 03 2006 21:40:23
Temat: Re: cewka? SC 1.1 SPI
Autor:

Sikor napisał(a):

Diagnozuje zatem, ze to cewka, bo raczej male prawdop., ze zepsul sie alarm czy immob.

To prawdopodobnie cewka. Mialem podobny problemw kangoo(w aso 540zl za kluczyk!!!)Zastanow sie w jakich miejscach lezal kluczyk.

Możliwe też że kluczyk stracił kod immobilajzera. Poszukaj w necie (może   http://www.elektroda.pl) jak go zaprogramowac. W fiatach programuje sie chyba poprzez naciskanie pedałem gazu nie jestem pewien)!!!Kod kluczyka powinni a raczej muszą Ci podac w ASO bezpłatnie.

Co moze byc przyczyna padniecia cewki? To ze auto w tygodniu wiecej stoi w garazu niz jest uzywane? W garazu raczej nie mam wilgoci. A moze to cos innego?

Znajomy elektronik stwierdzil ze cewka mogla sie uszkodzić gdy kluczyk lezał w poblizu silnego pola magnetycznego.(w moim przypadku serwery, duze głośniki).Moze to tez byc uskzodzenie mechaniczne(udezenia)

Co o tym sadzicie Szanowni Grupowicze?

Sprawdz miernikiem rezystacje cewki (mam 2 kluczyki, w uszkodzonym rezystacja byla duzo mniejsza mniejsza)

Jesli to cewka to ile to moze kosztowac wraz z wymiana?
Nie opłaca sie tego Naprawiać w ASO (540zł w moim przypadku to bardzo duza kasa (za głupi kluczyk:<).
Poszukaj gdzieś  w poblizu zakładu elektroniki prezyzyjnej i zapytaj ile taka przyjemnść...

Pozdrawiam R.

3 Data: Grudzien 03 2006 22:51:12
Temat: Re: cewka? SC 1.1 SPI
Autor: Bartek 


To prawdopodobnie cewka. Mialem podobny problemw kangoo(w aso 540zl za
kluczyk!!!)Zastanow sie w jakich miejscach lezal kluczyk.

Możliwe też że kluczyk stracił kod immobilajzera. Poszukaj w necie (może http://www.elektroda.pl) jak go
zaprogramowac. W fiatach programuje sie chyba poprzez naciskanie pedałem gazu nie jestem pewien)!!!Kod
kluczyka powinni a raczej muszą Ci podac w ASO bezpłatnie.

Znajomy elektronik stwierdzil ze cewka mogla sie uszkodzić gdy kluczyk lezał w poblizu silnego pola
magnetycznego.(w moim przypadku serwery, duze głośniki).Moze to tez byc uskzodzenie mechaniczne(udezenia)

Sprawdz miernikiem rezystacje cewki (mam 2 kluczyki, w uszkodzonym rezystacja byla duzo mniejsza
mniejsza)

Nie opłaca sie tego Naprawiać w ASO (540zł w moim przypadku to bardzo duza kasa (za głupi kluczyk:<).
Poszukaj gdzieś  w poblizu zakładu elektroniki prezyzyjnej i zapytaj ile taka przyjemnść...

IMHO chodzilo mu raczej o cewke zaplonowa ...
Z tego co napisal wniskuje, ze nie bierze pod uwage awarii kluczyka (skoro na desce
nie swieci sie kontrolka CODE to znaczy, ze imobilajzer przyjał kluczyk)...

Poszukaj w archiwum pl.misc.samochody cos na temat sprawdzania czy cewka dziala poprawnie...
Pompa paliwa dziala? Slychac po przekreceniu wlaczeniu stacyjki charaterystyczny bzyczenie
spod tylnej kanapy? Moze cos z pompa ...

Pozdrawiam,
Bartek

4 Data: Grudzien 04 2006 20:19:31
Temat: Re: cewka? SC 1.1 SPI
Autor: Sikor 


"Bartek"  wrote in message


To prawdopodobnie cewka. Mialem podobny problemw kangoo(w aso 540zl za
kluczyk!!!)Zastanow sie w jakich miejscach lezal kluczyk.

Możliwe też że kluczyk stracił kod immobilajzera. Poszukaj w necie (może
http://www.elektroda.pl) jak go zaprogramowac. W fiatach programuje sie
chyba poprzez naciskanie pedałem gazu nie jestem pewien)!!!Kod kluczyka
powinni a raczej muszą Ci podac w ASO bezpłatnie.

Znajomy elektronik stwierdzil ze cewka mogla sie uszkodzić gdy kluczyk
lezał w poblizu silnego pola magnetycznego.(w moim przypadku serwery,
duze głośniki).Moze to tez byc uskzodzenie mechaniczne(udezenia)

Sprawdz miernikiem rezystacje cewki (mam 2 kluczyki, w uszkodzonym
rezystacja byla duzo mniejsza mniejsza)

Nie opłaca sie tego Naprawiać w ASO (540zł w moim przypadku to bardzo
duza kasa (za głupi kluczyk:<).
Poszukaj gdzieś  w poblizu zakładu elektroniki prezyzyjnej i zapytaj ile
taka przyjemnść...

IMHO chodzilo mu raczej o cewke zaplonowa ...
Z tego co napisal wniskuje, ze nie bierze pod uwage awarii kluczyka (skoro
na desce
nie swieci sie kontrolka CODE to znaczy, ze imobilajzer przyjał
kluczyk)...

Poszukaj w archiwum pl.misc.samochody cos na temat sprawdzania czy cewka
dziala poprawnie...
Pompa paliwa dziala? Slychac po przekreceniu wlaczeniu stacyjki
charaterystyczny bzyczenie
spod tylnej kanapy? Moze cos z pompa ...

Pompa działa. Poszukałem w archiwum i doczytałem się, że przy padającej
cewce więcej pali i dławi się na dwójce.
Ostatnio właśnie takie objawy zauważyłem. Świece i kable napewno mam OK.
Zatem wszystko przemawia ze cewką. Narazie ładuję akumulator a jutro
wyciągnę świecę i sprawdzę "na zewnątrz" czy jest iskra.

Ile może kosztować cewka z wymianą?

Sikor

cewka? SC 1.1 SPI



Grupy dyskusyjne