Grupy dyskusyjne   »   chip tuning diesla

chip tuning diesla



1 Data: Luty 08 2007 09:14:33
Temat: chip tuning diesla
Autor: Trespassers W 

Znalazlem website firmy Alfa Racing (www.chiptuning-tdi.pl) oferujacej chip
tuning silnikow. Czy ktos z Was mial do czynienia z ta firma? Generalnie,czy
ktos mial robiony chip tuning w turbo dieslu i jakie ma spostrzezenia,
komentarze, w szczegolnosci w sprawie zuzycia paliwa, zachowania sie takiego
samochodu na drodze etc)? Wedlug tabeli "Pomiary Osiagow" zamieszczonej na
stronie firmy w moim samochodzie (Saab 9-5, 3.0TiD) parametry wzrosnac z
176KM/350 Nm do 220KM/420Nm).
Pozdrawiam
TW



2 Data: Luty 08 2007 09:50:04
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: NVM 

Użytkownik "Trespassers W"  napisał w wiadomości

Znalazlem website firmy Alfa Racing (www.chiptuning-tdi.pl) oferujacej chip tuning silnikow. Czy ktos z Was mial do czynienia z ta firma? Generalnie,czy ktos mial robiony chip tuning w turbo dieslu i jakie ma spostrzezenia, komentarze, w szczegolnosci w sprawie zuzycia paliwa, zachowania sie takiego samochodu na drodze etc)? Wedlug tabeli "Pomiary Osiagow" zamieszczonej na stronie firmy w moim samochodzie (Saab 9-5, 3.0TiD) parametry wzrosnac z 176KM/350 Nm do 220KM/420Nm).


Taaa... A inżynierowie w fabryce to debile, chłopaki od tuningu znają się przecież lepiej - co tam obliczenia i tysiące prób...
Oczywiście możesz uzyskać taki rezultat, co bez najmniejszego problemu potwierdzisz na dowolnej hamowni. Pytanie: po co? 176KM to już dość dużo, wyciągnięcie 220KM to zwykłe zarzynanie silnika. Chyba, że bawisz się w to profesjonalnie (ale to wtedy nie chip tuning, tylko wymiana wielu elementów, zmniejszenie masy samochodu, itp.).
Chyba, że sprzedajesz samochód np. za rok i nie zależy Ci na bezawaryjnej pracy silnika.

Pozdrawiam

3 Data: Luty 08 2007 09:59:57
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: kubelt 

Taaa... A inżynierowie w fabryce to debile, chłopaki od tuningu znają się przecież lepiej - co tam obliczenia i tysiące prób...

i wlasnie dlatego, ze sie znaja i biora poprawke na wlasciciela moc jest taka, a nie inna.

Pytanie: po co? 176KM to już dość dużo,

skoro zadajesz takie pytanie to dyskusja nie ma sensu

wyciągnięcie 220KM to zwykłe zarzynanie silnika.

Bo chlopaki od tuningu to debile i ty wiesz lepiej :-)

Chyba, że sprzedajesz samochód np. za rok i nie zależy Ci na bezawaryjnej pracy silnika.

Ja jezdze na zachipowanym silniku juz hmm... bedzie z 70 tys km przebiegu i - o zgrozo - nic sie nie popsulo.

Pozdrawiam
--
kubelt
1.8T w obudowie B5
http://www.vw-passat.pl

4 Data: Luty 08 2007 10:18:35
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: NVM 

Użytkownik "kubelt"  napisał w wiadomości


Bo chlopaki od tuningu to debile i ty wiesz lepiej :-)


Nic takiego nie twierdzę! Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli konstruktor
zakłada, że maszyna (jakakolwiek) ma takie, a nie inne parametry, to
oznacza, że obciążanie ją (w jakikolwiek sposób) czymś więcej, niż na to, na
co jest zaprojektowana jest... bez sensu. To wszystko.


Ja jezdze na zachipowanym silniku juz hmm... bedzie z 70 tys km przebiegu
i - o zgrozo - nic sie nie popsulo.


70 kkm... rzeczywiście, oszałamiający przebieg :| Znam ludzi, którzy w rok
tyle robią - dlatego mam na to takie spojrzenie.

5 Data: Luty 08 2007 10:28:57
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: kubelt 

Nic takiego nie twierdzę! Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli konstruktor
zakłada, że maszyna (jakakolwiek) ma takie, a nie inne parametry, to
oznacza, że obciążanie ją (w jakikolwiek sposób) czymś więcej, niż na to, na
co jest zaprojektowana jest... bez sensu. To wszystko.

Te silniki maja rezerwy mocy chocby ze wzgeldu na to, ze czesc uzytkownikow samochodow to lameriada nie pamietajaca o wymianie oleju, filtrow, swiec itd oraz malo ktory pamieta o zasadach prawidlowej eksploatacji silnika doladowanego. Zachipowanie tego silnika to raczej nie obciazenie jecz oddlawienie go.

70 kkm... rzeczywiście, oszałamiający przebieg :| Znam ludzi, którzy w rok
tyle robią - dlatego mam na to takie spojrzenie.

szukasz ekonomicznego w eksploatacji samochodu czy osiagow? Jesli to pierwsze to polecam wolnossacego diesla i mozna krecic po 150 tys rocznie przez lata. Nie tylko o ekonomie w motoryzacji chodzi.

Pozdrawiam
--
kubelt
1.8T w obudowie B5
http://www.vw-passat.pl

6 Data: Luty 08 2007 10:31:43
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: Trespassers W 


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości


Nic takiego nie twierdzę! Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli
konstruktor
zakłada, że maszyna (jakakolwiek) ma takie, a nie inne parametry, to
oznacza, że obciążanie ją (w jakikolwiek sposób) czymś więcej, niż na to,
na
co jest zaprojektowana jest... bez sensu. To wszystko.

_____
Czytalem konkretnie o silniku ktory jest w moim samochodzie ze jego moc i
moment obrotowy zostaly znacznie ograniczone przez konstruktorow ktorzy
tworzyli "wygodny samochod dla szefa firmy" a nie samochod sportowy. Zreszta
Maptun, firma autoryzowana przez Saaba, twierdzi to samo: W kazdym
nowoczesnym silniku jest duzy zapas mocy ograniczonej przede wszystkim ze
wzgledu na wymogi ekologiczne i jej podniesienie w zaden sposob nie wplywa
na zuzycie silnika, a w wiekszosci przypadkow obniza zuzycie paliwa.
TW

7 Data: Luty 08 2007 10:37:15
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: Przemek 

Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli konstruktor
zakłada, że maszyna (jakakolwiek) ma takie, a nie inne parametry, to
oznacza, że obciążanie ją (w jakikolwiek sposób) czymś więcej, niż na to, na
co jest zaprojektowana jest... bez sensu. To wszystko.

To jest marketing. Rozne moce to sa to czesto te same silniki, rozniace sie tylko chipem - np. fiaty jtd.


--
Przemek
www.mmstudio.com.pl

8 Data: Marzec 19 2007 09:08:22
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor:

Jako kompletny lamer w tej dyskusji chciałem powiedzieć, że firmy, które
proponują chipowanie, twierdzą, że to nie jest wysilanie silnika tylko
najzwyklejsze uwolnienie mocy i podobno np w VW spada zużycie paliwa
?!?!?!?!?
może jakiś fachowiec by się wypowiedział ?!?!?!

9 Data: Marzec 19 2007 08:16:37
Temat: Re[2]: chip tuning diesla
Autor: Jarosław Zielewski 

Witam serdecznie
fachowcem nie jestem w tej dziedzinie, natomiast jedzdzilem dieslem po
chip tuningu 2 lata, zrobilem ok 100tys.km (Berlingo 2.0HDi). Spalanie
przy spokojnej jezdzie nie zmienilo sie, bylo takie jak przed zmiana
oprogramowania. Ale przyspieszenie........uuuu tu to jest niebo a
ziemia, predkosc max tez wzrosla ( ok 20km/h ). Przy duzych
predkosciach to wir w baku no ale cos za cos.

Pozdrawiam
Jarosław Zielewski

www.systemy-mobilne.pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody

10 Data: Marzec 19 2007 09:28:47
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: WW 

 napisał(a):

Jako kompletny lamer w tej dyskusji chciałem powiedzieć, że firmy, które proponują chipowanie, twierdzą, że to nie jest wysilanie silnika tylko najzwyklejsze uwolnienie mocy i podobno np w VW spada zużycie paliwa ?!?!?!?!?
może jakiś fachowiec by się wypowiedział ?!?!?!



Ja do swojego założyłem box.
Wybór okazał się trafny, bo mogę go odpiąć i sterownik wraca do fabrycznych nastaw co pozwala korzystać z normalnego serwisu.
Wzrosła dynamika a spalanie padło prawie o litr.
Dodam, że ja jestem kapelusznikiem tzn, że jadę spokojnie bez ścigania,

Pozdrawiam
WW
Passat 1,9 Tdi + box + Alan87/RS39

11 Data: Luty 08 2007 19:16:55
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: Filip KK 

NVM wrote:

Bo chlopaki od tuningu to debile i ty wiesz lepiej :-)

Nic takiego nie twierdzę! Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli konstruktor
zakłada, że maszyna (jakakolwiek) ma takie, a nie inne parametry, to
oznacza, że obciążanie ją (w jakikolwiek sposób) czymś więcej, niż na to, na
co jest zaprojektowana jest... bez sensu. To wszystko.

Nie pograzaj sie czlowieku. Bo nie masz pojecia nawet, ze ZMNIEJSZAJA MOC pojazdu, przystosowane do duzo wiekszych obciazen. Nie znasz podstaw, a poruszasz zagadnienie. Jak ja lubie takich pisarzy jak Ty..


--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

12 Data: Luty 09 2007 10:03:07
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: NVM 

Użytkownik "Filip KK"  napisał w wiadomości

NVM wrote:

Bo chlopaki od tuningu to debile i ty wiesz lepiej :-)

Nic takiego nie twierdzę! Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli
konstruktor
zakłada, że maszyna (jakakolwiek) ma takie, a nie inne parametry, to
oznacza, że obciążanie ją (w jakikolwiek sposób) czymś więcej, niż na to,
na
co jest zaprojektowana jest... bez sensu. To wszystko.

Nie pograzaj sie czlowieku. Bo nie masz pojecia nawet, ze ZMNIEJSZAJA MOC
pojazdu, przystosowane do duzo wiekszych obciazen. Nie znasz podstaw, a
poruszasz zagadnienie. Jak ja lubie takich pisarzy jak Ty..


Skąd wiesz, co ja znam, a czego nie znam? Co to za teksty w ogóle? Wiem, że
dobry warsztat tuningowy może "zrobić" mapę wtrysków pod konkretne paliwo i
osiągnie więcej mocy, oraz mniej zużyje paliwa, niż seryjny! Czy ja przeczę
oczywistym faktom?!
Mam pisać drukowanymi literami?!
Co ja powiedziałem? Co twierdzę?
Przypomnę/wyjaśnię w kilku zdaniach:

Konstruktorzy opracowują genialne jednostki, zdolne do wyciągnięcia
dwukrotnie większych (ba, co najmniej!) mocy, tylko stłamia ich marketing,
tak? To zapewne jakiś UKŁAD ;)
Rozumiem, że tuningowe rozwiązania działają. Są dobrze opisane i łatwo
zrozumieć, dlaczego działają.
Pytam jedynie: po co fabryka ma strzelać sobie w stopę? Marketing i analogia
do sprzedawanych CPU, które daje się podkręcać - niejednoznacznie okazuje
się, że słaby układ to tak naprawdę ten najmocniejszy, tylko z innym
nadrukiem? CZASEM, w NIEKTÓRYCH PRZYPADKACH to prawda. Śmiem jednak
twierdzić, że reszta parametrów dobrana jest tak, żeby silnik działał
prawidłowo przy różnych typach paliw (nie oszukujmy się, wiadomo, że w
Polsce jeździmy generalnie na gorszych paliwach) i w różnych warunkach, od
atmosferycznych poczynając.
Zachipowałeś sobie auto? SZEROKIEJ DROGI! Nigdzie nie piszę, że ktoś taki
jest debilem. *Kwestionuję jedynie sensowność takich rozwiązań*, co *nie
jest równoznaczne z twierdzeniem, że jest to debilne*.

Apeluję o mniej emocji i, do k* nędzy, czytanie ze zrozumieniem.

Pozdrawiam :)

13 Data: Luty 09 2007 17:35:11
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: WW 

NVM napisał(a):

Konstruktorzy opracowują genialne jednostki, zdolne do wyciągnięcia
dwukrotnie większych (ba, co najmniej!) mocy, tylko stłamia ich marketing,
tak? To zapewne jakiś UKŁAD ;)

Jest jeszcze chyba jeden powód  - marketing.
Wiadomo, że po pojawiają się nowe wersje udanego modelu i muszą czymś się różnić poza detalami stylistycznymi. Jeśli w takim wypadku oznaczymy silnik w pierwszym modelu np. TDI w drugim TD (czerwone) I, w trzecim T (czerwone ) DI  a w czwartym całe czerwone TDI, to mamy kilka silników. A tak naprawdę to ten sam silnik. Różnica w osprzęcie i oznaczeniu.

Pozdrawiam
WW

14 Data: Luty 09 2007 17:58:17
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: NVM 

Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości


Jest jeszcze chyba jeden powód  - marketing.
Wiadomo, że po pojawiają się nowe wersje udanego modelu i muszą czymś się różnić poza detalami stylistycznymi. Jeśli w takim wypadku oznaczymy silnik w pierwszym modelu np. TDI w drugim TD (czerwone) I, w trzecim T (czerwone ) DI  a w czwartym całe czerwone TDI, to mamy kilka silników. A tak naprawdę to ten sam silnik. Różnica w osprzęcie i oznaczeniu.


To jest sensowne. Ale chyba nie odnosi się do wszystkich silników. Np. najnowsze diesle Fiata - multijety - myślisz, że można wyciągnąć coś więcej z jednostki 1.3 litra? O ile wiem, ta mocniejsza wersja, 90 KM różni się od słabszej (75 KM) turbiną - w mocniejszej jest o zmiennej geometrii. Natomiast wersja 130 KM ma już chyba pasek rozrządu, zamiast łańcucha, co sugerowałoby, że to nieco inny silnik (może stary JTD?).
Myślisz, że dało by się zaczipować multijeta np. 90 KM tak, żeby wyciągnął więcej?

Pozdrawiam!

15 Data: Luty 09 2007 19:05:29
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 9 Feb 2007 17:58:17 +0100, NVM  wrote:

Myślisz, że dało by się zaczipować multijeta np. 90 KM tak, żeby wyciągnął
więcej?

 Myślę, że jeśli sprzęt ma zapas wytrzymałości, a układ zasilania
 jest w stanie dawać większe dawki, to jest to możliwe. To coś
 siedzi głównie w marginesie bezpieczeństwa -- VAG-owe 1.9TDI
 jest w stanie wypluć sporo ponad 200KM, ale to nie oznacza, że
 Multijet wytrzyma podobne przyrosty.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl

16 Data: Marzec 19 2007 08:58:18
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: bobesh 

WW  napisał(a):

Jest jeszcze chyba jeden powód  - marketing.
Wiadomo, że po pojawiają się nowe wersje udanego
modelu i muszą czymś się różnić poza detalami
stylistycznymi. Jeśli w takim wypadku oznaczymy
silnik w pierwszym modelu np. TDI w drugim TD
(czerwone) I, w trzecim T (czerwone ) DI  a w
czwartym całe czerwone TDI, to mamy kilka
silników. A tak naprawdę to ten sam silnik.
Różnica w osprzęcie i oznaczeniu.

Marek "masters" Staszewski twierdzi, że to są trzy różne silniki, choć
konstrukcyjnie podobne. I ja mu wierzę, więc Twoja teoria nie ma wiekszego
sensu.

bobesh

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Marzec 19 2007 10:18:35
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: WW 

  bobesh napisał(a):

Marek "masters" Staszewski twierdzi, że to są trzy różne silniki, choć konstrukcyjnie podobne. I ja mu wierzę, więc Twoja teoria nie ma wiekszego sensu.

bobesh


Różnica jest w osprzęcie a nie w samym silniku.
Zamiast układu składającego się z pompy i wtryskiwaczy użyto pompowtryskiwaczy.
Reszta "różniących szczegółów" bez istotnego znaczenia.

Pozdrawiam
WW

18 Data: Marzec 19 2007 10:30:44
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: kubelt 

Reszta "różniących szczegółów" bez istotnego znaczenia.

A turbina ze zmienna geometria vs. zwykla turbina?

Pozdrawiam
--
kubelt
1.8T w obudowie B5
http://www.vw-passat.pl

19 Data: Marzec 19 2007 11:12:21
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: WW 

kubelt napisał(a):

Reszta "różniących szczegółów" bez istotnego znaczenia.

A turbina ze zmienna geometria vs. zwykla turbina?

Pozdrawiam

Masz racje. Zresztą z takim fachowcem nie śmiałbym dyskutować :-)
Ale dla mnie turbina do też osprzęt. Silnik pozostaje ten sam.
Chyba właśnie ten "osprzęt" wymieniają firmy tiunungowe, choć mnie proponowali jakieś kute tłoki czy korbowody, oczywiście inną sprężarkę, jakieś filtry itp..
A ja wziąłem tylko box i jestem zadowolony.

Pozdrawiam
WW

20 Data: Marzec 19 2007 11:51:34
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: kubelt 

Masz racje. Zresztą z takim fachowcem nie śmiałbym dyskutować :-)

No przestan, jaki tam ze mnie fachowiec - jak z koziej d**y traba :-)

Ale dla mnie turbina do też osprzęt. Silnik pozostaje ten sam.
Chyba właśnie ten "osprzęt" wymieniają firmy tiunungowe, choć mnie proponowali jakieś kute tłoki czy korbowody, oczywiście inną sprężarkę, jakieś filtry itp..

No to zasadniczo trzebaby uzgodnic definicje "silnika" - bo inaczej mozemy go rozebrac na czesci pierwsze i okreslac wlacznie "dol" silnika jako silnik.
BTW - Wtryskiwacze sa rowniez inne.

A ja wziąłem tylko box i jestem zadowolony.

A ja chipa i tez nie zaluje :-)

Pozdrawiam
--
kubelt
1.8T w obudowie B5
http://www.vw-passat.pl

21 Data: Marzec 19 2007 10:27:21
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: bobesh  

WW  napisał(a):

Różnica jest w osprzęcie a nie w samym silniku.

Jak byłem u mastersa na Jerozolimskich oglądałem tłoki i korbowody od VAG TDI
90KM i 130 KM.
Zaiste nie były takie same. To też jest osprzęt?

bobesh

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

22 Data: Marzec 19 2007 11:53:02
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: kubelt 

Jak byłem u mastersa na Jerozolimskich oglądałem tłoki i korbowody od VAG TDI
90KM i 130 KM.
Zaiste nie były takie same.

AFAIR 90 jest "napedzana" pompa, kiedy to 130 pompowtryskami.


Pozdrawiam
--
kubelt
1.8T w obudowie B5
http://www.vw-passat.pl

23 Data: Marzec 19 2007 11:31:11
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: bobesh 

kubelt  napisał(a):

AFAIR 90 jest "napedzana" pompa, kiedy to 130 pompowtryskami.

Ale nie chodzi o sposób podawania paliwa, tylko o różnice konstrukcyjne
samych silników.
I jeśli czołowy polski tuner od TDI twierdzi, że są, na dowód pokazuje mi
inne tłoki i korbowody od niby "takiego samego silnika, różniącego się tylko
osprzętem", to ja mu wierzę, bo gość na tym zęby zjadł i niejeden silnik TDI
rozebrał.

Każdy producent oszczędza i dla silnika 90 KM korbowody są cieńsze i lżejsze,
tłoki też są inne, ale nie pamiętam dokładnie różnic. W każdym bądź razie są.

bobesh

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

24 Data: Luty 10 2007 13:42:32
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: Leksem 

Zachipowałeś sobie auto? SZEROKIEJ DROGI! Nigdzie nie piszę, że ktoś taki
jest debilem. *Kwestionuję jedynie sensowność takich rozwiązań*, co *nie
jest równoznaczne z twierdzeniem, że jest to debilne*.

Zgodze sie, ale tylko w jednym -- chip tuning BYWA droga na skroty.
Jesli sie przegnie i z tuningiem i potem podczas jazdy.

Jednakowoz, jak ktos ma troche rozsadku w glowie, to se robi chipa z
guziolkiem w srodku.

Tomek

25 Data: Luty 11 2007 22:28:45
Temat: Re: chip tuning diesla
Autor: Bugatti 

Użytkownik "NVM" napisał w wiadomości:

Taaa... A inżynierowie w fabryce to debile, chłopaki od tuningu znają się przecież lepiej - co tam obliczenia i tysiące prób...

Gdyby nie te obliczenia i tysiące prób, testów pod obciążeniem to by z fabryk wychodziły szmelce a nie dobrze zrównoważone technologicznie jednostki - myślisz że sznowany się tuner i spece z fabryki mógliby pozwlić sobie na spartolenie sprawy ? Wątpie żebyś znał sztab speców odpowiedzialnych za prace na projektem i wykończeniem techniczno-elektroniczym silnika, więc NIE NAZYWAJ nikogo debilem !

Oczywiście możesz uzyskać taki rezultat, co bez najmniejszego problemu potwierdzisz na dowolnej hamowni. Pytanie: po co? 176KM to już dość dużo, wyciągnięcie 220KM to zwykłe zarzynanie silnika.

Jak ktoś nie zna zasad eksploatacji i np. "pałuje" nowy silnik (prosto z fabryki) na zimnym nie rozgrzanym to i serie w mgnieniu oka wykończy.

Nie znam tegoż silnika 3.0DTi więc się nie wypowiadam i nie udaje "żem wiem wszystko" ale znam Pana którym przerobił (oczywiście nie samym chipem) silnik 1.9 TDI 90PS (AGR) na 220 KM i ma już 300 000 km i jakoś jeszcze silnik nie zdech - o ile mi wiadomo nie miał poważnych wad.
Znam także Pana któym ma silnik 2.1TD (Citroen) po chipie i ma juz przejechane 650 000 km i co dalej będziesz mówił iż chiptuning zabija silnik ? - Jak kto nie dba o stan techniczny silnika to i owszem "zabije" motor i osprzęt ale to będzie tylko i wyłącznie wina właściciela !


--
Bugatti

PC IntelQ 4x507KM | DDR 3 800Nm | Motherboard ASUS Carbon Drive | HDD 120L |
Graphic: ATi 48l/100KM | Display: eL Dźi | Keyboard: Szajusng | Mouse: Miki

chip tuning diesla



Grupy dyskusyjne