chip tuning diesla
1 | Data: Luty 08 2007 09:14:33 |
Temat: chip tuning diesla | |
Autor: Trespassers W | Znalazlem website firmy Alfa Racing (www.chiptuning-tdi.pl) oferujacej chip 2 |
Data: Luty 08 2007 09:50:04 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: NVM | Użytkownik "Trespassers W" napisał w wiadomości Znalazlem website firmy Alfa Racing (www.chiptuning-tdi.pl) oferujacej chip tuning silnikow. Czy ktos z Was mial do czynienia z ta firma? Generalnie,czy ktos mial robiony chip tuning w turbo dieslu i jakie ma spostrzezenia, komentarze, w szczegolnosci w sprawie zuzycia paliwa, zachowania sie takiego samochodu na drodze etc)? Wedlug tabeli "Pomiary Osiagow" zamieszczonej na stronie firmy w moim samochodzie (Saab 9-5, 3.0TiD) parametry wzrosnac z 176KM/350 Nm do 220KM/420Nm). Taaa... A inżynierowie w fabryce to debile, chłopaki od tuningu znają się przecież lepiej - co tam obliczenia i tysiące prób... Oczywiście możesz uzyskać taki rezultat, co bez najmniejszego problemu potwierdzisz na dowolnej hamowni. Pytanie: po co? 176KM to już dość dużo, wyciągnięcie 220KM to zwykłe zarzynanie silnika. Chyba, że bawisz się w to profesjonalnie (ale to wtedy nie chip tuning, tylko wymiana wielu elementów, zmniejszenie masy samochodu, itp.). Chyba, że sprzedajesz samochód np. za rok i nie zależy Ci na bezawaryjnej pracy silnika. Pozdrawiam 3 |
Data: Luty 08 2007 09:59:57 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: kubelt | Taaa... A inżynierowie w fabryce to debile, chłopaki od tuningu znają się przecież lepiej - co tam obliczenia i tysiące prób... i wlasnie dlatego, ze sie znaja i biora poprawke na wlasciciela moc jest taka, a nie inna. Pytanie: po co? 176KM to już dość dużo, skoro zadajesz takie pytanie to dyskusja nie ma sensu wyciągnięcie 220KM to zwykłe zarzynanie silnika. Bo chlopaki od tuningu to debile i ty wiesz lepiej :-) Chyba, że sprzedajesz samochód np. za rok i nie zależy Ci na bezawaryjnej pracy silnika. Ja jezdze na zachipowanym silniku juz hmm... bedzie z 70 tys km przebiegu i - o zgrozo - nic sie nie popsulo. Pozdrawiam -- kubelt 1.8T w obudowie B5 http://www.vw-passat.pl 4 |
Data: Luty 08 2007 10:18:35 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: NVM | Użytkownik "kubelt" napisał w wiadomości
Nic takiego nie twierdzę! Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli konstruktor zakłada, że maszyna (jakakolwiek) ma takie, a nie inne parametry, to oznacza, że obciążanie ją (w jakikolwiek sposób) czymś więcej, niż na to, na co jest zaprojektowana jest... bez sensu. To wszystko. Ja jezdze na zachipowanym silniku juz hmm... bedzie z 70 tys km przebiegu 70 kkm... rzeczywiście, oszałamiający przebieg :| Znam ludzi, którzy w rok tyle robią - dlatego mam na to takie spojrzenie. 5 |
Data: Luty 08 2007 10:28:57 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: kubelt | Nic takiego nie twierdzę! Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli konstruktor Te silniki maja rezerwy mocy chocby ze wzgeldu na to, ze czesc uzytkownikow samochodow to lameriada nie pamietajaca o wymianie oleju, filtrow, swiec itd oraz malo ktory pamieta o zasadach prawidlowej eksploatacji silnika doladowanego. Zachipowanie tego silnika to raczej nie obciazenie jecz oddlawienie go. 70 kkm... rzeczywiście, oszałamiający przebieg :| Znam ludzi, którzy w rok szukasz ekonomicznego w eksploatacji samochodu czy osiagow? Jesli to pierwsze to polecam wolnossacego diesla i mozna krecic po 150 tys rocznie przez lata. Nie tylko o ekonomie w motoryzacji chodzi. Pozdrawiam -- kubelt 1.8T w obudowie B5 http://www.vw-passat.pl 6 |
Data: Luty 08 2007 10:31:43 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: Trespassers W |
_____ Czytalem konkretnie o silniku ktory jest w moim samochodzie ze jego moc i moment obrotowy zostaly znacznie ograniczone przez konstruktorow ktorzy tworzyli "wygodny samochod dla szefa firmy" a nie samochod sportowy. Zreszta Maptun, firma autoryzowana przez Saaba, twierdzi to samo: W kazdym nowoczesnym silniku jest duzy zapas mocy ograniczonej przede wszystkim ze wzgledu na wymogi ekologiczne i jej podniesienie w zaden sposob nie wplywa na zuzycie silnika, a w wiekszosci przypadkow obniza zuzycie paliwa. TW 7 |
Data: Luty 08 2007 10:37:15 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: Przemek | Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli konstruktor To jest marketing. Rozne moce to sa to czesto te same silniki, rozniace sie tylko chipem - np. fiaty jtd. -- Przemek www.mmstudio.com.pl 8 |
Data: Marzec 19 2007 09:08:22 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: | Jako kompletny lamer w tej dyskusji chciałem powiedzieć, że firmy, które 9 |
Data: Marzec 19 2007 08:16:37 | Temat: Re[2]: chip tuning diesla | Autor: Jarosław Zielewski | Witam serdecznie 10 |
Data: Marzec 19 2007 09:28:47 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: WW | napisał(a): Jako kompletny lamer w tej dyskusji chciałem powiedzieć, że firmy, które proponują chipowanie, twierdzą, że to nie jest wysilanie silnika tylko najzwyklejsze uwolnienie mocy i podobno np w VW spada zużycie paliwa ?!?!?!?!? Ja do swojego założyłem box. Wybór okazał się trafny, bo mogę go odpiąć i sterownik wraca do fabrycznych nastaw co pozwala korzystać z normalnego serwisu. Wzrosła dynamika a spalanie padło prawie o litr. Dodam, że ja jestem kapelusznikiem tzn, że jadę spokojnie bez ścigania, Pozdrawiam WW Passat 1,9 Tdi + box + Alan87/RS39 11 |
Data: Luty 08 2007 19:16:55 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: Filip KK | NVM wrote: Nie pograzaj sie czlowieku. Bo nie masz pojecia nawet, ze ZMNIEJSZAJA MOC pojazdu, przystosowane do duzo wiekszych obciazen. Nie znasz podstaw, a poruszasz zagadnienie. Jak ja lubie takich pisarzy jak Ty..Bo chlopaki od tuningu to debile i ty wiesz lepiej :-)Nic takiego nie twierdzę! Chiałem jedynie powiedzieć, że jeżeli konstruktor -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 12 |
Data: Luty 09 2007 10:03:07 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: NVM | Użytkownik "Filip KK" napisał w wiadomości NVM wrote: Skąd wiesz, co ja znam, a czego nie znam? Co to za teksty w ogóle? Wiem, że dobry warsztat tuningowy może "zrobić" mapę wtrysków pod konkretne paliwo i osiągnie więcej mocy, oraz mniej zużyje paliwa, niż seryjny! Czy ja przeczę oczywistym faktom?! Mam pisać drukowanymi literami?! Co ja powiedziałem? Co twierdzę? Przypomnę/wyjaśnię w kilku zdaniach: Konstruktorzy opracowują genialne jednostki, zdolne do wyciągnięcia dwukrotnie większych (ba, co najmniej!) mocy, tylko stłamia ich marketing, tak? To zapewne jakiś UKŁAD ;) Rozumiem, że tuningowe rozwiązania działają. Są dobrze opisane i łatwo zrozumieć, dlaczego działają. Pytam jedynie: po co fabryka ma strzelać sobie w stopę? Marketing i analogia do sprzedawanych CPU, które daje się podkręcać - niejednoznacznie okazuje się, że słaby układ to tak naprawdę ten najmocniejszy, tylko z innym nadrukiem? CZASEM, w NIEKTÓRYCH PRZYPADKACH to prawda. Śmiem jednak twierdzić, że reszta parametrów dobrana jest tak, żeby silnik działał prawidłowo przy różnych typach paliw (nie oszukujmy się, wiadomo, że w Polsce jeździmy generalnie na gorszych paliwach) i w różnych warunkach, od atmosferycznych poczynając. Zachipowałeś sobie auto? SZEROKIEJ DROGI! Nigdzie nie piszę, że ktoś taki jest debilem. *Kwestionuję jedynie sensowność takich rozwiązań*, co *nie jest równoznaczne z twierdzeniem, że jest to debilne*. Apeluję o mniej emocji i, do k* nędzy, czytanie ze zrozumieniem. Pozdrawiam :) 13 |
Data: Luty 09 2007 17:35:11 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: WW | NVM napisał(a): Konstruktorzy opracowują genialne jednostki, zdolne do wyciągnięcia Jest jeszcze chyba jeden powód - marketing. Wiadomo, że po pojawiają się nowe wersje udanego modelu i muszą czymś się różnić poza detalami stylistycznymi. Jeśli w takim wypadku oznaczymy silnik w pierwszym modelu np. TDI w drugim TD (czerwone) I, w trzecim T (czerwone ) DI a w czwartym całe czerwone TDI, to mamy kilka silników. A tak naprawdę to ten sam silnik. Różnica w osprzęcie i oznaczeniu. Pozdrawiam WW 14 |
Data: Luty 09 2007 17:58:17 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: NVM | Użytkownik "WW" napisał w wiadomości
To jest sensowne. Ale chyba nie odnosi się do wszystkich silników. Np. najnowsze diesle Fiata - multijety - myślisz, że można wyciągnąć coś więcej z jednostki 1.3 litra? O ile wiem, ta mocniejsza wersja, 90 KM różni się od słabszej (75 KM) turbiną - w mocniejszej jest o zmiennej geometrii. Natomiast wersja 130 KM ma już chyba pasek rozrządu, zamiast łańcucha, co sugerowałoby, że to nieco inny silnik (może stary JTD?). Myślisz, że dało by się zaczipować multijeta np. 90 KM tak, żeby wyciągnął więcej? Pozdrawiam! 15 |
Data: Luty 09 2007 19:05:29 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 9 Feb 2007 17:58:17 +0100, NVM wrote: Myślisz, że dało by się zaczipować multijeta np. 90 KM tak, żeby wyciągnął Myślę, że jeśli sprzęt ma zapas wytrzymałości, a układ zasilania jest w stanie dawać większe dawki, to jest to możliwe. To coś siedzi głównie w marginesie bezpieczeństwa -- VAG-owe 1.9TDI jest w stanie wypluć sporo ponad 200KM, ale to nie oznacza, że Multijet wytrzyma podobne przyrosty. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 16 |
Data: Marzec 19 2007 08:58:18 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: bobesh | WW napisał(a): Jest jeszcze chyba jeden powód - marketing. Marek "masters" Staszewski twierdzi, że to są trzy różne silniki, choć konstrukcyjnie podobne. I ja mu wierzę, więc Twoja teoria nie ma wiekszego sensu. bobesh -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 17 |
Data: Marzec 19 2007 10:18:35 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: WW | bobesh napisał(a): Marek "masters" Staszewski twierdzi, że to są trzy różne silniki, choć konstrukcyjnie podobne. I ja mu wierzę, więc Twoja teoria nie ma wiekszego sensu. Różnica jest w osprzęcie a nie w samym silniku. Zamiast układu składającego się z pompy i wtryskiwaczy użyto pompowtryskiwaczy. Reszta "różniących szczegółów" bez istotnego znaczenia. Pozdrawiam WW 18 |
Data: Marzec 19 2007 10:30:44 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: kubelt | Reszta "różniących szczegółów" bez istotnego znaczenia. A turbina ze zmienna geometria vs. zwykla turbina? Pozdrawiam -- kubelt 1.8T w obudowie B5 http://www.vw-passat.pl 19 |
Data: Marzec 19 2007 11:12:21 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: WW | kubelt napisał(a): Reszta "różniących szczegółów" bez istotnego znaczenia. Masz racje. Zresztą z takim fachowcem nie śmiałbym dyskutować :-) Ale dla mnie turbina do też osprzęt. Silnik pozostaje ten sam. Chyba właśnie ten "osprzęt" wymieniają firmy tiunungowe, choć mnie proponowali jakieś kute tłoki czy korbowody, oczywiście inną sprężarkę, jakieś filtry itp.. A ja wziąłem tylko box i jestem zadowolony. Pozdrawiam WW 20 |
Data: Marzec 19 2007 11:51:34 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: kubelt | Masz racje. Zresztą z takim fachowcem nie śmiałbym dyskutować :-) No przestan, jaki tam ze mnie fachowiec - jak z koziej d**y traba :-) Ale dla mnie turbina do też osprzęt. Silnik pozostaje ten sam. No to zasadniczo trzebaby uzgodnic definicje "silnika" - bo inaczej mozemy go rozebrac na czesci pierwsze i okreslac wlacznie "dol" silnika jako silnik. BTW - Wtryskiwacze sa rowniez inne. A ja wziąłem tylko box i jestem zadowolony. A ja chipa i tez nie zaluje :-) Pozdrawiam -- kubelt 1.8T w obudowie B5 http://www.vw-passat.pl 21 |
Data: Marzec 19 2007 10:27:21 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: bobesh | WW napisał(a): Różnica jest w osprzęcie a nie w samym silniku. Jak byłem u mastersa na Jerozolimskich oglądałem tłoki i korbowody od VAG TDI 90KM i 130 KM. Zaiste nie były takie same. To też jest osprzęt? bobesh -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 22 |
Data: Marzec 19 2007 11:53:02 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: kubelt | Jak byłem u mastersa na Jerozolimskich oglądałem tłoki i korbowody od VAG TDI AFAIR 90 jest "napedzana" pompa, kiedy to 130 pompowtryskami. Pozdrawiam -- kubelt 1.8T w obudowie B5 http://www.vw-passat.pl 23 |
Data: Marzec 19 2007 11:31:11 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: bobesh | kubelt napisał(a): AFAIR 90 jest "napedzana" pompa, kiedy to 130 pompowtryskami. Ale nie chodzi o sposób podawania paliwa, tylko o różnice konstrukcyjne samych silników. I jeśli czołowy polski tuner od TDI twierdzi, że są, na dowód pokazuje mi inne tłoki i korbowody od niby "takiego samego silnika, różniącego się tylko osprzętem", to ja mu wierzę, bo gość na tym zęby zjadł i niejeden silnik TDI rozebrał. Każdy producent oszczędza i dla silnika 90 KM korbowody są cieńsze i lżejsze, tłoki też są inne, ale nie pamiętam dokładnie różnic. W każdym bądź razie są. bobesh -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 24 |
Data: Luty 10 2007 13:42:32 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: Leksem | Zachipowałeś sobie auto? SZEROKIEJ DROGI! Nigdzie nie piszę, że ktoś takiZgodze sie, ale tylko w jednym -- chip tuning BYWA droga na skroty. Jesli sie przegnie i z tuningiem i potem podczas jazdy. Jednakowoz, jak ktos ma troche rozsadku w glowie, to se robi chipa z guziolkiem w srodku. Tomek 25 |
Data: Luty 11 2007 22:28:45 | Temat: Re: chip tuning diesla | Autor: Bugatti | Użytkownik "NVM" napisał w wiadomości: Taaa... A inżynierowie w fabryce to debile, chłopaki od tuningu znają się przecież lepiej - co tam obliczenia i tysiące prób... Gdyby nie te obliczenia i tysiące prób, testów pod obciążeniem to by z fabryk wychodziły szmelce a nie dobrze zrównoważone technologicznie jednostki - myślisz że sznowany się tuner i spece z fabryki mógliby pozwlić sobie na spartolenie sprawy ? Wątpie żebyś znał sztab speców odpowiedzialnych za prace na projektem i wykończeniem techniczno-elektroniczym silnika, więc NIE NAZYWAJ nikogo debilem ! Oczywiście możesz uzyskać taki rezultat, co bez najmniejszego problemu potwierdzisz na dowolnej hamowni. Pytanie: po co? 176KM to już dość dużo, wyciągnięcie 220KM to zwykłe zarzynanie silnika. Jak ktoś nie zna zasad eksploatacji i np. "pałuje" nowy silnik (prosto z fabryki) na zimnym nie rozgrzanym to i serie w mgnieniu oka wykończy. Nie znam tegoż silnika 3.0DTi więc się nie wypowiadam i nie udaje "żem wiem wszystko" ale znam Pana którym przerobił (oczywiście nie samym chipem) silnik 1.9 TDI 90PS (AGR) na 220 KM i ma już 300 000 km i jakoś jeszcze silnik nie zdech - o ile mi wiadomo nie miał poważnych wad. Znam także Pana któym ma silnik 2.1TD (Citroen) po chipie i ma juz przejechane 650 000 km i co dalej będziesz mówił iż chiptuning zabija silnik ? - Jak kto nie dba o stan techniczny silnika to i owszem "zabije" motor i osprzęt ale to będzie tylko i wyłącznie wina właściciela ! -- Bugatti PC IntelQ 4x507KM | DDR 3 800Nm | Motherboard ASUS Carbon Drive | HDD 120L | Graphic: ATi 48l/100KM | Display: eL Dźi | Keyboard: Szajusng | Mouse: Miki |