Grupy dyskusyjne   »   Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!

Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!



1 Data: Listopad 27 2007 13:42:38
Temat: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Ebay 

Witam
Sprawa tyczy minivana Nissan Quest 1995
Samochód nie był bity, w przednim zawieszeniu zostały wymienione:
tuleje wahaczy, drążki, końcówki, łączniki stabilizatora, sworznie. Dodam
że przed ta wymianą samochód tak samo sciągał w lewo i tak samo kierownica
była przekręcona 2-3 stopnie w prawo. Przed wymianą części w zawieszeniu
około półroku temu   ustawiałem dwa razy zbieżność w dwóch zakładach jeden
na komputerowym  sprzęcie a jeden na tradycyjnym.
Po wymianie części w zawieszeniu uzyskałem takie wyniki na komputerowej
zbieżności:

Wyprzedzenie osi sworznia L +0*48' P +1*28'  ustawienia fabryczne 3'-1*03'          
Pochylenie osi sworznia L +17*05' P +15*23' ustawienia fabryczne
12*50'-14*20'
Pochylenie koła L -0*07' P -0*22'  ustawienia fabryczne -27'-1*03'
Zbieżność L -0,0mm P +0,0mm ustawienia fabryczne 2-4mm

Proszę powiecie co tutaj trzeba przestawić żeby samochód wreście sam chciał
jechać prosto?



2 Data: Listopad 27 2007 12:45:14
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: go! 

Ebay wrote:

Samochód nie był bity,

a skad to wiadomo?

moze maglownica? oyginalna jest?

3 Data: Listopad 27 2007 14:18:30
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Ebay 

Dnia Tue, 27 Nov 2007 12:45:14 +0000, go! napisał(a):

Ebay wrote:

Samochód nie był bity,

a skad to wiadomo?

No bo nigdzie nie ma śladów po zgnieceniach i samochód kupowałem w USA od
pierwszego właściciela

moze maglownica? oyginalna jest?
Masz na myśli przekładnie kierowniczą? To samo powiedział mi ostatni
mechanik który wymieniał te części w zawieszeniu i złożył wszystko że to
wina przekładni. Oczywiście jest oryginalna, jeszcze nie wymieniana.

4 Data: Listopad 27 2007 13:50:56
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: go! 

Ebay wrote:

Dnia Tue, 27 Nov 2007 12:45:14 +0000, go! napisał(a):

Ebay wrote:

Samochód nie był bity,
a skad to wiadomo?

No bo nigdzie nie ma śladów po zgnieceniach

w sumie to wystarczy kolem odbic sie np. od kraweznika, nie "bic" samochodu.. ale mechanior jak wymienial tyle gratow w zawieszeniu to by golym okiem skrzywiony wahacz zobaczyl..
PS. Jak maglownica oryginalna to moze czas wymienic? Ale Auto masz ze wspomaganiem a wtedy koszta rosna:/
A gwarancji ze to to - nie ma

5 Data: Listopad 27 2007 14:59:54
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Ebay 

Dnia Tue, 27 Nov 2007 13:50:56 +0000, go! napisał(a):

Ebay wrote:
Dnia Tue, 27 Nov 2007 12:45:14 +0000, go! napisał(a):

Ebay wrote:

Samochód nie był bity,
a skad to wiadomo?

No bo nigdzie nie ma śladów po zgnieceniach

w sumie to wystarczy kolem odbic sie np. od kraweznika, nie "bic"
samochodu.. ale mechanior jak wymienial tyle gratow w zawieszeniu to by
golym okiem skrzywiony wahacz zobaczyl..
PS. Jak maglownica oryginalna to moze czas wymienic? Ale Auto masz ze
wspomaganiem a wtedy koszta rosna:/
A gwarancji ze to to - nie ma

No ja wiem że może ktoś uderzył w krawęznik i cos się poprzestawiało. Tylko
żaden z mechaników u których byłem nie wie gdzie szukać. Każdy z nich tylko
kręci regulacja na drążkach i tyle, a tutaj niektórzy mówią że nawet ze żle
ustawioną zbieżnością samochód powinien jechać prosto.
Sam juz nie wiem, tyle kasy już wydałem na to i dalej to samo.

6 Data: Listopad 27 2007 15:19:55
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Ebay"  napisał w wiadomości

Sam juz nie wiem, tyle kasy już wydałem na to i dalej to samo.

Jak wyprzedzenie i pochylenie sworznia będzie ustawione takie samo albo w granicach tolerancji to można dalej dywagować. Narazie tak nie jest.

Pozdrawiam Łukasz

7 Data: Listopad 27 2007 13:46:24
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Noel 

Użytkownik Ebay napisał:

Witam
Sprawa tyczy minivana Nissan Quest 1995
Samochód nie był bity, w przednim zawieszeniu zostały wymienione:
tuleje wahaczy, drążki, końcówki, łączniki stabilizatora, sworznie. Dodam
że przed ta wymianą samochód tak samo sciągał w lewo i tak samo kierownica
była przekręcona 2-3 stopnie w prawo.

Hmm, ja po ustawieniu zbieżności kierownicę miałem już prosto.

--
Tomek "Noel" B.

8 Data: Listopad 27 2007 13:31:48
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Wmak 

Ebay  napisał(a):


Proszę powiecie co tutaj trzeba przestawić żeby samochód wreście sam chciał
jechać prosto?

A czy próbowałeś zamienić miejscami przednie koła ?
Nic się nie zmieniło ?
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Listopad 27 2007 14:36:46
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Ebay 

Dnia Tue, 27 Nov 2007 13:31:48 +0000 (UTC), Wmak napisał(a):

Ebay  napisał(a):


Proszę powiecie co tutaj trzeba przestawić żeby samochód wreście sam chciał
jechać prosto?

A czy próbowałeś zamienić miejscami przednie koła ?
Nic się nie zmieniło ?
Wmak

Tak zmieniałem przednie a ostatnie nawet tylnie i nic

10 Data: Listopad 27 2007 17:16:13
Temat: Re: Œciaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: J.F. 

On Tue, 27 Nov 2007 13:42:38 +0100,  Ebay wrote:

Wyprzedzenie osi sworznia L +0*48' P +1*28'  ustawienia fabryczne 3'-1*03'          
Pochylenie osi sworznia L +17*05' P +15*23' ustawienia fabryczne
12*50'-14*20'
Pochylenie koła L -0*07' P -0*22'  ustawienia fabryczne -27'-1*03'
Zbieżność L -0,0mm P +0,0mm ustawienia fabryczne 2-4mm

Trudno powiedziec, ale na oko to masz auto jednak pogiete bo tu wiele
poza zakresem i wszystko inne.

Moze JAM rzuci fachowym okiem czy to sa duze odchylki i moga powodowac
sciaganie.

A hamulce nie sa gorace ?

J.

11 Data: Listopad 27 2007 20:51:54
Temat: Re: Œciaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Ebay 

Dnia Tue, 27 Nov 2007 17:16:13 +0100, J.F. napisał(a):

On Tue, 27 Nov 2007 13:42:38 +0100,  Ebay wrote:
Wyprzedzenie osi sworznia L +0*48' P +1*28'  ustawienia fabryczne 3'-1*03'          
Pochylenie osi sworznia L +17*05' P +15*23' ustawienia fabryczne
12*50'-14*20'
Pochylenie koła L -0*07' P -0*22'  ustawienia fabryczne -27'-1*03'
Zbieżność L -0,0mm P +0,0mm ustawienia fabryczne 2-4mm

Trudno powiedziec, ale na oko to masz auto jednak pogiete bo tu wiele
poza zakresem i wszystko inne.

Moze JAM rzuci fachowym okiem czy to sa duze odchylki i moga powodowac
sciaganie.

A hamulce nie sa gorace ?

J.

Nie hamulce się nie grzeją i raczej nie trzymają bo to jest automat i jak
sie pusci pedał hamulca to samochód odrazu zaczyna się toczyć

12 Data: Listopad 27 2007 19:21:46
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Chris 

Ebay  napisał(a):


Proszę powiecie co tutaj trzeba przestawić żeby samochód wreście sam
chciał jechać prosto?

Schudnąć :)

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

13 Data: Listopad 27 2007 20:53:43
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Ebay 

Dnia Tue, 27 Nov 2007 19:21:46 +0100, Chris napisał(a):

Ebay  napisał(a):


Proszę powiecie co tutaj trzeba przestawić żeby samochód wreście sam
chciał jechać prosto?

Schudnąć :)

a znasz mnie że tak piszesz? czy ważąc 80kg siedząć w samochodzie który sam
waży 2tony można powodować sciąganie w lewo?

14 Data: Listopad 27 2007 21:57:23
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Sanctum Officium 

"Ebay"  wrote in message

Witam
Sprawa tyczy minivana Nissan Quest 1995
Samochód nie był bity, w przednim zawieszeniu zostały wymienione:
tuleje wahaczy, drążki, końcówki, łączniki stabilizatora, sworznie. Dodam
że przed ta wymianą samochód tak samo sciągał w lewo i tak samo kierownica
była przekręcona 2-3 stopnie w prawo. Przed wymianą części w zawieszeniu
około półroku temu   ustawiałem dwa razy zbieżność w dwóch zakładach jeden
na komputerowym  sprzęcie a jeden na tradycyjnym.
Po wymianie części w zawieszeniu uzyskałem takie wyniki na komputerowej
zbieżności:

Wyprzedzenie osi sworznia L +0*48' P +1*28'  ustawienia fabryczne 3'-1*03'
Pochylenie osi sworznia L +17*05' P +15*23' ustawienia fabryczne
12*50'-14*20'
Pochylenie koła L -0*07' P -0*22'  ustawienia fabryczne -27'-1*03'
Zbieżność L -0,0mm P +0,0mm ustawienia fabryczne 2-4mm

Proszę powiecie co tutaj trzeba przestawić żeby samochód wreście sam
chciał
jechać prosto?

Wszystko sprawdziełeś? Niech mechanik dokładnie obejrzy auto, bo może jednak
samochód był niestety bity. Możesz też zrobić badanie geometrii całego auta
(geometrii nadwozia).


MK

15 Data: Listopad 28 2007 01:14:53
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Ebay 

Dnia Tue, 27 Nov 2007 21:57:23 +0100, Sanctum Officium napisał(a):



Wszystko sprawdziełeś? Niech mechanik dokładnie obejrzy auto, bo może jednak
samochód był niestety bity. Możesz też zrobić badanie geometrii całego auta
(geometrii nadwozia).


Tylko gdzie ja w Krośnie znajde kogos kto umie żrobić geometrie? Oni tylko
umią powiesić te czujniki na kołach i podpiąc je do kompa.

16 Data: Listopad 29 2007 22:11:35
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor: Sanctum Officium 

"Ebay"  wrote in message

Dnia Tue, 27 Nov 2007 21:57:23 +0100, Sanctum Officium napisał(a):


>
> Wszystko sprawdziełeś? Niech mechanik dokładnie obejrzy auto, bo może
jednak
> samochód był niestety bity. Możesz też zrobić badanie geometrii całego
auta
> (geometrii nadwozia).
>
>
Tylko gdzie ja w Krośnie znajde kogos kto umie żrobić geometrie? Oni tylko
umią powiesić te czujniki na kołach i podpiąc je do kompa.

Chodzi o pomiary całego nadwozia, nie geometrię ustawiania kół. A gdzie u
Ciebie, nie wiem.


MK

17 Data: Grudzien 02 2007 11:08:56
Temat: Re: Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!
Autor:

a zamien koła lewe z prawym




Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

"Ebay"  wrote in message

Dnia Tue, 27 Nov 2007 21:57:23 +0100, Sanctum Officium napisał(a):


>
> Wszystko sprawdziełeś? Niech mechanik dokładnie obejrzy auto, bo może
jednak
> samochód był niestety bity. Możesz też zrobić badanie geometrii całego
auta
> (geometrii nadwozia).
>
>
Tylko gdzie ja w Krośnie znajde kogos kto umie żrobić geometrie? Oni
tylko
umią powiesić te czujniki na kołach i podpiąc je do kompa.

Chodzi o pomiary całego nadwozia, nie geometrię ustawiania kół. A gdzie u
Ciebie, nie wiem.


MK


Ściaganie samochodu w lewo-POMOCY!!!



Grupy dyskusyjne