Grupy dyskusyjne   »   citroen c4 - opinie

citroen c4 - opinie



1 Data: Marzec 06 2008 10:38:54
Temat: citroen c4 - opinie
Autor: Wojtekl 

Witam!
Od jakiegos czasu szukam auta dla zony - na miasto
trafila sie firma, ktora ma w leasingu c4, jednego 3drzwiowego, drugiego 5
3-drzwiowy benzynka, 2006 13 tys. przebiegu (potwierdzone)
5-drzwiowka diesel 2005 1.6 HDI 48 tys. przebiegu
Cen jeszcze nie znam, nie chodzi mi o to czy oplaca sie za dana cene kupic, lecz........ czy w ogole zawracac sobie glowe tym modelem

uslyszalem mnostwo urban legend od kolegow, z ktorymi podzielilem sie informacja, ze rozmyslam nad c4, ze juz nie wiem co mam myslec
Moze ktos ma/jezdzi citroenem c4, lub ma cos do powiedzenia w temacie, bede wdzieczny za wszelkie opinie
pozdrawiam
Wojtek



2 Data: Marzec 06 2008 15:27:58
Temat: Re: citroen c4 - opinie
Autor: Irko 

bede wdzieczny za wszelkie opinie
-- -- -- -- -- -- -

http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/c4/

3 Data: Marzec 06 2008 19:49:31
Temat: Re: citroen c4 - opinie
Autor: Arek M 


Od jakiegos czasu szukam auta dla zony - na miasto
trafila sie firma, ktora ma w leasingu c4, jednego 3drzwiowego, drugiego 5
3-drzwiowy benzynka, 2006 13 tys. przebiegu (potwierdzone)
5-drzwiowka diesel 2005 1.6 HDI 48 tys. przebiegu
Cen jeszcze nie znam, nie chodzi mi o to czy oplaca sie za dana cene kupic, lecz........ czy w ogole zawracac sobie glowe tym modelem

uslyszalem mnostwo urban legend od kolegow, z ktorymi podzielilem sie informacja, ze rozmyslam nad c4, ze juz nie wiem co mam myslec
Moze ktos ma/jezdzi citroenem c4, lub ma cos do powiedzenia w temacie, bede wdzieczny za wszelkie opinie
pozdrawiam
Wojtek

U mnie w firmie są dwa pięciodrzwiowe - 1.6 benzyna 115 KM i  1.6 HDI 90 KM. Autka generalnie sprytne wg osób ktore ich częściej używają. Ja mam na ten temat troche odmienne zdanie, ale na codzien jezdze autem z sig'a   wiec i wymagania mam wyższe.
Moje uwagi:
- aut poleasingowych nie polecam (wiem jak u nas są one traktowane - mysle ze w innych firmach jest jeszcze gorzej)
- ładny :)
- ładnie zestopniowana skrzynia biegów, ale srednio precyzyjnie chodząca. W obu modelach jest ta sama skrzynia.
- diesel pali 4.5 do 7 w trasie i do 9 w mieście
- benzyna od 6 do 11 w trasie - w mieście nie mierzyłem
- dynamiki brak. Auto nie jezdzi. Ale na codzien mam 250KM i lekkie skrzywienie w tym temacie :)
- cholernie niewygodne fotele
- strasznie "plastikowe" i troche tandetne wnętrze
- topornie chodzące zawiasy w drzwiach
- kierownica wykonana z materiału, który makabrycznie slizga sie w rękach jesli jej pewnie sie nie chwyci, co w połączeniu z kiepsko chodzącym wspomaganiem może byc irytujące.
- wynalazek z nieruchomym środkiem kierownicy to jakies totalne nieporozumienie.
- brak tradycyjnych analogowych zegarów
- znośne wyposazenie nawet w podstawowych wersjach
- sporo miejsca
- miekkie zawieszenie. Buja sie to to w szybkich zakretach niemiłosiernie
- poki co nie psują się - o ile sie nie myle to w czasie 60 000 km beznyny i 12 000 km diesla nic sie z nimi nie stalo.
- pracownik salonu citroena powiedzial mi kiedys ze Citroen chcialby szybko zapomniec o ty, jakiego kaczana wypuścił - mowa oczyswiscie o C4 :)
- mimo tych wszystkich mankamentów lubie czasem tym pojezdzic :)


--
PozdrawiAM!
volvo S60T5 250KM/350Nm

4 Data: Marzec 07 2008 09:26:49
Temat: Re: citroen c4 - opinie
Autor: AL 

Arek M pisze:

mam c4 sluzbowo 1.6 benzyna, wiec dodam pare od siebie uwag:


- ładny :)

to jest kwestia gustu - ale wiekszosci sie podoba

- ładnie zestopniowana skrzynia biegów, ale srednio precyzyjnie chodząca. W obu modelach jest ta sama skrzynia.

mozna sie przyzwyczaic - zwlaszcza gdy jezdzi sie rownymi samochodami, po pewnym czasie nie zauwaza sie tego mankamentu

- benzyna od 6 do 11 w trasie - w mieście nie mierzyłem

srednie spalanie to 9l/100km - wiekszosc w miescie

- dynamiki brak. Auto nie jezdzi. Ale na codzien mam 250KM i lekkie

z tym porownaniem to fakt, ale wystarczy potrzymac w okolicach 4200rpm to wowczas mozna wykorzystac caly moment i nie jest najgorzej

- cholernie niewygodne fotele

a mi odpowiadaja - choc musze przyznac, ze w Xsarze II lepiej mi sie siedzialo

- strasznie "plastikowe" i troche tandetne wnętrze

jak na samochody z danego segmentu to wnetrze jest "w porzo"

- topornie chodzące zawiasy w drzwiach

???

- kierownica wykonana z materiału, który makabrycznie slizga sie w rękach jesli jej pewnie sie nie chwyci, co w połączeniu z kiepsko chodzącym wspomaganiem może byc irytujące.

do wspomaganie sie nie czepiam, bo chodzi OK (progresywne) i nie mam zarzutow. Kierownica - mimo, ze nie skorzana - nie zauwazylem tego mankamentu (a w prywatnym mam skorzana)


- wynalazek z nieruchomym środkiem kierownicy to jakies totalne nieporozumienie.

a mi sie podoba - tu tez kwestia gustu.
Masz lepiej wyprofilowana poduszke powietrzna kierowcy - gdyz zawsze jest w tym samym polozeniu


- brak tradycyjnych analogowych zegarów

tak - do tego trzeba sie przyzwyczaic :)
Zamiast podswietlenia pomaranczowego wolalbym np. zielony - na szczescie mozna to przyciemnic lub czesciowo powylaczac
W prywatnym tez mam same cyfrowe (ale zielen) - wiec juz nie zwracam na to tak duzej uwagi jak na poczatku

- znośne wyposazenie nawet w podstawowych wersjach

jak zwykle w citroenach

- sporo miejsca

j/w

- miekkie zawieszenie. Buja sie to to w szybkich zakretach niemiłosiernie

hehe, - C4 w porownaniu do starej moje Xsaryh II jest utrwardzony.
Jesli jezdzisz jeszcze sztywniejszym autem po polskich dziurawych drogach to wspolczuje Ci i tu pytanie: ile wydajesz na dentyste? ;)

- poki co nie psują się - o ile sie nie myle to w czasie 60 000 km beznyny i 12 000 km diesla nic sie z nimi nie stalo.

na razie cisza - 15kkm

- pracownik salonu citroena powiedzial mi kiedys ze Citroen chcialby szybko zapomniec o ty, jakiego kaczana wypuścił - mowa oczyswiscie o C4 :)
- mimo tych wszystkich mankamentów lubie czasem tym pojezdzic :)

eeee, to chyba ten pracownik salonu nie powinien tam juz pracowac - bo co z niego za handlowiec;)

Uwazam C4 za ogolnie udane autko - szkoda, ze nie zrobili jeszcze wersji Break (kombi), bo sedan to bodajze na Chinski rynek jest tylko produkowany


--
pozdr
Adam (AL)
TG

5 Data: Marzec 07 2008 11:51:32
Temat: Re: citroen c4 - opinie
Autor: Arek M 



- wynalazek z nieruchomym środkiem kierownicy to jakies totalne nieporozumienie.

a mi sie podoba - tu tez kwestia gustu.
Masz lepiej wyprofilowana poduszke powietrzna kierowcy - gdyz zawsze jest w tym samym polozeniu

Skoro wplywa to pozytywnie na bezpieczenstwo to dlaczego inni producenci na to nie wpadli? :) Do kitu przy przy tym rozwiązaniu jest ergonomia korzystania z przycisków obslugi radia i tempomatu. Chociaz i tak nalezy sie plus za to, ze umiescili tam tylko podstawowe funkcje. W C5 jest taki powalony joystick z masa przycisków - ciezko sie przyzwyczaic i nauczyc co jest do czego :) Do tego nie jest podświetlany, co jeszcze bardziej utrudnia zadanie w nocy ...

--
PozdrawiAM!
volvo S60T5 250KM/350Nm

6 Data: Marzec 07 2008 10:59:08
Temat: Re: citroen c4 - opinie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 07 Mar 2008 11:51:32 +0100, Arek M napisał(a):

sie plus za to, ze umiescili tam tylko podstawowe funkcje. W C5 jest
taki powalony joystick z masa przycisków - ciezko sie przyzwyczaic i
nauczyc co jest do czego :) Do tego nie jest podświetlany, co jeszcze
bardziej utrudnia zadanie w nocy ...

kierowcy Volvo podczas jazdy w nocy zaglądają pod kierownicę? to ja się nie
dziwię, dlaczego te auta MUSZĄ być takie bezpieczne....

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

7 Data: Marzec 07 2008 12:48:42
Temat: Re: citroen c4 - opinie
Autor: AL 

Arek M pisze:



- wynalazek z nieruchomym środkiem kierownicy to jakies totalne nieporozumienie.

a mi sie podoba - tu tez kwestia gustu.
Masz lepiej wyprofilowana poduszke powietrzna kierowcy - gdyz zawsze jest w tym samym polozeniu

Skoro wplywa to pozytywnie na bezpieczenstwo to dlaczego inni producenci na to nie wpadli? :)

na tym polega innowacyjnosc marki :)


Do kitu przy przy tym rozwiązaniu jest ergonomia korzystania z przycisków obslugi radia i tempomatu.
no tak - ale na zakrecie nie wlaczasz przeciez tempomatu, nie manipulujesz przy przyciskach radia tylko skupiasz sie na wykonywanym manewrze.

Przy jezdzie na wprost masz to w tym miejscu gdzie w wiekszosci innych marek.


--
pozdr
Adam (AL)
TG

8 Data: Marzec 07 2008 14:05:13
Temat: Re: citroen c4 - opinie
Autor: MichałG 

Arek M pisze:



- wynalazek z nieruchomym środkiem kierownicy to jakies totalne nieporozumienie.

taki powalony joystick z masa przycisków - ciezko sie przyzwyczaic i nauczyc co jest do czego :) Do tego nie jest podświetlany, co jeszcze bardziej utrudnia zadanie w nocy ...

dobre.... 2 palce x 2pozycje. Pozdwietlenie zaiste niezbędne... :_)

Michał

citroen c4 - opinie



Grupy dyskusyjne