On Mon, 28 Apr 2008 22:56:11 +0200, golab24
wrote:
Mam jednak pewne watpliwosci odnosnie tej metody. Czy otwarcie przepustnicy
na maksa w nowoczesnych silnikach nie spowoduje tego ze komputer odpowiednio
zwiekszy ilosc paliwa wtryskiwana przez wtryskiwacze a zatem stosunek ilosci
powietrza do ilosci rozpylonego paliwa pozostanie w przyblizeniu taki sam?
Zwiększy. Ale:
a) poruszasz się zakresie niskich obrotów (oni każą cisnąć z
samego dołu) zatem wdepnięcie do dna zaowocuje uzyskaniem
niskiej mocy (wszak moc to nic innego, jak iloczyn uzyskanego
momentu obrotowego, prędkości obrotowej i pewnego
współczynnika),
b) mocno obciążając silnik powodujesz przejście w zakres
niskiego zużycia jednostkowego (tego wyrażanego w gramach na
kWh), a że mocy produkujesz mało (a), to i paliwa zużywasz mało.
Co wy sadzicie o tej metodzie przedstawionej w Poradniku Auto Swiat?
c) oni wszyscy zapominają dodać, że jest to metoda niezdrowa dla
układu korbowo-tłokowego.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:
http://forum-subaru.pl
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
3 |
Data: Kwiecien 29 2008 08:47:17 |
Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy |
Autor: nowy140 |
Co wy sadzicie o tej metodzie przedstawionej w Poradniku Auto Swiat?
Marcin
Dzialalo w volvo v70 150 km turbo. Po slasku ponizej 8 litra. Innym ponoc
palilo 10 i to jak sie starali...
Daje to niskie spalanie ale bije po kosztach gdzie indziej jak juz tu ktos
napisal.
I nie wiem czy w dieslach dziala....
Pomijajac sprawnosc chodzi tu tez o to ze bardzo duzy procent trasy robisz
na ostatnim biegu.
4 |
Data: Kwiecien 29 2008 12:36:17 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: P_ablo |
Użytkownik "golab24" napisał w wiadomości
Co wy sadzicie o tej metodzie przedstawionej w Poradniku Auto Swiat?
Taka jazda opiera sie na stanach nieustalonych, to znaczy, ze sygnal z sondy
jest dla ukladu nieistotny.
Czas wtrysku jest okreslany tylko i wylacznie na podstawie mapy (MAP, TPS,
predkosc obrotowa i masa przeplywajacego powietrza).
Taka jazda moze byc eko... nomiczna ale niestety juz nie ekologiczna (duzo
tlenkow). Na moj gust - nie testowalem - spalanie moze byc wyzsze, jesli
mieszanka nie moze byc stechiometryczna bo nie ma odczytu z sondy to
bezpieczniej dla silnika i ewentualnych osiagow jest podac wiecej paliwa niz
mniej.
Tak na logike :)
Picasso
5 |
Data: Kwiecien 29 2008 14:01:34 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: glizda |
Użytkownik "golab24" napisał
Ostatnio mialem przyjemnosci przeczytac artykul w poradniku Auto Swiat na
temat ekojazdy. Auto stwierdzil iz w trakcie przyspieszania nalezy wcisnac
gaz do dechy
Nie wiedziałem, że smród i dym z palonej gumy jest "eko", ale tak by to
wyglądało na niższych biegach w byle mocniejszej bryce ;)
Ogólnie nie brałbym serio porad z "kącika humorystycznego" gazety AŚ.
Kompromitowali się już niejednokrotnie, np kiedyś w artykuliku dotyczącym
uruchamiania auta "na pych", które to wg ich ekspierda jest - nie wiedzieć
czemu - zabójcze dla nowszych aut (z wtryskiem i katalizatorem), oraz w
przecudowny sposób powoduje zerwanie paska rozrządu.
6 |
Data: Kwiecien 29 2008 14:55:19 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: |
Kompromitowali się już niejednokrotnie, np kiedyś w artykuliku dotyczącym
uruchamiania auta "na pych", które to wg ich ekspierda jest - nie wiedzieć
czemu - zabójcze dla nowszych aut (z wtryskiem i katalizatorem), oraz w
przecudowny sposób powoduje zerwanie paska rozrządu.
no co ty ?
wiekszosc expierdow z tej grupy uwaza dokladnie tak samo.
7 |
Data: Kwiecien 29 2008 06:05:24 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: Fapuse |
On Apr 29, 1:01 pm, "glizda" wrote:
Nie wiedziałem, że smród i dym z palonej gumy jest "eko", ale tak by to
wyglądało na niższych biegach w byle mocniejszej bryce ;)
Ogólnie nie brałbym serio porad z "kącika humorystycznego" gazety AŚ.
Kompromitowali się już niejednokrotnie, np kiedyś w artykuliku dotyczącym
uruchamiania auta "na pych", które to wg ich ekspierda jest - nie wiedzieć
czemu - zabójcze dla nowszych aut (z wtryskiem i katalizatorem), oraz w
przecudowny sposób powoduje zerwanie paska rozrządu.
Bo jest.
Pozdrawiam,
BS
8 |
Data: Kwiecien 29 2008 16:12:51 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: glizda |
Użytkownik "Fapuse" napisał
> Kompromitowali się już niejednokrotnie, np kiedyś w artykuliku
> dotyczącym
> uruchamiania auta "na pych", które to wg ich ekspierda jest - nie
> wiedzieć
> czemu - zabójcze dla nowszych aut (z wtryskiem i katalizatorem), oraz w
> przecudowny sposób powoduje zerwanie paska rozrządu.
Bo jest.
To wyjaśnij dlaczego.
Czyżby moment podawany na koło zamachowe przez sprzęgło był gorszy od
momentu podawanago na koło zamachowe przez rozrusznik?
9 |
Data: Kwiecien 29 2008 09:54:19 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: arek.pp |
On 29 Kwi, 15:05, Fapuse wrote:
Bo jest.
Jeżeli bardzo długo nie mozesz zapalic auta na pych to rzeczywiscie ta
ilosc niespalonej mieszanki, ktora dostala sie do GORACEGO moze go
uszkodzic. Niegrozne sa male ilosci niespalonego paliwa, ktore dostaja
sie do zimnego katalizatora /np. rano zima prawie rozładowany aku/.
Co do zerwania paska - bzdura.
Przeczytac to mozna w kazdej instrukcji obsługi samochodu.
10 |
Data: Kwiecien 29 2008 19:11:58 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: |
Jeżeli bardzo długo nie mozesz zapalic auta na pych to rzeczywiscie ta
ilosc niespalonej mieszanki, ktora dostala sie do GORACEGO moze go
uszkodzic.
taaaa... i niby co mu sie stanie ?
11 |
Data: Kwiecien 29 2008 11:28:20 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: arek.pp |
On 29 Kwi, 19:11, "<-- " wrote:
taaaa... i niby co mu sie stanie ?
Nie wiem...po prostu tak jest napisane: jedynie gdy katalizator jest
gorący.
Ale chwile dalej inz. pisze, ze nawet gługotrwała jazda na pełnym
gazie nie zagraża katalizatorowi, bo gazy wydechowe zawsze są
chłodniejesze od wnetrza katalizatora (gdzie następuje dodatkowe
dopalanie) i przepływając przez katalizator w pewnym stopniu chłodza
go.
Ja zawsze próbowałbym zapali auto na pych. Głupio nie spróbowac i
dzwonic po lawete.
12 |
Data: Kwiecien 29 2008 18:21:10 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: Szczepan Majdański |
ja slyszalem na chyba tvn turbo ze nalezy wciskac gaz do 2/3 swojego skoku i
to jest ekonomiczna jazda
a nie wciskac gazu delikatniutko, ale gdzie tu prawda nie mam pojecia
wpeugeot 406 2.0 130KM automat z komputerem pokladowym jest funkcja
mierzenia sredniego zuzycia paliwa mierzona co ok 2 sekundy od ostatniego
resetu komputera [chodzi o ten ze wskazaniami spalania, zasiegiem, itd.]
jezdzac nim tak ok 90k/h wychodzi ok 9,5 gazu na 100km
| | | | | | | | | |