Grupy dyskusyjne   »   Ekonomiczne obroty silnika

Ekonomiczne obroty silnika



1 Data: Kwiecien 24 2009 16:32:47
Temat: Ekonomiczne obroty silnika
Autor: WM  

Patrzę na charakterystykę zewnętrzną silnika benzynowego
i widzę, że minimalne jednostkowe zużycie paliwa jest
przy określonych obrotach np przy: 3000obr/min.
Czy to oznacza, że przy dowolnej prędkości jazdy,
trzeba tak dobrać bieg, aby mieć te obroty (3000obr/min)?

Ekonomiczna prędkość jazdy, jak piszą fachowcy, wynosi około 90km/godz.
Są tacy, którzy nie redukują biegu przy prędkości jazdy 50km/godz,
nadal jadąc na najwyższym.
Czy słusznie?


WM

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Kwiecien 24 2009 23:32:57
Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Autor: Michał 

WM   napisał(a):

Patrzę na charakterystykę zewnętrzną silnika benzynowego
i widzę, że minimalne jednostkowe zużycie paliwa jest
przy określonych obrotach np przy: 3000obr/min.
Czy to oznacza, że przy dowolnej prędkości jazdy,
trzeba tak dobrać bieg, aby mieć te obroty (3000obr/min)?

Ekonomiczna prędkość jazdy, jak piszą fachowcy, wynosi około 90km/godz.
Są tacy, którzy nie redukują biegu przy prędkości jazdy 50km/godz,
nadal jadąc na najwyższym.
Czy słusznie?

u mnie (renault) jest to około 70 km/h na 5 biegu = 70/260*6500 = 1750 rpm ;)
bezyna - spalanie 7.3, średnie to około 16.

i mam wrażenie ze 4 lub 5 bieg i puszczony gaz było by jeszcze mniej.

90km/h to już żre na aerodynamikę dużo, ale np. lanos byłby pewnie gdzieś
koło 90 ekonomiczniejszy.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Kwiecien 25 2009 13:39:46
Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Autor: WM  

=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?=  napisał(a):


u mnie (renault) jest to około 70 km/h na 5 biegu = 70/260*6500 = 1750
rpm ;)
bezyna - spalanie 7.3, średnie to około 16.

i mam wrażenie ze 4 lub 5 bieg i puszczony gaz było by jeszcze mniej.

90km/h to już żre na aerodynamikę dużo, ale np. lanos byłby pewnie gdzieś
koło 90 ekonomiczniejszy.

Jak to jest ze zuzyciem paliwa na różnych biegach już wiem,
bo znalazłem wykres nr5 i tabelę 1, str.53  tutaj:
http://www.ptnss.pl/images/ss2004-02/Numer-2004-02-all-low-res.pdf

Przy prędkości 90km/godz  mamy zużycie paliwa:
5-ty bieg   0,009 g/s
4-ty bieg   0,15  g/s
3-ci bieg   0,22  g/s

Przy prędkości 70km/godz  mamy zużycie paliwa:
5-ty bieg   0,08  g/s
4-ty bieg   0,05  g/s
3-ci bieg   0,082 g/s

Czyli warto zredukować na czwórkę przy 70km/h :-)


Pozdrawiam WM

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Kwiecien 26 2009 23:49:33
Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Autor:


Przy prędkości 90km/godz  mamy zużycie paliwa:
5-ty bieg   0,009 g/s
4-ty bieg   0,15  g/s
3-ci bieg   0,22  g/s

Przy prędkości 70km/godz  mamy zużycie paliwa:
5-ty bieg   0,08  g/s
4-ty bieg   0,05  g/s
3-ci bieg   0,082 g/s

Te dane to se mozna wsadzic w dupe.

Wystarczy sie przejechac dowolnym autem ze wskaznikiem spalania
chwilowego i wszystko widac jak na dloni.

Tomek

5 Data: Kwiecien 27 2009 11:26:00
Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Autor: Bartlomiej 

Te dane to se mozna wsadzic w dupe.

Wystarczy sie przejechac dowolnym autem ze wskaznikiem spalania
chwilowego i wszystko widac jak na dloni.

Tomek

W dupe to SE mozesz wsadzic te wszystkie ekonomizery tomeczku. Jak gowno wiesz to sie nie udzielaj!

6 Data: Kwiecien 27 2009 22:37:45
Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Autor:

On Mon, 27 Apr 2009 11:26:00 +0200, "Bartlomiej"
wrote:

Te dane to se mozna wsadzic w dupe.

Wystarczy sie przejechac dowolnym autem ze wskaznikiem spalania
chwilowego i wszystko widac jak na dloni.

Tomek

W dupe to SE mozesz wsadzic te wszystkie ekonomizery tomeczku. Jak gowno
wiesz to sie nie udzielaj!

Ty SE bartusiu natomiast poszukaj moich postow na ten temat, gdzie
opisywalem swoje doswiadczenia.

po pierwsze nie trzeba byc znawca, by oszacowac w pierwszej grupie, ze
0,009 to drobna przesada.  W 0,09 (czyli 0,1) juz da sie uwierzyc.

dane w grupie drugiej to zaprzeczenie zdrowego rozsadku. Albowiem gdyz
uchylenie przepustnicy przy tych predkosciach jest tak mikre, ze o
zadnych istotnych roznicach sprawnosci mowy nie ma, natomiast co
silnik spali na niepotrzebne krecenie sie, to jego.

tomeczek

7 Data: Kwiecien 27 2009 09:47:02
Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Autor: bogdan no 

Przy prędkości 90km/godz  mamy zużycie paliwa:
5-ty bieg   0,009 g/s
4-ty bieg   0,15  g/s
3-ci bieg   0,22  g/s

Przy prędkości 70km/godz  mamy zużycie paliwa:
5-ty bieg   0,08  g/s
4-ty bieg   0,05  g/s
3-ci bieg   0,082 g/s

Czyli warto zredukować na czwórkę przy 70km/h :-)

A w jakich to jest jednostkach wyrażone ?
Bo jeżeli w gramach/sekundę, to ile metrow przejedziesz na 3 biegu w tym samym
czasie, co na piątym biegu ?
pzdr
bogdan



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Kwiecien 27 2009 10:03:25
Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Autor: bogdan no 

Eee... jadac z ta sama predkoscia chyba tyle samo :)

Pozdrawiam
MK

Hmm, zgadza się :)

Niepotrzebnie zalozylem, ze mamy te same obroty (3tys./minutę) na
poszczegolnych biegach.

pzdr
bogdan


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Kwiecien 27 2009 02:51:28
Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Autor:

On 27 Kwi, 11:47, "bogdan no"  wrote:

A w jakich to jest jednostkach wyrażone ?
Bo jeżeli w gramach/sekundę, to ile metrow przejedziesz na 3 biegu w tym samym
czasie, co na piątym biegu ?

Eee... jadąc z tą samą prędkością chyba tyle samo :)

Pozdrawiam
MK

Ekonomiczne obroty silnika



Grupy dyskusyjne