Grupy dyskusyjne   »   Ekspresowki zamiast autostrad...

Ekspresowki zamiast autostrad...



1 Data: Czerwiec 27 2009 12:51:12
Temat: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Jakub Jewuła 

Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspresowe.html

Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

q



2 Data: Czerwiec 27 2009 12:12:23
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 27 Jun 2009 12:51:12 +0200, Jakub Jewuła
 wrote:

Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspresowe.html

Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

 Oczywiście. A nawet jeśli część dróg przebudują do rangi
 ekspresówek, to praktyka będzie taka, że tu
 krzyżówka/ograniczenie, tam krzyżówka/ograniczenie, jakieś
 miasto/wieś (nie sądzę, żeby masowo budowali obwodnice) itp.

 Do tego jeszcze pojawi się paru oszołomów pokroju jednego
 pedalisty-aktywisty grasującego na forum akcji Droga wolna od
 absurdów (http://drogawolna.pl) i będziemy mieli S-ki z
 ograniczeniami do 30/50 na godzinę...

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

3 Data: Czerwiec 27 2009 12:13:31
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Bartosz Mierzwiak 

On Sat, 27 Jun 2009 12:51:12 +0200, Jakub Jewu?a  wrote(a):

Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspresowe.html

Wreszcie? Pomysł jest stary, a przed "ekspertami" z centrum A. Smitha
głosiło go już wielu...



B.

4 Data: Czerwiec 27 2009 15:07:51
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspresowe.html

Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

Ekspresówki to jest za przeproszeniem g**no a nie rozwiązanie. Między
Gdańskiem a Elblągiem jest tak unijna "ekspresówka". Kupa kasy wywalona w
ekrany i inne dupersznyty i przez większość odcinka jest po jednym pasie w
każdą stronę i podwójne ciągłe albo sznur aut z obydwu stron w związku z
czym i tak wszyscy jadą w tempie zdezolowanego PKSu z Nowego Dworu
Gdańskiego.

Rozwiązaniem są DWUpasmówki. Taka trasa katowicka budowana za Gierka jest
przykładem. Nie zamiast autostrad ale na trasach typu W-wa - Lublin, W-wa
Toruń, Poznań - Gdańsk, Poznań-Wrocław, itp. Ale żeby miało to jakikolwiek
sens to muszą być conajmniej po DWA pasy w każdą stronę. A nazwać to można
jak kto chce - ekspresówka, porodówka czy Boża Krówka.

5 Data: Czerwiec 27 2009 15:13:25
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Jakub Jewuła 

....

Rozwiązaniem są DWUpasmówki. Taka trasa katowicka budowana za Gierka
jest przykładem. Nie zamiast autostrad ale na trasach typu W-wa -
Lublin, W-wa Toruń, Poznań - Gdańsk, Poznań-Wrocław, itp. Ale żeby
miało to jakikolwiek sens to muszą być conajmniej po DWA pasy w każdą
stronę. A nazwać to można jak kto chce - ekspresówka, porodówka czy
Boża Krówka.

Ja bym powiedzial, ze nawet trzy-pasmowki, po poltora w obie strony ;)

W Austrii jechalem taka droga - w sumie trzy pasy, kilka km w jedna strone
jeden pas, w druga dwa, potem zmiana. Jak trafisz na TIRa to tylko kilka
minut jedziesz za nim, potem myk go lewym pasem i juz jedziesz szybciej.
Proste i skuteczne jak cholera.

Normalne zjazdy do mijanych wsi, wlaczanie sie z pasa do rozpedzenia,
wszystko dzialalo.

q

6 Data: Czerwiec 27 2009 15:55:20
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

...
Rozwiązaniem są DWUpasmówki. Taka trasa katowicka budowana za Gierka
jest przykładem. Nie zamiast autostrad ale na trasach typu W-wa -
Lublin, W-wa Toruń, Poznań - Gdańsk, Poznań-Wrocław, itp. Ale żeby
miało to jakikolwiek sens to muszą być conajmniej po DWA pasy w każdą
stronę. A nazwać to można jak kto chce - ekspresówka, porodówka czy
Boża Krówka.

Ja bym powiedzial, ze nawet trzy-pasmowki, po poltora w obie strony ;)

W Austrii jechalem taka droga - w sumie trzy pasy, kilka km w jedna strone
jeden pas, w druga dwa, potem zmiana. Jak trafisz na TIRa to tylko kilka
minut jedziesz za nim, potem myk go lewym pasem i juz jedziesz szybciej.
Proste i skuteczne jak cholera.

Tyle, że to są (a przynajmniej powinny być) drogi pomiędzy Zadupinem Dolnym
a Pierdziszewem Górnym a nie między prawie milionową aglomeracją a oddalonym
od niej o 60 km ponad stutysięcznym miastem i do tego wlotem do tej
aglomeracji ze stolicy kraju oraz głównym szlakiem wyjazdów wakacyjnych ze
stolicy i połowy kraju.

Normalne zjazdy do mijanych wsi, wlaczanie sie z pasa do rozpedzenia,
wszystko dzialalo.

Ciekaw jestem czy to naprawdę rujnuje budżet jeśli jest 2+2. Te nasz
"ekspresówki" mają sens w kraju takim jak Szwajcaria gdzie wszyscy będą
jechać grzecznie gęsiego jak jest podwójna ciągła. W naszym
wieczniespieszącym się w doganianiu Europy narodzie wszyscy w końcu i tak
zaczną olewać ograniczenia i zakazy, walić na trzeciego i się zabijać a w
GDDKiA będą się zastanawiać czemu statystyki są tak do d**y i dowalać więcej
fotoradarów.

7 Data: Czerwiec 27 2009 16:04:55
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Jakub Jewuła 

Ciekaw jestem czy to naprawdę rujnuje budżet jeśli jest 2+2.

To nie tylko jeden dodatkowy pas - to infrastruktura jak np. parkingi,
ogrodzenie, przepusty dla slimakow ;) itd

q

8 Data: Czerwiec 27 2009 16:12:42
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

Ciekaw jestem czy to naprawdę rujnuje budżet jeśli jest 2+2.

To nie tylko jeden dodatkowy pas - to infrastruktura jak np. parkingi,
ogrodzenie, przepusty dla slimakow ;) itd

Ale to i tak robią nawet gdy jest 1+1. Więc ile więcej kosztowałoby te 2
metry asfaltu szerzej i trudno niech będzie wąskie pobocze. Chałupa, która
stoi przy drodze odkąd armia Bismarcka z Królewca do Gdańska pomykała nagle
dostała ekran o wartości przekraczającej wartość samej chałupy. Lepiej by
mieszkańców spytali co wolą i im tą kasę na dach dali. I tak pewnie nie są w
stanie zasnąć wieczorem bo nagle tak cicho jest...

9 Data: Czerwiec 27 2009 16:17:38
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Jakub Jewuła 

Ciekaw jestem czy to naprawdę rujnuje budżet jeśli jest 2+2.

To nie tylko jeden dodatkowy pas - to infrastruktura jak np.
parkingi, ogrodzenie, przepusty dla slimakow ;) itd

Ale to i tak robią nawet gdy jest 1+1.

Pytanie DLACZEGO? Dlaczego parkingi nie moga byc prywatne?
W drodze licytacji publicznej ktos wygrywa prawo eksploatacji -
ma obowiazek zapewnic iles-tam miejsc parkingowych i kibelek,
a oprocz tego moze stawiac hotel, restauracje, sklep, stacje...

Slimaki niech sie ucza szybko biegac, a brak ogrodzenia poprawi tylko
bezpieczenstwo - ludzie gdy beda wiedziec, ze zle czai sie w krzakach
beda jezdzic wolniej ;)

q

10 Data: Czerwiec 28 2009 08:51:49
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Leszek Kowalski 


Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości


W Austrii jechalem taka droga - w sumie trzy pasy, kilka km w jedna strone
jeden pas, w druga dwa, potem zmiana. Jak trafisz na TIRa to tylko kilka
minut jedziesz za nim, potem myk go lewym pasem i juz jedziesz szybciej.
Proste i skuteczne jak cholera.

W Niemczech też często spotykałem patent w stylu 3 pasów ruchu. Mamy dwa
pasy w jedną stronę i jeden w drugą i za jakieś 2km zmiana i potem znów
zmiana. Zaleta jest taka iż oszczędzamy jeden pas (zatem troche taka droga
jest tańsza w budowie), a mamy możliwośc bezpiecznego wyprzedzania
wolniejszych pojazdów. Jednak w Polsce mogło by to się czesto kończyć
czołówkami :(

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

11 Data: Czerwiec 28 2009 10:22:08
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Jun 2009 08:51:49 +0200,  Leszek Kowalski wrote:

W Niemczech też często spotykałem patent w stylu 3 pasów ruchu. Mamy dwa
pasy w jedną stronę i jeden w drugą i za jakieś 2km zmiana i potem znów
zmiana. Zaleta jest taka iż oszczędzamy jeden pas (zatem troche taka droga
jest tańsza w budowie), a mamy możliwośc bezpiecznego wyprzedzania
wolniejszych pojazdów. Jednak w Polsce mogło by to się czesto kończyć
czołówkami :(

To ma trzy alternatywne wady:
-jesli zabronisz linia ciagla przejezdzania z tego jednego pasa na dwa
w przeciwna strone .. no to bo bedziesz sie czasem wlokl za jakims
zawalidroga, np traktor z przyczepa. A rodacy i tak beda ciagla
olewali :-)

-jesli bedzie to dozwolone .. no to jest wypadkogenne. Choc tak bylo
np na 8ce Wrc-Klodzko - mozna sprawdzic jak wypadki wygladaly, wydaje
mi sie ze nie tak zle.

-mozna zrobic srodkowy pas do wyprzedzania w obu kierunkach .. ale to
dopiero jest niebezpieczne.

W sumie - w trosce o zdrowie rodakow - zrobmy ten czwarty pas.


J.

12 Data: Czerwiec 28 2009 12:07:02
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Jakub Jewuła 

-mozna zrobic srodkowy pas do wyprzedzania w obu kierunkach .. ale to
dopiero jest niebezpieczne.

W sumie - w trosce o zdrowie rodakow - zrobmy ten czwarty pas.

I co, stan zdrowia sie poprawil? ;)

q

14 Data: Czerwiec 28 2009 12:54:44
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 28 Jun 2009 10:22:08 +0200, J.F. napisał(a):


To ma trzy alternatywne wady:
-jesli zabronisz linia ciagla przejezdzania z tego jednego pasa na dwa
w przeciwna strone .. no to bo bedziesz sie czasem wlokl za jakims
zawalidroga, np traktor z przyczepa.

Dwie, trzy minuty. Przeboleję.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

15 Data: Lipiec 05 2009 22:38:31
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Rafal 


To ma trzy alternatywne wady:
-jesli zabronisz linia ciagla przejezdzania z tego jednego pasa na dwa
w przeciwna strone .. no to bo bedziesz sie czasem wlokl za jakims
zawalidroga, np traktor z przyczepa. A rodacy i tak beda ciagla
olewali :-)

Można rozdzielić linami albo nawet betonową barierką - to rozwiązuje problem
coniektórych "niezauważających" linii, ale.. jak na takim pasie zepsuje się tir,
no to sobie postoisz...

-jesli bedzie to dozwolone .. no to jest wypadkogenne. Choc tak bylo
np na 8ce Wrc-Klodzko - mozna sprawdzic jak wypadki wygladaly, wydaje
mi sie ze nie tak zle.

-mozna zrobic srodkowy pas do wyprzedzania w obu kierunkach .. ale to
dopiero jest niebezpieczne.

można go też nie robić i zastosować przykład z austriackiej drogi nr 7
(Mikulov-Wiedeń) - gdzie szerokośc drogi odpowiada wielu naszym krajówkom, ale
nie ma "utwardzonego pobocza" (diabli wiedza na co ono komu.. chyba tylko
sprzedawcom grzybów i ..dziwkom) tylko jest szerszy pas jezdni oraz ... napis (
a jakże - równiez w języku polskim): "Jechać prawą stroną!". na Austriaków jaoś
ten napisa dziala, na Polaków.. niekoniecznie, ale jesli aua jadą przy prawej
krawędzi jezdni, po środku robi sie na tyle miejsca ze wyprzedzanie "na 3-go"
jest jak najbardziej tam OK, a wypadków jakos specjalnie chyba tam nie bylo...
no ale wkrótce te napisy znkną (wraz z drogą) bo Austriacy juz tam kończą budowę
autostrady

W sumie - w trosce o zdrowie rodakow - zrobmy ten czwarty pas.
 Tez jestem za -bo wszystko inne to półśrodki, ale... jesli gdzies nie ma w
planach autostrady/ekspresówki, a jest to "rozszerzone pobocze" - to zróbmy u
diabła z niego jezdnię i albo droge 1x3, albo - cos taiego jak w Austrii. Bo
cholery można dostać jak ktoś wymyśli coś takiego jak np na 8-ce siakieś 50-60km
przez Wrockiem (jadąc od Warszawy): "pobocze" zlikwidowano ustawiając gęsto
czerwone zasieki zwężając jezdnię. I jak teraz trafisz tam zawalidrogę (a zdaza
sie to często) to jedziesz z 10km za nim (bo tyle gdzies tych zasieków tam
jest).. a jak kiedys zrypał sie tam TIR t nie mial jak zjechać na pobocze -
skutkiem czego powstal kilkukilometrowy korek (jego ominięcie wymagało wjechania
na przeciwny pas, co przy natężeniu ruchu w tamtym miejscu było nielada okazja
dla uwięzionych za tym rozkraczonym autem)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

16 Data: Lipiec 06 2009 07:33:35
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor:

Rafal pisze:

można go też nie robić i zastosować przykład z austriackiej drogi nr 7
(Mikulov-Wiedeń) - gdzie szerokośc drogi odpowiada wielu naszym krajówkom, ale
nie ma "utwardzonego pobocza" (diabli wiedza na co ono komu.. chyba tylko
sprzedawcom grzybów i ..dziwkom) tylko jest szerszy pas jezdni oraz ... napis (
a jakże - równiez w języku polskim): "Jechać prawą stroną!". na Austriaków jaoś
ten napisa dziala, na Polaków.. niekoniecznie, ale jesli aua jadą przy prawej
krawędzi jezdni, po środku robi sie na tyle miejsca ze wyprzedzanie "na 3-go"
jest jak najbardziej tam OK, a wypadków jakos specjalnie chyba tam nie bylo...
no ale wkrótce te napisy znkną (wraz z drogą) bo Austriacy juz tam kończą budowę
autostrady

Właśnie drogowcy kończą remont na odcinku na którym często jeżdżę.
Przez pół roku zachodzę w głowę jak namalują pasy.
Zwiększyli trochę szerokość i na moje oko wychodzi 3 pasy.
Robią boczne dojazdówki dla "tubylców".
Jak namalują szerokie pobocza na nowym asfalcie to się załamie.

z

17 Data: Czerwiec 28 2009 12:54:00
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 28 Jun 2009 08:51:49 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

W Niemczech też często spotykałem patent w stylu 3 pasów ruchu. Mamy dwa
pasy w jedną stronę i jeden w drugą i za jakieś 2km zmiana i potem znów
zmiana. Zaleta jest taka iż oszczędzamy jeden pas (zatem troche taka droga
jest tańsza w budowie), a mamy możliwośc bezpiecznego wyprzedzania
wolniejszych pojazdów. Jednak w Polsce mogło by to się czesto kończyć
czołówkami :(

Dlaczego?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Czerwiec 28 2009 17:23:30
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: pavellz 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

Dnia Sun, 28 Jun 2009 08:51:49 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

W Niemczech też często spotykałem patent w stylu 3 pasów ruchu. Mamy dwa
pasy w jedną stronę i jeden w drugą i za jakieś 2km zmiana i potem znów
zmiana. Zaleta jest taka iż oszczędzamy jeden pas (zatem troche taka droga
jest tańsza w budowie), a mamy możliwośc bezpiecznego wyprzedzania
wolniejszych pojazdów. Jednak w Polsce mogło by to się czesto kończyć
czołówkami :(

Dlaczego?

Adamie, przejedź się za miasto i spróbuj teraz jechać zgodnie z przepisami,
tzn. nie wjeżdzać nigdy na pobocze z ciągłą linią kiedy ktoś wyprzedza z przeciwka.
Ten trzeci pas byłby tylko zachętą do bezmyślnego wyprzedzania,
z czym wielu ma już teraz u nas problemy. Myślę że oszczędność na tych paru metrach
asfaltu by była niewspółmierna do ponoszonych kosztów związanych z wypadkami,
szczególnie że w ogólnym rozrachunku przebudowy mogłoby się okazać że różnica
wcale nie jest znaczna.
Na polskie warunki niestety chyba tylko dwupasmówki i normalny taryfikator
mandatów byłby jakimś rozwiązaniem w kwestii bezpieczeństwa, bo przepraszam,
jak widzę na filmie kierowcę Cayenne'a, który mówi że już może zapłacić te pięć stów
byleby punktów nie było, to jedyna refleksja jaka mnie nachodzi to to że dla tych którzy
mają czym łamać przepisy kary nie są dotkliwe, a tych dla których taka kara byłaby
bolesna znaczne przekroczenie prędkości najczęściej jest poza zasięgiem ich bolidów. :)

Pozdrawiam
Paweł

19 Data: Czerwiec 28 2009 20:25:14
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Tata 

Ten trzeci pas byłby tylko zachętą do bezmyślnego wyprzedzania...

Czegoś nie rozumiem. Na 5-ce, od Nowych Marzów do Bydgoszczy, jest kilka odcinków naprzemiennie trójpasmowych. Prawnie nie ma możliwości wjechania na na środkowy pas, jeśli nie jest on przeznaczony dla naszego kierunku jazdy, ponieważ oddziela go podwójna linia ciągła. Jest to dobre rozwiązanie, szczególnie, jeżeli droga prowadzi pod górę i obładowane ciężarówki zwalniają do 50-70 km/godz. Rozwiązanie połowiczne, ale przydatne.

Z poważaniem
MJ

20 Data: Czerwiec 28 2009 20:40:26
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Jun 2009 20:25:14 +0200,  Tata wrote:

Ten trzeci pas byłby tylko zachętą do bezmyślnego wyprzedzania...
Czegoś nie rozumiem. Na 5-ce, od Nowych Marzów do Bydgoszczy, jest kilka
odcinków naprzemiennie trójpasmowych. Prawnie nie ma możliwości
wjechania na na środkowy pas, jeśli nie jest on przeznaczony dla naszego
kierunku jazdy, ponieważ oddziela go podwójna linia ciągła.

Ale poniewaz nie ma babierki, wiec jest nieprawna mozliwosc :-)

Jest to
dobre rozwiązanie, szczególnie, jeżeli droga prowadzi pod górę i
obładowane ciężarówki zwalniają do 50-70 km/godz. Rozwiązanie
połowiczne, ale przydatne.

Niestety - w druga strone przeladowana ciezarowka tez jedzie 60, a za
nia caly sznurek. Potem z tego sznurka komus puszczaja nerwy i
nieszczescie gotowe :-)

J.

21 Data: Czerwiec 28 2009 22:10:43
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Tata 

Ale poniewaz nie ma babierki, wiec jest nieprawna mozliwosc :-)

Tutaj moglibyśmy dyskutować bardzo długo, ale nie o to chodzi, bo dojdzie do "gdybania". Oczywistą oczywistością jest wyższość dróg wielopasmowych, tak jak jest to w Anglii, gdzie miałem przyjemność jeździć, np. M1, M40, M6. Gdyby jeszcze jeżdżono tam po "właściwej" stronie! :-)

Niestety - w druga strone przeladowana ciezarowka tez jedzie 60, a za nia caly sznurek. Potem z tego sznurka komus puszczaja nerwy i nieszczescie gotowe :-)

Tak się składa, że udostępnione trzecie, dla nas drugie, pasmo jest wtedy, gdy droga wiedzie pod górę, czyli, ciężarówka z przeciwka jedzie z góry.

Z poważaniem
MJ

22 Data: Czerwiec 28 2009 23:10:10
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Jun 2009 22:10:43 +0200,  Tata wrote:

Niestety - w druga strone przeladowana ciezarowka tez jedzie 60, a za nia caly sznurek. Potem z tego sznurka komus puszczaja nerwy i nieszczescie gotowe :-)

Tak się składa, że udostępnione trzecie, dla nas drugie, pasmo jest
wtedy, gdy droga wiedzie pod górę, czyli, ciężarówka z przeciwka jedzie
z góry.

Ale z gory kierownik przeladowanej ciezarowki tez boi sie rozpedzic.
Albo np jedzie traktor z burakami.

J.

23 Data: Czerwiec 29 2009 01:11:44
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Dnia Sun, 28 Jun 2009 23:10:10 +0200, J.F. napisał(a):

Albo np jedzie traktor z burakami.
Po ekspresowce nie wolno mu.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

24 Data: Czerwiec 29 2009 08:36:16
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: J.F. 

On Mon, 29 Jun 2009 01:11:44 +0200,  Jaroslaw Berezowski wrote:

Dnia Sun, 28 Jun 2009 23:10:10 +0200, J.F. napisał(a):
Albo np jedzie traktor z burakami.
Po ekspresowce nie wolno mu.

Musialby jeszcze miec inna droge dostepna :-)

J.

25 Data: Czerwiec 29 2009 22:17:41
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 28 Jun 2009 23:10:10 +0200, J.F. napisał(a):

Ale z gory kierownik przeladowanej ciezarowki tez boi sie rozpedzic.
Albo np jedzie traktor z burakami.

No to te 2-3 minuty poczekam :P

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

26 Data: Czerwiec 28 2009 22:48:23
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 28 Jun 2009 17:23:30 +0200, pavellz napisał(a):

Adamie, przejedź się za miasto i spróbuj teraz jechać zgodnie z przepisami,
tzn. nie wjeżdzać nigdy na pobocze z ciągłą linią kiedy ktoś wyprzedza z
przeciwka.

Żaden problem.

Ten trzeci pas byłby tylko zachętą do bezmyślnego wyprzedzania,

Znaczy bezmyślnego, bo po drugim pasie w tym samym kierunku? Ciekawe.


z czym wielu ma już teraz u nas problemy. Myślę że oszczędność na tych paru
metrach
asfaltu by była niewspółmierna do ponoszonych kosztów związanych z
wypadkami,

A ja myślę, że obecna bezmyślność bierze się stąd, że nasi kochani drogowcy
z zapałem stachanowców likwidują miejsca, gdzie można było jeszcze niedawno
bezpiecznie i przepisowo wyprzedzać.

byleby punktów nie było, to jedyna refleksja jaka mnie nachodzi to to że dla
tych którzy
mają czym łamać przepisy kary nie są dotkliwe, a tych dla których taka kara
byłaby
bolesna znaczne przekroczenie prędkości najczęściej jest poza zasięgiem ich
bolidów. :)

A ja zauważam, że skoro gość nie spowodował wypadku, to może te przepisy są
durne?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

27 Data: Czerwiec 28 2009 14:22:09
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: PepedB 

Jakub Jewuła pisze:

Ja bym powiedzial, ze nawet trzy-pasmowki, po poltora w obie strony ;)


Jako ciekawostkę podrzucę, że wkrótce rozpocznie się budowa takiej drogi w ramach obwodnicy Żyrardowa na DK50. Ma być jednojezdniowa o 3 pasach ruchu. Środkowy pas będzie służył do wyprzedania. Przekrój:
http://img408.imageshack.us/img408/388/obwzyrardowa.jpg

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

28 Data: Czerwiec 28 2009 15:07:07
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 28 Jun 2009 14:22:09 +0200, PepedB napisał(a):

Jako ciekawostkę podrzucę, że wkrótce rozpocznie się budowa takiej drogi
w ramach obwodnicy Żyrardowa na DK50. Ma być jednojezdniowa o 3 pasach
ruchu. Środkowy pas będzie służył do wyprzedania. Przekrój:
http://img408.imageshack.us/img408/388/obwzyrardowa.jpg

A czemu nie jest pozioma?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

29 Data: Czerwiec 27 2009 16:25:09
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: cztery 

Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

Ekspresówki to jest za przeproszeniem g**no a nie rozwiązanie. Między Gdańskiem a Elblągiem jest tak unijna "ekspresówka".

Dlaczego unijna ? Kolega PiSiowaty ?

Kupa kasy wywalona w ekrany i inne dupersznyty i przez większość odcinka jest po jednym pasie w każdą stronę i podwójne ciągłe albo sznur aut z obydwu stron w związku z czym i tak wszyscy jadą w tempie zdezolowanego PKSu z Nowego Dworu Gdańskiego.

Droga jednojezdniowa PRZED Elblagiem nie jest Ekspresowka.
Jednojezdiowa GP jest do Kazimierzowa, dalej dwujezdniowa GP, zas ekspresowka zaczyna sie od skrzyzowania z Warszawska.
http://tinylink.com/?YM6CjAcOmi

30 Data: Czerwiec 27 2009 17:18:51
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Przemek V 


Użytkownik "cztery"  napisał w wiadomości

Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

Ekspresówki to jest za przeproszeniem g**no a nie rozwiązanie. Między
Gdańskiem a Elblągiem jest tak unijna "ekspresówka".

Dlaczego unijna ? Kolega PiSiowaty ?

Strzelam, że unijna bo musi spełniać współczesne "europejskie" normy. Zachód
pobudował drogi gdy nikt nie słyszał o ekologii czy ekranach tylko po prostu
lali beton i asfalt żeby ukonkurencyjnić gospodarki i zadowolić
elektorat/ludzi. Dzisiaj duża część tych dróg by albo w ogóle nie powstała
albo kosztowała majątek.

Dygresja - ciekawe czy jest w Polsce ktoś jeżdżący Ferrari i głosujący na
PiS?

Kupa kasy wywalona w ekrany i inne dupersznyty i przez większość odcinka
jest po jednym pasie w każdą stronę i podwójne ciągłe albo sznur aut z
obydwu stron w związku z czym i tak wszyscy jadą w tempie zdezolowanego
PKSu z Nowego Dworu Gdańskiego.

Droga jednojezdniowa PRZED Elblagiem nie jest Ekspresowka.
Jednojezdiowa GP jest do Kazimierzowa, dalej dwujezdniowa GP, zas
ekspresowka zaczyna sie od skrzyzowania z Warszawska.
http://tinylink.com/?YM6CjAcOmi

Nie wiem czym jest. Wiem że władowano w jej remont kupę kasy i jest mimo
wszystko do d**y bo ma dalej po jednym pasie w każdą stronę a pieniądze
poszły w wysepki, ekrany, ślimaki i inne pierdoły. Wkurza mnie, że jak
tamtędy jadę to widzę, że spokojnie te 2+2 pasy by się zmieściły.  Czas
podróży Elbląg - Gdańsk się nie skrócił więc cały ten remont był o kant ..

Sprawna dwupasmówka na tym odcinku czyni realną pracę w 3mieście i
mieszkanie w Elblągu (gdzie o pracę nie łatwo) z korzyścią dla obydwu
aglomeracji.

Jest taka superstrada pomiędzy Florencją a Sieną. Bezkolizyjna, 2 + 2 pasy
są rozdzielone stalowymi linami na słupkach, pobocza praktycznie nie ma. Za
Mussoliniego była to autostrada - dzisiaj już nie może być tak nazywana ale
założenia spełnia.

31 Data: Czerwiec 27 2009 17:42:23
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: cztery 

Ekspresówki to jest za przeproszeniem g**no a nie rozwiązanie. Między Gdańskiem a Elblągiem jest tak unijna "ekspresówka".

Dlaczego unijna ? Kolega PiSiowaty ?

Strzelam, że unijna bo musi spełniać współczesne "europejskie" normy.

Ahaaa :-)

Zachód pobudował drogi gdy nikt nie słyszał o ekologii czy ekranach tylko po prostu lali beton i asfalt żeby ukonkurencyjnić gospodarki i zadowolić elektorat/ludzi. Dzisiaj duża część tych dróg by albo w ogóle nie powstała albo kosztowała majątek.

Bzdura. Pojedz chocby do Niemiec i zobacz jak wyglada zagospodarowanie wokol autostrad czy drog ekspresowych. Tam nie ma "wyjatkowych" sytuacji jakie u nas sa nagminne i dla jakich to ministerstwo wydaje zgode na odstepstwa od naszych (a nie unijnych bo przyjetych w 1999) wytycznych projektowania drog.
Poza tym, min. dzieki prawodastwu stajemy sie coraz bardziej cywilizowani i europejscy a coraz mniej sowieccy.

Dygresja - ciekawe czy jest w Polsce ktoś jeżdżący Ferrari i głosujący na PiS?

A coz to ma wspolnego ? Przeciez mozna byc glupim i jezdzic Ferrari.

Kupa kasy wywalona w ekrany i inne dupersznyty i przez większość odcinka jest po jednym pasie w każdą stronę i podwójne ciągłe albo sznur aut z obydwu stron w związku z czym i tak wszyscy jadą w tempie zdezolowanego PKSu z Nowego Dworu Gdańskiego.

Droga jednojezdniowa PRZED Elblagiem nie jest Ekspresowka.
Jednojezdiowa GP jest do Kazimierzowa, dalej dwujezdniowa GP, zas ekspresowka zaczyna sie od skrzyzowania z Warszawska.
http://tinylink.com/?YM6CjAcOmi

Nie wiem czym jest.

Skoro nie wiesz czym jest po co piszesz ?

Wiem że władowano w jej remont kupę kasy i jest mimo wszystko do d**y bo ma dalej po jednym pasie w każdą stronę a pieniądze poszły w wysepki, ekrany, ślimaki i inne pierdoły.

Jednojezdniowa DK7 do Kazimierzowa przeszla najzwyklejszy w swiecie remont, dlatego ze jej nosnosc zostala wyczerpana.
S-ka numer 7 nie bedzie szla po sladzie jednojezdniowej drogi od Kazimierzowa.

Wkurza mnie, że jak tamtędy jadę to widzę, że spokojnie te 2+2 pasy by się zmieściły.  Czas podróży Elbląg - Gdańsk się nie skrócił więc cały ten remont był o kant ..

Pomijam okoliczna zabudowe wokol, jaka trzeba byloby wyburzyc gdyby miala tam powstac S-ka, to dokad mialyby byc te dwie jezdnie po dwa pasy ruchu ? W Jazzowej jest waski stary most nad Nogatem.

Sprawna dwupasmówka na tym odcinku czyni realną pracę w 3mieście i mieszkanie w Elblągu (gdzie o pracę nie łatwo) z korzyścią dla obydwu aglomeracji.

Jaka korzysc mialoby Trojmiasto z tego zebys mieszkal w Elblagu ?

Jest taka superstrada pomiędzy Florencją a Sieną. Bezkolizyjna, 2 + 2 pasy są rozdzielone stalowymi linami na słupkach, pobocza praktycznie nie ma. Za Mussoliniego była to autostrada - dzisiaj już nie może być tak nazywana ale założenia spełnia.

Zgodnie z obowiazujacym w Polsce prawem nie mozna budowac takich drog - chodzi o odksztalcalnosc bariery linowej - nie moze po uderzeniu samochod zajac sasiedniej jezdni = musisz budowac pas dzielacy tak by zmiescila sie bariera stalowa i oznakowanie - czyli minimum 2 metrowej szerokosci.

32 Data: Czerwiec 28 2009 00:27:49
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Przemysław Gubernat 

cztery pisze:
[..]

Kupa kasy wywalona w ekrany i inne dupersznyty i przez większość
odcinka jest po jednym pasie w każdą stronę i podwójne ciągłe albo
sznur aut z obydwu stron w związku z czym i tak wszyscy jadą w tempie
zdezolowanego PKSu z Nowego Dworu Gdańskiego.

Droga jednojezdniowa PRZED Elblagiem nie jest Ekspresowka.
Jednojezdiowa GP jest do Kazimierzowa, dalej dwujezdniowa GP, zas
ekspresowka zaczyna sie od skrzyzowania z Warszawska.
http://tinylink.com/?YM6CjAcOmi
Polecam S-5 (całe 1 - 1,5 km) DK-5 oznakowane jako droga ekspresowa....
Khem... obwodnice są szersze niż ta droga "ekspresowa".

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

33 Data: Czerwiec 28 2009 07:18:33
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Jacek_P 

Przemysław Gubernat napisal:

Polecam S-5 (całe 1 - 1,5 km) DK-5 oznakowane jako droga ekspresowa.....
Khem... obwodnice są szersze niż ta droga "ekspresowa".

Myslisz o tym kawalatku bedacym obwodnica Smigla?
--
Pozdrawiam,

Jacek

34 Data: Czerwiec 29 2009 11:33:55
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Przemysław Gubernat 

Jacek_P pisze:

Przemysław Gubernat napisal:
Polecam S-5 (całe 1 - 1,5 km) DK-5 oznakowane jako droga ekspresowa....
Khem... obwodnice są szersze niż ta droga "ekspresowa".

Myslisz o tym kawalatku bedacym obwodnica Smigla?
Możliwe... na odcinku Wrocław - Poznań jest tylko jeden taki odcinek oznakowany
jako droga ekspresowa.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

35 Data: Czerwiec 27 2009 17:54:20
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: J.F. 

On Sat, 27 Jun 2009 15:07:51 +0200,  Przemek V wrote:

Ekspresówki to jest za przeproszeniem g**no a nie rozwiązanie. Między
Gdańskiem a Elblągiem jest tak unijna "ekspresówka". Kupa kasy wywalona w
ekrany i inne dupersznyty i przez większość odcinka jest po jednym pasie w
każdą stronę i podwójne ciągłe

Ale kto powiedzial ze takie ekspresowki beda ?
Np obwodnica Olesnicy S-8 to jest niemal autostrada. Wlasciwie to nie
wiem czemu nie ..

Rozwiązaniem są DWUpasmówki.

4-pasy przede wszystkim. Zeby dzielic na dwie jezdnie to sie nie
upieram, choc ponoc bardzo pomaga zaoszczedzic na wypadkach.
No i bezkolizyjne skrzyzowania.

Nawiasem mowiac to bardzo by pomoglo rozszerzyc obecne drogi do 4
pasow miejscami. Ot tyle zeby sie dalo te zawalidrogi wyprzedzic.

Taka trasa katowicka budowana za Gierka jest przykładem.

Ale kiepskim. Owszem - miejscami da sie pojechac szybko, a potem noga
z gazu, skrzyzowanie, 70, fotoradar. No chyba zeby tak usunac
fotoradary :-)

J.

36 Data: Czerwiec 28 2009 08:33:26
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: rudy 

J.F. pisze:

Nawiasem mowiac to bardzo by pomoglo rozszerzyc obecne drogi do 4
pasow miejscami. Ot tyle zeby sie dalo te zawalidrogi wyprzedzic.


e tam, nawet jak będzie 10 pasów to i tak będą jechać ławą ;)


--
www.pralkoporadnik.pol.pl

37 Data: Czerwiec 28 2009 09:58:53
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Tata 

e tam, nawet jak będzie 10 pasów to i tak będą jechać ławą ;)

Kilka razy w miesiącu jeżdżę niby autostradą A1. Kultura jadących po niej jest bardzo wysoka. Nawet jadący, tak "na oko", grubo powyżej 200 km/godz, po wyprzedzeniu lewym pasem, zjeżdżają zaraz na prawy pas. Nigdy nie widziałem blokowania obu pasów jednocześnie i nigdy nie widziałem nawet stłuczki na tej niby autostradzie. Raz na wiosnę była tylko wgięta barierka rozdzielająca kierunki jazdy, musiał to być duży samochód i prawdopodobnie kierowcy się przysnęło. Jak będą drogi chociaż po dwa pasma w każdą stronę, to kierowców opuści wścieklizna, bo jazda będzie znacznie szybsza i bezpieczniejsza. Po zjeździe z A1 w kierunku Bydgoszczy, na szczęście zaczynają się dwa pasy, bo droga idzie ostro pod górę i niektóre TIRy, cementowozy i cysterny, wloką się 40-50 km/godz. "Gazując" na drugim pasie, można te kilkanaście samochodów ciężarowych wyprzedzić. I jak tu się nie wściekać, w przypadku jednego pasa, gdy ma się trasę 450 km do przejechania.

Z poważaniem
MJ

38 Data: Czerwiec 28 2009 10:09:29
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Jun 2009 09:58:53 +0200,  Tata wrote:

Kilka razy w miesiącu jeżdżę niby autostradą A1. Kultura jadących po
niej jest bardzo wysoka. Nawet jadący, tak "na oko", grubo powyżej 200
km/godz, po wyprzedzeniu lewym pasem, zjeżdżają zaraz na prawy pas.
Nigdy nie widziałem blokowania obu pasów jednocześnie i nigdy nie
widziałem nawet stłuczki na tej niby autostradzie. Raz na wiosnę była
tylko wgięta barierka rozdzielająca kierunki jazdy, musiał to być duży

Na A4 miedzy Wrockiem a Gliwicami jadacych 200 sie nie widuje, a
barierka pogieta gesto ..

J.

39 Data: Czerwiec 28 2009 11:45:33
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Sunday, June 28, 2009, 10:09:29 AM, you wrote:

[...]

widziałem nawet stłuczki na tej niby autostradzie. Raz na wiosnę była
tylko wgięta barierka rozdzielająca kierunki jazdy, musiał to być duży
Na A4 miedzy Wrockiem a Gliwicami jadacych 200 sie nie widuje,

Ja rozumiem, że jak przestałem jeździć, to średnia na A4 spadła ale
żeby aż tak? ;)

a barierka pogieta gesto ..

Podziękuj TIRmanom wyprzedzającym się bez patrzenia w lusterka...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

40 Data: Czerwiec 28 2009 12:01:19
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Jun 2009 11:45:33 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello J,
[...]
widziałem nawet stłuczki na tej niby autostradzie. Raz na wiosnę była
tylko wgięta barierka rozdzielająca kierunki jazdy, musiał to być duży
Na A4 miedzy Wrockiem a Gliwicami jadacych 200 sie nie widuje,

Ja rozumiem, że jak przestałem jeździć, to średnia na A4 spadła ale
żeby aż tak? ;)

Paliwo takie drogie, VR przybylo :-)

a barierka pogieta gesto ..
Podziękuj TIRmanom wyprzedzającym się bez patrzenia w lusterka...

A po A1 tirowcy nie jezdza, czy z innej gliny ulepieni ? :-)

J.

41 Data: Czerwiec 28 2009 10:46:23
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Przemysław Bernat 

Dnia Sun, 28 Jun 2009 09:58:53 +0200, Tata napisał(a):

e tam, nawet jak będzie 10 pasów to i tak będą jechać ławą ;)

Kilka razy w miesiącu jeżdżę niby autostradą A1. Kultura jadących po
niej jest bardzo wysoka. Nawet jadący, tak "na oko", grubo powyżej 200
km/godz, po wyprzedzeniu lewym pasem, zjeżdżają zaraz na prawy pas.

Zwróć uwagę, że na A1 ruch jest w okolicach błędu statystycznego. Porównaj
A1 z obwodnicą Trójmiasta: prawy pas jedzie 90km/h, lewy jak pusto to 120,
jak gęsto, to zazwyczaj 95km/h. Na prawy pas prawie nikt nie zjeżdża, bo
później nie wciśnie się na lewy - osobówki zwykle całą obwodnicę pokonują
lewym pasem. Ja od dawna nie wnikam i zgodnie z przepisami wyprzedzam sobie
spokojnie prawym.


--
Pozdrawiam,

Przemek

42 Data: Czerwiec 28 2009 13:22:42
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Mr.FX 

Kilka razy w miesiącu jeżdżę niby autostradą A1. Kultura jadących po niej jest bardzo wysoka. Nawet jadący, tak "na oko", grubo powyżej 200 km/godz, po wyprzedzeniu lewym pasem, zjeżdżają zaraz na prawy pas.

Zwróć uwagę, że na A1 ruch jest w okolicach błędu statystycznego. Porównaj
A1 z obwodnicą Trójmiasta: prawy pas jedzie 90km/h, lewy jak pusto to 120,
jak gęsto, to zazwyczaj 95km/h. Na prawy pas prawie nikt nie zjeżdża, bo
później nie wciśnie się na lewy - osobówki zwykle całą obwodnicę pokonują
lewym pasem. Ja od dawna nie wnikam i zgodnie z przepisami wyprzedzam sobie
spokojnie prawym.

Na jakim odcinku obwodnicy? Pytam, bo mam inne doświadczenia, a często
jeżdżę obwodnicą od początku w Chyloni do centrum Gdańska
i prawdą jest, że non-stop jechać 200km/h się tam nie da, bo ruch
za duży, ale jednak ludzie na ogół zjeżdżają na prawy pas, poza tym
bardzo pomaga trzeci pas na wszystkich wzniesieniach, dzięki czemu
w umiarkowanym ruchu, można przejechac tą trasę w dziesięć minut.


--
Mr.FX [ myryfykysy ]

43 Data: Czerwiec 28 2009 14:30:57
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Przemysław Bernat 

Dnia Sun, 28 Jun 2009 13:22:42 +0200, Mr.FX napisał(a):

Na jakim odcinku obwodnicy? Pytam, bo mam inne doświadczenia, a często
jeżdżę obwodnicą od początku w Chyloni do centrum Gdańska

Ja zwykle jeżdżę Chylonia - Złota Karczma. Dużo może zależeć od auta:
białym focusem kombi około 20% wyprzedzań robię prawym pasem, ciemną xantią
około 80%. Być może auto z ksenonami daje jeszcze większą przewagę, ale
stara xantia nie wzbudza żadnych refleksji u miszczów lewego pasa. Mnóstwo
takich widuję, którzy ustawiają prędkość na stówę, ładują się na lewy pas i
tak jadą w nadziei, że kiedyś dogonią i wyprzedzą ciężarówę ;-)

--
Pozdrawiam,

Przemek

44 Data: Czerwiec 27 2009 15:36:47
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Vlad The Ripper 

Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspresowe.html

Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

Też uważam, że ekspresówki, zwłaszcza te o 2 pasach w jedną stronę są lepsze
od autostrad. Taniej i mniejszy opór społeczny. W skretyniałym kraju, gdzie
każdy chciałby miec super drogi tylko byle 100 km od swojego domu to bardzo
ważne.
Poza tym lepiej dla mnie jako kierowcy, za jazdę drogą ekspresową nie trzeba
płacić.

Co z tego wyjdzie -pewnie to co do tej pory. :) "Miś musi być drogi" :D

45 Data: Czerwiec 27 2009 19:47:49
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: jerzu 

On Sat, 27 Jun 2009 15:36:47 +0200, "Vlad The Ripper"
 wrote:

Poza tym lepiej dla mnie jako kierowcy, za jazdę drogą ekspresową nie trzeba
płacić.

Żebyś się nie zdziwił...


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

46 Data: Czerwiec 28 2009 14:56:03
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Hektor 

Użytkownik "Vlad The Ripper"  napisał

Też uważam, że ekspresówki, zwłaszcza te o 2 pasach w jedną stronę są lepsze od autostrad. Taniej i mniejszy opór społeczny.

Najtaniej będzie nie budować nic. O to gdzie i jak jeździć niech się martwią właściciele samochodów.

Poza tym lepiej dla mnie jako kierowcy, za jazdę drogą ekspresową nie trzeba płacić.

Noooo i to jest argument godny woźnicy z Pierdzidołka. Myślisz, że jak już powstaną te ekspresówki, to po wydaniu tych grubych miliardów Państwo ustami swoich aparatczyków powie: a teraz bierzcie i uźywajcie za darmochę, ile dusza zapragnie? Jak długo żyjesz i skąd przybywasz?

Zbigniew Kordan

47 Data: Czerwiec 28 2009 18:58:26
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Jacek_P 

Hektor napisal:

Noooo i to jest argument godny woźnicy z Pierdzidołka. Myślisz, że jak już
powstaną te ekspresówki, to po wydaniu tych grubych miliardów Państwo ustami
swoich aparatczyków powie: a teraz bierzcie i uźywajcie za darmochę, ile
dusza zapragnie? Jak długo żyjesz i skąd przybywasz?

No to spojrz na strukture cenowa paliw, a potem odpowiedz,
co panstwo daje w zamian za ten haracz wielokrotnie przekraczajacy
naklady na drogownictwo.
--
Pozdrawiam,

Jacek

48 Data: Czerwiec 28 2009 21:51:11
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Jun 2009 18:58:26 +0000 (UTC),  Jacek_P wrote:

No to spojrz na strukture cenowa paliw, a potem odpowiedz,
co panstwo daje w zamian za ten haracz wielokrotnie przekraczajacy
naklady na drogownictwo.

Nowoczesny system fotoradarowy teraz dostaniesz, co bys mogl jezdzic
bezpiecznie :-)

J.

49 Data: Czerwiec 29 2009 16:33:54
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Hektor 

Użytkownik "Jacek_P"  napisał

No to spojrz na strukture cenowa paliw, a potem odpowiedz,
co panstwo daje w zamian za ten haracz wielokrotnie przekraczajacy
naklady na drogownictwo.

W zamian dostajesz socjalizm w postaci dotowanych rolników, górników, stoczniowców, mundurowych itd.

ZK

50 Data: Czerwiec 29 2009 11:01:02
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Vlad The Ripper 


Noooo i to jest argument godny woźnicy z Pierdzidołka. Myślisz, że jak już
powstaną te ekspresówki, to po wydaniu tych grubych miliardów Państwo
ustami swoich aparatczyków powie: a teraz bierzcie i uźywajcie za
darmochę, ile dusza zapragnie? Jak długo żyjesz i skąd przybywasz?

Zbigniew Kordan
Miałem na mysli płacenie po raz drugi. W cenę paliwa jest wliczony podatek
drogowy. Poza tym na chwilę obecną wedlug mojej wiedzy prawo zabrania
pobierania opłat na drodze ekspresowej w taki sposób jak ma to mniejsce na
niektórych odcinkach autostrad. I liczę na to, że opór społeczny spowoduje,
że prawo to nie zostanie zmienione.

51 Data: Czerwiec 29 2009 16:39:00
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Hektor 

Użytkownik "Vlad The Ripper"  napisał

Miałem na mysli płacenie po raz drugi. W cenę paliwa jest wliczony podatek drogowy. Poza tym na chwilę obecną wedlug mojej wiedzy prawo zabrania pobierania opłat na drodze ekspresowej w taki sposób jak ma to mniejsce na niektórych odcinkach autostrad. I liczę na to, że opór społeczny spowoduje, że prawo to nie zostanie zmienione.

Jako duży chłopiec dowiesz się, że prawo jest świetnym instrumentem do realizacji doraźnych interesów. Nikt nawet nie kwiknie po wprowadzeniu winiet za drogi ekspresowe, z transportowcami rząd sobie poradzi. Skończy się to tym, że i tak zapłacimy za drogi, z tym, że będą to te same gówniane ścieżki co teraz ale z większą ilością szykan a o autostradach będzie można zapomnieć. Tradycyjnie wyjdzie, że chytry Polak trzy razy straci.

Zbigniew Kordan

52 Data: Czerwiec 30 2009 09:43:16
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Vlad The Ripper 


Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Vlad The Ripper"  napisał

Miałem na mysli płacenie po raz drugi. W cenę paliwa jest wliczony
podatek drogowy. Poza tym na chwilę obecną wedlug mojej wiedzy prawo
zabrania pobierania opłat na drodze ekspresowej w taki sposób jak ma to
mniejsce na niektórych odcinkach autostrad. I liczę na to, że opór
społeczny spowoduje, że prawo to nie zostanie zmienione.

Jako duży chłopiec dowiesz się, że prawo jest świetnym instrumentem do
realizacji doraźnych interesów. Nikt nawet nie kwiknie po wprowadzeniu
winiet za drogi ekspresowe, z transportowcami rząd sobie poradzi. Skończy
się to tym, że i tak zapłacimy za drogi, z tym, że będą to te same
gówniane ścieżki co teraz ale z większą ilością szykan a o autostradach
będzie można zapomnieć. Tradycyjnie wyjdzie, że chytry Polak trzy razy
straci.

Jako duży chłopiec dowiesz się, że myślenie, że wszędzie są spiski i kazdzy
z rządem na czele nie robi nic innego jak tylko szuka nowych sposobów by
ciebie biednego okraść i oskubać, jest objawem choroby zwanej paranoją. A
jeśli będziesz odporny na tę wiedzę prędko trafisz pod skrzydła ojca
dyrektora i jego moherowych beretów.

53 Data: Czerwiec 27 2009 16:15:00
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Tomasz Pyra 

Jakub Jewuła pisze:

Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspresowe.html Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

Pytanie co to za ekspresówki będą?
Te jednojezdniowe, różniące się tylko tym że pasy mają AFAIR o 15cm szersze i mają pobocza?
Niczym szczególnym się nie różnią od dobrej drogi krajowej (typu większoć odcinków DK7 czy DK1), również mogą mieć skrzyżowania.

Skończy się tak że będziemy mieli "nowe" drogi, polegające na poszerzeniu jezdni o 20cm i postawieniu znaków "droga ekspresowa", a 2km dalej "koniec drogi ekspresowej przed wsią.
Tak to można za pomocą wiadra i pędzla zrobić od ręki setki kilometrów takich ekspresówek.

No chyba że dwujezdniowe, w standardzie gierkówki - tylko drogi tego typu, ale ze skrzyżowaniami i przecinkami to ponoć najbardziej niebezpieczny rodzaj dróg ze wszystkich.

A bez skrzyżowań to to już będzie praktycznie autostrada (znowu różni się chyba tylko szerokością pasa awaryjnego, czy jakimś takim szczegółem).

Zaleta ekspresówek jest taka że chyba póki co nie mogą być płatne.

54 Data: Czerwiec 27 2009 16:20:19
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: cztery 

Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspresowe.html

Zgoda, panowie piszacy mysla na podobnym "poziomie" do Twojego - czyli jak maly Jasio wyobraza sobie wojne.
Droga ekspresowa zgodnie z obowiazujacym w Polsce prawem musi posiadac min. odpowiednie promienie lukow poziomych i pionowych, dwie jezdnie oddzielone od siebie pasem dzielacym, skrzyzowania wielopoziomowe (wezly) z innymi drogami, odleglosc pomiedzy skrzyzowaniami 5km poza obszarem zabudowanym i 3km w zabudowanym. Na droge ekspresowa nie mozna lokalizowac zjazdow z posesji.
Min. dlatego wiekszosc przebudowy istniejacej DK7 do parametrow drogi ekspresowej S7 odbywa sie poprzez... wybudowanie nowej drogi kilkaset metrow od istniejacej DK7. Polskie krajowki nawet te jednocyfrowe sa wprost "obrosniete" przez domy, firmy, zajazdy, motele itp. Nie da sie tak wytrasowac trasy by odpowiadala wymogom S (ekspresowa) bez ingerencji w okoliczna zabudowe.
I w ten sposob znika iluzorycznosc "taniosci" rozbudowy istniejacych drog krajowych. No ale dzieki taki pomyslom mozna zaistniec w mediach i nakrecic kilku Jewulow.

55 Data: Czerwiec 27 2009 17:11:53
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Marcin Luty 

Droga ekspresowa zgodnie z obowiazujacym w Polsce prawem musi posiadac
min. odpowiednie promienie lukow poziomych i pionowych, dwie jezdnie
oddzielone od siebie pasem dzielacym, skrzyzowania wielopoziomowe (wezly)
z innymi drogami, odleglosc pomiedzy skrzyzowaniami 5km poza obszarem
zabudowanym i 3km w zabudowanym. Na droge ekspresowa nie mozna lokalizowac
zjazdow z posesji.

Moglbys przytoczyc ten przepis, zwlaszcza w kontekscie dwoch jezdzni?
ZTCW to ekspresowki moga byc jednojezdniowe a wynika to tylko i wylacznie z
obciazenia na danym odcinku. Na forum skyscrapercity wypowiadal sie kiedys
przedstawiciel gdaki i podawal dokladne dane. Znalzlem tylko tyle, ze
jedojezdniowa eske buduje sie dla ruchu minimum 17 tys pojazdow na dobe a z
tego co kojarze dwujezdniowa powyzej 22 tys na dobe.

--
ml

56 Data: Czerwiec 27 2009 17:32:46
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: cztery 

Moglbys przytoczyc ten przepis, zwlaszcza w kontekscie dwoch jezdzni?

"2. Droga klasy A, a także ulica klasy S powinny mieć co najmniej dwie jezdnie, każdą przeznaczoną dla jednego kierunku ruchu."
To tyczy drog w miastach czyli ulic.

"4. Droga klasy S, GP lub G poza terenem zabudowy o czterech lub większej liczbie pasów ruchu w obu kierunkach, z wyłączeniem pasów dodatkowych, powinna mieć dwie jezdnie, każdą przeznaczoną dla jednego kierunku ruchu, z zastrzeżeniem ust. 5.
5. W wypadku ograniczeń terenowych dopuszcza się stosowanie poza terenem zabudowy jednojezdniowej drogi czteropasowej klasy GP lub G na odcinku o długości nie większej niż 2 km, jeżeli kierunki ruchu będą rozdzielone barierą ochronną."

Czyli droga zamiejska klasy S jesli ma posiadac 4 pasy ruchu (po dwa w jednym kierunku) MUSI posiadac dwie jezdnie.

ZTCW to ekspresowki moga byc jednojezdniowe a wynika to tylko i wylacznie z obciazenia na danym odcinku.

Tak. Ale na pewno nie o takich ekspresowka byla mowa w artykule inicjujacym dyskusje. Jaki jest sens trasowac parametrami ekspresowki po to by zrobic drogej 1x2 (czyli jedna jezdnia o 2 pasach ruchu) ?

57 Data: Czerwiec 27 2009 17:58:06
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Marcin Luty 


Użytkownik "cztery"  napisał w wiadomości

Moglbys przytoczyc ten przepis, zwlaszcza w kontekscie dwoch jezdzni?

"2. Droga klasy A, a także ulica klasy S powinny mieć co najmniej dwie
jezdnie, każdą przeznaczoną dla jednego kierunku ruchu."
To tyczy drog w miastach czyli ulic.

"4. Droga klasy S, GP lub G poza terenem zabudowy o czterech lub większej
liczbie pasów ruchu w obu kierunkach, z wyłączeniem pasów dodatkowych,
powinna mieć dwie jezdnie, każdą przeznaczoną dla jednego kierunku ruchu,
z zastrzeżeniem ust. 5.
5. W wypadku ograniczeń terenowych dopuszcza się stosowanie poza terenem
zabudowy jednojezdniowej drogi czteropasowej klasy GP lub G na odcinku o
długości nie większej niż 2 km, jeżeli kierunki ruchu będą rozdzielone
barierą ochronną."

Czyli droga zamiejska klasy S jesli ma posiadac 4 pasy ruchu (po dwa w
jednym kierunku) MUSI posiadac dwie jezdnie.

Jesli ma miec 4 pasy - a sa S 3 oraz 2 pasmowe. Czyli w zasadzie obaj mamy
racje :-)

ZTCW to ekspresowki moga byc jednojezdniowe a wynika to tylko i wylacznie
z obciazenia na danym odcinku.

Tak. Ale na pewno nie o takich ekspresowka byla mowa w artykule
inicjujacym dyskusje. Jaki jest sens trasowac parametrami ekspresowki po
to by zrobic drogej 1x2 (czyli jedna jezdnia o 2 pasach ruchu) ?

Jesli jest male obciazenie to czemu nie? Oprocz ograniczen predkosci
jednojezdniowe eSki maja inne (wg mnie wazniejsze) zalety: brak kolizyjnych
skrzyzowan, wieksze promienie lukow (niz GP), ogrodzenie (wazne w przypadku
lasow). IMHO taki brak kolizyjnych skrzyzowan to najwazniejsza zaleta.
Oczywiscie jednojezdniowe eSki nie sa alternatywa dla autostrad - w tym
wypadku pelna zgoda.

--
ml

58 Data: Czerwiec 27 2009 18:27:12
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: cztery 

Czyli droga zamiejska klasy S jesli ma posiadac 4 pasy ruchu (po dwa w jednym kierunku) MUSI posiadac dwie jezdnie.

Jesli ma miec 4 pasy - a sa S 3 oraz 2 pasmowe. Czyli w zasadzie obaj mamy racje :-)

Nie widzialem w Polsce S-ki o przekroju 2+1 czyli trzypasowej.
Generalnie co do trzypasowosci to przy obowiazujacych w Polsce przepisach sa takim sobie pomyslem.
Dlatego, ze nie sposob w racjonalny sposob rozdzielic jezdni o przeciwleglych pasach ruchu. A nierozdzielona jezdnia to takie samo bezpieczenstwo a raczej jego brak jak na przekroju 1x2 (czyli jednojezdniowym o 2 pasach ruchu w przeciwnych kierunkach).
W Niemczech czy Szwecji stosuje sie bariery linowe ale u nas nie mozna stosowac barier, w ktorych uderzenie powoduje ze pojazd znajdzie sie na przeciwleglym pasie ruchu. Zastosowanie sie do tego przepisu wymusza stosowanie pasa dzielacego o szerokosci ponad 2 metrow.
Czyli oszczednosc w szerokosci korpusu, zajetosci terenu itp. jest mala (3.5 metra) w stosunku do drog o przekroju 2x2.

ZTCW to ekspresowki moga byc jednojezdniowe a wynika to tylko i wylacznie z obciazenia na danym odcinku.

Tak. Ale na pewno nie o takich ekspresowka byla mowa w artykule inicjujacym dyskusje. Jaki jest sens trasowac parametrami ekspresowki po to by zrobic drogej 1x2 (czyli jedna jezdnia o 2 pasach ruchu) ?

Jesli jest male obciazenie to czemu nie?

Tylko po co wtedy droga klasy S ?
Nie wystarczy krajowa GP ?

Oprocz ograniczen predkosci jednojezdniowe eSki maja inne (wg mnie wazniejsze) zalety: brak kolizyjnych skrzyzowan, wieksze promienie lukow (niz GP), ogrodzenie (wazne w przypadku lasow).

Ruch kolowy ma to do siebie ze rosnie. Jaki sens budowac droge o przekroju jednojezdniowym z wezlami jesli za lat 10 okaze sie ze to za malo ?
Sama droga to nie wszystko, drozsze i limitujace mozliwosc rozbudowy w przyszlosci sa obiekty mostowe - a takie musisz miec jesli chcesz na S-ce miec wezly. Jak rozbudujesz wiadukt zeby zmiescila sie na nim druga jezdnia ?
Ogrodzenie badz nie drog (poza autostradami) nie jest scisle zwiazane z ich klasa techniczna. Skonczylismy projekt GP jaka jest obwodnica kilku miescowosci (ciag DK16) jaka na 10km przebiegu ma ogrodzenia na dlugosci 9km. Wynika to z potrzeb migracyjnych zwierzat i szerokosci korytarzy migracyjnych.
Poza powyzszymi drogi dwujezdniowe sa znacznie bezpieczniejsze niz jednojezdniowe.

59 Data: Czerwiec 27 2009 18:39:03
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Marcin Luty 


Użytkownik "cztery"  napisał w wiadomości

Czyli droga zamiejska klasy S jesli ma posiadac 4 pasy ruchu (po dwa w
jednym kierunku) MUSI posiadac dwie jezdnie.

Jesli ma miec 4 pasy - a sa S 3 oraz 2 pasmowe. Czyli w zasadzie obaj
mamy racje :-)

Nie widzialem w Polsce S-ki o przekroju 2+1 czyli trzypasowej.

Obwodnica Kielc w niektórych miejscach przykladowo

Generalnie co do trzypasowosci to przy obowiazujacych w Polsce przepisach
sa takim sobie pomyslem.
Dlatego, ze nie sposob w racjonalny sposob rozdzielic jezdni o
przeciwleglych pasach ruchu. A nierozdzielona jezdnia to takie samo
bezpieczenstwo a raczej jego brak jak na przekroju 1x2 (czyli
jednojezdniowym o 2 pasach ruchu w przeciwnych kierunkach).
W Niemczech czy Szwecji stosuje sie bariery linowe ale u nas nie mozna
stosowac barier, w ktorych uderzenie powoduje ze pojazd znajdzie sie na
przeciwleglym pasie ruchu. Zastosowanie sie do tego przepisu wymusza
stosowanie pasa dzielacego o szerokosci ponad 2 metrow.

Jak to sie ma do calkowitego braku barier na obwodnicy Kielc?

Czyli oszczednosc w szerokosci korpusu, zajetosci terenu itp. jest mala
(3.5 metra) w stosunku do drog o przekroju 2x2.

ZTCW to ekspresowki moga byc jednojezdniowe a wynika to tylko i
wylacznie z obciazenia na danym odcinku.

Tak. Ale na pewno nie o takich ekspresowka byla mowa w artykule
inicjujacym dyskusje. Jaki jest sens trasowac parametrami ekspresowki po
to by zrobic drogej 1x2 (czyli jedna jezdnia o 2 pasach ruchu) ?

Jesli jest male obciazenie to czemu nie?

Tylko po co wtedy droga klasy S ?
Nie wystarczy krajowa GP ?

Chociazby po to zeby nie bylo kolizyjnych skrzyzowan...
GP trzeba robic tam gdzie obciazenie jest jeszcze mniejsze.

Oprocz ograniczen predkosci jednojezdniowe eSki maja inne (wg mnie
wazniejsze) zalety: brak kolizyjnych skrzyzowan, wieksze promienie lukow
(niz GP), ogrodzenie (wazne w przypadku lasow).

Ruch kolowy ma to do siebie ze rosnie. Jaki sens budowac droge o przekroju
jednojezdniowym z wezlami jesli za lat 10 okaze sie ze to za malo ?

Przy takim toku myslenia wszystkie drogi powinnismy robic jako 6-scio
pasmowe autostrady bo za 10 lat 4 pasy to moze byc za malo.
Ale kasy na drogi tyle nie ma.

Sama droga to nie wszystko, drozsze i limitujace mozliwosc rozbudowy w
przyszlosci sa obiekty mostowe - a takie musisz miec jesli chcesz na S-ce
miec wezly. Jak rozbudujesz wiadukt zeby zmiescila sie na nim druga
jezdnia ?

Po pierwsze - mozna od razu zbudowac dluzszy wiadukt z rezerwa pod druga
jezdnie.
Po drugie - w Krakowie na Opolskiej jakos sobie poradzili.

Ogrodzenie badz nie drog (poza autostradami) nie jest scisle zwiazane z
ich klasa techniczna. Skonczylismy projekt GP jaka jest obwodnica kilku
miescowosci (ciag DK16) jaka na 10km przebiegu ma ogrodzenia na dlugosci
9km. Wynika to z potrzeb migracyjnych zwierzat i szerokosci korytarzy
migracyjnych.
Poza powyzszymi drogi dwujezdniowe sa znacznie bezpieczniejsze niz
jednojezdniowe.

No z tym trudno dyskutowac.

--
ml

60 Data: Czerwiec 27 2009 18:53:51
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: cztery 

Nie widzialem w Polsce S-ki o przekroju 2+1 czyli trzypasowej.

Obwodnica Kielc w niektórych miejscach przykladowo

W Kielcach bylem ostatnio 8 lat temu :-)

Jak to sie ma do calkowitego braku barier na obwodnicy Kielc?

Nie o to chodzi, ze sie nie da. Mozna zaprojektowac 2+1 bez bariery w opasce srodkowej czyli bez rozdzielenia kierunkow ruchu.
Tylko, ze wtedy droga 2+1 jest tak podobnie niebezpieczna jak 1x2.

Ruch kolowy ma to do siebie ze rosnie. Jaki sens budowac droge o przekroju jednojezdniowym z wezlami jesli za lat 10 okaze sie ze to za malo ?

Przy takim toku myslenia wszystkie drogi powinnismy robic jako 6-scio pasmowe autostrady bo za 10 lat 4 pasy to moze byc za malo.
Ale kasy na drogi tyle nie ma.

Sama droga to nie wszystko, drozsze i limitujace mozliwosc rozbudowy w przyszlosci sa obiekty mostowe - a takie musisz miec jesli chcesz na S-ce miec wezly. Jak rozbudujesz wiadukt zeby zmiescila sie na nim druga jezdnia ?

Po pierwsze - mozna od razu zbudowac dluzszy wiadukt z rezerwa pod druga jezdnie.
Po drugie - w Krakowie na Opolskiej jakos sobie poradzili.

Na pewno mozna zrobic wszystko. Mozna np. dobudowac drugi wiadukt. Mozna rowniez budowac jak piszesz z rezerwa.
Tylko ze przy takim zalozeniu rozsadnie zostaje:
- wybudowanie obiektow mostowych jak na przekroj 2x2
- wybudowanie korpusu drogowego jak na przekroj 2x2 (chocby po to by pozniej nie trzeba bylo budowac od nowa wszystkich przepustow, przejazdow gospodarczych pod droga, przekladac mediow poza korpus itp).
- podzial dzialek pod docelowa zajetosc terenu, chocby po to zeby sensownie mozna bylo do nich wytyczyc dojazdy.

Przy powyzszych zalozeniach oszczedzasz na 3.5m szerokosci konstrukcji nawierzchni oraz 1.5m pasa dzielacego (bo minimalna szerokosc opaski srodkowej dla 2+1 to 0.5m).
Przy calej inwestycji bedzie to moze 10% oszczednosci dla samej budowy. Jesli policzysz koszty leczenia rannych oraz koszty smiertelnych wypadkow, wyjdzie ze to iluzoryczne oszczednosci.

Dlatego moim skromnym zdaniem budowanie ekspresowek o jednej jezdni jest bezsensowne. Jesli nie ma ruchu na S-ke, budowac GP ze skrzyzowaniami plaskimi o przekroju 1x2 albo 2+1.

61 Data: Czerwiec 27 2009 17:48:15
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: J.F. 

On Sat, 27 Jun 2009 12:51:12 +0200,  Jakub Jewuła wrote:

Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspresowe.html

Przeciez to sie juz mowilo od dawna, chyba nawet jest juz projekt
rzadowy od lat.

Osobiscie jestem za - wole 200km dobrej ekspresowki niz 100km
autostrady i 100km ch* drogi.

Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

Nie wiesz ze czeka nas trudny okres i trzeba oszczedzac ?
zostanie 200km jeszcze bardziej ch* drogi :-)

J.

62 Data: Czerwiec 27 2009 22:04:54
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Max_P 


"Jakub Jewuła"

Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

Wyjdzie, wyjdzie, - będzie badziewna, siermiężna i spieprzona "ekspresówka"
płatna jak autostrada. Nie będzie wypadało kasować od kilometra, to będziesz
miał winiety. Na bank.

Max

63 Data: Czerwiec 29 2009 08:53:16
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Paweł 

Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspresowe.ht
ml
Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.

Ja z kolei jestem zdania, że zanim zacznie się coś budować to należy wyremontować te istniejące.
Większoć osób sądzi, że komfort jady wzrośnie w momencie gdy jest możliwoć zapierdalania ile fabryka dała a jazdę samochodem traktują jak wojnę.
Tacy zabiją się prędzej czy później nawet na dziesieciopasmowej autostradzie.
Mnie wystarczy droga jednopasmowa na której człowiekowi na wybojach nie wypadają plomby.

--
Paweł

64 Data: Czerwiec 29 2009 00:37:07
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: DH 

On 29 Cze, 08:53, Paweł  wrote:

Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w

> Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:
>http://www.spedycje.pl/wiadomosci/18734/lepiej_budowac_drogi_ekspreso...
> ml
> Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie.


Normalnie amerykę odkryli "specjaliści" z centrum A.Smith-a :)
Jeżeli myślimy o drogach ekspresowych w Polsce to ja mam na myśli
prawdziwe
S-ki tj. przekrój 2x2, a nie takie karły jak np. odcinek pod S7 koło
Miłomłyna.
Oki może i wiadukty są ale jedna jezdnia i szerokie pobocze to śmiech
na sali, taka sama
Ale wbrew pozorom budowa 2x2 czy to dla Ski czy autostrady nie różni
się tak bardzo, pamiętajmy
że autostrada przebiega często z dala od terenów zaludnionych i jest
często tańsza w budowie od
S-ki która często leci po zabudowie, dochodzą koszty wysiedleń itp,
itd...

Ja myślę, że przede wszystkim procedury blokują budowę, dróg... są
specustawy, są rozporządzenia,
i myślę, że i pieniądze z UE są, ale poprzez skomplikowane prawo
proces budowy drogi trwa latami, bo samo
fizyczne zbudowanie drogi np. A1 ( Rusocin - Nowe Marzy ) to ok 3 lata
90km, a np. S7 Elbląg - Kalsk jest planowane
na 2 lata .... ktoś jeszcze napisał że Ski sa darmowe... do czasu, jak
sieć będzie wystarczająco rozbudowana na pewno
państwo sięgnie nam do kieszeni i wprowadzi opłaty ...

Ja wychodzę z założenia, że Polski nie stać jest na marne drogi, jak
robić to porządnie, szkoda że przy S-kach czynnik społeczny
ma duże znaczenie, i przeważnie te trasy są najczęściej blokowane
przez mieszkańców i ekologów.

65 Data: Czerwiec 29 2009 16:44:56
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Hektor 

Użytkownik "Paweł"  napisał

Mnie wystarczy droga jednopasmowa

I tutaj wychodzi zaściankowoć. "Mnie wystarczy" spotyka się na każdym kroku i oznacza mniej więcej tyle co "mam wszystkich innych w dupie". Tobie, wożÄ…c mleko do punktu skupu, wystarczy byle szutrówka, ale nie da się budować krajowych arterii komunikacyjnych w oparciu o jednopasmówki bo ruch będzie rósł z roku na rok. Budowa tzw. ekspresówek to pudrowanie syfilisu.

Zbigniew Kordan

66 Data: Czerwiec 29 2009 16:03:07
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Mikolaj Machowski 

Hektor napisał:

Użytkownik "Paweł"  napisał

Mnie wystarczy droga jednopasmowa

I tutaj wychodzi zaściankowość. "Mnie wystarczy" spotyka się na każdym kroku
i oznacza mniej więcej tyle co "mam wszystkich innych w dupie". Tobie, wożąc
mleko do punktu skupu, wystarczy byle szutrówka, ale nie da się budować
krajowych arterii komunikacyjnych w oparciu o jednopasmówki bo ruch będzie
rósł z roku na rok. Budowa tzw. ekspresówek to pudrowanie syfilisu.

Akurat dobrze zbudowana ekspresówka od autostrady niewiele się różni.
Brak tylko rozbudowanej infrastruktury wokoło. Za takie ekspresówki
zamiast autostrad jak zrobili S8 między Radzyminem a Wyszkowem bym się
nie obraził :)

m.
--
E466: Brak nazwy pliku pod zachęcaczem

67 Data: Czerwiec 29 2009 17:58:41
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: cztery 

Akurat dobrze zbudowana ekspresówka od autostrady niewiele się różni.
Brak tylko rozbudowanej infrastruktury wokoło. Za takie ekspresówki
zamiast autostrad jak zrobili S8 między Radzyminem a Wyszkowem bym się
nie obraził :)

Postaraj sie zrozumiec w jaki sposob panom "eksprtom" wyszlo, ze ekspresowki w budowie sa 3x tansze od autostrad.
Myslisz, ze dwujezdniowa droga ekspresowa z wezlami zamiast skrzyzowan bedzie kosztowala 1/3 ceny autostrady ? Jakim cudem ?
Oszczednosci to moim skromnym zdaniem maks. 20%. 3x taniej (w co tez nie wierze) mozna "wybudowac" ekspresowki jednojezdniowe ze skrzyzowaniami plaskimi (kolizyjnymi). Roznic to sie bedzie od istniejacych drog krajowych, ze tam gdzie sie da poprawia luki poziome i pionowe, a gdzie sie nie da - czytaj miejscowosci - postawia Ci znak koniec drogi ekspresowej :-)

68 Data: Czerwiec 29 2009 20:36:32
Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad...
Autor: Mikolaj Machowski 

cztery napisał:

Akurat dobrze zbudowana ekspresówka od autostrady niewiele się różni.
Brak tylko rozbudowanej infrastruktury wokoło. Za takie ekspresówki
zamiast autostrad jak zrobili S8 między Radzyminem a Wyszkowem bym się
nie obraził :)

Postaraj sie zrozumiec w jaki sposob panom "eksprtom" wyszlo, ze ekspresowki
w budowie sa 3x tansze od autostrad.
Myslisz, ze dwujezdniowa droga ekspresowa z wezlami zamiast skrzyzowan
bedzie kosztowala 1/3 ceny autostrady ? Jakim cudem ?
Oszczednosci to moim skromnym zdaniem maks. 20%. 3x taniej (w co tez nie
wierze) mozna "wybudowac" ekspresowki jednojezdniowe ze skrzyzowaniami
plaskimi (kolizyjnymi). Roznic to sie bedzie od istniejacych drog krajowych,
ze tam gdzie sie da poprawia luki poziome i pionowe, a gdzie sie nie da -
czytaj miejscowosci - postawia Ci znak koniec drogi ekspresowej :-)

Tekst Gwiazdowskiego jest bez sensu na innym poziomie, dobrze opisane
jest to tutaj:

http://wo.blox.pl/2009/06/Stare-dobre-Centrum-Adama-Smitha.html

Ja tylko zaprotestowałem przeciw wrzucaniu wszystkich ekspresówek do
jednego - zgniłego - koszyka. :)

m.
--
Sufficiently advanced satire is indistinguishable from reality.

Ekspresowki zamiast autostrad...



Grupy dyskusyjne