Ekspresowki zamiast autostrad...
1 | Data: Czerwiec 27 2009 12:51:12 |
Temat: Ekspresowki zamiast autostrad... | |
Autor: Jakub JewuĹa | Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna: 2 |
Data: Czerwiec 27 2009 12:12:23 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 27 Jun 2009 12:51:12 +0200, Jakub Jewuła Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna: Oczywiście. A nawet jeśli część dróg przebudują do rangi ekspresówek, to praktyka będzie taka, że tu krzyżówka/ograniczenie, tam krzyżówka/ograniczenie, jakieś miasto/wieś (nie sądzę, żeby masowo budowali obwodnice) itp. Do tego jeszcze pojawi się paru oszołomów pokroju jednego pedalisty-aktywisty grasującego na forum akcji Droga wolna od absurdów (http://drogawolna.pl) i będziemy mieli S-ki z ograniczeniami do 30/50 na godzinę... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 3 |
Data: Czerwiec 27 2009 12:13:31 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Bartosz Mierzwiak | On Sat, 27 Jun 2009 12:51:12 +0200, Jakub Jewu?a wrote(a): Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna: Wreszcie? Pomysł jest stary, a przed "ekspertami" z centrum A. Smitha głosiło go już wielu... B. 4 |
Data: Czerwiec 27 2009 15:07:51 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Przemek V |
Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna: Ekspresówki to jest za przeproszeniem g**no a nie rozwiązanie. Między Gdańskiem a Elblągiem jest tak unijna "ekspresówka". Kupa kasy wywalona w ekrany i inne dupersznyty i przez większość odcinka jest po jednym pasie w każdą stronę i podwójne ciągłe albo sznur aut z obydwu stron w związku z czym i tak wszyscy jadą w tempie zdezolowanego PKSu z Nowego Dworu Gdańskiego. Rozwiązaniem są DWUpasmówki. Taka trasa katowicka budowana za Gierka jest przykładem. Nie zamiast autostrad ale na trasach typu W-wa - Lublin, W-wa Toruń, Poznań - Gdańsk, Poznań-Wrocław, itp. Ale żeby miało to jakikolwiek sens to muszą być conajmniej po DWA pasy w każdą stronę. A nazwać to można jak kto chce - ekspresówka, porodówka czy Boża Krówka. 5 |
Data: Czerwiec 27 2009 15:13:25 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Jakub Jewuła | .... Rozwiązaniem są DWUpasmówki. Taka trasa katowicka budowana za Gierka Ja bym powiedzial, ze nawet trzy-pasmowki, po poltora w obie strony ;) W Austrii jechalem taka droga - w sumie trzy pasy, kilka km w jedna strone jeden pas, w druga dwa, potem zmiana. Jak trafisz na TIRa to tylko kilka minut jedziesz za nim, potem myk go lewym pasem i juz jedziesz szybciej. Proste i skuteczne jak cholera. Normalne zjazdy do mijanych wsi, wlaczanie sie z pasa do rozpedzenia, wszystko dzialalo. q 6 |
Data: Czerwiec 27 2009 15:55:20 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Przemek V |
... Tyle, że to są (a przynajmniej powinny być) drogi pomiędzy Zadupinem Dolnym a Pierdziszewem Górnym a nie między prawie milionową aglomeracją a oddalonym od niej o 60 km ponad stutysięcznym miastem i do tego wlotem do tej aglomeracji ze stolicy kraju oraz głównym szlakiem wyjazdów wakacyjnych ze stolicy i połowy kraju. Normalne zjazdy do mijanych wsi, wlaczanie sie z pasa do rozpedzenia, Ciekaw jestem czy to naprawdę rujnuje budżet jeśli jest 2+2. Te nasz "ekspresówki" mają sens w kraju takim jak Szwajcaria gdzie wszyscy będą jechać grzecznie gęsiego jak jest podwójna ciągła. W naszym wieczniespieszącym się w doganianiu Europy narodzie wszyscy w końcu i tak zaczną olewać ograniczenia i zakazy, walić na trzeciego i się zabijać a w GDDKiA będą się zastanawiać czemu statystyki są tak do d**y i dowalać więcej fotoradarów. 7 |
Data: Czerwiec 27 2009 16:04:55 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Jakub Jewuła | Ciekaw jestem czy to naprawdę rujnuje budżet jeśli jest 2+2. To nie tylko jeden dodatkowy pas - to infrastruktura jak np. parkingi, ogrodzenie, przepusty dla slimakow ;) itd q 8 |
Data: Czerwiec 27 2009 16:12:42 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Przemek V |
Ale to i tak robią nawet gdy jest 1+1. Więc ile więcej kosztowałoby te 2Ciekaw jestem czy to naprawdę rujnuje budżet jeśli jest 2+2. metry asfaltu szerzej i trudno niech będzie wąskie pobocze. Chałupa, która stoi przy drodze odkąd armia Bismarcka z Królewca do Gdańska pomykała nagle dostała ekran o wartości przekraczającej wartość samej chałupy. Lepiej by mieszkańców spytali co wolą i im tą kasę na dach dali. I tak pewnie nie są w stanie zasnąć wieczorem bo nagle tak cicho jest... 9 |
Data: Czerwiec 27 2009 16:17:38 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Jakub Jewuła | Ale to i tak robią nawet gdy jest 1+1.Ciekaw jestem czy to naprawdę rujnuje budżet jeśli jest 2+2. Pytanie DLACZEGO? Dlaczego parkingi nie moga byc prywatne? W drodze licytacji publicznej ktos wygrywa prawo eksploatacji - ma obowiazek zapewnic iles-tam miejsc parkingowych i kibelek, a oprocz tego moze stawiac hotel, restauracje, sklep, stacje... Slimaki niech sie ucza szybko biegac, a brak ogrodzenia poprawi tylko bezpieczenstwo - ludzie gdy beda wiedziec, ze zle czai sie w krzakach beda jezdzic wolniej ;) q 10 |
Data: Czerwiec 28 2009 08:51:49 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Leszek Kowalski |
W Austrii jechalem taka droga - w sumie trzy pasy, kilka km w jedna strone W Niemczech też często spotykałem patent w stylu 3 pasów ruchu. Mamy dwa pasy w jedną stronę i jeden w drugą i za jakieś 2km zmiana i potem znów zmiana. Zaleta jest taka iż oszczędzamy jeden pas (zatem troche taka droga jest tańsza w budowie), a mamy możliwośc bezpiecznego wyprzedzania wolniejszych pojazdów. Jednak w Polsce mogło by to się czesto kończyć czołówkami :( -- pozdrawiam Leszek Kowalski 11 |
Data: Czerwiec 28 2009 10:22:08 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: J.F. | On Sun, 28 Jun 2009 08:51:49 +0200, Leszek Kowalski wrote: W Niemczech też często spotykałem patent w stylu 3 pasów ruchu. Mamy dwa To ma trzy alternatywne wady: -jesli zabronisz linia ciagla przejezdzania z tego jednego pasa na dwa w przeciwna strone .. no to bo bedziesz sie czasem wlokl za jakims zawalidroga, np traktor z przyczepa. A rodacy i tak beda ciagla olewali :-) -jesli bedzie to dozwolone .. no to jest wypadkogenne. Choc tak bylo np na 8ce Wrc-Klodzko - mozna sprawdzic jak wypadki wygladaly, wydaje mi sie ze nie tak zle. -mozna zrobic srodkowy pas do wyprzedzania w obu kierunkach .. ale to dopiero jest niebezpieczne. W sumie - w trosce o zdrowie rodakow - zrobmy ten czwarty pas. J. 12 |
Data: Czerwiec 28 2009 12:07:02 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Jakub Jewuła | -mozna zrobic srodkowy pas do wyprzedzania w obu kierunkach .. ale to I co, stan zdrowia sie poprawil? ;) q 14 |
Data: Czerwiec 28 2009 12:54:44 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 28 Jun 2009 10:22:08 +0200, J.F. napisał(a):
Dwie, trzy minuty. Przeboleję. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 15 |
Data: Lipiec 05 2009 22:38:31 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Rafal |
To ma trzy alternatywne wady: Można rozdzielić linami albo nawet betonową barierką - to rozwiązuje problem coniektórych "niezauważających" linii, ale.. jak na takim pasie zepsuje się tir, no to sobie postoisz... -jesli bedzie to dozwolone .. no to jest wypadkogenne. Choc tak bylo można go też nie robić i zastosować przykład z austriackiej drogi nr 7 (Mikulov-Wiedeń) - gdzie szerokośc drogi odpowiada wielu naszym krajówkom, ale nie ma "utwardzonego pobocza" (diabli wiedza na co ono komu.. chyba tylko sprzedawcom grzybów i ..dziwkom) tylko jest szerszy pas jezdni oraz ... napis ( a jakże - równiez w języku polskim): "Jechać prawą stroną!". na Austriaków jaoś ten napisa dziala, na Polaków.. niekoniecznie, ale jesli aua jadą przy prawej krawędzi jezdni, po środku robi sie na tyle miejsca ze wyprzedzanie "na 3-go" jest jak najbardziej tam OK, a wypadków jakos specjalnie chyba tam nie bylo... no ale wkrótce te napisy znkną (wraz z drogą) bo Austriacy juz tam kończą budowę autostrady W sumie - w trosce o zdrowie rodakow - zrobmy ten czwarty pas.Tez jestem za -bo wszystko inne to półśrodki, ale... jesli gdzies nie ma w planach autostrady/ekspresówki, a jest to "rozszerzone pobocze" - to zróbmy u diabła z niego jezdnię i albo droge 1x3, albo - cos taiego jak w Austrii. Bo cholery można dostać jak ktoś wymyśli coś takiego jak np na 8-ce siakieś 50-60km przez Wrockiem (jadąc od Warszawy): "pobocze" zlikwidowano ustawiając gęsto czerwone zasieki zwężając jezdnię. I jak teraz trafisz tam zawalidrogę (a zdaza sie to często) to jedziesz z 10km za nim (bo tyle gdzies tych zasieków tam jest).. a jak kiedys zrypał sie tam TIR t nie mial jak zjechać na pobocze - skutkiem czego powstal kilkukilometrowy korek (jego ominięcie wymagało wjechania na przeciwny pas, co przy natężeniu ruchu w tamtym miejscu było nielada okazja dla uwięzionych za tym rozkraczonym autem) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 16 |
Data: Lipiec 06 2009 07:33:35 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: z | Rafal pisze: można go też nie robić i zastosować przykład z austriackiej drogi nr 7 Właśnie drogowcy kończą remont na odcinku na którym często jeżdżę. Przez pół roku zachodzę w głowę jak namalują pasy. Zwiększyli trochę szerokość i na moje oko wychodzi 3 pasy. Robią boczne dojazdówki dla "tubylców". Jak namalują szerokie pobocza na nowym asfalcie to się załamie. z 17 |
Data: Czerwiec 28 2009 12:54:00 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 28 Jun 2009 08:51:49 +0200, Leszek Kowalski napisał(a): W Niemczech też często spotykałem patent w stylu 3 pasów ruchu. Mamy dwa Dlaczego? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 18 |
Data: Czerwiec 28 2009 17:23:30 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: pavellz |
Dnia Sun, 28 Jun 2009 08:51:49 +0200, Leszek Kowalski napisał(a): Adamie, przejedź się za miasto i spróbuj teraz jechać zgodnie z przepisami, tzn. nie wjeżdzać nigdy na pobocze z ciągłą linią kiedy ktoś wyprzedza z przeciwka. Ten trzeci pas byłby tylko zachętą do bezmyślnego wyprzedzania, z czym wielu ma już teraz u nas problemy. Myślę że oszczędność na tych paru metrach asfaltu by była niewspółmierna do ponoszonych kosztów związanych z wypadkami, szczególnie że w ogólnym rozrachunku przebudowy mogłoby się okazać że różnica wcale nie jest znaczna. Na polskie warunki niestety chyba tylko dwupasmówki i normalny taryfikator mandatów byłby jakimś rozwiązaniem w kwestii bezpieczeństwa, bo przepraszam, jak widzę na filmie kierowcę Cayenne'a, który mówi że już może zapłacić te pięć stów byleby punktów nie było, to jedyna refleksja jaka mnie nachodzi to to że dla tych którzy mają czym łamać przepisy kary nie są dotkliwe, a tych dla których taka kara byłaby bolesna znaczne przekroczenie prędkości najczęściej jest poza zasięgiem ich bolidów. :) Pozdrawiam Paweł 19 |
Data: Czerwiec 28 2009 20:25:14 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Tata | Ten trzeci pas byłby tylko zachętą do bezmyślnego wyprzedzania... Czegoś nie rozumiem. Na 5-ce, od Nowych Marzów do Bydgoszczy, jest kilka odcinków naprzemiennie trójpasmowych. Prawnie nie ma możliwości wjechania na na środkowy pas, jeśli nie jest on przeznaczony dla naszego kierunku jazdy, ponieważ oddziela go podwójna linia ciągła. Jest to dobre rozwiązanie, szczególnie, jeżeli droga prowadzi pod górę i obładowane ciężarówki zwalniają do 50-70 km/godz. Rozwiązanie połowiczne, ale przydatne. Z poważaniem MJ 20 |
Data: Czerwiec 28 2009 20:40:26 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: J.F. | On Sun, 28 Jun 2009 20:25:14 +0200, Tata wrote: Ten trzeci pas byłby tylko zachętą do bezmyślnego wyprzedzania...Czegoś nie rozumiem. Na 5-ce, od Nowych Marzów do Bydgoszczy, jest kilka Ale poniewaz nie ma babierki, wiec jest nieprawna mozliwosc :-) Jest to Niestety - w druga strone przeladowana ciezarowka tez jedzie 60, a za nia caly sznurek. Potem z tego sznurka komus puszczaja nerwy i nieszczescie gotowe :-) J. 21 |
Data: Czerwiec 28 2009 22:10:43 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Tata | Ale poniewaz nie ma babierki, wiec jest nieprawna mozliwosc :-) Tutaj moglibyśmy dyskutować bardzo długo, ale nie o to chodzi, bo dojdzie do "gdybania". Oczywistą oczywistością jest wyższość dróg wielopasmowych, tak jak jest to w Anglii, gdzie miałem przyjemność jeździć, np. M1, M40, M6. Gdyby jeszcze jeżdżono tam po "właściwej" stronie! :-) Niestety - w druga strone przeladowana ciezarowka tez jedzie 60, a za nia caly sznurek. Potem z tego sznurka komus puszczaja nerwy i nieszczescie gotowe :-) Tak się składa, że udostępnione trzecie, dla nas drugie, pasmo jest wtedy, gdy droga wiedzie pod górę, czyli, ciężarówka z przeciwka jedzie z góry. Z poważaniem MJ 22 |
Data: Czerwiec 28 2009 23:10:10 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: J.F. | On Sun, 28 Jun 2009 22:10:43 +0200, Tata wrote: Niestety - w druga strone przeladowana ciezarowka tez jedzie 60, a za nia caly sznurek. Potem z tego sznurka komus puszczaja nerwy i nieszczescie gotowe :-) Ale z gory kierownik przeladowanej ciezarowki tez boi sie rozpedzic. Albo np jedzie traktor z burakami. J. 23 |
Data: Czerwiec 29 2009 01:11:44 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Sun, 28 Jun 2009 23:10:10 +0200, J.F. napisał(a): Albo np jedzie traktor z burakami.Po ekspresowce nie wolno mu. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 24 |
Data: Czerwiec 29 2009 08:36:16 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: J.F. | On Mon, 29 Jun 2009 01:11:44 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: Dnia Sun, 28 Jun 2009 23:10:10 +0200, J.F. napisał(a): Musialby jeszcze miec inna droge dostepna :-) J. 25 |
Data: Czerwiec 29 2009 22:17:41 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 28 Jun 2009 23:10:10 +0200, J.F. napisał(a): Ale z gory kierownik przeladowanej ciezarowki tez boi sie rozpedzic. No to te 2-3 minuty poczekam :P -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 26 |
Data: Czerwiec 28 2009 22:48:23 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 28 Jun 2009 17:23:30 +0200, pavellz napisał(a): Adamie, przejedź się za miasto i spróbuj teraz jechać zgodnie z przepisami, Żaden problem. Ten trzeci pas byłby tylko zachętą do bezmyślnego wyprzedzania, Znaczy bezmyślnego, bo po drugim pasie w tym samym kierunku? Ciekawe. z czym wielu ma już teraz u nas problemy. Myślę że oszczędność na tych paru A ja myślę, że obecna bezmyślność bierze się stąd, że nasi kochani drogowcy z zapałem stachanowców likwidują miejsca, gdzie można było jeszcze niedawno bezpiecznie i przepisowo wyprzedzać. byleby punktów nie było, to jedyna refleksja jaka mnie nachodzi to to że dla A ja zauważam, że skoro gość nie spowodował wypadku, to może te przepisy są durne? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 27 |
Data: Czerwiec 28 2009 14:22:09 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: PepedB | Jakub Jewuła pisze: Ja bym powiedzial, ze nawet trzy-pasmowki, po poltora w obie strony ;) Jako ciekawostkę podrzucę, że wkrótce rozpocznie się budowa takiej drogi w ramach obwodnicy Żyrardowa na DK50. Ma być jednojezdniowa o 3 pasach ruchu. Środkowy pas będzie służył do wyprzedania. Przekrój: http://img408.imageshack.us/img408/388/obwzyrardowa.jpg -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl 28 |
Data: Czerwiec 28 2009 15:07:07 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 28 Jun 2009 14:22:09 +0200, PepedB napisał(a): Jako ciekawostkę podrzucę, że wkrótce rozpocznie się budowa takiej drogi A czemu nie jest pozioma? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 29 |
Data: Czerwiec 27 2009 16:25:09 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: cztery | Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie. Dlaczego unijna ? Kolega PiSiowaty ? Kupa kasy wywalona w ekrany i inne dupersznyty i przez większość odcinka jest po jednym pasie w każdą stronę i podwójne ciągłe albo sznur aut z obydwu stron w związku z czym i tak wszyscy jadą w tempie zdezolowanego PKSu z Nowego Dworu Gdańskiego. Droga jednojezdniowa PRZED Elblagiem nie jest Ekspresowka. Jednojezdiowa GP jest do Kazimierzowa, dalej dwujezdniowa GP, zas ekspresowka zaczyna sie od skrzyzowania z Warszawska. http://tinylink.com/?YM6CjAcOmi 30 |
Data: Czerwiec 27 2009 17:18:51 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Przemek V |
Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie. Strzelam, że unijna bo musi spełniać współczesne "europejskie" normy. Zachód pobudował drogi gdy nikt nie słyszał o ekologii czy ekranach tylko po prostu lali beton i asfalt żeby ukonkurencyjnić gospodarki i zadowolić elektorat/ludzi. Dzisiaj duża część tych dróg by albo w ogóle nie powstała albo kosztowała majątek. Dygresja - ciekawe czy jest w Polsce ktoś jeżdżący Ferrari i głosujący na PiS? Kupa kasy wywalona w ekrany i inne dupersznyty i przez większość odcinka Nie wiem czym jest. Wiem że władowano w jej remont kupę kasy i jest mimo wszystko do d**y bo ma dalej po jednym pasie w każdą stronę a pieniądze poszły w wysepki, ekrany, ślimaki i inne pierdoły. Wkurza mnie, że jak tamtędy jadę to widzę, że spokojnie te 2+2 pasy by się zmieściły. Czas podróży Elbląg - Gdańsk się nie skrócił więc cały ten remont był o kant .. Sprawna dwupasmówka na tym odcinku czyni realną pracę w 3mieście i mieszkanie w Elblągu (gdzie o pracę nie łatwo) z korzyścią dla obydwu aglomeracji. Jest taka superstrada pomiędzy Florencją a Sieną. Bezkolizyjna, 2 + 2 pasy są rozdzielone stalowymi linami na słupkach, pobocza praktycznie nie ma. Za Mussoliniego była to autostrada - dzisiaj już nie może być tak nazywana ale założenia spełnia. 31 |
Data: Czerwiec 27 2009 17:42:23 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: cztery | Ekspresówki to jest za przeproszeniem g**no a nie rozwiązanie. Między Gdańskiem a Elblągiem jest tak unijna "ekspresówka". Ahaaa :-) Zachód pobudował drogi gdy nikt nie słyszał o ekologii czy ekranach tylko po prostu lali beton i asfalt żeby ukonkurencyjnić gospodarki i zadowolić elektorat/ludzi. Dzisiaj duża część tych dróg by albo w ogóle nie powstała albo kosztowała majątek. Bzdura. Pojedz chocby do Niemiec i zobacz jak wyglada zagospodarowanie wokol autostrad czy drog ekspresowych. Tam nie ma "wyjatkowych" sytuacji jakie u nas sa nagminne i dla jakich to ministerstwo wydaje zgode na odstepstwa od naszych (a nie unijnych bo przyjetych w 1999) wytycznych projektowania drog. Poza tym, min. dzieki prawodastwu stajemy sie coraz bardziej cywilizowani i europejscy a coraz mniej sowieccy. Dygresja - ciekawe czy jest w Polsce ktoś jeżdżący Ferrari i głosujący na PiS? A coz to ma wspolnego ? Przeciez mozna byc glupim i jezdzic Ferrari. Kupa kasy wywalona w ekrany i inne dupersznyty i przez większość odcinka jest po jednym pasie w każdą stronę i podwójne ciągłe albo sznur aut z obydwu stron w związku z czym i tak wszyscy jadą w tempie zdezolowanego PKSu z Nowego Dworu Gdańskiego. Skoro nie wiesz czym jest po co piszesz ? Wiem że władowano w jej remont kupę kasy i jest mimo wszystko do d**y bo ma dalej po jednym pasie w każdą stronę a pieniądze poszły w wysepki, ekrany, ślimaki i inne pierdoły. Jednojezdniowa DK7 do Kazimierzowa przeszla najzwyklejszy w swiecie remont, dlatego ze jej nosnosc zostala wyczerpana. S-ka numer 7 nie bedzie szla po sladzie jednojezdniowej drogi od Kazimierzowa. Wkurza mnie, że jak tamtędy jadę to widzę, że spokojnie te 2+2 pasy by się zmieściły. Czas podróży Elbląg - Gdańsk się nie skrócił więc cały ten remont był o kant .. Pomijam okoliczna zabudowe wokol, jaka trzeba byloby wyburzyc gdyby miala tam powstac S-ka, to dokad mialyby byc te dwie jezdnie po dwa pasy ruchu ? W Jazzowej jest waski stary most nad Nogatem. Sprawna dwupasmówka na tym odcinku czyni realną pracę w 3mieście i mieszkanie w Elblągu (gdzie o pracę nie łatwo) z korzyścią dla obydwu aglomeracji. Jaka korzysc mialoby Trojmiasto z tego zebys mieszkal w Elblagu ? Jest taka superstrada pomiędzy Florencją a Sieną. Bezkolizyjna, 2 + 2 pasy są rozdzielone stalowymi linami na słupkach, pobocza praktycznie nie ma. Za Mussoliniego była to autostrada - dzisiaj już nie może być tak nazywana ale założenia spełnia. Zgodnie z obowiazujacym w Polsce prawem nie mozna budowac takich drog - chodzi o odksztalcalnosc bariery linowej - nie moze po uderzeniu samochod zajac sasiedniej jezdni = musisz budowac pas dzielacy tak by zmiescila sie bariera stalowa i oznakowanie - czyli minimum 2 metrowej szerokosci. 32 |
Data: Czerwiec 28 2009 00:27:49 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Przemysław Gubernat | cztery pisze: Polecam S-5 (całe 1 - 1,5 km) DK-5 oznakowane jako droga ekspresowa....Kupa kasy wywalona w ekrany i inne dupersznyty i przez większość Khem... obwodnice są szersze niż ta droga "ekspresowa". -- [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ 33 |
Data: Czerwiec 28 2009 07:18:33 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Jacek_P | Przemysław Gubernat napisal: Polecam S-5 (całe 1 - 1,5 km) DK-5 oznakowane jako droga ekspresowa..... Myslisz o tym kawalatku bedacym obwodnica Smigla? -- Pozdrawiam, Jacek 34 |
Data: Czerwiec 29 2009 11:33:55 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Przemysław Gubernat | Jacek_P pisze: Przemysław Gubernat napisal:Możliwe... na odcinku Wrocław - Poznań jest tylko jeden taki odcinek oznakowany jako droga ekspresowa. -- [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ 35 |
Data: Czerwiec 27 2009 17:54:20 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: J.F. | On Sat, 27 Jun 2009 15:07:51 +0200, Przemek V wrote: Ekspresówki to jest za przeproszeniem g**no a nie rozwiązanie. Między Ale kto powiedzial ze takie ekspresowki beda ? Np obwodnica Olesnicy S-8 to jest niemal autostrada. Wlasciwie to nie wiem czemu nie .. Rozwiązaniem są DWUpasmówki. 4-pasy przede wszystkim. Zeby dzielic na dwie jezdnie to sie nie upieram, choc ponoc bardzo pomaga zaoszczedzic na wypadkach. No i bezkolizyjne skrzyzowania. Nawiasem mowiac to bardzo by pomoglo rozszerzyc obecne drogi do 4 pasow miejscami. Ot tyle zeby sie dalo te zawalidrogi wyprzedzic. Taka trasa katowicka budowana za Gierka jest przykładem. Ale kiepskim. Owszem - miejscami da sie pojechac szybko, a potem noga z gazu, skrzyzowanie, 70, fotoradar. No chyba zeby tak usunac fotoradary :-) J. 36 |
Data: Czerwiec 28 2009 08:33:26 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: rudy | J.F. pisze: Nawiasem mowiac to bardzo by pomoglo rozszerzyc obecne drogi do 4 e tam, nawet jak będzie 10 pasów to i tak będą jechać ławą ;) -- www.pralkoporadnik.pol.pl 37 |
Data: Czerwiec 28 2009 09:58:53 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Tata | e tam, nawet jak będzie 10 pasów to i tak będą jechać ławą ;) Kilka razy w miesiącu jeżdżę niby autostradą A1. Kultura jadących po niej jest bardzo wysoka. Nawet jadący, tak "na oko", grubo powyżej 200 km/godz, po wyprzedzeniu lewym pasem, zjeżdżają zaraz na prawy pas. Nigdy nie widziałem blokowania obu pasów jednocześnie i nigdy nie widziałem nawet stłuczki na tej niby autostradzie. Raz na wiosnę była tylko wgięta barierka rozdzielająca kierunki jazdy, musiał to być duży samochód i prawdopodobnie kierowcy się przysnęło. Jak będą drogi chociaż po dwa pasma w każdą stronę, to kierowców opuści wścieklizna, bo jazda będzie znacznie szybsza i bezpieczniejsza. Po zjeździe z A1 w kierunku Bydgoszczy, na szczęście zaczynają się dwa pasy, bo droga idzie ostro pod górę i niektóre TIRy, cementowozy i cysterny, wloką się 40-50 km/godz. "Gazując" na drugim pasie, można te kilkanaście samochodów ciężarowych wyprzedzić. I jak tu się nie wściekać, w przypadku jednego pasa, gdy ma się trasę 450 km do przejechania. Z poważaniem MJ 38 |
Data: Czerwiec 28 2009 10:09:29 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: J.F. | On Sun, 28 Jun 2009 09:58:53 +0200, Tata wrote: Kilka razy w miesiącu jeżdżę niby autostradą A1. Kultura jadących po Na A4 miedzy Wrockiem a Gliwicami jadacych 200 sie nie widuje, a barierka pogieta gesto .. J. 39 |
Data: Czerwiec 28 2009 11:45:33 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, widziałem nawet stłuczki na tej niby autostradzie. Raz na wiosnę byłaNa A4 miedzy Wrockiem a Gliwicami jadacych 200 sie nie widuje, Ja rozumiem, że jak przestałem jeździć, to średnia na A4 spadła ale żeby aż tak? ;) a barierka pogieta gesto .. Podziękuj TIRmanom wyprzedzającym się bez patrzenia w lusterka... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 40 |
Data: Czerwiec 28 2009 12:01:19 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: J.F. | On Sun, 28 Jun 2009 11:45:33 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, Paliwo takie drogie, VR przybylo :-) a barierka pogieta gesto ..Podziękuj TIRmanom wyprzedzającym się bez patrzenia w lusterka... A po A1 tirowcy nie jezdza, czy z innej gliny ulepieni ? :-) J. 41 |
Data: Czerwiec 28 2009 10:46:23 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sun, 28 Jun 2009 09:58:53 +0200, Tata napisał(a): e tam, nawet jak będzie 10 pasów to i tak będą jechać ławą ;) Zwróć uwagę, że na A1 ruch jest w okolicach błędu statystycznego. Porównaj A1 z obwodnicą Trójmiasta: prawy pas jedzie 90km/h, lewy jak pusto to 120, jak gęsto, to zazwyczaj 95km/h. Na prawy pas prawie nikt nie zjeżdża, bo później nie wciśnie się na lewy - osobówki zwykle całą obwodnicę pokonują lewym pasem. Ja od dawna nie wnikam i zgodnie z przepisami wyprzedzam sobie spokojnie prawym. -- Pozdrawiam, Przemek 42 |
Data: Czerwiec 28 2009 13:22:42 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Mr.FX | Kilka razy w miesiącu jeżdżę niby autostradą A1. Kultura jadących po niej jest bardzo wysoka. Nawet jadący, tak "na oko", grubo powyżej 200 km/godz, po wyprzedzeniu lewym pasem, zjeżdżają zaraz na prawy pas. Na jakim odcinku obwodnicy? Pytam, bo mam inne doświadczenia, a często jeżdżę obwodnicą od początku w Chyloni do centrum Gdańska i prawdą jest, że non-stop jechać 200km/h się tam nie da, bo ruch za duży, ale jednak ludzie na ogół zjeżdżają na prawy pas, poza tym bardzo pomaga trzeci pas na wszystkich wzniesieniach, dzięki czemu w umiarkowanym ruchu, można przejechac tą trasę w dziesięć minut. -- Mr.FX [ myryfykysy ] 43 |
Data: Czerwiec 28 2009 14:30:57 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sun, 28 Jun 2009 13:22:42 +0200, Mr.FX napisał(a): Na jakim odcinku obwodnicy? Pytam, bo mam inne doświadczenia, a często Ja zwykle jeżdżę Chylonia - Złota Karczma. Dużo może zależeć od auta: białym focusem kombi około 20% wyprzedzań robię prawym pasem, ciemną xantią około 80%. Być może auto z ksenonami daje jeszcze większą przewagę, ale stara xantia nie wzbudza żadnych refleksji u miszczów lewego pasa. Mnóstwo takich widuję, którzy ustawiają prędkość na stówę, ładują się na lewy pas i tak jadą w nadziei, że kiedyś dogonią i wyprzedzą ciężarówę ;-) -- Pozdrawiam, Przemek 44 |
Data: Czerwiec 27 2009 15:36:47 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Vlad The Ripper | Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomości Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna:Też uważam, że ekspresówki, zwłaszcza te o 2 pasach w jedną stronę są lepsze od autostrad. Taniej i mniejszy opór społeczny. W skretyniałym kraju, gdzie każdy chciałby miec super drogi tylko byle 100 km od swojego domu to bardzo ważne. Poza tym lepiej dla mnie jako kierowcy, za jazdę drogą ekspresową nie trzeba płacić. Co z tego wyjdzie -pewnie to co do tej pory. :) "Miś musi być drogi" :D 45 |
Data: Czerwiec 27 2009 19:47:49 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: jerzu | On Sat, 27 Jun 2009 15:36:47 +0200, "Vlad The Ripper" Poza tym lepiej dla mnie jako kierowcy, za jazdę drogą ekspresową nie trzeba Żebyś się nie zdziwił... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu 46 |
Data: Czerwiec 28 2009 14:56:03 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Hektor | Użytkownik "Vlad The Ripper" napisał Też uważam, że ekspresówki, zwłaszcza te o 2 pasach w jedną stronę są lepsze od autostrad. Taniej i mniejszy opór społeczny. Najtaniej będzie nie budować nic. O to gdzie i jak jeździć niech się martwią właściciele samochodów. Poza tym lepiej dla mnie jako kierowcy, za jazdę drogą ekspresową nie trzeba płacić. Noooo i to jest argument godny woźnicy z Pierdzidołka. Myślisz, że jak już powstaną te ekspresówki, to po wydaniu tych grubych miliardów Państwo ustami swoich aparatczyków powie: a teraz bierzcie i uźywajcie za darmochę, ile dusza zapragnie? Jak długo żyjesz i skąd przybywasz? Zbigniew Kordan 47 |
Data: Czerwiec 28 2009 18:58:26 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Jacek_P | Hektor napisal: Noooo i to jest argument godny woźnicy z Pierdzidołka. Myślisz, że jak już No to spojrz na strukture cenowa paliw, a potem odpowiedz, co panstwo daje w zamian za ten haracz wielokrotnie przekraczajacy naklady na drogownictwo. -- Pozdrawiam, Jacek 48 |
Data: Czerwiec 28 2009 21:51:11 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: J.F. | On Sun, 28 Jun 2009 18:58:26 +0000 (UTC), Jacek_P wrote: No to spojrz na strukture cenowa paliw, a potem odpowiedz, Nowoczesny system fotoradarowy teraz dostaniesz, co bys mogl jezdzic bezpiecznie :-) J. 49 |
Data: Czerwiec 29 2009 16:33:54 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Hektor | Użytkownik "Jacek_P" napisał No to spojrz na strukture cenowa paliw, a potem odpowiedz, W zamian dostajesz socjalizm w postaci dotowanych rolników, górników, stoczniowców, mundurowych itd. ZK 50 |
Data: Czerwiec 29 2009 11:01:02 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Vlad The Ripper | Miałem na mysli płacenie po raz drugi. W cenę paliwa jest wliczony podatek drogowy. Poza tym na chwilę obecną wedlug mojej wiedzy prawo zabrania pobierania opłat na drodze ekspresowej w taki sposób jak ma to mniejsce na niektórych odcinkach autostrad. I liczę na to, że opór społeczny spowoduje, że prawo to nie zostanie zmienione. 51 |
Data: Czerwiec 29 2009 16:39:00 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Hektor | Użytkownik "Vlad The Ripper" napisał Miałem na mysli płacenie po raz drugi. W cenę paliwa jest wliczony podatek drogowy. Poza tym na chwilę obecną wedlug mojej wiedzy prawo zabrania pobierania opłat na drodze ekspresowej w taki sposób jak ma to mniejsce na niektórych odcinkach autostrad. I liczę na to, że opór społeczny spowoduje, że prawo to nie zostanie zmienione. Jako duży chłopiec dowiesz się, że prawo jest świetnym instrumentem do realizacji doraźnych interesów. Nikt nawet nie kwiknie po wprowadzeniu winiet za drogi ekspresowe, z transportowcami rząd sobie poradzi. Skończy się to tym, że i tak zapłacimy za drogi, z tym, że będą to te same gówniane ścieżki co teraz ale z większą ilością szykan a o autostradach będzie można zapomnieć. Tradycyjnie wyjdzie, że chytry Polak trzy razy straci. Zbigniew Kordan 52 |
Data: Czerwiec 30 2009 09:43:16 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Vlad The Ripper |
Użytkownik "Vlad The Ripper" napisałJako duży chłopiec dowiesz się, że myślenie, że wszędzie są spiski i kazdzy z rządem na czele nie robi nic innego jak tylko szuka nowych sposobów by ciebie biednego okraść i oskubać, jest objawem choroby zwanej paranoją. A jeśli będziesz odporny na tę wiedzę prędko trafisz pod skrzydła ojca dyrektora i jego moherowych beretów. 53 |
Data: Czerwiec 27 2009 16:15:00 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Tomasz Pyra | Jakub Jewuła pisze: Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna: Pytanie co to za ekspresówki bÄdÄ ? Te jednojezdniowe, różniÄ ce siÄ tylko tym że pasy majÄ AFAIR o 15cm szersze i majÄ pobocza? Niczym szczególnym siÄ nie różniÄ od dobrej drogi krajowej (typu wiÄkszoć odcinków DK7 czy DK1), również mogÄ mieÄ skrzyżowania. SkoĹczy siÄ tak że bÄdziemy mieli "nowe" drogi, polegajÄ ce na poszerzeniu jezdni o 20cm i postawieniu znaków "droga ekspresowa", a 2km dalej "koniec drogi ekspresowej przed wsiÄ . Tak to można za pomocÄ wiadra i pÄdzla zrobiÄ od rÄki setki kilometrów takich ekspresówek. No chyba że dwujezdniowe, w standardzie gierkówki - tylko drogi tego typu, ale ze skrzyżowaniami i przecinkami to ponoÄ najbardziej niebezpieczny rodzaj dróg ze wszystkich. A bez skrzyżowaĹ to to już bÄdzie praktycznie autostrada (znowu różni siÄ chyba tylko szerokoĹciÄ pasa awaryjnego, czy jakimĹ takim szczegółem). Zaleta ekspresówek jest taka że chyba póki co nie mogÄ byÄ płatne. 54 |
Data: Czerwiec 27 2009 16:20:19 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: cztery | Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna: Zgoda, panowie piszacy mysla na podobnym "poziomie" do Twojego - czyli jak maly Jasio wyobraza sobie wojne. Droga ekspresowa zgodnie z obowiazujacym w Polsce prawem musi posiadac min. odpowiednie promienie lukow poziomych i pionowych, dwie jezdnie oddzielone od siebie pasem dzielacym, skrzyzowania wielopoziomowe (wezly) z innymi drogami, odleglosc pomiedzy skrzyzowaniami 5km poza obszarem zabudowanym i 3km w zabudowanym. Na droge ekspresowa nie mozna lokalizowac zjazdow z posesji. Min. dlatego wiekszosc przebudowy istniejacej DK7 do parametrow drogi ekspresowej S7 odbywa sie poprzez... wybudowanie nowej drogi kilkaset metrow od istniejacej DK7. Polskie krajowki nawet te jednocyfrowe sa wprost "obrosniete" przez domy, firmy, zajazdy, motele itp. Nie da sie tak wytrasowac trasy by odpowiadala wymogom S (ekspresowa) bez ingerencji w okoliczna zabudowe. I w ten sposob znika iluzorycznosc "taniosci" rozbudowy istniejacych drog krajowych. No ale dzieki taki pomyslom mozna zaistniec w mediach i nakrecic kilku Jewulow. 55 |
Data: Czerwiec 27 2009 17:11:53 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Marcin Luty | Droga ekspresowa zgodnie z obowiazujacym w Polsce prawem musi posiadac Moglbys przytoczyc ten przepis, zwlaszcza w kontekscie dwoch jezdzni? ZTCW to ekspresowki moga byc jednojezdniowe a wynika to tylko i wylacznie z obciazenia na danym odcinku. Na forum skyscrapercity wypowiadal sie kiedys przedstawiciel gdaki i podawal dokladne dane. Znalzlem tylko tyle, ze jedojezdniowa eske buduje sie dla ruchu minimum 17 tys pojazdow na dobe a z tego co kojarze dwujezdniowa powyzej 22 tys na dobe. -- ml 56 |
Data: Czerwiec 27 2009 17:32:46 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: cztery | Moglbys przytoczyc ten przepis, zwlaszcza w kontekscie dwoch jezdzni? "2. Droga klasy A, a także ulica klasy S powinny mieć co najmniej dwie jezdnie, każdą przeznaczoną dla jednego kierunku ruchu." To tyczy drog w miastach czyli ulic. "4. Droga klasy S, GP lub G poza terenem zabudowy o czterech lub większej liczbie pasów ruchu w obu kierunkach, z wyłączeniem pasów dodatkowych, powinna mieć dwie jezdnie, każdą przeznaczoną dla jednego kierunku ruchu, z zastrzeżeniem ust. 5. 5. W wypadku ograniczeń terenowych dopuszcza się stosowanie poza terenem zabudowy jednojezdniowej drogi czteropasowej klasy GP lub G na odcinku o długości nie większej niż 2 km, jeżeli kierunki ruchu będą rozdzielone barierą ochronną." Czyli droga zamiejska klasy S jesli ma posiadac 4 pasy ruchu (po dwa w jednym kierunku) MUSI posiadac dwie jezdnie. ZTCW to ekspresowki moga byc jednojezdniowe a wynika to tylko i wylacznie z obciazenia na danym odcinku. Tak. Ale na pewno nie o takich ekspresowka byla mowa w artykule inicjujacym dyskusje. Jaki jest sens trasowac parametrami ekspresowki po to by zrobic drogej 1x2 (czyli jedna jezdnia o 2 pasach ruchu) ? 57 |
Data: Czerwiec 27 2009 17:58:06 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Marcin Luty |
Moglbys przytoczyc ten przepis, zwlaszcza w kontekscie dwoch jezdzni? Jesli ma miec 4 pasy - a sa S 3 oraz 2 pasmowe. Czyli w zasadzie obaj mamy racje :-) ZTCW to ekspresowki moga byc jednojezdniowe a wynika to tylko i wylacznie Jesli jest male obciazenie to czemu nie? Oprocz ograniczen predkosci jednojezdniowe eSki maja inne (wg mnie wazniejsze) zalety: brak kolizyjnych skrzyzowan, wieksze promienie lukow (niz GP), ogrodzenie (wazne w przypadku lasow). IMHO taki brak kolizyjnych skrzyzowan to najwazniejsza zaleta. Oczywiscie jednojezdniowe eSki nie sa alternatywa dla autostrad - w tym wypadku pelna zgoda. -- ml 58 |
Data: Czerwiec 27 2009 18:27:12 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: cztery | Czyli droga zamiejska klasy S jesli ma posiadac 4 pasy ruchu (po dwa w jednym kierunku) MUSI posiadac dwie jezdnie. Nie widzialem w Polsce S-ki o przekroju 2+1 czyli trzypasowej. Generalnie co do trzypasowosci to przy obowiazujacych w Polsce przepisach sa takim sobie pomyslem. Dlatego, ze nie sposob w racjonalny sposob rozdzielic jezdni o przeciwleglych pasach ruchu. A nierozdzielona jezdnia to takie samo bezpieczenstwo a raczej jego brak jak na przekroju 1x2 (czyli jednojezdniowym o 2 pasach ruchu w przeciwnych kierunkach). W Niemczech czy Szwecji stosuje sie bariery linowe ale u nas nie mozna stosowac barier, w ktorych uderzenie powoduje ze pojazd znajdzie sie na przeciwleglym pasie ruchu. Zastosowanie sie do tego przepisu wymusza stosowanie pasa dzielacego o szerokosci ponad 2 metrow. Czyli oszczednosc w szerokosci korpusu, zajetosci terenu itp. jest mala (3.5 metra) w stosunku do drog o przekroju 2x2. ZTCW to ekspresowki moga byc jednojezdniowe a wynika to tylko i wylacznie z obciazenia na danym odcinku. Tylko po co wtedy droga klasy S ? Nie wystarczy krajowa GP ? Oprocz ograniczen predkosci jednojezdniowe eSki maja inne (wg mnie wazniejsze) zalety: brak kolizyjnych skrzyzowan, wieksze promienie lukow (niz GP), ogrodzenie (wazne w przypadku lasow). Ruch kolowy ma to do siebie ze rosnie. Jaki sens budowac droge o przekroju jednojezdniowym z wezlami jesli za lat 10 okaze sie ze to za malo ? Sama droga to nie wszystko, drozsze i limitujace mozliwosc rozbudowy w przyszlosci sa obiekty mostowe - a takie musisz miec jesli chcesz na S-ce miec wezly. Jak rozbudujesz wiadukt zeby zmiescila sie na nim druga jezdnia ? Ogrodzenie badz nie drog (poza autostradami) nie jest scisle zwiazane z ich klasa techniczna. Skonczylismy projekt GP jaka jest obwodnica kilku miescowosci (ciag DK16) jaka na 10km przebiegu ma ogrodzenia na dlugosci 9km. Wynika to z potrzeb migracyjnych zwierzat i szerokosci korytarzy migracyjnych. Poza powyzszymi drogi dwujezdniowe sa znacznie bezpieczniejsze niz jednojezdniowe. 59 |
Data: Czerwiec 27 2009 18:39:03 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Marcin Luty |
Czyli droga zamiejska klasy S jesli ma posiadac 4 pasy ruchu (po dwa w Obwodnica Kielc w niektórych miejscach przykladowo Generalnie co do trzypasowosci to przy obowiazujacych w Polsce przepisach Jak to sie ma do calkowitego braku barier na obwodnicy Kielc? Czyli oszczednosc w szerokosci korpusu, zajetosci terenu itp. jest mala Chociazby po to zeby nie bylo kolizyjnych skrzyzowan... GP trzeba robic tam gdzie obciazenie jest jeszcze mniejsze. Oprocz ograniczen predkosci jednojezdniowe eSki maja inne (wg mnie Przy takim toku myslenia wszystkie drogi powinnismy robic jako 6-scio pasmowe autostrady bo za 10 lat 4 pasy to moze byc za malo. Ale kasy na drogi tyle nie ma. Sama droga to nie wszystko, drozsze i limitujace mozliwosc rozbudowy w Po pierwsze - mozna od razu zbudowac dluzszy wiadukt z rezerwa pod druga jezdnie. Po drugie - w Krakowie na Opolskiej jakos sobie poradzili. Ogrodzenie badz nie drog (poza autostradami) nie jest scisle zwiazane z No z tym trudno dyskutowac. -- ml 60 |
Data: Czerwiec 27 2009 18:53:51 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: cztery | Nie widzialem w Polsce S-ki o przekroju 2+1 czyli trzypasowej. W Kielcach bylem ostatnio 8 lat temu :-) Jak to sie ma do calkowitego braku barier na obwodnicy Kielc? Nie o to chodzi, ze sie nie da. Mozna zaprojektowac 2+1 bez bariery w opasce srodkowej czyli bez rozdzielenia kierunkow ruchu. Tylko, ze wtedy droga 2+1 jest tak podobnie niebezpieczna jak 1x2. Ruch kolowy ma to do siebie ze rosnie. Jaki sens budowac droge o przekroju jednojezdniowym z wezlami jesli za lat 10 okaze sie ze to za malo ? Na pewno mozna zrobic wszystko. Mozna np. dobudowac drugi wiadukt. Mozna rowniez budowac jak piszesz z rezerwa. Tylko ze przy takim zalozeniu rozsadnie zostaje: - wybudowanie obiektow mostowych jak na przekroj 2x2 - wybudowanie korpusu drogowego jak na przekroj 2x2 (chocby po to by pozniej nie trzeba bylo budowac od nowa wszystkich przepustow, przejazdow gospodarczych pod droga, przekladac mediow poza korpus itp). - podzial dzialek pod docelowa zajetosc terenu, chocby po to zeby sensownie mozna bylo do nich wytyczyc dojazdy. Przy powyzszych zalozeniach oszczedzasz na 3.5m szerokosci konstrukcji nawierzchni oraz 1.5m pasa dzielacego (bo minimalna szerokosc opaski srodkowej dla 2+1 to 0.5m). Przy calej inwestycji bedzie to moze 10% oszczednosci dla samej budowy. Jesli policzysz koszty leczenia rannych oraz koszty smiertelnych wypadkow, wyjdzie ze to iluzoryczne oszczednosci. Dlatego moim skromnym zdaniem budowanie ekspresowek o jednej jezdni jest bezsensowne. Jesli nie ma ruchu na S-ke, budowac GP ze skrzyzowaniami plaskimi o przekroju 1x2 albo 2+1. 61 |
Data: Czerwiec 27 2009 17:48:15 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: J.F. | On Sat, 27 Jun 2009 12:51:12 +0200, Jakub Jewuła wrote: Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna: Przeciez to sie juz mowilo od dawna, chyba nawet jest juz projekt rzadowy od lat. Osobiscie jestem za - wole 200km dobrej ekspresowki niz 100km autostrady i 100km ch* drogi. Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie. Nie wiesz ze czeka nas trudny okres i trzeba oszczedzac ? zostanie 200km jeszcze bardziej ch* drogi :-) J. 62 |
Data: Czerwiec 27 2009 22:04:54 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Max_P |
Ciekawe czy jak zwykle guzik z tego wyjdzie. Wyjdzie, wyjdzie, - będzie badziewna, siermiężna i spieprzona "ekspresówka" płatna jak autostrada. Nie będzie wypadało kasować od kilometra, to będziesz miał winiety. Na bank. Max 63 |
Data: Czerwiec 29 2009 08:53:16 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: PaweĹ | Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomoĹci Wreszcie ktos powiedzial na glos to co ja mysle od dawna: Ja z kolei jestem zdania, że zanim zacznie siÄ coĹ budowaÄ to należy wyremontowaÄ te istniejÄ ce. WiÄkszoć osób sÄ dzi, że komfort jady wzroĹnie w momencie gdy jest możliwoć zapierdalania ile fabryka dała a jazdÄ samochodem traktujÄ jak wojnÄ. Tacy zabijÄ siÄ prÄdzej czy później nawet na dziesieciopasmowej autostradzie. Mnie wystarczy droga jednopasmowa na której człowiekowi na wybojach nie wypadajÄ plomby. -- Paweł 64 |
Data: Czerwiec 29 2009 00:37:07 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: DH | On 29 Cze, 08:53, Paweł wrote: Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w Normalnie amerykę odkryli "specjaliści" z centrum A.Smith-a :) Jeżeli myślimy o drogach ekspresowych w Polsce to ja mam na myśli prawdziwe S-ki tj. przekrój 2x2, a nie takie karły jak np. odcinek pod S7 koło Miłomłyna. Oki może i wiadukty są ale jedna jezdnia i szerokie pobocze to śmiech na sali, taka sama Ale wbrew pozorom budowa 2x2 czy to dla Ski czy autostrady nie różni się tak bardzo, pamiętajmy że autostrada przebiega często z dala od terenów zaludnionych i jest często tańsza w budowie od S-ki która często leci po zabudowie, dochodzą koszty wysiedleń itp, itd... Ja myślę, że przede wszystkim procedury blokują budowę, dróg... są specustawy, są rozporządzenia, i myślę, że i pieniądze z UE są, ale poprzez skomplikowane prawo proces budowy drogi trwa latami, bo samo fizyczne zbudowanie drogi np. A1 ( Rusocin - Nowe Marzy ) to ok 3 lata 90km, a np. S7 Elbląg - Kalsk jest planowane na 2 lata .... ktoś jeszcze napisał że Ski sa darmowe... do czasu, jak sieć będzie wystarczająco rozbudowana na pewno państwo sięgnie nam do kieszeni i wprowadzi opłaty ... Ja wychodzę z założenia, że Polski nie stać jest na marne drogi, jak robić to porządnie, szkoda że przy S-kach czynnik społeczny ma duże znaczenie, i przeważnie te trasy są najczęściej blokowane przez mieszkańców i ekologów. 65 |
Data: Czerwiec 29 2009 16:44:56 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Hektor | Użytkownik "Paweł" napisał Mnie wystarczy droga jednopasmowa I tutaj wychodzi zaĹciankowoć. "Mnie wystarczy" spotyka siÄ na każdym kroku i oznacza mniej wiÄcej tyle co "mam wszystkich innych w dupie". Tobie, wożÄ c mleko do punktu skupu, wystarczy byle szutrówka, ale nie da siÄ budowaÄ krajowych arterii komunikacyjnych w oparciu o jednopasmówki bo ruch bÄdzie rósł z roku na rok. Budowa tzw. ekspresówek to pudrowanie syfilisu. Zbigniew Kordan 66 |
Data: Czerwiec 29 2009 16:03:07 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Mikolaj Machowski | Hektor napisał: Użytkownik "Paweł" napisał Akurat dobrze zbudowana ekspresówka od autostrady niewiele się różni. Brak tylko rozbudowanej infrastruktury wokoło. Za takie ekspresówki zamiast autostrad jak zrobili S8 między Radzyminem a Wyszkowem bym się nie obraził :) m. -- E466: Brak nazwy pliku pod zachęcaczem 67 |
Data: Czerwiec 29 2009 17:58:41 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: cztery | Akurat dobrze zbudowana ekspresówka od autostrady niewiele się różni. Postaraj sie zrozumiec w jaki sposob panom "eksprtom" wyszlo, ze ekspresowki w budowie sa 3x tansze od autostrad. Myslisz, ze dwujezdniowa droga ekspresowa z wezlami zamiast skrzyzowan bedzie kosztowala 1/3 ceny autostrady ? Jakim cudem ? Oszczednosci to moim skromnym zdaniem maks. 20%. 3x taniej (w co tez nie wierze) mozna "wybudowac" ekspresowki jednojezdniowe ze skrzyzowaniami plaskimi (kolizyjnymi). Roznic to sie bedzie od istniejacych drog krajowych, ze tam gdzie sie da poprawia luki poziome i pionowe, a gdzie sie nie da - czytaj miejscowosci - postawia Ci znak koniec drogi ekspresowej :-) 68 |
Data: Czerwiec 29 2009 20:36:32 | Temat: Re: Ekspresowki zamiast autostrad... | Autor: Mikolaj Machowski | cztery napisał: Akurat dobrze zbudowana ekspresówka od autostrady niewiele się różni. Tekst Gwiazdowskiego jest bez sensu na innym poziomie, dobrze opisane jest to tutaj: http://wo.blox.pl/2009/06/Stare-dobre-Centrum-Adama-Smitha.html Ja tylko zaprotestowałem przeciw wrzucaniu wszystkich ekspresówek do jednego - zgniłego - koszyka. :) m. -- Sufficiently advanced satire is indistinguishable from reality. |