Grupy dyskusyjne   »   co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base

co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base



1 Data: Styczen 25 2008 16:44:29
Temat: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: Irko 

witam
poruszałem juz temat "czipowania"
na stronie
http://www.vtech.pl/powerboxy/ecobox/ecobox-zmniejsza-zuzycie-paliwa-283-115.html
polecaja eco ale w samym warsztacie chetniej by auto zczipowali (jest juz
jakis program do mojego modelu)
nie zalezy mi na mocy, chce raczej obnizyc zuzycie paliwa
co lepiej sie do tego nada?
macie jakies doswiadczenia?
czy silnik po czipie latwiej zniszczyć?

pozdrawiam
ir



2 Data: Styczen 25 2008 17:01:13
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Irko  m.in. napisał(a)::

czy silnik po czipie latwiej zniszczyć?

Mózg sobie sczipuj, albo kup magnetyzer :P Nie ma prostych przepisów, ani na
zwiększenie mocy, ani na zmniejszenie spalania poniżej norm dla danego
silnika. Każda nieprzemyślana całościowo modyfikacja pociąga za sobą
szybsze zużywanie się, a w skrajnych przypadkach dość szybkie zniszczenie
silnika. Pamiętaj silnik czy chcesz czy nie pracuje w analogu (nikt nie
wymyślił jeszcze silnika na bajty) i wszelki tunning elektroniczny czy to
mający na celu zwiększenie mocy, czy obniżenie spalania bez stosownych
przeróbek mechanicznych można sobie podarować. Jeśli masz się zmieścić w
marginesie pozostawionym przez producenta to nie warto, a jeśli masz go
przekroczyć szkoda silnika i innych podzespołów.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

3 Data: Styczen 25 2008 17:46:42
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: Irko 


Mózg sobie sczipuj, albo kup magnetyzer :P

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
chetnie bym sobie sczipował osobisty komputer, tak jak w matriksie, dzwonicz
a oni ci ładują obsługe śmigłowca bojowego i... lecisz

Nie ma prostych przepisów, ani na
zwiększenie mocy, ani na zmniejszenie spalania poniżej norm dla danego
silnika. Każda nieprzemyślana całościowo modyfikacja pociąga za sobą
szybsze zużywanie się, a w skrajnych przypadkach dość szybkie zniszczenie
silnika. Pamiętaj silnik czy chcesz czy nie pracuje w analogu (nikt nie
wymyślił jeszcze silnika na bajty) i wszelki tunning elektroniczny czy to
mający na celu zwiększenie mocy, czy obniżenie spalania bez stosownych
przeróbek mechanicznych można sobie podarować. Jeśli masz się zmieścić w
marginesie pozostawionym przez producenta to nie warto, a jeśli masz go
przekroczyć szkoda silnika i innych podzespołów.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

sadzisz ze z tego silnika nie da sie juz wiecej wycisnac bez ograniczenia
jego zywotności?
teoretycznie z tego samego silnika byl tez model 163 km, o 13 km wiecej niz
moj.

moze ktos tak jezdzi i moze cos na ten temat powiedzieć w własnych
doświadczeń?
ir

4 Data: Styczen 25 2008 18:50:23
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Irko  m.in. napisał(a)::

sadzisz ze z tego silnika nie da sie juz wiecej wycisnac bez ograniczenia
jego zywotności?

Nie twierdzę, że się nie da, twierdzę, że to nie tylko kwestia silnika i na
pewno nie samej elektroniki. Silnik to nie mapa wtrysków, silnik to tłoki,
korbowody, zawory, cały układ dolotowy i wydechowy i wszystko działa w
analogu. Elektronika jest tylko,a przynajmniej powinna być dopełnieniem
całości a nie tuningiem sama w sobie. Osobiście nie jestem mechanikiem, mam
kuzyna który zajmuje się tuningiem zawodowo i który mi w Vetrze praktycznie
podwoił moc i moment (sprawdzane na hamowni), ale tam z orientalnej
jednostki napędowej, całego układu dolotowego i wydechowego nie wiele
zostało. A i tak na końcu okazało się, że po założeniu szerszych opon
ukręcały się półosie i trzeba tez było je zmienić... Jeśli nie masz pojęcia
co robisz, lub nie masz kogoś kto na prawdę ma pojęcie i nie masz kasy na
poważna zabawę w tuning to odpuść sobie. Sąsiadowi po chip tuningu -
cytuje - 'eksplodował silnik' - koniec cytatu. Nie wiem dokładnie co sąsiad
miał na myśli, ale wiem, że kupił drugi, bo tego nie opłacało się
naprawiać, a firma gdzie mu to robili nie miała nawet hamowni.

Oczywiście można spróbować się zmieścić w marginesie pozostawionym przez
producenta, ale czy warto mając 120 KM kombinować ryzykując wiele dla mniej
niż 10% mocy?

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

5 Data: Styczen 25 2008 19:00:15
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: iREK 


Oczywiście można spróbować się zmieścić w marginesie pozostawionym przez
producenta, ale czy warto mając 120 KM kombinować ryzykując wiele dla
mniej
niż 10% mocy?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
hej
nie o moc mi chodzi bo tej wystarczy - 150 km
autem sie nigdzie nie spiesze
chodzi o poprawienie parametrów pod wzgledem zuzycia paliwa
myslałem o tym
http://www.vtech.pl/powerboxy/ecobox/ecobox-zmniejsza-zuzycie-paliwa-283-115.html

da to coś?
co na to silnik?
w http://www.kreatormocy.pl/ chcieli dac auto na hamownie, sprawdzić i
troche podkrecic pod wzgledem ekonomiki
czy to sie opłaci?
jesli oszczedze 10% to bedzie okolo litr moze troche wiecej na 100km
calosc niby zwroci sie po roku, tylko czy nie dopłace przy naprawach?

co ty na to?

ir

6 Data: Styczen 26 2008 15:54:06
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 iREK  m.in. napisał(a)::

nie o moc mi chodzi bo tej wystarczy - 150 km
autem sie nigdzie nie spiesze
chodzi o poprawienie parametrów pod wzgledem zuzycia paliwa

Jeśli bardzo zmniejszysz zużycie paliwa, to moim zdaniem spadnie ci i moc i
moment (te nie biorą się z próżni) i ta obniżona moc moi zdaniem zapewne
też wpłynie jakoś negatywnie na silnik, choć tego nie jestem akurat pewny.

Co do tego EcoBox, jak się czyta to, to przynajmniej ja mam wrażenie jakbym
czytał o magnetyzerach i mniejsze zużycie i większa moc (czasami), niby
teoretycznie jest możliwe, tylko jakoś nie za bardzo chce mi się w to
wierzyć. Tak na logikę, gdyby łatwo można było to uzyskać to co za problem
byłoby zintegrować to z ECU w nowych autach? Procesory teraz wszak tanie.

Może by warto wysłać do TVN Turbo link? Niech przesterują i pokażą wyniki :)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

7 Data: Styczen 25 2008 22:59:26
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości


pojęcie i nie masz kasy na

Ty za to masz i zamiast kupic sobie prawy lub lewy hallogen do kompletu
poswiecasz pol zycia na "udupienie" delikwenta ...

Picasso

8 Data: Styczen 25 2008 23:31:25
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 P_ablo  m.in. napisał(a)::

Ty za to masz i zamiast kupic sobie prawy lub lewy hallogen do kompletu
poswiecasz pol zycia na "udupienie" delikwenta ...

ROTFL (tyle Ci powiem)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

9 Data: Styczen 26 2008 15:53:47
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: staszek 

Ty za to masz i zamiast kupic sobie prawy lub lewy hallogen do kompletu
poswiecasz pol zycia na "udupienie" delikwenta ...

ale za to se kupil specjalnie na te okazje aparat ze specjalnym obiektywem.

10 Data: Styczen 26 2008 13:24:25
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: Agent 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Witam,

W poście Irko  m.in. napisał(a)::
czy silnik po czipie latwiej zniszczyć?

Mózg sobie sczipuj, albo kup magnetyzer :P Nie ma prostych przepisów, ani na
zwiększenie mocy, ani na zmniejszenie spalania poniżej norm dla danego
silnika. Każda nieprzemyślana całościowo modyfikacja pociąga za sobą
szybsze zużywanie się, a w skrajnych przypadkach dość szybkie zniszczenie
silnika. Pamiętaj silnik czy chcesz czy nie pracuje w analogu (nikt nie
wymyślił jeszcze silnika na bajty) i wszelki tunning elektroniczny czy to
mający na celu zwiększenie mocy, czy obniżenie spalania bez stosownych
przeróbek mechanicznych można sobie podarować. Jeśli masz się zmieścić w
marginesie pozostawionym przez producenta to nie warto, a jeśli masz go
przekroczyć szkoda silnika i innych podzespołów.

Kurde ja widzę, że z Ciebie to taki niekulturalny mądrala się robi. Silniki zwłaszcza turbo można naprawde optymalizowac pod różnym kątem. Np. w silnikach rajdowych ich temperatura pracy jest nieco niższa niż w zwykłych co daje wyższą moc. Pewnie ze składem mieszanki paliwo - powietrze tez można sporo pokombinować w zalezności czy chcesz wyższą moc czy mniejsze zużycie paliwa czy spełnienie norm emisji spalin. Wszyscy na grupie już wiedzą, że najlepsze jest Mondeo na LPG ale daj sobie spokój z takimi odpowiedziami jak ta.

11 Data: Styczen 26 2008 15:43:35
Temat: Re: co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Agent  m.in. napisał(a)::

Wszyscy na grupie już wiedzą, że najlepsze jest Mondeo na LPG

Piłeś coś dziś? jak nie to sie napij, bo jakąś nerwicę natręctw dostrzegać u
ciebie zaczynam. Więcej luzu chłopie, bo się wykończysz i przeczytaj
jeszcze raz co napisałem wcześniej (i później).

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

co lepiej Chiptuning czy EcoBOX base



Grupy dyskusyjne