co na miasto?
1 | Data: Marzec 31 2010 03:07:15 |
Temat: co na miasto? | |
Autor: Alex D. B. | witam, 2 |
Data: Marzec 31 2010 07:30:35 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Damork | Na mównicę wtargn±ł "Alex D. B.", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i 1. masa kierownika=klasa:indyk, znaczy 60kg. powiedzmy, ze brutto max 70. Typowo na miasto skuterek do 200 cm2 to ideał, tyle że góra rozmiarów Kymco New Dink 200i - typowe maxi mniejszej pojemno¶ci też da radę, ale już tak wygodne w przeciskaniu się nie będzie. Dynamiczne, zwrotne, spełnia wszystkie podane warunki. Sam kilka lat skuterami po mie¶cie latałem i gdyby tylko warunki parkingowe mi na to pozwalały to bym sobie tak tylko na miasto wła¶nie co¶ takiego miał. -- Pozdrawiam Piotr Mockałło Czarna Dama XJ 600N http://www.osiatkowania.pl 3 |
Data: Marzec 30 2010 23:19:26 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Lisciasty | On 31 Mar, 07:30, Damork wrote: > 3. czy skut klasy 200cm2 to glupi pomysl, i dlaczego? jak nie, to co? Nie znam się na skuterach ale taki co ma 200 cm2 musi być super bo nie pali w ogóle paliwa :] Pozdrawiam Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/ -- Kawidlo GPZ 550 '82 Tygrys '05 4 |
Data: Marzec 31 2010 07:55:10 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Sysek | Alex D. B. pisze: witam,JakieĹ› SM 125-250cm. KTM Sting 125cm. -- Sysek 5 |
Data: Marzec 31 2010 09:40:51 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: KJ SiĹ‚a Słów | Alex D. B. pisze: 2. waskie, proste, zwrotne - zeby latwiej kanionami pomknac, latwoparkowalne. IMO albo skut albo DT 125. DT ma ta przewagÄ™ że widzisz dużo wiÄ™cej przed sobÄ… bo jesteĹ› wyżej i lepiej możesz planować drogÄ™. No i zawias na dziurach lepiej daje radÄ™. No chyba że małe (np. 250 4T ew. 125/200 2T) supermoto, tylko ciezko znaleĽÄ‡, poza tym małe supermoto z wysilonym silnikiem bÄ™dzie kosztowne w eksploatacji. Ale jak sobie pomyĹ›lÄ™ jakby moje EXC dawało po mieĹ›cie... ech... KJ 6 |
Data: Marzec 31 2010 10:15:34 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Magic | Alex D. B. pisze: witam, Toż to kurczak, a nie indyk. 2. waskie, proste, zwrotne - zeby latwiej kanionami pomknac, latwoparkowalne. Skut jak najbardziej, byle w miare duże koła miał, po dziurach wygodniej. A z motocykli z uporem maniaka będę polecał VTR250. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 7 |
Data: Marzec 31 2010 09:54:24 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Jasio | Użytkownik "Magic" napisał w wiadomo¶ci Skut jak najbardziej, byle w miare duże koła miał, po dziurach wygodniej. A z motocykli z uporem maniaka będę polecał VTR250. Ale za ile? Bo jako drugi motocykl to ja bym polecił XL 125Varadero. Daje radę, mimo, że to zaledwie 11 czy 13 koników. Tyle, że dobrze być wyższym niż wyższym inaczej. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 8 |
Data: Marzec 31 2010 11:41:11 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Magic | Jasio pisze: Użytkownik "Magic" napisał w wiadomo¶ci Budżetu nie okre¶lono. Nowa kosztuje 18'900 PLN. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 9 |
Data: Marzec 31 2010 12:03:42 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: | On Wed, 31 Mar 2010 09:54:24 +0100, "Jasio" Ale za ile? 125 w 4t ? Fuj. Moje typy: male enduro z kolami szosowymi. Detek moze byc, przy asfaltowych przelozeniach jakos tam se poradzisz w miescie (no chyba ze juz nima tych ulic co wszyscy jada 120). pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html 10 |
Data: Marzec 31 2010 09:21:04 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: kakmar | Dnia 31.03.2010 Alex D. B. napisał/a: witam, Sam se napisałeĹ›, im wÄ™ższy tym lepszy. na co powinienem spojrzec, jako milutkie wizidelko coby przez koreczki Z tÄ… zwrotnoĹ›ciÄ… to jest taki mit. OczywiĹ›cie małym skuterem można jeĽdzić w koło na 1 pasie ruchu, tylko po co. 3. czy skut klasy 200cm2 to glupi pomysl, i dlaczego? jak nie, to co? Takie 200 potrafiÄ… być już duże, skuterem też trudniej jest precyzyjnie sterować, tak żeby siÄ™ zmieĹ›cić na centymetry. SÄ… wrażliwsze na nierównoĹ›ci na jezdni. Automat z jednej strony sprawia że łatwo siÄ™ jeĽdzi z drugiej, trudniej pojechać dokładnie tak jak siÄ™ che. 4. jezdzic bede ja, solo, z plecakiem (nie-bio ;-) ). Z moich obserwacji wynika że najszybciej po mieĹ›cie jeżdżÄ…: UJM 500*, sportowe 600 i UJM 600, potem niektóre skutery. Najbardziej blokujÄ… kanion, rutututnie, turystyczne enduro, i znowu skutery. Wszystko zależy od umiejÄ™tnoĹ›ci i determinacji kierownika. SprzÄ™t o ile nie jest to armatura, to nie ma decydujÄ…cego znaczenia, a sytuacja w korku jest ciÄ…gle inna i nie ma optymalnego motocykla. Dla mnie minimum to: wÄ…ski, miÄ™dzy 75cm a 68cm kierownicy jest naprawdÄ™ spora różnica. Jeden przejedzie 2 bÄ™dzie kombinował, czy nawet zmieniał pas. Dobrze siÄ™ rozpÄ™dzajÄ…cy, co najmniej do paczki musi być naprawdÄ™ dobrze. Bdb heble, ogólnie sprawny dobry sprzÄ™t. Bez klimatów w stylu coĹ› mi siÄ™ telepie przy hamowaniu, buja w zakrÄ™cie, czy moje gumy na mokrym to nie trzymajÄ…. A ostatecznie i tak decyduje determinacja i umiejÄ™tnoĹ›ci. * Nie dotyczy pierwszosezonowców, ale ci zwykle stojÄ…. -- kakmaratgmaildotcom 11 |
Data: Marzec 31 2010 11:29:57 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: KJ SiĹ‚a Słów | kakmar pisze: Z tÄ… zwrotnoĹ›ciÄ… to jest taki mit. OczywiĹ›cie małym skuterem można To nie jest mit. Np. sporty maja niestety słaby promieĹ„ zawracania i w mieĹ›cie to czasem robi różnicÄ™ jak z kanionu chcesz przejechać do innego kanionu. GSXR czasem nie wjedzie tam gdzie wjeżdżał Kwacker (bydlÄ™ wiÄ™ksze i ciÄ™ższe o 70 kilo i sport-turystyk). KJ 12 |
Data: Marzec 31 2010 11:44:39 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Magic | KJ Siła Słów pisze: kakmar pisze: To fakt. Po mie¶cie najlepiej lata mi się Bzyczkiem, potem skuterem, a na końcu VFR, między innymi ze względu na słab± zwrotno¶ć tej ostatniej - jest najdłuższa i najszersza. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 13 |
Data: Marzec 31 2010 10:14:03 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: kakmar | Dnia 31.03.2010 KJ Siła Słów napisał/a: kakmar pisze: No majÄ… i co z tego, ile razy dziennie skrÄ™casz z kierownicÄ… na ograniczniku. Po za tym sÄ… z reguły wÄ™ższe a to ma decydujÄ…ce znaczenie bo częściej siÄ™ jeszcze da przejechać. MajÄ… jeszcze zwykle zajebiste hamulce, zawieszenie, itd, itp, które pozwala jechać o wiele precyzyjniej i ze sporo mniejszym marginesem bezpieczeĹ„stwa, (hehe) Po za tym ja pisałem o 600, a Ty masz litra, i ciemnÄ… szypke w kasku. ;-) Litrem po ulicy nigdy nie jeĽdziłem, zaraz wróć, nie liczÄ…c HD, ale un miał tyle kuni co zwykłe 600, czy nawet mniej. No i w ogóle siÄ™ nie prowadził. Ale jeszcze raz: W zakorkowanym mieĹ›cie, ostatecznie decydujÄ… determinacja i umiejÄ™tnoĹ›ci kierownika, w tej kolejnoĹ›ci. OczywiĹ›cie moim skromnym zdaniem, i o ile sprzÄ™t jakoĹ› jedzie. -- kakmaratgmaildotcom 14 |
Data: Marzec 31 2010 12:36:52 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: KJ SiĹ‚a Słów | kakmar pisze: No majÄ… i co z tego, ile razy dziennie skrÄ™casz z kierownicÄ… na ograniczniku. Po za tym sÄ… z reguły wÄ™ższe a to ma decydujÄ…ce znaczenie W ogole nie przejezdzam z kanionu do kanionu jak auta stoja. Bo jak miedzy autami jest przerwa mniejsza niz 2 metry (a zazwyczaj jest mniejsza) to sie nie zmieszcze. W Kwackerze moglem sie wepchac prawie w poprzek, metr wystarczal. Poza tym jak kombinujesz przeciskanie sie przy 5 na godzine i wiesz ze za chwile ogranicznik moze Ci zatrzymac kierownice to na wszelki wypadek opuszczasz nogi i wygladasz w korku jak nieporadna p..pa. A wizerunek traci sie raz :-) Po za tym ja pisałem o 600, a Ty masz litra, ;-) roznice w szerokosci - 0, roznice w rozstawie kol - 10 mm. > i ciemnÄ… szypke w kasku. Ale to nie znaczy ze wciskam ciemnote. Ale jeszcze raz: W zakorkowanym mieĹ›cie, ostatecznie decydujÄ… determinacja i umiejÄ™tnoĹ›ci A dla mnie przeglad pola, planownaie i mozliwosc wykonania planu - czyli zwrotnosc. Ale ja chuja sie znam, jezdze po miescie dopiero 10 lat. KJ 15 |
Data: Marzec 31 2010 11:32:58 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: kakmar | Dnia 31.03.2010 KJ Siła Słów napisał/a:
Tak jest, ale ;-) ja też nie skaczÄ™ z kanionu w kanion, czÄ™sto siÄ™ nie opłaca, bo sytuacja zmiennÄ… jest i a nuż mnie ktoĹ› zaraz puĹ›ci.
Ale tak obie na raz ;-)
No pewnie tak, ale ;-) "wali mnie to".
A promieĹ„ skrÄ™tu ten sam? Masz może amortyzator, da siÄ™ tym 8 zrobić?
Zaplanuj coĹ› tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=XEuj36hg8Q0 Wszyscy jadÄ… na ToruĹ„skiej, JagieloĹ„skiej, Wisłostradzie, jest szeroko, szybko i tylko czasem trzeba kogoĹ› ominąć, ale nie wszÄ™dzie siÄ™ nimi da dojechać. Wiele ulic jest wÄ…skich, i tutaj szerokoć robi różnicÄ™ a skakanie z pasa na pas nic nie da.
Ja za to tylko tak sobie teoretyzuję, zaśmiecając internet. -- kakmaratgmaildotcom 16 |
Data: Marzec 31 2010 02:36:35 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Lisciasty | On 31 Mar, 11:21, kakmar wrote: Z moich obserwacji wynika że najszybciej po mie¶cie jeżdż±: We Wrocku zapychaczami s± sporty, harlejopodobne i pierwszoroczniaki na skutach. Enduraki stare i nowe lataj± bez zadyszki, ja też się tigerem pcham bez żadnego problemu. Zaryzykuję stwierdzenie, że tiger jest o wiele lepszy do takich zabaw bo siedzi się wysoko, hample i pytę ma lepsze od skutera a przepychalno¶ć i zwrotno¶ć ma przynajmniej tak samo dobr±, póki co przynajmniej żaden skut mnie nie wyprzedził w korku :> Pozdrawiam Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/ -- Kawidlo GPZ 550 '82 Tygrys '05 17 |
Data: Marzec 31 2010 09:54:16 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: kakmar | Dnia 31.03.2010 Lisciasty napisał/a: On 31 Mar, 11:21, kakmar wrote: A te "kocie łby" już wyasfaltowali, bo może o to chodzi ;-) Sam nie wiem bo dawno nie byłem, odkÄ…d jest jak objechać. ZaryzykujÄ™ stwierdzenie, że tiger jest o wiele lepszy do takich zabaw OczywiĹ›cie, wiÄ™kszoć motocykl bÄ™dzie lepsza od prawie każdego skutera dla wymagajÄ…cego kierowcy. -- kakmaratgmaildotcom. 18 |
Data: Kwiecien 01 2010 06:06:59 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Iguan007 |
UJM 500*, sportowe 600 i UJM 600, potem niektóre skutery. Calkowicie sie z tym zgadzam. Przerabialem dojazdy do pracy na enuro (xr i wr), nakedzie (bandit 600) i sporcie (r6). I do zatloczonego miasta nie chce juz innego pojazdu niz sport. Motocykl jest waski wiec wszedzie sie miescisz, ma dobry start jak sie juz przepchasz do swiatel, bardzo stabilny w zakretach, rewelacyjne hamulce, nie trzesie tak jak enduro (nawet obraz w lusterkach sie zamazywal). Z minusow - siedzisz nizej niz np. w enduro wiec mniej widzisz ponad dachami samochodow, stosunkowo maly promien skretu, spalanie wieksze niz np. skuter, ceny serwisu i materialow eksploatacyjnych znacznie wyzsze. Ale dla mnie osobiscie plusy zwyciezaja. Pozdrawiam, Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- 19 |
Data: Kwiecien 01 2010 00:45:57 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Ditron | On 31 Mar, 11:21, kakmar wrote: Z moich obserwacji wynika że najszybciej po mie¶cie jeżdż±: ch. wi o co Ci chodzi z tym UJM ale pewnie miales na mysli ze CB500 bez * bedzie najlepsza :) a ja potwierdzam bo wlasnie taka ujezdzam w miescie juz 6-ty sezon i nie mogę narzekac. 20 |
Data: Kwiecien 01 2010 09:01:03 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: kakmar | Dnia 01.04.2010 Ditron napisał/a: On 31 Mar, 11:21, kakmar wrote: O UniwersalnÄ… JapoĹ„skÄ… PierdziawkÄ™ Pincetccm i okolice. ale pewnie miales na mysli ze CB500 bez * bedzie najlepsza :) WłaĹ›nie zdarza mi siÄ™ zobaczyć na ulicy całkiem sprawnie pomykajÄ…cych operatorów takich pojazdów. MyĹ›lÄ™ że to ciekawy kompromis pomiÄ™dzy kosztami sporta 600, a ogólnÄ… taniÄ… beznadziejnoĹ›ciÄ… ups, miało być ekonomikÄ… klasy 125/250. A odnoĹ›nie turystyczne enduro vs. sport. Nie jestem pewien co to ale skoro samo wylazło: http://www.youtube.com/watch?v=hn6L0ygIJ6k&NR Niestety wielu tak jeĽdzi. I tak dla porównania. http://www.youtube.com/watch?v=Emg-yLpgN9Y -- kakmaratgmaidotcom 21 |
Data: Kwiecien 01 2010 11:11:57 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: gildor | kakmar pisze: http://www.youtube.com/watch?v=hn6L0ygIJ6k&NR a dlaczego niestety? i w sumie dlaczego to jest "przeciskanie" skoro oni tam w pip miejsca majÄ…. I tak dla porównania. no ten to siÄ™ czasami przeciskał. -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 22 |
Data: Kwiecien 01 2010 09:22:11 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: kakmar | Dnia 01.04.2010 gildor napisał/a: kakmar pisze:No właĹ›nie dlatego "niestety" że miejsce jest, a nie jadÄ…. -- kakmaratgmaildotcom 23 |
Data: Kwiecien 01 2010 12:04:10 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Nikanor | On 1 Kwi, 11:01, kakmar wrote: A odno¶nie turystyczne enduro vs. sport. Nie jestem pewien co to ale Aha. To ty o takich korkach piszesz. Że zostaje półtora metra autostrady dla motocykli. To rzeczywi¶cie można byleczym, nawet na sportowej 600. Dla mnie korek to jest np. Stołeczna (tfu, znaczy Popiełuszki), Okopowa, Solidarno¶ci i Żelazna. Albo Janapawła Marchlewskiego w kierunku Babki(*) o 17:30. Znaczy wtedy, jak muszę chować łokcie i kiwać skuterkiem na boki, bo kierownica między lusterka nie wchodzi. I wtedy sorry, ale nie ma bata - żadne 600, żadne supermoto. Wygrywaj± rowery i 50ccm. -- Nikanor [DL650, DR350, Agility 125] (*) Przykłady z własnego podwórka czyli Warszawa 24 |
Data: Marzec 31 2010 12:33:12 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Vir | Alex D. B. pisze: witam, Ja od roku ćwiczÄ™ po zakorkowanym TrójmieĹ›cie HondÄ™ CBF125 Pokochałem ten motocykl od pierwszego kilometra za zwinnoć, skuteczne hamulce, małe spalanie i zupełnie wystarczajÄ…ce osiÄ…gi. Za dowód niech posłuży fakt, że przyjechałem na nim z salonu w Wawie do Gdyni. 90 km/h jedzie bez problemu, na starcie na Ĺ›wiatłach jest pierwsza. PrzeszkadzajÄ… odrobinÄ™ za szerokie lusterka w kanionie i paskudny dĽwiÄ™k silnika, w którym (jestem pewnien) składacz pozostawił luĽnÄ… nakrÄ™tkÄ™ w cylindrze. -- Vir Duża czarna bawarka i mała czarna japonka 25 |
Data: Marzec 31 2010 06:54:33 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Nikanor | On 31 Mar, 03:07, "Alex D. B." wrote: 26 |
Data: Marzec 31 2010 16:11:30 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: duddits | W dniu 2010-03-31 15:54, Nikanor pisze: Wszystkie one maj± tę dodatkow± zaletę, że na koniec paĽdziernika, Tu to w sumie nie bardzo rozumiem zależno¶ć. ¦migałem FZ6 do połowy grudnia w zeszłym roku. Kwestia motywacji zapewne :) Co do reszty to zgoda, pewnie co¶ z zakresu 125-250 nada się znakomicie, chociaż znów, ja swoim jeżdżę teraz codziennie do pracy i nie narzekam. -- duddits 27 |
Data: Marzec 31 2010 07:50:50 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: Nikanor | On 31 Mar, 16:11, duddits wrote: Tu to w sumie nie bardzo rozumiem zależno¶ć. ¦migałem FZ6 do połowy Zapewne. Ja np. mam tak±, że jak w lutym po ciemku wracam z pracy (12 km za Warszaw±) i pada ¶nieg, to wolę mieć pod sob± 100 kg skutera, który się nie wyjebie, bo albo (a) na zimowych oponach nadal ma przyczepno¶ć albo (b) wystawię nogi i pojadę na butach. Teraz zrób to samo z moim DL-em. A i tak w zwi±zku z ciężkimi warunkami miałem w tym roku 8 tygodni przerwy w jeĽdzie. -- Nikanor [DL650, DR350, Agility125] 28 |
Data: Marzec 31 2010 17:03:35 | Temat: Re: co na miasto? | Autor: duddits | W dniu 2010-03-31 16:50, Nikanor pisze: A i tak w zwi±zku z ciężkimi warunkami miałem w tym roku 8 tygodni Podobnie. Mi się jeszcze dodatkowo nie chciało :) -- duddits |