Grupy dyskusyjne   »   co to znaczy...

co to znaczy...



1 Data: Sierpien 04 2008 15:10:17
Temat: co to znaczy...
Autor: mixokret 

... że motocykl ma krótkie albo długie biegi? I jakiś przykład bardzo bym
prosił. Czy krótkie lub długie biegi są charakterystyczne dla konkretnej
grupy motocykli np. dla chopper'ów lub ścigaczy?
Dzieki.
Mixokret

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Sierpien 04 2008 17:56:59
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: Piotr Janikowski 

  mixokret pisze:

.. że motocykl ma krótkie albo długie biegi? I jakiś przykład bardzo bym prosił. Czy krótkie lub długie biegi są charakterystyczne dla konkretnej grupy motocykli np. dla chopper'ów lub ścigaczy?

jakby Ci tu...

długość biegu to zakres prędkości z jaką możesz się poruszać na danym biegu w zakresie obrotów min-max (czyli do czerwonego pola, lub jak kto woli "do odcięcia" - w większości wypadków).

np. na jednym moto na 2-ce możesz jechać 20-120 kmh, tj. "długość biegu" = 100, a na innym moto możesz 20-80, j.w. = 60.

Opisywana wartość zależy raczej od tzw. "elastyczności silinika", głównie jego pojemności, a nie jest _aż_tak_bardzo_ uzależniona od typu moto - to raczej cecha silnika, a nie motocykla, jako całości. Znajdziesz i czopery i plastiki tak z krótkimi, jak i długimi biegami

--

pozdr
pj
gsx1300rz + 2xixil
54°24'25.70"N, 18°36'35.15"E

3 Data: Sierpien 05 2008 00:04:49
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: Alti 


Użytkownik "Piotr Janikowski"  napisał w

Opisywana wartość zależy raczej od tzw. "elastyczności silinika", głównie jego pojemności, a nie jest _aż_tak_bardzo_ uzależniona od typu moto - to raczej cecha silnika, a nie motocykla, jako całości.

Jest raczej uzależniona od skrzyni....
Wojtek

4 Data: Sierpien 05 2008 13:20:40
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: Piotr Janikowski 

Alti pisze:


Użytkownik "Piotr Janikowski"  napisał w

Opisywana wartość zależy raczej od tzw. "elastyczności silinika", głównie jego pojemności, a nie jest _aż_tak_bardzo_ uzależniona od typu moto - to raczej cecha silnika, a nie motocykla, jako całości.

Jest raczej uzależniona od skrzyni....
Wojtek

Zgoda, ale z kolei skrzynia jakoś współgra z osiągami silinika, nie? Jaki sens montować 7 biegów do Rometa 50? ;) Chociaż coś tak pamietam, ze do jakiegos ferrari (chyba?) dawali skrzynie z ... dwoma biegami do przodu :o 1-ka 0-200kmh, 2-ka 200-400kmh... ;)

--

pozdr
pj
gsx1300rz + 2xixil
54°24'25.70"N, 18°36'35.15"E

5 Data: Sierpien 04 2008 17:57:44
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: Soulsick 

Dnia Mon, 4 Aug 2008 15:10:17 +0000 (UTC), mixokret napisał(a):

.. że motocykl ma krótkie albo długie biegi? I jakiś przykład bardzo bym
prosił. Czy krótkie lub długie biegi są charakterystyczne dla konkretnej
grupy motocykli np. dla chopper'ów lub ścigaczy?

Nie znam się, więc się wypowiem.

Krótkie biegi przy dużych zmianach prędkości obrotowej zmieniają prędkość
motocykla mniej niż długie. Jest to związane w pewien sposób z
elatycznością silnika, momentem na wale itp.
Generalnie długich biegów nie musisz w kółko zmieniać.

Logika nakazuje przymiotnik "długi" tak samo jak "ciężki" skojarzyć z
czoperem :-).

--
Soulsick

6 Data: Sierpien 04 2008 19:02:43
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: KLOSZ 

Soulsick pisze:


Krótkie biegi przy dużych zmianach prędkości obrotowej zmieniają prędkość
motocykla mniej niż długie. Jest to związane w pewien sposób z
elatycznością silnika, momentem na wale itp. Generalnie długich biegów nie musisz w kółko zmieniać. Logika nakazuje przymiotnik "długi" tak samo jak "ciężki" skojarzyć z
czoperem :-).


Łiii tam zaraz czoperem...
U mię w sevence piatka tez jest dluuuuga. No chyba ze to czoper, tylko o tym nie wiem... ;)

Ale moze niech sie wypowie ktos, kto sie zna, bo ja tam tez sie nie znam...

Zdrowko
KLOSZ

--
Hunda CB 750 SF '99 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ

7 Data: Sierpien 04 2008 19:18:23
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: bokomaru 

KLOSZ wrote:

U mię w sevence piatka tez jest dluuuuga.

krótka piątka (czy ogólniej - najwyzszy bieg) nie istnieje, bo przełożenie tego biegu projektuje sie pod katem ekonomii.

--
bartek & koza xt660x

8 Data: Sierpien 08 2008 12:08:02
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: Terror 

Dnia 04-08-2008 o 19:18:23 bokomaru  napisał(a):

KLOSZ wrote:
U mię w sevence piatka tez jest dluuuuga.

krótka piątka (czy ogólniej - najwyzszy bieg) nie istnieje, bo  przełożenie tego biegu projektuje sie pod katem ekonomii.


Ty chyba na B12 nie jeździłeś...

--
Trr | B12

9 Data: Sierpien 08 2008 13:44:49
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: mixokret 


Ty chyba na B12 nie jeździłeś...


Ja też nie jeździłem :-)
Napisz cos więcej o B12 bo poważnie przymierzam się do Bandita 1250S a przede
wszystkim zależy mi na elastycznym silniku głównie do jazdy turystycznej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Sierpien 14 2008 16:57:50
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: Terror 

Dnia 08-08-2008 o 15:44:49  mixokret   napisał(a):


Ty chyba na B12 nie jeździłeś...


Ja też nie jeździłem :-)
Napisz cos więcej o B12 bo poważnie przymierzam się do Bandita 1250S a  przede
wszystkim zależy mi na elastycznym silniku głównie do jazdy turystycznej


Zaraz mię tu zjedzą, ale 1250S lepiej się nadaje do turystyki, z racji  włąsnie tego 6. biegu.
Za dużo Ci o tym nie powiem, bo to całkiem inny motocykl niż B12 olejak,  jaki się poruszam ;)
B12 olejaki na 5. biegu zbierają się zacnie, choć niestety, szczodrze  popija z baku. W trasie spalanie 7,5 na niemieckich autostradach przy  przelotowej 160-180 to rzadkość, raczej trzeba się pogodzić z 8,5, choć  jeżdząc parę razy z tutejszymi kolegami zauważyłem, że moja lewa stopa ma  więcej odpoczynku ;o)
Przydaje się też wyższa turystyczna szyba dająca choć odrobinę komfortu do  tych 160kmph


--
Trr | B12

11 Data: Sierpien 04 2008 19:13:14
Temat: Re: co to znaczy...
Autor: bokomaru 

  mixokret wrote:

.. że motocykl ma krótkie albo długie biegi? I jakiś przykład bardzo bym prosił.

częściej słychać długa i krótka skrzynia, są samochody oferowane np. z taką i taką (tak było z Mitsu Evo V)
skrzynia krótka optymalizowana jest na przyspieszenia i moment kosztem vmax, skrzynia długa - na vmax.
nie znam sie za bardzo na motocyklach, ale:
moja yamaha xt660x ma bardzo krotka skrzynie w porownaniu do trampka czy takiego BMW 1100 rs.

--
bartek & koza xt660x

co to znaczy...



Grupy dyskusyjne