Grupy dyskusyjne   »   co wybrac

co wybrac



1 Data: Lipiec 01 2009 19:09:08
Temat: co wybrac
Autor: hovat 

witajcie

znajomy szuka autka w dislu i ma dylemat

corsa 2002 1,7
skoda fabia 2003 1,9
polo 2000 1,9
punto 1,9

który z tych autek bedzie najlepsze na krótki codzienne dojazdy do pracy ok
6km w jedna strone, zakupy raz w tygodniu itp.
ogólnie krótkie trasy czasami

ja sam namawiam go na fabie bo to polo w innym opakowaniu a rocznikowo
bedzie młodsze

jakies opinie mile widziane



2 Data: Lipiec 01 2009 20:42:54
Temat: Re: co wybrac
Autor: Pan Piskorz 

znajomy szuka autka w dislu i ma dylemat


poszukajcie w ogłoszeniach, dylemat zniknie

P.

3 Data: Lipiec 01 2009 21:50:30
Temat: Re: co wybrac
Autor: scob 


Użytkownik "hovat"  napisał w wiadomości

witajcie

znajomy szuka autka w dislu i ma dylemat
6km w jedna strone, zakupy raz w tygodniu itp.

to niech se kolega benzyniakla 1,2 kupi - bo te "disle" na 6 kilometrach to
sie nawet nie rozgrzeją - więc palić toto bedzie statystycznie jak smok - a
pozniej na pms topik: "bo mi fabia 8 paliiii buuu... i olej bierze, i turbo
zdechłooo...buuu"

6 Data: Lipiec 02 2009 12:49:43
Temat: Re: co wybrac
Autor: Grzegorz Prędki 

wchpikus pisze:

Witam!

Zaden. Diesel na krotkie trasy to pomylka.

Urban legend...Mam i do pracy codziennie 4 km, nic sie nie dzieje, spalanie w normie, nagrzac sie nagrzeje, zero problemow z jednostka napedowa.
Apropo, jak ma sie zepsuc diesel na malym odcinku?
No chyba ze ktos wsiadai katuje, to sie zgodze...

Zadna urban legend. Jaki masz silnik? Przez 4km na pewno olej CI sie nie rozgrzeje a wtedy gorzej smaruja turbine? Ile juz kkm przejechales? Jakies durne filtry czastek stalych?
Oszczednosc z posiadania diesla do jazdy na takich trasach zadna, a ilosc elementow ktore moga sie zepsuc w porownaniu z wolnossaca benzyna spora.

7 Data: Lipiec 02 2009 13:57:23
Temat: Re: co wybrac
Autor: wchpikus 

Witam!
G


Zadna urban legend. Jaki masz silnik?
1.9 jtd


Przez 4km na pewno olej CI sie nie
rozgrzeje a wtedy gorzej smaruja turbine?
Dlatego pisze ze zanim skazowka sie nie ruszy nie wolno dawac w palnik.
Benzyne tez tak zakatujesz..

Ile juz kkm przejechales?
210 tys, turbina od nowosci nie wymieniana.

Jakies durne filtry czastek stalych?
Oszczednosc z posiadania diesla do jazdy na takich trasach zadna, a ilosc elementow ktore moga sie zepsuc w porownaniu z wolnossaca benzyna spora.

Raczej kazdy samochod mozna rozwalic nieumiejetnie jezdzac.
Juz widze zimna benzyne krecona do 4-5 tys na zimnym silniku po przejechaniu kilku lat takiej jazdy.
Tez olej zimny, smarowanie takie sobie..
Dla mnie urban legend

8 Data: Lipiec 02 2009 14:39:38
Temat: Re: co wybrac
Autor: Agent 


Użytkownik "wchpikus"  napisał w wiadomości

Witam!
G

Zadna urban legend. Jaki masz silnik?
1.9 jtd


Przez 4km na pewno olej CI sie nie
rozgrzeje a wtedy gorzej smaruja turbine?
Dlatego pisze ze zanim skazowka sie nie ruszy nie wolno dawac w palnik.
Benzyne tez tak zakatujesz..

Ile juz kkm przejechales?
210 tys, turbina od nowosci nie wymieniana.

Jakies durne filtry czastek stalych?
Oszczednosc z posiadania diesla do jazdy na takich trasach zadna, a ilosc elementow ktore moga sie zepsuc w porownaniu z wolnossaca benzyna spora.

Raczej kazdy samochod mozna rozwalic nieumiejetnie jezdzac.
Juz widze zimna benzyne krecona do 4-5 tys na zimnym silniku po przejechaniu kilku lat takiej jazdy.
Tez olej zimny, smarowanie takie sobie..
Dla mnie urban legend

Nie do końca. Temperatura pray diesla jest większa więc juz masz 1 przyczyne wolniejszego dochodzenia do tem pracy, druga to że diesel spala mniej niż benzynówka mniej kalorycznego paliwa. Są też inne sprawy wpływające na rozgrzewanie ale nawet w instrukcji mojego auta jest napisane ze przeglądy powinny byc krótsze o połowe jeśli auto jest używane w większości na krótkich dystansach. Dokładnie to tak:
Follow the Severe Conditions Maintenance Schedule if the customer's vehicle is driven MAINLY under one or more of the following conditions:
- Driving less than 8 km (5 miles) per trip or, in freezing temperatures, driving less than 16 km (10 miles) per trip.
- Extensive idling or long periods of stop-and-go driving.

9 Data: Lipiec 02 2009 16:09:56
Temat: Re: co wybrac
Autor: wchpikus 

Witam!

Nie do końca. Temperatura pray diesla jest większa więc juz masz 1 przyczyne wolniejszego dochodzenia do tem pracy, druga to że diesel spala mniej niż benzynówka mniej kalorycznego paliwa. Są też inne sprawy wpływające na rozgrzewanie ale nawet w instrukcji mojego auta jest napisane ze przeglądy powinny byc krótsze o połowe jeśli auto jest używane w większości na krótkich dystansach. Dokładnie to tak:
Follow the Severe Conditions Maintenance Schedule if the customer's vehicle is driven MAINLY under one or more of the following conditions:
- Driving less than 8 km (5 miles) per trip or, in freezing temperatures, driving less than 16 km (10 miles) per trip.
- Extensive idling or long periods of stop-and-go driving.

Podales przyczyne wolniejszego rozgrzewania sie silnika, ok zgodze sie (sam to zauwazam)
Tylko ze jak sie ma nierozgrzany silnik do jego zuzycia?
Oczywiscie normalnie pracujacy (bez boot-owania po starcie)
Smarowanie zaczyna juz sie w pierwszych sekundach pracy, wiec raczej brak smarowania nie jest przyczyna.
Jedynie moze temperatura w komorze nie jest optymalna, ale z tego by wynikalo ze ogolnie nie powinno sie jezdzic na zimnym silniku..
Skad ma wynikac wieksza awaryjnosc w miescie?

10 Data: Lipiec 02 2009 16:28:53
Temat: Re: co wybrac
Autor: Grzegorz Prędki 


Podales przyczyne wolniejszego rozgrzewania sie silnika, ok zgodze sie (sam to zauwazam)
Tylko ze jak sie ma nierozgrzany silnik do jego zuzycia?
Oczywiscie normalnie pracujacy (bez boot-owania po starcie)
Smarowanie zaczyna juz sie w pierwszych sekundach pracy, wiec raczej brak smarowania nie jest przyczyna.
Jedynie moze temperatura w komorze nie jest optymalna, ale z tego by wynikalo ze ogolnie nie powinno sie jezdzic na zimnym silniku..
Skad ma wynikac wieksza awaryjnosc w miescie?

Zimy olej gorzej smaruje.

11 Data: Lipiec 02 2009 18:57:36
Temat: Re: co wybrac
Autor:


Użytkownik "wchpikus"  napisał w wiadomości

Urban legend...Mam i do pracy codziennie 4 km, nic sie nie dzieje, 210 tys, turbina od nowosci nie wymieniana.

210/4/2>70 lat
Czemu nas i siebie oszukujesz?

12 Data: Lipiec 03 2009 08:43:28
Temat: Re: co wybrac
Autor: wchpikus 

u wrote:


210/4/2>70 lat
Czemu nas i siebie oszukujesz?

Czy ja napisalem ze auto tylko jezdzi 4 km dziennie?
Z rana 4 km do pracy,po poludniu do domu tez 4 km, pozniej normalnie, miasto,trasa..
Czepiasz sie:)
Pozdrawiam

13 Data: Lipiec 03 2009 20:57:10
Temat: Re: co wybrac
Autor: hovat 


Użytkownik "hovat"  napisał w wiadomości


po kłopocie
wczoraj kupione polo 1,9 sdi  2000r
64k na liczniku , klima , elektryczne szybki, szyber dach tez elektryczny,
serwisowany z ksiązka , 3 dzwiowy

jedyny mankament a czasami to zaleta ( kolor biały )

silniczek cyka, dzisiaj wjechał na płyte do warsztatu i wszystko gra jak
nalezy,

14 Data: Lipiec 03 2009 22:17:41
Temat: Re: co wybrac
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

hovat pisze:

Użytkownik "hovat"  napisał w wiadomości po kłopocie
wczoraj kupione polo 1,9 sdi  2000r
64k na liczniku , klima , elektryczne szybki, szyber dach tez elektryczny, serwisowany z ksiązka , 3 dzwiowy

jedyny mankament a czasami to zaleta ( kolor biały )

silniczek cyka, dzisiaj wjechał na płyte do warsztatu i wszystko gra jak nalezy,

Pochwal się ceną, zobaczymy ile przepłacone. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

15 Data: Lipiec 03 2009 22:06:24
Temat: Re: co wybrac
Autor: hovat 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" 
napisał w wiadomości

Pochwal się ceną, zobaczymy ile przepłacone. ;)

Ł1800

co wybrac



Grupy dyskusyjne