Grupy dyskusyjne   »   crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne

crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne



1 Data: Luty 27 2008 08:53:08
Temat: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Gabriel'Varius' 

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/kompromitacja-nissana,1065720
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde



2 Data: Luty 27 2008 09:41:54
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Tomasz Pyra 

Gabriel'Varius' pisze:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/kompromitacja-nissana,1065720

To w sumie pokazuje że jednak testy są przydatne.
Do tej pory testów nie było i jak widać producenci nieco olewali tę kwestię.

Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z praktycznie każdego wypadku.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

3 Data: Luty 27 2008 10:25:25
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Gabriel'Varius' 

Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Z tym sie zgadzam :-)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z praktycznie każdego wypadku.
http://motoryzacja.filmiki.jeden.com/videos/view/1020.html
http://www.scania.pl/trucks/cabs/cab_safety/crash/
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

4 Data: Luty 27 2008 10:34:49
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Agent 


Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z praktycznie każdego wypadku.

Z wypadku zderzenia z autem osobowym może byc lepiej. Po prostu dużo zrobi tu większa masa i wyższa pozycja za kierownicą. Z drzewem czy innymi stałymi przeszkodami może byc tak jak na ww. crash testach czyli marnie.

5 Data: Luty 27 2008 10:47:37
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Tomasz Pyra 

Agent pisze:

Z wypadku zderzenia z autem osobowym może byc lepiej. Po prostu dużo zrobi tu większa masa i wyższa pozycja za kierownicą. Z drzewem czy innymi stałymi przeszkodami może byc tak jak na ww. crash testach czyli marnie.

Tylko często jest tak, że to co dla osobówki już jest stała przeszkodą, dla ciężarówki jeszcze nie jest.

Ciężarówką udaje się przestawić całkiem solidne budynki, porozbijać bariery, latarnie, mniejsze drzewa itp. itd. Osobówka już się na tym zatrzymuje.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

6 Data: Luty 27 2008 14:03:26
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Massai 

Tomasz Pyra nastukał(-a):

Agent pisze:

> Z wypadku zderzenia z autem osobowym może byc lepiej. Po prostu
> dużo  zrobi tu większa masa i wyższa pozycja za kierownicą. Z
> drzewem czy  innymi stałymi przeszkodami może byc tak jak na ww.
> crash testach czyli  marnie.

Tylko często jest tak, że to co dla osobówki już jest stała
przeszkodą, dla ciężarówki jeszcze nie jest.

Ciężarówką udaje się przestawić całkiem solidne budynki, porozbijać
bariery, latarnie, mniejsze drzewa itp. itd. Osobówka już się na tym
zatrzymuje.

Jednak szansa na uniknięcie zderzenia (manewrowość, droga hamowania
etc) w tej osobówce jest imho większa.
Nawet jak ją porównamy z pick-upem.

--
Pozdro
Massai

7 Data: Luty 27 2008 17:09:34
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Szamal 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Gabriel'Varius' pisze:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/kompromitacja-nissana,1065720

To w sumie pokazuje że jednak testy są przydatne.
Do tej pory testów nie było i jak widać producenci nieco olewali tę
kwestię.

Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby
słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z
praktycznie każdego wypadku.



niekoniecznie
http://pl.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

8 Data: Luty 27 2008 17:33:14
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Tomasz Pyra 

Szamal pisze:

Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z praktycznie każdego wypadku.



niekoniecznie
http://pl.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Aleosochozi? :)

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

9 Data: Luty 27 2008 18:17:25
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Szamal 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoœci

Szamal pisze:

Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby
słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z
praktycznie każdego wypadku.



niekoniecznie
http://pl.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Aleosochozi? :)


napisales:
lepiej siedzieć w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej"

pod linkiem kryje sie krotki film ktory pokazuje ze nie zawsze w wypadku
"miedzyklasowym" wieksze obrazenia ponosza pasazerowie mniejszego/lzejszego
samochodu

szamal

10 Data: Luty 27 2008 21:17:20
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: Tomasz Pyra 

Szamal pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoďż˝ci
Szamal pisze:

Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z praktycznie każdego wypadku.


niekoniecznie
http://pl.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
Aleosochozi? :)


napisales:
lepiej siedzieć w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej"

pod linkiem kryje sie krotki film ktory pokazuje ze nie zawsze w wypadku "miedzyklasowym" wieksze obrazenia ponosza pasazerowie mniejszego/lzejszego samochodu

Modus to przypadek bardzo specyficzny.
Nie ma co go brać za przykład samochodu z klasy "superminis". Nie mówiąc o tym że Navarra

Sam test był tu wielokrotnie omawiany - to jest zderzenie "pełnoletniej" myśli technicznej (i starego egzemplarza który pewnie w formalnie nie był trzymany) z nowym, nowoczesnym samochodem, a różnica mas wcale nie jest tam taka duża (1200kg vs 1400kg).
Wiele innego rezultatu nie należało się spodziewać.

Ja jednak pisałem o nieco innej skali bo Navara waży 2000kg, a Smart 700kg.

11 Data: Luty 28 2008 13:04:51
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne
Autor: marek 'moa' piotrowski 


Użytkownik "Tomasz Pyra"

był trzymany) z nowym, nowoczesnym samochodem, a różnica mas wcale nie jest tam taka duża (1200kg vs 1400kg).

modus bardziej 1100, ale oba są ciągnięte liną i chyba to wpływa na wynik. powinny być wysprzęglane przed zderzeniem.
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne



Grupy dyskusyjne