Gabriel'Varius' pisze:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/kompromitacja-nissana,1065720
To w sumie pokazuje że jednak testy są przydatne.
Do tej pory testów nie było i jak widać producenci nieco olewali tę kwestię.
Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z praktycznie każdego wypadku.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/
3 |
Data: Luty 27 2008 10:25:25 |
Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne |
Autor: Gabriel'Varius' |
Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Z tym sie zgadzam :-)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z praktycznie każdego wypadku.
http://motoryzacja.filmiki.jeden.com/videos/view/1020.html
http://www.scania.pl/trucks/cabs/cab_safety/crash/
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
4 |
Data: Luty 27 2008 10:34:49 | Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne | Autor: Agent |
Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z praktycznie każdego wypadku.
Z wypadku zderzenia z autem osobowym może byc lepiej. Po prostu dużo zrobi tu większa masa i wyższa pozycja za kierownicą. Z drzewem czy innymi stałymi przeszkodami może byc tak jak na ww. crash testach czyli marnie.
5 |
Data: Luty 27 2008 10:47:37 | Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne | Autor: Tomasz Pyra |
Agent pisze:
Z wypadku zderzenia z autem osobowym może byc lepiej. Po prostu dużo zrobi tu większa masa i wyższa pozycja za kierownicą. Z drzewem czy innymi stałymi przeszkodami może byc tak jak na ww. crash testach czyli marnie.
Tylko często jest tak, że to co dla osobówki już jest stała przeszkodą, dla ciężarówki jeszcze nie jest.
Ciężarówką udaje się przestawić całkiem solidne budynki, porozbijać bariery, latarnie, mniejsze drzewa itp. itd. Osobówka już się na tym zatrzymuje.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/
6 |
Data: Luty 27 2008 14:03:26 | Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne | Autor: Massai |
Tomasz Pyra nastukał(-a):
Agent pisze:
> Z wypadku zderzenia z autem osobowym może byc lepiej. Po prostu
> dużo zrobi tu większa masa i wyższa pozycja za kierownicą. Z
> drzewem czy innymi stałymi przeszkodami może byc tak jak na ww.
> crash testach czyli marnie.
Tylko często jest tak, że to co dla osobówki już jest stała
przeszkodą, dla ciężarówki jeszcze nie jest.
Ciężarówką udaje się przestawić całkiem solidne budynki, porozbijać
bariery, latarnie, mniejsze drzewa itp. itd. Osobówka już się na tym
zatrzymuje.
Jednak szansa na uniknięcie zderzenia (manewrowość, droga hamowania
etc) w tej osobówce jest imho większa.
Nawet jak ją porównamy z pick-upem.
--
Pozdro
Massai
7 |
Data: Luty 27 2008 17:09:34 | Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne | Autor: Szamal |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Gabriel'Varius' pisze:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/kompromitacja-nissana,1065720
To w sumie pokazuje że jednak testy są przydatne.
Do tej pory testów nie było i jak widać producenci nieco olewali tę
kwestię.
Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby
słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z
praktycznie każdego wypadku.
niekoniecznie
http://pl.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
8 |
Data: Luty 27 2008 17:33:14 | Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne | Autor: Tomasz Pyra |
Szamal pisze:
Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z praktycznie każdego wypadku.
niekoniecznie
http://pl.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
Aleosochozi? :)
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/
9 |
Data: Luty 27 2008 18:17:25 | Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne | Autor: Szamal |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoci
Szamal pisze:
Co do bezpieczeństwa, to mimo wszystko lepiej siedzieć w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej" :)
Sądzę że w teście ENCAP ciągnik siodłowy czy autobus również uzyskałby
słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronną ręką z
praktycznie każdego wypadku.
niekoniecznie
http://pl.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
Aleosochozi? :)
napisales:
lepiej siedzieć w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "międzyklasowej"
pod linkiem kryje sie krotki film ktory pokazuje ze nie zawsze w wypadku
"miedzyklasowym" wieksze obrazenia ponosza pasazerowie mniejszego/lzejszego
samochodu
szamal
10 |
Data: Luty 27 2008 21:17:20 | Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne | Autor: Tomasz Pyra |
Szamal pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoďż˝ci
Szamal pisze:
Co do bezpieczeĹstwa, to mimo wszystko lepiej siedzieÄ w takim Nissanie niż Smarcie podczas czołówki "miÄdzyklasowej" :)
SÄ
dzÄ że w teĹcie ENCAP ciÄ
gnik siodłowy czy autobus również uzyskałby słaby wynik, a jednak w rzeczywistej sytuacji wyjdzie obronnÄ
rÄkÄ
z praktycznie każdego wypadku.
niekoniecznie
http://pl.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
Aleosochozi? :)
napisales:
lepiej siedzieÄ w takim Nissanie
niż Smarcie podczas czołówki "miÄdzyklasowej"
pod linkiem kryje sie krotki film ktory pokazuje ze nie zawsze w wypadku "miedzyklasowym" wieksze obrazenia ponosza pasazerowie mniejszego/lzejszego samochodu
Modus to przypadek bardzo specyficzny.
Nie ma co go braÄ za przykład samochodu z klasy "superminis". Nie mówiÄ
c o tym że Navarra
Sam test był tu wielokrotnie omawiany - to jest zderzenie "pełnoletniej" myĹli technicznej (i starego egzemplarza który pewnie w formalnie nie był trzymany) z nowym, nowoczesnym samochodem, a różnica mas wcale nie jest tam taka duża (1200kg vs 1400kg).
Wiele innego rezultatu nie należało siÄ spodziewaÄ.
Ja jednak pisałem o nieco innej skali bo Navara waży 2000kg, a Smart 700kg.
11 |
Data: Luty 28 2008 13:04:51 | Temat: Re: crash-test/duze i ciezkie wcale nie musi byc bezieczne | Autor: marek 'moa' piotrowski |
| | | | | | | | |