Escort 1.8 rocznik 98.
Dodajac powoli gazu na luzie wskazowka obrotomierza ladnie sie podnosi i silnik wydaje prawidlowe odglosy, jednak po przekoczeniu gdzies tak polowy wcisnietego gazu silnik nagle zaczyna sie dusic i szarpac a obroty spadaja do 3k-4k. Podczas jazdy to samo - proba wcisniecia gazu do podlogi skutkuje bardzo duza utrata mocy silnika.
W samochodzie padniety jest silniczek krokowy, ale to chba nie jest raczej przyczyna takiego zachowania.
Ma ktos jakis pomysl co sie moglo zepsuc ?
michu
2 |
Data: Luty 23 2008 11:27:44 |
Temat: Re: Escort 1.8 - dziwna reakcja na wiecej niz do polowy wcisniety gaz |
Autor: Tomasz Pyra |
michu pisze:
Escort 1.8 rocznik 98.
Dodajac powoli gazu na luzie wskazowka obrotomierza ladnie sie podnosi i silnik wydaje prawidlowe odglosy, jednak po przekoczeniu gdzies tak polowy wcisnietego gazu silnik nagle zaczyna sie dusic i szarpac a obroty spadaja do 3k-4k. Podczas jazdy to samo - proba wcisniecia gazu do podlogi skutkuje bardzo duza utrata mocy silnika.
W samochodzie padniety jest silniczek krokowy, ale to chba nie jest raczej przyczyna takiego zachowania.
Ma ktos jakis pomysl co sie moglo zepsuc ?
Jeżeli jesteś pewien że to nie silnik krokowy, to takie objawy może dać też niedrożny filtr paliwa, lub inna rzecz związana z niewydolnością układu paliwowego.
Jak wciskasz gaz to pompie nie udaje się pompować tyle paliwa ile potrzeba i spada ciśnienie na listwie wtryskowej.
3 |
Data: Luty 23 2008 10:52:01 | Temat: Re: Escort 1.8 - dziwna reakcja na wiecej niz do polowy wcisniety gaz | Autor: michu |
"Tomasz Pyra" wklepal
michu pisze:
Escort 1.8 rocznik 98.
Dodajac powoli gazu na luzie wskazowka obrotomierza ladnie sie podnosi i silnik wydaje prawidlowe odglosy, jednak po przekoczeniu gdzies tak polowy wcisnietego gazu silnik nagle zaczyna sie dusic i szarpac a obroty spadaja do 3k-4k. Podczas jazdy to samo - proba wcisniecia gazu do podlogi skutkuje bardzo duza utrata mocy silnika.
W samochodzie padniety jest silniczek krokowy, ale to chba nie jest raczej przyczyna takiego zachowania.
Ma ktos jakis pomysl co sie moglo zepsuc ?
Jeżeli jesteś pewien że to nie silnik krokowy, to takie objawy może dać też niedrożny filtr paliwa, lub inna rzecz związana z niewydolnością układu paliwowego.
Jak wciskasz gaz to pompie nie udaje się pompować tyle paliwa ile potrzeba i spada ciśnienie na listwie wtryskowej.
Z tym silniczkiem krokowym, nie wiem czy to jego wina, napisalem ze chyba nie bo on jest ot utrzymywania rpm na luzie z tego co wiem i te obroty faluja od 1-2 k. On chyba nie ma zwiazku z dzialaniem silnika przy wcisnietym gazie nie ?
Obadam co z tym filtrem paliwa, jesli filtr jest drozny to jest jakis domowy sposob zeby sprawdzic czy pompa pompuje odpowiednia ilosc paliwa ? jak przekrecam kluczyk to slychac ja przez chwile w zbiorniku paliwa, odglos jest normalny.
michu
4 |
Data: Luty 23 2008 12:36:03 | Temat: Re: Escort 1.8 - dziwna reakcja na wiecej niz do polowy wcisniety gaz | Autor: Tomasz Pyra |
michu pisze:
Obadam co z tym filtrem paliwa, jesli filtr jest drozny to jest jakis domowy sposob zeby sprawdzic czy pompa pompuje odpowiednia ilosc paliwa ? jak przekrecam kluczyk to slychac ja przez chwile w zbiorniku paliwa, odglos jest normalny.
Tego czy przy wymaganym ciśnieniu układ daje wymaganą wydajność to chyba nie sprawdzisz tak łatwo domowym sposobem. Potrzebny jest manometr wpięty w instalację przed listwą i sprawdzenie czy ciśnienie nie spada poniżej wymaganego jak ostro gazujesz.
Domowym sposobem można sprawdzić wydajność pompy bez obciążenia ciśnieniem, ale to niekoniecznie powie czy to to jest problemem.
5 |
Data: Luty 23 2008 12:31:50 | Temat: Re: Escort 1.8 - dziwna reakcja na wiecej niz do polowy wcisniety gaz | Autor: Grzegorz |
Hello michu !:
Escort 1.8 rocznik 98.
Dodajac powoli gazu na luzie wskazowka obrotomierza ladnie sie podnosi i silnik wydaje prawidlowe odglosy, jednak po przekoczeniu gdzies tak polowy wcisnietego gazu silnik nagle zaczyna sie dusic i szarpac a obroty spadaja do 3k-4k. Podczas jazdy to samo - proba wcisniecia gazu do podlogi skutkuje bardzo duza utrata mocy silnika.
W samochodzie padniety jest silniczek krokowy, ale to chba nie jest raczej przyczyna takiego zachowania.
Ma ktos jakis pomysl co sie moglo zepsuc ?
A kiedy filtr paliwa zmieniałeś ????
:-D !
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
| | | |