Grupy dyskusyjne   »   dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON

dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON



1 Data: Maj 15 2007 08:25:17
Temat: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor:

Witam,
rozpoznaję temat nowoczesnych diesl'ow z systemem COMMON-RAIL w
związku z kupnem NOWEGO samochodu nowego i z pzreprowadzonych rozmów
m.in. w serwisach ASO oraz przeszukaniu internetu
mam jakieś dizwne odczucua, tzn. pomimo, że silniki oprate na tych
samych technologiach i nawet
te same silniki (HDI=TDCI) to różne opinie o wpływie jakości oleju
napędowego na silnik (wtryskiwacze).
np.
dCi - szczególnie podatny na jakośc paliwa w serwisie mówią, że nawet
z SHELLA są ściągane samochody
TDCI - to samo co dCi, ale przecież to w tej chwili jest to samo co
HDI (chyba że opinia dotyczy starszych wersji)
HDI - tutaj już jest OK, problemy sporadyczne i tylko gdy tankowane
naprawdę "chrzczonym" paliwem
JTD - moja wiedza jest najmniejsza ale pewnie podobnie jak HDI.

Skąd borą się takie rozbieżności? Może ktoś zna temat lepiej ode mnie
i jest w stanie to wytłumacz,
czy nie jest tak że "diabeł tkwi w szczegółach"



2 Data: Maj 15 2007 10:47:18
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: yabba 


Użytkownik  napisał w wiadomości Witam,
rozpoznaję temat nowoczesnych diesl'ow z systemem COMMON-RAIL w
związku z kupnem NOWEGO samochodu nowego i z pzreprowadzonych rozmów
m.in. w serwisach ASO oraz przeszukaniu internetu
mam jakieś dizwne odczucua, tzn. pomimo, że silniki oprate na tych
samych technologiach i nawet
te same silniki (HDI=TDCI) to różne opinie o wpływie jakości oleju
napędowego na silnik (wtryskiwacze).
np.
dCi - szczególnie podatny na jakośc paliwa w serwisie mówią, że nawet
z SHELLA są ściągane samochody
TDCI - to samo co dCi, ale przecież to w tej chwili jest to samo co
HDI (chyba że opinia dotyczy starszych wersji)
HDI - tutaj już jest OK, problemy sporadyczne i tylko gdy tankowane
naprawdę "chrzczonym" paliwem
JTD - moja wiedza jest najmniejsza ale pewnie podobnie jak HDI.

Skąd borą się takie rozbieżności? Może ktoś zna temat lepiej ode mnie
i jest w stanie to wytłumacz,
czy nie jest tak że "diabeł tkwi w szczegółach"


Silniki (jako blok) mogą być identyczne, a w zależności od modelu samochodu wyposażane w różne oprzyrządowanie: np.pompy wtryskowe Lucas, Delphi, Bosch, różne filtry paliwa itp.
Rok temu przed zakupem samochodu też rozmawiałem z warsztatami, które specjalizują się w naprawach aparatury wtryskowej i uzyskałęm następujący ranking niezawodności:

TDI
JTD
HDI
dCi
TDCI

Silnik TDI "poradzi" sobie z większością zanieczyszczeń, a TDCI na tym samym polegnie.

Konkluzją rozmów było stwierdzenie, że duzo zalezy od szczęścia/pecha i zatankowania zanieczyszczonego paliwa. Mając pecha można załatwić każdy silnik. W celu zmniejszenia prawdopodobieństwa zatankowania syfu należy kupować paliwo na markowych stacjach i nie przy trasach przelotowych. Podkreślam, że chodzi o zmniejszenie prawdopodobieństwa uszkodzenia silnika, a nie jego wyzerowanie!

Ostatecznie wybrałem Fiata z silnikiem JTD. :)


Pozdrawiam,

yabba

3 Data: Maj 15 2007 11:11:53
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Mateusz Papiernik 

yabba napisał(a):

samochodu wyposażane w różne oprzyrządowanie: np.pompy wtryskowe Lucas, Delphi, Bosch, różne filtry paliwa itp.

Masz z tym jakies doswiadczenie? Warto brac np. oryginalne Fordowskie wtryskiwacze, jak jakis padnie, czy wziac Delphi, o ktorym piszesz (bo sa dostepne w podobnej cenie, nawet troche taniej)? Teoretycznie ktory bedzie rozsadniejszym wyborem przy naszym paliwie? ;)


--
Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
 http://www.maticomp.net
"One man can make a difference" - Wilton Knight

4 Data: Maj 15 2007 11:36:31
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: yabba 


Użytkownik "Mateusz Papiernik"  napisał w wiadomości

yabba napisał(a):
samochodu wyposażane w różne oprzyrządowanie: np.pompy wtryskowe Lucas, Delphi, Bosch, różne filtry paliwa itp.

Masz z tym jakies doswiadczenie? Warto brac np. oryginalne Fordowskie wtryskiwacze, jak jakis padnie, czy wziac Delphi, o ktorym piszesz (bo sa dostepne w podobnej cenie, nawet troche taniej)? Teoretycznie ktory bedzie rozsadniejszym wyborem przy naszym paliwie? ;)


Doświadczenie mam z Golfem II 1,6D - pompa Bosch, wtryski Bosch. Pojedzie nawet na oleju jadalnym :)
Teraz jeżdżę Stilo MultiJet (JTD) - tankuję zwykle tylko na jednej stacji.

Odnośnie nowszych konstrukcji, to posiłkowałem się opinią zebrana po warsztatach "dieslowych". Nie zgłębiałem tematu tak szczegółowo, żeby wiedzieć który producent wtryskiwaczy jest lepszy. Przejdź się po kilku warsztatch specjalizujących się w dieslach i wyciągnij średnią z ich wypowiedzi.
Światowi producenci nie przewidują, że paliwo może być tak oszukiwane na drodze do klienta.

BTW: Na grupie było kiedyś pytanie o wymianę pompy Lucas z silnika z Transita na inną, ponieważ pompa Lucasa cały czas sprawiałą problemy.

yabba

5 Data: Maj 15 2007 14:35:36
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Tomek 


"Mateusz Papiernik"  wrote in message

Masz z tym jakies doswiadczenie? Warto brac np. oryginalne Fordowskie wtryskiwacze, jak jakis padnie, czy wziac Delphi, o ktorym piszesz (bo sa dostepne w podobnej cenie, nawet troche taniej)?

Fordowi wtryskiwacze do TDCi dostarcza właśnie Delphi.

Pozdr.
Tomek

6 Data: Maj 15 2007 16:03:14
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Mateusz Papiernik 

Tomek napisał(a):

Fordowi wtryskiwacze do TDCi dostarcza właśnie Delphi.

Tak? Bo ford.sklep.pl sprzedaje wtryskiwacze Delphi, i na "folii" od nich widac znaczki Delphi, a fordczesci.pl sprzedaje wtryskiwacze Motorcraft w zoltej folii bez znaczkow Delphi. To _tez_ sa Delphi, tylko bez znaczka? :)


--
Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
 http://www.maticomp.net
"One man can make a difference" - Wilton Knight

7 Data: Maj 15 2007 15:10:26
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Mateusz Papiernik"  napisał w wiadomości:

yabba napisał(a):
samochodu wyposażane w różne oprzyrządowanie: np.pompy wtryskowe Lucas, Delphi, Bosch, różne filtry paliwa itp.

Masz z tym jakies doswiadczenie? Warto brac np. oryginalne Fordowskie wtryskiwacze, jak jakis padnie, czy wziac Delphi, o ktorym piszesz (bo sa dostepne w podobnej cenie, nawet troche taniej)? Teoretycznie ktory bedzie rozsadniejszym wyborem przy naszym paliwie? ;)

Na wtryskiwaczach Delphi było/jest najwięcej ich awarii. W 03' w Mondeo 2.0 TDCI zmieniono dostawców tych wtrysków na Boscha, choć na nich także zdarzają się awarię. Układy wtryskowe Boscha mają także VW TDI więc ja osobiście a także wielu znawców z tytułami speców od wysokoprężniaków polecają układy Boscha ;)

Pozdr.

--
Bugatti

PC IntelQ 4x507KM | DDR 3 800Nm | Motherboard ASUS Carbon Drive | HDD 120L |
Graphic: ATi 48l/100KM | Display: eL Dźi | Keyboard: Szajusng | Mouse: Miki

8 Data: Maj 15 2007 12:13:26
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Reseller 

 pisze:

Witam,
[ciach...]
od 5 lat poruszam sie HDi, tankowalem na roznych stacjach i jedno co zauwazylem na kiepskim paliwie, to, ze silnik wiecej go potrzebuje. Jak tankuje na Orlenie, Shellu czy Neste to pelny bak wystarcza na okolo 1000 km (trasa/miasto 50/50). Raz zatankowalem na stacji Jet i paliwka wystarczylo na jakies 750 km. Nie ma zbyt duzej roznicy w samej jezdzie. Regularnie wymieniany filtr oleju, paliwa i mam nakrecone 100kkm bez najmniejszych problemow z silnikiem.

Pozdrawiam,
--
Reseller
GG:1794

Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum...

9 Data: Maj 15 2007 11:02:50
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor:

On 15 Maj, 12:13, Reseller  wrote:

od 5 lat poruszam sie HDi, tankowalem na roznych stacjach i jedno co

no tak ale prawdziwy problem z wpływem ON na silnik
chyba zaczął się od roku 2004,gdy firmy musiały "przerobić silniki"
tak aby spełniały normy EURO IV

10 Data: Maj 15 2007 13:55:23
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: OkO 


dCi - szczególnie podatny na jakośc paliwa w serwisie mówią, że nawet
z SHELLA są ściągane samochody

ja uzytkuje od 2004 roku scenika 1,9 dCI i jak do tej pory nie mialem
zadnych problemow z silnikiem.
tankuje na roznych stacjach w calwej polsce (najczesciej na STATOIL).
mysle ze trzeba miec pecha i trafic moze na jakis fabryczny defekt silnika

11 Data: Maj 15 2007 13:27:07
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor:

OkO  napisał(a):


> dCi - szczególnie podatny na jakośc paliwa w serwisie mówią, że nawet
> z SHELLA są ściągane samochody

ja uzytkuje od 2004 roku scenika 1,9 dCI i jak do tej pory nie mialem
zadnych problemow z silnikiem.
tankuje na roznych stacjach w calwej polsce (najczesciej na STATOIL).
mysle ze trzeba miec pecha i trafic moze na jakis fabryczny defekt silnika


moj stary: silnik peugeot 2.0 HDI/90KM rocznik 2000, 290kkm tankowane
wylacznie orlen - jak na razie zero problemow.... jak to sie ma do statystyk
nie mam pojecia.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

12 Data: Maj 15 2007 14:24:34
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: chriso 

Laguna 1 ph2 DCI 195 tys przebiegu, wtryskiwacze oryginalne
lane raczej lepsiejsze paliwo: verva itp

13 Data: Maj 15 2007 14:34:38
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Blyskacz 

 napisał(a):

rozpoznaję temat nowoczesnych diesl'ow z systemem COMMON-RAIL w
związku z kupnem NOWEGO samochodu nowego

jesli liczysz koszty i autem chcesz jezdzic dlugo, badz duzo  to dolicz odrazu obsluge FAP-a, troche mozna kleknac jak sie tego nie wezmie pod uwage...

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

14 Data: Maj 15 2007 13:37:06
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Rafal 

 napisał(a):

> rozpoznaję temat nowoczesnych diesl'ow z systemem COMMON-RAIL w
> związku z kupnem NOWEGO samochodu nowego

jesli liczysz koszty i autem chcesz jezdzic dlugo, badz duzo  to dolicz
odrazu obsluge FAP-a, troche mozna kleknac jak sie tego nie wezmie pod
uwage...

Dotyczy wyłacznie HDi gdzie pzez jakiś czas było założenie że co vhyba 60yś
wymiania siętam jakis komponent (chyba dodawany jest do paliwa) - co kosztowało
ok 3tyś. Poza HDi ten osobliwy przypadek nie występuje i fultry same się
oczyszczają

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

15 Data: Maj 15 2007 14:00:47
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Samotnik 

Dnia 15.05.2007 Rafal  napisał/a:

> rozpoznaję temat nowoczesnych diesl'ow z systemem COMMON-RAIL w
> związku z kupnem NOWEGO samochodu nowego

jesli liczysz koszty i autem chcesz jezdzic dlugo, badz duzo  to dolicz
odrazu obsluge FAP-a, troche mozna kleknac jak sie tego nie wezmie pod
uwage...

Dotyczy wyłacznie HDi gdzie pzez jakiś czas było założenie że co vhyba 60yś
wymiania siętam jakis komponent (chyba dodawany jest do paliwa) - co kosztowało
ok 3tyś. Poza HDi ten osobliwy przypadek nie występuje i fultry same się
oczyszczają

Ale to coś da się kupić choćby w Intercarsie znacznie taniej (jakoś 2/3
taniej) ;-)
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

16 Data: Maj 15 2007 16:34:05
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Blyskacz 

Samotnik napisał(a):

Ale to coś da się kupić choćby w Intercarsie znacznie taniej (jakoś 2/3
taniej) ;-)
Zamiennika do tego plynu to raczej nie ma - plyn EOLYS firmy Rhodia, jakos nie moge namierzyc go w katalogu IC :( W aso wolaja cos kolo 200zl/1l  ...
Do tego okresowa wymiana samego filtra ten cos kolo 1200zl zdaje sie... to juz nie te czasy, kiedy dieslem jezdzilo sie oszczednie :(

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

17 Data: Maj 15 2007 14:52:35
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Samotnik 

Dnia 15.05.2007 Blyskacz  napisał/a:

Samotnik napisał(a):

Ale to coś da się kupić choćby w Intercarsie znacznie taniej (jakoś 2/3
taniej) ;-)
Zamiennika do tego plynu to raczej nie ma - plyn EOLYS firmy Rhodia,
jakos nie moge namierzyc go w katalogu IC :( W aso wolaja cos kolo
200zl/1l  ...
Do tego okresowa wymiana samego filtra ten cos kolo 1200zl zdaje sie...
to juz nie te czasy, kiedy dieslem jezdzilo sie oszczednie :(

Nie umiem znaleźć teraz tego posta, ale podobno w IC jest istotnie taniej,
a samego filtra wymieniać nie trzeba, a przynajmniej nie zawsze.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

18 Data: Maj 15 2007 16:40:19
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Blyskacz 

Rafal napisał(a):

Dotyczy wyłacznie HDi gdzie pzez jakiś czas było założenie że co vhyba 60yś
w hdi od 80-120kkm w zaleznosci od modelu...
W pozostalych markach filtr oczyszcza sie wprawdzie bez super dodatku, ale tak samo jak w HDI nie oczyszcza sie zupelnie, wiec po dluzszym przebiegu i tak czeka nas wymiana, a to tanie nie jest.
Czujniki wykryja roznice cisnien przed i za filtrem, tryb serwisowy i jazda do warsztatu...
Wiem, ze sa juz magicy wyrabiajacy emulatory tych czujnikow. Wywalaja zupelnie filtr, podpinaja elektronike zastepcza i mamy ekologie po polsku...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

19 Data: Maj 15 2007 14:44:28
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: nowy140 


 wrote in message

Witam,
rozpoznaję temat nowoczesnych diesl'ow z systemem COMMON-RAIL w
związku z kupnem NOWEGO samochodu nowego i z pzreprowadzonych rozmów
[ciach]

Koniecznie musisz miec nowe auto? No nic rozumiem.
Gdybym mial teraz w Polsce kupowac nowe auto za ok. 80-120 000 PLN, gdzie
jak wiadomo i kradna, i drog nie ma, i paliwo to syf, i agresja na drodze i
poza nia /przytarcia aut, wykradane radia swiatla lampy migacze kolpaki i co
tam jeszcze to bym wybral sobie z mobile.de uzywanego 300 d turbo z
ostatniej wersji tak gdzies 93-96 z ksiazka i przebiegiem do 100 000 za kase
dwa lub trzy razy wieksza od sredniej ceny na mobile /naprawde uchowany
mietek w tej budzie podchodzi tam dumnie pod 10 000 e/. Prawie wszystko
przemawia za tym rozwiazaniem poza owym faktem ze jest to auto prawie jak
nowe w sensie: prawie tak samo jedzie itp....
No ale niektorym prawie robi naprawde roznice.
ps wiem jak jezdza nowe samochody
    i stare tez
    ale po doswiadczeniach z jakoscia nowych CDI mietka i tej calej
elektroniki - dziekujemy....
no i ps2 - nie spodziewam sie by inne nowe auta byly znaczaco lepsze od
merca obecnie.... chyba ze prawdziwe japonce.....

20 Data: Maj 15 2007 15:47:50
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Alex81 

In article   says...

No ale niektorym prawie robi naprawde roznice.
Ktoś tu niegdyś podał taki powód: bo (w nowym aucie) nikt przede mną nie
pierdział w fotel :)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg
Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D
http://alex81.byxonline.com

21 Data: Maj 15 2007 13:35:02
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Rafal 

Kupoując taki silnk trzeba zapomnieć o oszczędzaniu na paliwie - trzeba to
tankować na markowych stacjach, a do tego .. zbierać paragony

Różne są opinie o różnych silnikach - ale z mojego doświadczenia:
JTD starszej generacji - tankowane na shellu, sporadycznie na BP, problemów nie
wykazuje od 2001r (rok zakupu) i 135 tys km
JTD m-jet 150KM - tankowany wyłacznie na Shellu (nie licząc kilku tankowań na
Tamoil, BP i OMV poza Polską), wyposażony w filtr cząstek stałych - nie
wykazuje żadnej róznicy między jadą na polskim paliwie a jazdą na paliwie
zachodnim.
TDCI 155KM u ojca (40 tyś) - podobnie, ale tankowany Verwą wyłacznie na Orlenie
TDCI starszej generacji (100KM) u kumpla - nie było problemów przez 130tyś
(teraz sprzedany)



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

22 Data: Maj 15 2007 15:42:29
Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Autor: Waldek Godel 

Dnia 15 May 2007 01:25:17 -0700,  napisał(a):

te same silniki (HDI=TDCI) to różne opinie o wpływie jakości oleju

Nie wszystkie wersje.

dCi - szczególnie podatny na jakośc paliwa w serwisie mówią, że nawet
z SHELLA są ściągane samochody

Zależy jaki model, nawet ten sam dCi montowany w różnych autach potrafi się
inaczej zachowywać. Oprócz tego wyrażasz się dziwnie - podobne zdanie "w
Polsce nawet złodzieje kradną"


--
Pozdrowienia, Waldek Godel        awago.maupa.telekomunikacja.org
"Porównywanie francuskich aut podatnych na uszkodzenia z niemiecką
solidnością i prawdziwie ponadczasową bryłą samochodu jest dość śmieszne."

dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON



Grupy dyskusyjne