Witam grupowiczów,
Prosze o pomoc w diagnozie stanu moje cudownego Peugeota 306 1,4 00` przebieg 158 tys - bez gazu.
Objawy:
zimy silnik: przewaznie wszystko ok, czasami gasnie (po nocy) - gaśnie po puszczeniu gazu - nie utrzymuje jałowych obrotów.
rozgrzany silnik: na wolnych obrotach nie gaśnie ale... utrzymuje obroty   na poziomie 1200 obr/min, obroty potrafią podskoczyć do 2 tys i po chwili falują pomiędzy dwoma a czterema tys.
W silniku słychać stuki, ciężko mi powiedzieć co to stuka może zawory - silnik od kiedy pamiętam lekko szarpie na biegu jałowym ale to naprawdę lekko. byly wymieniane świece, kable WN, filtr powietrza, olej.
Pod koniec zeszłej zimy na chwile pojawił sie problem z gasnącym silnikiem lecz problem minął gdy zaczęło robić sie cieplej.
dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
-- 
Pozdrawiam
Sebastian Betcher
| 2 | 
Data: Wrzesien 11 2008 22:19:16 | 
| Temat: Re: [P306] diagnoza... | 
| Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak  | 
sebastianbe pisze: 
 Witam grupowiczów, 
 
Prosze o pomoc w diagnozie stanu moje cudownego Peugeota 306 1,4 00` przebieg 158 tys - bez gazu. 
 
Objawy: 
 
zimy silnik: przewaznie wszystko ok, czasami gasnie (po nocy) - gaśnie po puszczeniu gazu - nie utrzymuje jałowych obrotów. 
 
rozgrzany silnik: na wolnych obrotach nie gaśnie ale... utrzymuje obroty  na poziomie 1200 obr/min, obroty potrafią podskoczyć do 2 tys i po chwili falują pomiędzy dwoma a czterema tys. 
 
W silniku słychać stuki, ciężko mi powiedzieć co to stuka może zawory - silnik od kiedy pamiętam lekko szarpie na biegu jałowym ale to naprawdę lekko. byly wymieniane świece, kable WN, filtr powietrza, olej. 
 
Pod koniec zeszłej zimy na chwile pojawił sie problem z gasnącym silnikiem lecz problem minął gdy zaczęło robić sie cieplej. 
 
dziekuje za pomoc i pozdrawiam, 
 
Ten silnik ma płytkową regulację zaworów - należy je regularnie kontrolować. 
Co do falowania i gaśnięcia - zainteresuj się silniczkiem krokowym. Na początek do wyczyszczenia, ale obawiam się, że może to już nie pomóc w obecnej sytuacji - wtedy zostaje wymiana. Na szczęście element dość tani. Do tego przydałoby się zainteresować stanem przepustnicy i też ją wyczyścić.
 
--  
Marcin "Kenickie" Mydlak 
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) 
President JFK RS39 + ML 145 
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl
 | 3 | 
Data: Wrzesien 11 2008 23:01:04 |  | Temat: Re: [P306] diagnoza... |  | Autor: sebastianbe  |  
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: 
 
 
  
Ten silnik ma płytkową regulację zaworów - należy je regularnie kontrolować. 
Co do falowania i gaśnięcia - zainteresuj się silniczkiem krokowym. Na początek do wyczyszczenia, ale obawiam się, że może to już nie pomóc w obecnej sytuacji - wtedy zostaje wymiana. Na szczęście element dość tani. Do tego przydałoby się zainteresować stanem przepustnicy i też ją wyczyścić. 
 
dzięki wielkie za szybka odpowiedz.
 
Czy ktoś z grupowiczow może ma zaufanego mechanika w warszawie który by sie podjął tego zadnia ?
 
dzięki i pozdrawiam
 
--  
Pozdrawiam 
Sebastian Betcher
 | 4 | 
Data: Wrzesien 12 2008 11:00:27 |  | Temat: Re: [P306] diagnoza... |  | Autor: glizda  |  
 
Użytkownik "sebastianbe" napisał 
 
 Ten silnik ma płytkową regulację zaworów - należy je regularnie kontrolować. 
Co do falowania i gaśnięcia - zainteresuj się silniczkiem krokowym. Na początek do wyczyszczenia, ale obawiam się, że może to już nie pomóc w obecnej sytuacji - wtedy zostaje wymiana. Na szczęście element dość tani. Do tego przydałoby się zainteresować stanem przepustnicy i też ją wyczyścić. 
 
 
dzięki wielkie za szybka odpowiedz. 
 
Czy ktoś z grupowiczow może ma zaufanego mechanika w warszawie który by sie podjął tego zadnia ? 
 
 
ja francuza serwisowałem w  http://www.fas.pcp.pl/
choć pewnie znalazłbyś tańszy serwis / mechanika - ale i oni specjalnie nie zdzierają.
  |  |  |