diesel + klimatyzacja = problem
1 | Data: Grudzien 13 2008 21:07:46 |
Temat: diesel + klimatyzacja = problem | |
Autor: robert | Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy 2 |
Data: Grudzien 13 2008 22:27:17 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sat, 13 Dec 2008 21:07:46 +0000 (UTC), robert napisał(a): Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy Taka uroda. Samochód dla pingwina - podobnie jak Astra II 1,7 cośtam Di. Mało wydajne ogrzewanie i silnik nie produkujący ciepła. -- Pozdrawiam, Przemek 3 |
Data: Grudzien 13 2008 22:39:31 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: mbuniek | Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy Profilaktycznie sprawdz prace termostatu, odpal silnik i sprawdz czy rurka doprowadzajaca plyn do chlodnicy robi sie ciepla, najpierw powinno byc cieplo w aucie a potem dopiero powinna sie nagrzwac. Inna sprawa ze diesle z racji wysokich cisnien maja duzo masywniejsze bloki o duzo wyzszej pojemnosci cielplnej wiec skutenie odbieraja cieplo z plynu, co przeklada sie na czas nagrzewania. Sprawdz tez poziom plynu jak jest za malo tez jest lipa z ogrzewaniem. A generalnie to diesle grzeja sie wolniej od bezyny. Buniek 4 |
Data: Grudzien 13 2008 23:57:34 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Maciek C | mbuniek wrote:
Hm, chyba zależy jakie, ja ma silnik dci w nissanie i nagrzewa się bardzo szybko, nawet zimą, wystarczą 3-4 km trasą i jest ciepło, a np znajomy ma 1,9TDI i właśnie narzeka na wolne nagrzewanie. Moim zdaniem wszystko zależy od konstrukcji silnika, ojciec ma benzynową primerę 1,6, która nagrzewa się strasznie wolno w porównaniu do 1,9dci. -- Pozdrawiam Maciej C 5 |
Data: Grudzien 14 2008 09:20:30 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: mak |
mbuniek wrote: Nie do końca zależy od konstrukcji silnika. Część diesli ma tzw dogrzewacz. Np Sharany - Galaxy czy Alhambry. Z reguły jest to urządzenie Eberspachera (jakoś tak) - w moim galaxie z zegarkiem na ręku, bez jazdy - w pozycji postój po odpaleniu silnika ciepło zaczyna wiać po ok 7minutach. W czasie jazdy po 3-4km temp dochodzi do 90stopni maki 6 |
Data: Grudzien 14 2008 12:41:02 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: zkruk [Lodz] | Maciek C wrote: Hm, chyba zależy jakie, ja ma silnik dci w nissanie i nagrzewa się szybko to się robi ciepło w benzynie - po 1.5km już jest zagrzany przy 0st... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 7 |
Data: Grudzien 14 2008 14:18:30 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Boombastic |
Maciek C wrote: Nie nagrzany, tylko mały obieg na tyle się rozgrzał, że oddaje ciepło do nagrzewnicy i wstał wskaźnik temperatury, co wcale nie oznacza, że silnik jest już nagrzany. Pewnie zobaczyłbyś to na termomentrze mierzącym temperaturę oleju. 8 |
Data: Grudzien 14 2008 14:53:19 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: zkruk [Lodz] | Boombastic wrote:
fakt :] temperatura oleju dopiero po 5 km dochodzi do 90 st -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 9 |
Data: Grudzien 14 2008 15:04:24 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: 666 | To chyba na wsi. temperatura oleju dopiero po 5 km dochodzi do 90 st 10 |
Data: Grudzien 14 2008 19:20:41 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: omega_fan | Hm, chyba zależy jakie, ja ma silnik dci w nissanie i nagrzewa się W silniku 1.9 DCi są 3 elektryczne grzałki, dlatego dość szybko się nagrzewa. a np znajomy ma 1,9TDI i właśnie narzeka na wolne nagrzewanie. Moim A to już zależy jaki silnik TDI. Niektóre nie mają nic, niektóre mają elektryczne grzałki, niektóre dodatkowe spalinowe ogrzewanie. konstrukcji silnika, ojciec ma benzynową primerę 1,6, która nagrzewa się Może ma termostat zepsuty (cały czas otwarty). 11 |
Data: Grudzien 14 2008 13:37:45 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Piotrek | Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych klimatyzacja nie dziala w niskich temperaturach, czujnik temp nie pozwoli sie zalczyc sprezarce przy zbyt niskiej temperaturze. chodiz o ogrzewanie samochodu (chlodzi bardzo dobrze). skoro o ogrzewanie chodzi to czemu piszesz o klimatyzacji ? to dwie rozne sprawy. W aucie robi sie cieplo dopiero po 15 minutach jazdy. bardzo prawdopodobne. -- pzdr piotrek 12 |
Data: Grudzien 14 2008 14:19:38 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Boombastic |
Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych Klimatyzacja - proces wymiany powietrza w pomieszczeniu, mający na celu utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych, czyli odpowiedniego zakresu temperatur i wilgotności powietrza, zapewniających dogodne warunki do pracy i funkcjonowania człowieka (warunki komfortu) lub optymalne warunki dla określonego procesu przemysłowego (np. w przemyśle elektronicznym). W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces chłodzenia (np. samochód osobowy z klimatyzacją). 13 |
Data: Grudzien 14 2008 14:29:19 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Piotrek | W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie klimatyzacja grzeje ? nie mowie o ukladzie ogrzewania ktory w samochodach niewiele ma wspolnego z klimatyzacja(poza nagrzewnica i wspolnym sterowaniem), ale o elementach zwiazanych z klimatyzacja w samochodzie, jak chocby sprezarka klimatyzacji. czy ona ma za zadanie grzac w zimie? -- pzdr piotrek 14 |
Data: Grudzien 14 2008 14:50:36 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Boombastic |
W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces chłodzenia (np. samochód osobowy z klimatyzacją). Tak ciężko zrozumieć co to jest klimatyzacja i jakie ma zadanie. Spróbuj to przeczytać jeszcze raz, może załapiesz. Skoro ma utrzymywać zadaną temperaturę to w zmiennych warunkach potrzebuje i nagrzewnicę i kompresor do chłodzenia powietrza. A ty powielasz błąd, na który już zwrócono uwagę. 15 |
Data: Grudzien 14 2008 14:58:39 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: 666 | Tak czy inaczej większość sprężarek ponoć nie włączy sie poniżej pewnej temperatury otoczenia. jak chocby sprezarka klimatyzacji. 16 |
Data: Grudzien 14 2008 15:46:27 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Piotrek | Swoją drogą sam się zastanawiam, jak wtedy przy niskiej temperaturze wlasnie tez sie zastanawialem nad tym :) -- pzdr piotrek 17 |
Data: Grudzien 14 2008 15:02:47 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 14 Dec 2008 15:46:27 +0100, Piotrek napisał(a): powietrze, bo osusza na pewno - nawet przy mrozie z włączonym układem powietrze osuszają prawa fizyki podczas schłodzenia, juz byl o tym wątek, wystarczyło przeczytać. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 18 |
Data: Grudzien 14 2008 16:08:14 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Piotrek | powietrze osuszają prawa fizyki podczas schłodzenia, juz byl o tym wątek, przy nie dzialajacej sprezarce? sprytne te prawa fizyki :) -- pzdr piotrek 19 |
Data: Grudzien 14 2008 15:09:19 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 14 Dec 2008 16:08:14 +0100, Piotrek napisał(a): przy nie dzialajacej sprezarce? Działajaca klima przy nie działającej sprężarce? Sprytna ta klima... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 20 |
Data: Grudzien 14 2008 16:14:46 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Piotrek | Działajaca klima przy nie działającej sprężarce? Sprytna ta klima... a przeczytales ze zrozumieniem o co chodzilo? o osuszanie powietrza przy ujemnej temperaturze w sytuacji kiedy czujnik temp. nie pozwoli zalaczyc sie sprezarce. -- pzdr piotrek 21 |
Data: Grudzien 14 2008 15:21:26 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 14 Dec 2008 16:14:46 +0100, Piotrek napisał(a): a przeczytales ze zrozumieniem o co chodzilo? o tym też było, skoro tamtego ci się nie chciało przeczytać, co zagwarantuje, że przeczytasz teraz? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 22 |
Data: Grudzien 14 2008 16:28:33 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Piotrek | o tym też było, skoro tamtego ci się nie chciało przeczytać, co nic, ale przynajmniej widac ze tym razem zrozumiales slowo pisane, zawsze to jakis postep. -- pzdr piotrek 23 |
Data: Grudzien 15 2008 19:23:58 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Boombastic | wlasnie tez sie zastanawialem nad tym :)W instrukcji od mojej firmowej CR-V piszą, że jak włączysz nadmuch na szybę i A ja myślę, że włącza się automatycznie przy przełączeniu na nawiew na przednią szybę (w wielu autach tak jest), ale oczywiście będzie to uzależnione od temeratury, bo jednak ciśnienie w układzie jest zależne niej. Ale kontrolka się zapali (mam tak w Civiku). 24 |
Data: Grudzien 15 2008 21:58:45 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Piotrek | W instrukcji od mojej firmowej CR-V piszą, że jak włączysz nadmuch na u mnie tez tak jest(napisane bo szczerze to nie testowalem :) ze jak sie da nawiew na szybe to sie ma sprezarka zalaczyc bez wzgledu na temperature. ale jak mowie nie testowalem tego, ale ustawienie nawiewu w kazdej innej opcji poza szyba i wlaczenie AC(sprezarka nie startuje bo za zimno) a szyby i tak nie paruja :) -- pzdr piotrek 25 |
Data: Grudzien 14 2008 14:54:40 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: zkruk [Lodz] | Piotrek wrote: W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces tak - u mnie grzeje poniżej 5 st mam to z automatu i grzeje do momentu gdy woda w silniku nie przekroczy 70st wtedy zaczyna grzać z wymiennika wodnego -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 26 |
Data: Grudzien 14 2008 15:33:24 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał w wiadomości W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces tak - u mnie grzeje poniżej 5 st mam to z automatu i grzeje do momentu gdy woda w silniku nie przekroczy 70st wtedy zaczyna grzać z wymiennika wodnego -- -- -- -- -- Masz nagrzewnicę podgrzewaną elektrycznie ? Fajna sprawa ale chyba w aucie z wyższej półki ... pozdro PeJot 27 |
Data: Grudzien 14 2008 15:13:19 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Brzezi | nie, 14 gru 2008 o 14:29 GMT, Piotrek napisał(a): sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie klimatyzacja Uklad klimatyzacji sklada sie z elementow grzejnych(nagrzewnica) i chlodzacych oraz ze sterowania, ustawiasz zadana temperature, i uklad autoamtycznie w zaleznosci od temperatury otoczenia grzeje badz schladza powietrze przed wtloczeniem do kabiny. Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ] [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ] [ LinuxUser: #249916 ][ Po ten i inne super programy, ] [ zajrzyj na http://www.debian.org/ ] 28 |
Data: Grudzien 14 2008 15:48:55 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Brzezi" napisał w wiadomości sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie klimatyzacja Uklad klimatyzacji sklada sie z elementow grzejnych(nagrzewnica) i chlodzacych oraz ze sterowania, ustawiasz zadana temperature, i uklad autoamtycznie w zaleznosci od temperatury otoczenia grzeje badz schladza powietrze przed wtloczeniem do kabiny. -- -- -- -- -- -- W przeciętnym aucie jest to prawda ale tylko gdy rozgrzeje się silnik bo w innym przypadku nagrzewnica jest zimna i elektroniczne sterowanie nic tutaj nie zdziała poza ew. włączeniem wewn. obiegu powietrza tak żeby szybciej nagrzało się powietrze w kabinie ;) pozdro PeJot 29 |
Data: Grudzien 14 2008 15:52:27 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Piotrek | Uklad klimatyzacji sklada sie z elementow grzejnych(nagrzewnica) i cos ta definicja kiepska jest, bo przeciez nie wszystkie klimatyzacje sa automatyczne, sa rowniez manualne. W przeciętnym aucie jest to prawda ale tylko gdy rozgrzeje się silnik bo w wielu jak napisalem nie ma elektronicznego sterowania, a mimo to posiadaja klimatyzacje. -- pzdr piotrek 30 |
Data: Grudzien 14 2008 16:07:33 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości Uklad klimatyzacji sklada sie z elementow grzejnych(nagrzewnica) i cos ta definicja kiepska jest, bo przeciez nie wszystkie klimatyzacje sa automatyczne, sa rowniez manualne. W przeciętnym aucie jest to prawda ale tylko gdy rozgrzeje się silnik bo w wielu jak napisalem nie ma elektronicznego sterowania, a mimo to posiadaja klimatyzacje. -- -- -- -- - Ech te skróty myślowe (czytaj marketingowe ;) ... Manualna "klima" to już jest wogóle nieporozumienie, można ją raczej nazwać schładzaczem i osuszaczem powietrza a nie klimatyzacją sensum stricte ... pozdro PeJot 31 |
Data: Grudzien 14 2008 16:25:20 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: TomiZS |
W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces Pytanie może brzmieć: Czy schładzacz i klimatyzacja to to samo? -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS180. 32 |
Data: Grudzien 14 2008 15:36:21 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 14 Dec 2008 16:25:20 +0100, TomiZS napisał(a): Pytanie może brzmieÄ: Czy schładzacz i klimatyzacja to to samo? schładzacz to klimatyzacja, ale klimatyzacja to niekoniecznie schładzacz: http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=klimatyzacja klimatyzacja 1. ÂŤutrzymywanie w pomieszczeniu zamkniÄtym odpowiedniego ciĹnienia, składu chemicznego powietrza, odpowiedniej temperatury i wilgotnoĹci, niezależnie od warunków zewnÄtrznychÂť 2. ÂŤogół urzÄ dzeĹ służÄ cych do tego celuÂť w tym przypadku patrz pkt.2 Jako że w zasadzie nie da siÄ nabyÄ schładzacza bez najprostszego układu utrzymania zadanej temperatury, choÄby takiego jak w lodówce, wiÄc schładzacz JEST klimatyzacjÄ . -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 33 |
Data: Grudzien 14 2008 19:30:35 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: omega_fan | Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy Czyli pytasz o ogrzewanie a nie o klimatyzację. Sprężarka klimatyzacji w większości aut w ogóle się nie włączy poniżej jakiejś temperatury (np 4 stopnie). W aucie robi sie cieplo dopiero po 15 minutach jazdy. Normalne jeżeli silnik ma wysoką sprawność, a nowoczesne diesle mają.... 34 |
Data: Grudzien 14 2008 20:03:49 | Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem | Autor: Tomasz Pyra | robert pisze: Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy samochod (mam go od 4 miesiecy). Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych Sprawdź termostat - chłodnica powinna być zupełnie zimna cały czas, aż silnik się rozgrzeje (czyli wskazówka dojdzie tam gdzie dochodzi jak się rozgrzeje), dopiero wtedy termostat powinien odtworzyć duży obieg i chłodnica się zrobi ciepła. Jeżeli chłodnica zaczyna nagrzewać się szybciej, to znaczy że termostat źle działa. Kolejna sprawa to jeżeli masz ogrzewanie uruchamiane ręcznie (czyli nie automat któremu tylko ustawiasz temperaturę), to jak wsiadasz do samochodu to nie uruchamiaj od razu ogrzewania - bo ono i tak nie działa, albo działa ledwo. Jak nie włączysz grzania, to silnik nagrzeje się znacznie szybciej i zamiast 15 min się męczyć z ledwo letnim powietrzem, to może już po 10 min będziesz miał sensownie działające ogrzewanie. A trzecia sprawa to tak jak mechanik mówił - diesle mają wyższą sprawność, zwłaszcza przy niskich obciążeniach więc dłużej się grzeje. |