Grupy dyskusyjne   »   diesel + klimatyzacja = problem

diesel + klimatyzacja = problem



1 Data: Grudzien 13 2008 21:07:46
Temat: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: robert 

Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy
samochod (mam go od 4 miesiecy). Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych
temperaturach klimatyzacja prawie nie dziala - chodiz o ogrzewanie
samochodu (chlodzi bardzo dobrze).
W aucie robi sie cieplo dopiero po 15 minutach jazdy.
Pojechalem z tym do mechanika a ten stwierdzil, ze diesle to oszczedne
silniki i oddaja malo ciepla -- stad efekt grzadnia pojawia sie
dopiero jak silnik sie dobrze rozgrzeje. Troche mi sie nie chce w to
wierzyc. Czy to normalne w tych samochodach?


robert



2 Data: Grudzien 13 2008 22:27:17
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Przemysław Bernat 

Dnia Sat, 13 Dec 2008 21:07:46 +0000 (UTC), robert napisał(a):

Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy
samochod (mam go od 4 miesiecy). Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych
temperaturach klimatyzacja prawie nie dziala - chodiz o ogrzewanie
samochodu (chlodzi bardzo dobrze).

Taka uroda. Samochód dla pingwina - podobnie jak Astra II 1,7 cośtam Di.
Mało wydajne ogrzewanie i silnik nie produkujący ciepła.

--
Pozdrawiam,

Przemek

3 Data: Grudzien 13 2008 22:39:31
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: mbuniek 

Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy
samochod (mam go od 4 miesiecy). Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych
temperaturach klimatyzacja prawie nie dziala - chodiz o ogrzewanie
samochodu (chlodzi bardzo dobrze).
W aucie robi sie cieplo dopiero po 15 minutach jazdy.
Pojechalem z tym do mechanika a ten stwierdzil, ze diesle to oszczedne
silniki i oddaja malo ciepla -- stad efekt grzadnia pojawia sie
dopiero jak silnik sie dobrze rozgrzeje. Troche mi sie nie chce w to
wierzyc. Czy to normalne w tych samochodach?

Profilaktycznie sprawdz prace termostatu, odpal silnik i sprawdz czy rurka
doprowadzajaca plyn do chlodnicy robi sie ciepla, najpierw powinno byc
cieplo w aucie a potem dopiero powinna sie nagrzwac.
Inna sprawa ze diesle z racji wysokich cisnien maja duzo masywniejsze bloki
o duzo wyzszej pojemnosci cielplnej wiec skutenie odbieraja cieplo z plynu,
co przeklada sie na czas nagrzewania. Sprawdz tez poziom plynu jak jest za
malo tez jest lipa z ogrzewaniem. A generalnie to diesle grzeja sie wolniej
od bezyny.

Buniek

4 Data: Grudzien 13 2008 23:57:34
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Maciek C 

mbuniek wrote:


Profilaktycznie sprawdz prace termostatu, odpal silnik i sprawdz czy
rurka doprowadzajaca plyn do chlodnicy robi sie ciepla, najpierw
powinno byc cieplo w aucie a potem dopiero powinna sie nagrzwac.
Inna sprawa ze diesle z racji wysokich cisnien maja duzo masywniejsze
bloki o duzo wyzszej pojemnosci cielplnej wiec skutenie odbieraja
cieplo z plynu, co przeklada sie na czas nagrzewania. Sprawdz tez
poziom plynu jak jest za malo tez jest lipa z ogrzewaniem. A
generalnie to diesle grzeja sie wolniej od bezyny.

Buniek

    Hm, chyba zależy jakie, ja ma silnik dci w nissanie i nagrzewa się bardzo szybko, nawet zimą, wystarczą 3-4 km trasą i jest ciepło, a np znajomy ma 1,9TDI i właśnie narzeka na wolne nagrzewanie. Moim zdaniem wszystko zależy od konstrukcji silnika, ojciec ma benzynową primerę 1,6, która nagrzewa się strasznie wolno w porównaniu do 1,9dci.

--
Pozdrawiam
Maciej C

5 Data: Grudzien 14 2008 09:20:30
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: mak 


Użytkownik "Maciek C"  napisał w wiadomości

mbuniek wrote:


Profilaktycznie sprawdz prace termostatu, odpal silnik i sprawdz czy
rurka doprowadzajaca plyn do chlodnicy robi sie ciepla, najpierw
powinno byc cieplo w aucie a potem dopiero powinna sie nagrzwac.
Inna sprawa ze diesle z racji wysokich cisnien maja duzo masywniejsze
bloki o duzo wyzszej pojemnosci cielplnej wiec skutenie odbieraja
cieplo z plynu, co przeklada sie na czas nagrzewania. Sprawdz tez
poziom plynu jak jest za malo tez jest lipa z ogrzewaniem. A
generalnie to diesle grzeja sie wolniej od bezyny.

Buniek

   Hm, chyba zależy jakie, ja ma silnik dci w nissanie i nagrzewa się
bardzo szybko, nawet zimą, wystarczą 3-4 km trasą i jest ciepło, a np
znajomy ma 1,9TDI i właśnie narzeka na wolne nagrzewanie. Moim zdaniem
wszystko zależy od konstrukcji silnika, ojciec ma benzynową primerę 1,6,
która nagrzewa się strasznie wolno w porównaniu do 1,9dci.

--
Pozdrawiam
Maciej C

Nie do końca zależy od konstrukcji silnika.
Część diesli ma tzw dogrzewacz.  Np Sharany - Galaxy czy Alhambry. Z reguły
jest to urządzenie Eberspachera (jakoś tak) - w moim galaxie z zegarkiem na
ręku, bez jazdy - w pozycji postój po odpaleniu silnika  ciepło zaczyna wiać
po ok 7minutach. W czasie jazdy po 3-4km temp dochodzi do 90stopni

maki

6 Data: Grudzien 14 2008 12:41:02
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: zkruk [Lodz] 

Maciek C wrote:

   Hm, chyba zależy jakie, ja ma silnik dci w nissanie i nagrzewa się
bardzo szybko, nawet zimą, wystarczą 3-4 km trasą i jest ciepło, a np

szybko to się robi ciepło w benzynie - po 1.5km już jest zagrzany przy 0st...

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

7 Data: Grudzien 14 2008 14:18:30
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Boombastic 


Użytkownik "zkruk [Lodz]"  napisał w wiadomości

Maciek C wrote:

   Hm, chyba zależy jakie, ja ma silnik dci w nissanie i nagrzewa się
bardzo szybko, nawet zimą, wystarczą 3-4 km trasą i jest ciepło, a np

szybko to się robi ciepło w benzynie - po 1.5km już jest zagrzany przy 0st...

Nie nagrzany, tylko mały obieg na tyle się rozgrzał, że oddaje ciepło do nagrzewnicy i wstał wskaźnik temperatury, co wcale nie oznacza, że silnik jest już nagrzany. Pewnie zobaczyłbyś to na termomentrze mierzącym temperaturę oleju.

8 Data: Grudzien 14 2008 14:53:19
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: zkruk [Lodz] 

Boombastic wrote:


Nie nagrzany, tylko mały obieg na tyle się rozgrzał, że oddaje ciepło
do nagrzewnicy i wstał wskaźnik temperatury, co wcale nie oznacza, że
silnik jest już nagrzany. Pewnie zobaczyłbyś to na termomentrze
mierzącym temperaturę oleju.

fakt :]
temperatura oleju dopiero po 5 km dochodzi do 90 st



--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

9 Data: Grudzien 14 2008 15:04:24
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: 666 

To chyba na wsi.
W W-wie juz po 200 metrach od domu, a poza tym cholera bierze i krew zalewa ;-)
JaC


-- -- -

temperatura oleju dopiero po 5 km dochodzi do 90 st

10 Data: Grudzien 14 2008 19:20:41
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: omega_fan 

   Hm, chyba zależy jakie, ja ma silnik dci w nissanie i nagrzewa się
bardzo szybko, nawet zimą, wystarczą 3-4 km trasą i jest ciepło,

W silniku 1.9 DCi są 3 elektryczne grzałki, dlatego dość szybko
się nagrzewa.

a np znajomy ma 1,9TDI i właśnie narzeka na wolne nagrzewanie. Moim
zdaniem wszystko zależy od

A to już zależy jaki silnik TDI. Niektóre nie mają nic, niektóre mają
elektryczne grzałki, niektóre dodatkowe spalinowe ogrzewanie.

konstrukcji silnika, ojciec ma benzynową primerę 1,6, która nagrzewa się
strasznie wolno w porównaniu do 1,9dci.

Może ma termostat zepsuty (cały czas otwarty).

11 Data: Grudzien 14 2008 13:37:45
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Piotrek 

Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych
temperaturach klimatyzacja prawie nie dziala

klimatyzacja nie dziala w niskich temperaturach, czujnik temp nie pozwoli
sie zalczyc sprezarce przy zbyt niskiej temperaturze.

chodiz o ogrzewanie samochodu (chlodzi bardzo dobrze).

skoro o ogrzewanie chodzi to czemu piszesz o klimatyzacji ?
to dwie rozne sprawy.

W aucie robi sie cieplo dopiero po 15 minutach jazdy.
Pojechalem z tym do mechanika a ten stwierdzil, ze diesle to oszczedne
silniki i oddaja malo ciepla -- stad efekt grzadnia pojawia sie
dopiero jak silnik sie dobrze rozgrzeje. Troche mi sie nie chce w to
wierzyc. Czy to normalne w tych samochodach?

bardzo prawdopodobne.

--
pzdr
piotrek

12 Data: Grudzien 14 2008 14:19:38
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości

Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych
temperaturach klimatyzacja prawie nie dziala

klimatyzacja nie dziala w niskich temperaturach, czujnik temp nie pozwoli sie zalczyc sprezarce przy zbyt niskiej temperaturze.

chodiz o ogrzewanie samochodu (chlodzi bardzo dobrze).

skoro o ogrzewanie chodzi to czemu piszesz o klimatyzacji ?
to dwie rozne sprawy.

Klimatyzacja - proces wymiany powietrza w pomieszczeniu, mający na celu utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych, czyli odpowiedniego zakresu temperatur i wilgotności powietrza, zapewniających dogodne warunki do pracy i funkcjonowania człowieka (warunki komfortu) lub optymalne warunki dla określonego procesu przemysłowego (np. w przemyśle elektronicznym).

W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces chłodzenia (np. samochód osobowy z klimatyzacją).

13 Data: Grudzien 14 2008 14:29:19
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Piotrek 

W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces
chłodzenia (np. samochód osobowy z klimatyzacją).

sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie klimatyzacja
grzeje ?
nie mowie o ukladzie ogrzewania ktory w samochodach niewiele ma wspolnego z
klimatyzacja(poza nagrzewnica i wspolnym sterowaniem), ale o elementach
zwiazanych z klimatyzacja w samochodzie, jak chocby sprezarka klimatyzacji.
czy ona ma za zadanie grzac w zimie?

--
pzdr
piotrek

14 Data: Grudzien 14 2008 14:50:36
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości

W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces chłodzenia (np. samochód osobowy z klimatyzacją).

sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie klimatyzacja grzeje ?
nie mowie o ukladzie ogrzewania ktory w samochodach niewiele ma wspolnego z klimatyzacja(poza nagrzewnica i wspolnym sterowaniem), ale o elementach zwiazanych z klimatyzacja w samochodzie, jak chocby sprezarka klimatyzacji.
czy ona ma za zadanie grzac w zimie?

Tak ciężko zrozumieć co to jest klimatyzacja i jakie ma zadanie. Spróbuj to przeczytać jeszcze raz, może załapiesz.
Skoro ma utrzymywać zadaną temperaturę to w zmiennych warunkach potrzebuje i nagrzewnicę i kompresor do chłodzenia powietrza. A ty powielasz błąd, na który już zwrócono uwagę.

15 Data: Grudzien 14 2008 14:58:39
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: 666 

Tak czy inaczej większość sprężarek ponoć nie włączy sie poniżej pewnej temperatury otoczenia.

Swoją drogą sam się zastanawiam, jak wtedy przy niskiej temperaturze zewnetrznej klimatyzacja osusza powietrze, bo osusza na pewno - nawet przy mrozie z włączonym układem klimy (no mam na myslki elektroniczną, jesli byłaby jakaś różnica) szyby odparowują szybko, a przy wyłączeniu na "OFF" zaparowują.
JaC


-- -- -

jak chocby sprezarka klimatyzacji.

16 Data: Grudzien 14 2008 15:46:27
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Piotrek 

Swoją drogą sam się zastanawiam, jak wtedy przy niskiej temperaturze
zewnetrznej klimatyzacja osusza
powietrze, bo osusza na pewno - nawet przy mrozie z włączonym układem
klimy (no mam na myslki
elektroniczną, jesli byłaby jakaś różnica) szyby odparowują szybko, a przy
wyłączeniu na "OFF" zaparowują.

wlasnie tez sie zastanawialem nad tym :)

--
pzdr
piotrek

17 Data: Grudzien 14 2008 15:02:47
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 14 Dec 2008 15:46:27 +0100, Piotrek napisał(a):

powietrze, bo osusza na pewno - nawet przy mrozie z włączonym układem
klimy (no mam na myslki
elektroniczną, jesli byłaby jakaś różnica) szyby odparowują szybko, a przy
wyłączeniu na "OFF" zaparowują.

wlasnie tez sie zastanawialem nad tym :)

powietrze osuszają prawa fizyki podczas schłodzenia, juz byl o tym wątek,
wystarczyło przeczytać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

18 Data: Grudzien 14 2008 16:08:14
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Piotrek 

powietrze osuszają prawa fizyki podczas schłodzenia, juz byl o tym wątek,
wystarczyło przeczytać.

przy nie dzialajacej sprezarce?
sprytne te prawa fizyki :)

--
pzdr
piotrek

19 Data: Grudzien 14 2008 15:09:19
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 14 Dec 2008 16:08:14 +0100, Piotrek napisał(a):

przy nie dzialajacej sprezarce?
sprytne te prawa fizyki :)

Działajaca klima przy nie działającej sprężarce? Sprytna ta klima...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

20 Data: Grudzien 14 2008 16:14:46
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Piotrek 

Działajaca klima przy nie działającej sprężarce? Sprytna ta klima...

a przeczytales ze zrozumieniem o co chodzilo?
o osuszanie powietrza przy ujemnej temperaturze w sytuacji kiedy czujnik
temp. nie pozwoli zalaczyc sie sprezarce.

--
pzdr
piotrek

21 Data: Grudzien 14 2008 15:21:26
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 14 Dec 2008 16:14:46 +0100, Piotrek napisał(a):

a przeczytales ze zrozumieniem o co chodzilo?
o osuszanie powietrza przy ujemnej temperaturze w sytuacji kiedy czujnik
temp. nie pozwoli zalaczyc sie sprezarce.

o tym też było, skoro tamtego ci się nie chciało przeczytać, co
zagwarantuje, że przeczytasz teraz?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

22 Data: Grudzien 14 2008 16:28:33
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Piotrek 

o tym też było, skoro tamtego ci się nie chciało przeczytać, co
zagwarantuje, że przeczytasz teraz?

nic, ale przynajmniej widac ze tym razem zrozumiales slowo pisane, zawsze to
jakis postep.

--
pzdr
piotrek

23 Data: Grudzien 15 2008 19:23:58
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Boombastic 

wlasnie tez sie zastanawialem nad tym :)
W instrukcji od mojej firmowej CR-V piszą, że jak włączysz nadmuch na szybę i
wentylator na maksimum to włącza się sprężarka niezależnie od temperatury.

A ja myślę, że włącza się automatycznie przy przełączeniu na nawiew na przednią szybę (w wielu autach tak jest), ale oczywiście będzie to uzależnione od temeratury, bo jednak ciśnienie w układzie jest zależne niej. Ale kontrolka się zapali (mam tak w Civiku).

24 Data: Grudzien 15 2008 21:58:45
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Piotrek 

W instrukcji od mojej firmowej CR-V piszą, że jak włączysz nadmuch na
szybę i
wentylator na maksimum to włącza się sprężarka niezależnie od temperatury.
Pozdrawiam.

u mnie tez tak jest(napisane bo szczerze to nie testowalem :) ze jak sie da
nawiew na szybe to sie ma sprezarka zalaczyc bez wzgledu na temperature.
ale jak mowie nie testowalem tego, ale ustawienie nawiewu w kazdej innej
opcji poza szyba i wlaczenie AC(sprezarka nie startuje bo za zimno) a szyby
i tak nie paruja :)

--
pzdr
piotrek

25 Data: Grudzien 14 2008 14:54:40
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: zkruk [Lodz] 

Piotrek wrote:

W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces
chłodzenia (np. samochód osobowy z klimatyzacją).

sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie
klimatyzacja grzeje ?

tak - u mnie grzeje
poniżej 5 st mam to z automatu
i grzeje do momentu gdy woda w silniku nie przekroczy 70st
wtedy zaczyna grzać z wymiennika wodnego

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

26 Data: Grudzien 14 2008 15:33:24
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "zkruk [Lodz]"  napisał w wiadomości

Piotrek wrote:

W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces
chłodzenia (np. samochód osobowy z klimatyzacją).

sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie
klimatyzacja grzeje ?

tak - u mnie grzeje
poniżej 5 st mam to z automatu
i grzeje do momentu gdy woda w silniku nie przekroczy 70st
wtedy zaczyna grzać z wymiennika wodnego
-- -- -- -- --


Masz nagrzewnicę podgrzewaną elektrycznie  ?

Fajna sprawa ale chyba w aucie z wyższej półki  ...


pozdro

PeJot

27 Data: Grudzien 14 2008 15:13:19
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Brzezi 

nie, 14 gru 2008 o 14:29 GMT, Piotrek napisał(a):

sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie klimatyzacja
grzeje ?
nie mowie o ukladzie ogrzewania ktory w samochodach niewiele ma wspolnego z
klimatyzacja(poza nagrzewnica i wspolnym sterowaniem), ale o elementach
zwiazanych z klimatyzacja w samochodzie, jak chocby sprezarka klimatyzacji.
czy ona ma za zadanie grzac w zimie?

Uklad klimatyzacji sklada sie z elementow grzejnych(nagrzewnica) i chlodzacych oraz ze
sterowania, ustawiasz zadana temperature, i uklad autoamtycznie w
zaleznosci od temperatury otoczenia grzeje badz schladza powietrze przed
wtloczeniem do kabiny.

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][    Ta sygnatura zostala automagicznie        ]
[       Ekg: #3781111         ][    wygenerowana programem Signify v1.14.     ]
[ LinuxUser: #249916          ][    Po ten i inne super programy,             ]
                               [    zajrzyj na http://www.debian.org/         ]

28 Data: Grudzien 14 2008 15:48:55
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Brzezi"  napisał w wiadomości

nie, 14 gru 2008 o 14:29 GMT, Piotrek napisał(a):

sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie klimatyzacja
grzeje ?
nie mowie o ukladzie ogrzewania ktory w samochodach niewiele ma wspolnego
z
klimatyzacja(poza nagrzewnica i wspolnym sterowaniem), ale o elementach
zwiazanych z klimatyzacja w samochodzie, jak chocby sprezarka
klimatyzacji.
czy ona ma za zadanie grzac w zimie?

Uklad klimatyzacji sklada sie z elementow grzejnych(nagrzewnica) i
chlodzacych oraz ze
sterowania, ustawiasz zadana temperature, i uklad autoamtycznie w
zaleznosci od temperatury otoczenia grzeje badz schladza powietrze przed
wtloczeniem do kabiny.

-- -- -- -- -- --

W przeciętnym aucie jest to prawda ale tylko gdy rozgrzeje się silnik bo
w innym przypadku nagrzewnica jest zimna i elektroniczne sterowanie
nic tutaj nie zdziała poza ew. włączeniem wewn. obiegu powietrza tak żeby
szybciej nagrzało się powietrze w kabinie  ;)

pozdro

PeJot

29 Data: Grudzien 14 2008 15:52:27
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Piotrek 

Uklad klimatyzacji sklada sie z elementow grzejnych(nagrzewnica) i
chlodzacych oraz ze
sterowania, ustawiasz zadana temperature, i uklad autoamtycznie w
zaleznosci od temperatury otoczenia grzeje badz schladza powietrze przed
wtloczeniem do kabiny.

cos ta definicja kiepska jest, bo przeciez nie wszystkie klimatyzacje sa
automatyczne, sa rowniez manualne.

W przeciętnym aucie jest to prawda ale tylko gdy rozgrzeje się silnik bo
w innym przypadku nagrzewnica jest zimna i elektroniczne sterowanie
nic tutaj nie zdziała poza ew. włączeniem wewn. obiegu powietrza tak żeby
szybciej nagrzało się powietrze w kabinie  ;)

w wielu jak napisalem nie ma elektronicznego sterowania, a mimo to posiadaja
klimatyzacje.

--
pzdr
piotrek

30 Data: Grudzien 14 2008 16:07:33
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości

Uklad klimatyzacji sklada sie z elementow grzejnych(nagrzewnica) i
chlodzacych oraz ze
sterowania, ustawiasz zadana temperature, i uklad autoamtycznie w
zaleznosci od temperatury otoczenia grzeje badz schladza powietrze przed
wtloczeniem do kabiny.

cos ta definicja kiepska jest, bo przeciez nie wszystkie klimatyzacje sa
automatyczne, sa rowniez manualne.

W przeciętnym aucie jest to prawda ale tylko gdy rozgrzeje się silnik bo
w innym przypadku nagrzewnica jest zimna i elektroniczne sterowanie
nic tutaj nie zdziała poza ew. włączeniem wewn. obiegu powietrza tak żeby
szybciej nagrzało się powietrze w kabinie  ;)

w wielu jak napisalem nie ma elektronicznego sterowania, a mimo to posiadaja
klimatyzacje.
-- -- -- -- -

Ech te skróty myślowe (czytaj marketingowe ;) ...

Manualna "klima" to już jest wogóle nieporozumienie, można ją raczej nazwać
schładzaczem i osuszaczem powietrza a nie klimatyzacją sensum stricte ...


pozdro

PeJot

31 Data: Grudzien 14 2008 16:25:20
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: TomiZS 



W języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces
chłodzenia (np. samochód osobowy z klimatyzacją).

sama definicja moze i jest ok, ale czy u ciebie w samochodzie klimatyzacja
grzeje ?

Pytanie może brzmieć: Czy schładzacz i klimatyzacja to to samo?


--
Pozdr.

TOMI
(Wawa Praga/Jelonki)
R216 Cabrio, R420D i MG ZS180.

32 Data: Grudzien 14 2008 15:36:21
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 14 Dec 2008 16:25:20 +0100, TomiZS napisał(a):

Pytanie może brzmieć: Czy schładzacz i klimatyzacja to to samo?

schładzacz to klimatyzacja, ale klimatyzacja to niekoniecznie schładzacz:

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=klimatyzacja
klimatyzacja
1. ÂŤutrzymywanie w pomieszczeniu zamkniętym odpowiedniego ciśnienia, składu
chemicznego powietrza, odpowiedniej temperatury i wilgotności, niezależnie
od warunków zewnętrznychÂť
2. ÂŤogół urządzeń służÄ…cych do tego celuÂť

w tym przypadku patrz pkt.2

Jako że w zasadzie nie da się nabyć schładzacza bez najprostszego układu
utrzymania zadanej temperatury, choćby takiego jak w lodówce, więc
schładzacz JEST klimatyzacją.



--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

33 Data: Grudzien 14 2008 19:30:35
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: omega_fan 

Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy
samochod (mam go od 4 miesiecy). Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych
temperaturach klimatyzacja prawie nie dziala - chodiz o ogrzewanie
samochodu (chlodzi bardzo dobrze).

Czyli pytasz o ogrzewanie a nie o klimatyzację.
Sprężarka klimatyzacji w większości aut w ogóle się nie
włączy poniżej jakiejś temperatury (np 4 stopnie).

W aucie robi sie cieplo dopiero po 15 minutach jazdy.
Pojechalem z tym do mechanika a ten stwierdzil, ze diesle to oszczedne
silniki i oddaja malo ciepla -- stad efekt grzadnia pojawia sie
dopiero jak silnik sie dobrze rozgrzeje. Troche mi sie nie chce w to
wierzyc. Czy to normalne w tych samochodach?

Normalne jeżeli silnik ma wysoką sprawność, a nowoczesne diesle
mają....

34 Data: Grudzien 14 2008 20:03:49
Temat: Re: diesel + klimatyzacja = problem
Autor: Tomasz Pyra 

robert pisze:

Mam 3 letniego forda focusa - 1,6 tdci i jest to moj pierwszy samochod (mam go od 4 miesiecy). Zdziwilo mnie to, ze przy nizszych
temperaturach klimatyzacja prawie nie dziala - chodiz o ogrzewanie
samochodu (chlodzi bardzo dobrze). W aucie robi sie cieplo dopiero po 15 minutach jazdy.

Sprawdź termostat - chłodnica powinna być zupełnie zimna cały czas, aż silnik się rozgrzeje (czyli wskazówka dojdzie tam gdzie dochodzi jak się rozgrzeje), dopiero wtedy termostat powinien odtworzyć duży obieg i chłodnica się zrobi ciepła.
Jeżeli chłodnica zaczyna nagrzewać się szybciej, to znaczy że termostat źle działa.

Kolejna sprawa to jeżeli masz ogrzewanie uruchamiane ręcznie (czyli nie automat któremu tylko ustawiasz temperaturę), to jak wsiadasz do samochodu to nie uruchamiaj od razu ogrzewania - bo ono i tak nie działa, albo działa ledwo.
Jak nie włączysz grzania, to silnik nagrzeje się znacznie szybciej i zamiast 15 min się męczyć z ledwo letnim powietrzem, to może już po 10 min będziesz miał sensownie działające ogrzewanie.

A trzecia sprawa to tak jak mechanik mówił - diesle mają wyższą sprawność, zwłaszcza przy niskich obciążeniach więc dłużej się grzeje.

diesel + klimatyzacja = problem



Grupy dyskusyjne