Grupy dyskusyjne   »   dlaczego duzy silnik pali więcej

dlaczego duzy silnik pali więcej



1 Data: Czerwiec 20 2010 20:30:15
Temat: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: fuen 

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?

z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
te małe !!!



2 Data: Czerwiec 20 2010 18:46:38
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: to 

fuen wrote:

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej. czym to
jest spowodowane ?

Niższą sprawnością przy obciążeniu typowym dla jazdy zgodnej z
przepisami. ;-)

z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawnoć niż te
małe !!!

Wyższa sprawnoć nie musi oznaczać niższego spalania, bo istotne jest, w
jakim zakresie pracy występuje. Gdybyś miał dwa silniki o identycznych
parametrach z czego jeden miałby wyższą sprawnoć to mógłbyś powiedzieć,
że będzie mniej palił, ale jeśli są to kompletnie różne jednostki to
zależnoć pomiędzy sprawnością, a spalaniem podczas typowej eksploatacji
jest dużo bardziej złożona.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

3 Data: Czerwiec 20 2010 20:49:30
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Olek 

On 2010-06-20 20:30, fuen wrote:

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

najpierw sobie odpowiedz czy jest "pojemność silnika" a wszystko Ci się wyjaśni...


czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?

mniejszą?


z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
te małe !!!

większą?

4 Data: Czerwiec 20 2010 20:51:09
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Tomasz Pyra 

fuen pisze:

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

Więcej mocy zużywają na napędzanie samych siebie (rozrząd, opory itp. itd.)
Do tego duży silnik zazwyczaj jeździ znacznie mniej obciążony niż mały silnik, a im silnik bardziej obciążony tym sprawniejszy.

z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
te małe !!!

Tak, ale jak są obciążone na miarę własnych możliwości.
Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w 50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

5 Data: Czerwiec 20 2010 21:26:55
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:

Tak, ale jak są obciążone na miarę własnych możliwości.
Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w 50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

Jednym zdaniem - nadwyzka mocy idzie "w gwizdek".


Pozdrawiam
Pawel

6 Data: Czerwiec 21 2010 09:07:17
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-06-20 20:51, Tomasz Pyra pisze:

Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w
50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych
samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

I dlatego np. w trasie 3 litrowa jednostka spali mniej od 1,9.

7 Data: Czerwiec 21 2010 09:43:42
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: MadMan 

Dnia Mon, 21 Jun 2010 09:07:17 +0200, Filip KK napisał(a):

Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w
50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych
samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

I dlatego np. w trasie 3 litrowa jednostka spali mniej od 1,9.

Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany).

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

8 Data: Czerwiec 21 2010 09:58:24
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-06-21 09:43, MadMan pisze:

Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany).

No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

9 Data: Czerwiec 21 2010 10:16:28
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Olek 

On 2010-06-21 09:58, Filip KK wrote:


No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie
oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

a 0,65 sam produkuje paliwo

10 Data: Czerwiec 21 2010 16:01:50
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-06-21 10:16, Olek pisze:

On 2010-06-21 09:58, Filip KK wrote:


No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie
oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

a 0,65 sam produkuje paliwo

Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia, to po chuj się produkujesz?

11 Data: Czerwiec 21 2010 18:09:46
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Olek 

On 2010-06-21 16:01, Filip KK wrote:

W dniu 2010-06-21 10:16, Olek pisze:
On 2010-06-21 09:58, Filip KK wrote:


No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie
oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

a 0,65 sam produkuje paliwo

Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia, to po chuj się produkujesz?

hehe nie mam ochoty zniżać się do twojego rynsztokowego poziomu, więc daruję sobie polemikę o 3 litrach paliwa z 1.0 silnika

12 Data: Czerwiec 21 2010 09:22:47
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 21 Jun 2010 09:58:24 +0200) ktos podajacy sie za Filip KK
wyklawiaturowal co nastepuje:

Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany).

No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie
oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

1L silnik w motocyklu, ktory wazy razem z kierowca okolo 300kg spala przy
takiej jezdze minimum 6L :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

13 Data: Czerwiec 21 2010 16:40:50
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: JanuSz 

Piotr Klimek pisze:

Dnia (Mon, 21 Jun 2010 09:58:24 +0200) ktos podajacy sie za Filip KK
wyklawiaturowal co nastepuje:

Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany).

No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

1L silnik w motocyklu, ktory wazy razem z kierowca okolo 300kg spala przy
takiej jezdze minimum 6L :)


Pojemność silnika to tylko jeden z czynników wpływających na spalanie.
Oprócz tego są:
- waga samochodu,
- opór powietrza,
- opory toczenia,
- doskonałość konstrukcji silnika,
- technika jazdy!!,
- rodzaj trasy (duży silnik jest rozrzutny na krótkich trasach),
- motocykl jest szczególnie zły, bo ma duży opór powietrza i dzikiego kierowcę (zazwyczaj), a zgięta tabliczka rejestracyjna zachęca do kretyńskiej jazdy (moje obserwacje z ostatnich dni)

14 Data: Czerwiec 20 2010 21:35:21
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: =Marcos= 

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?

z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
te małe !!!

A już największa zagwozdka to to, że silnik 50ccm w skuterze pali 2 litry, 1000ccm w małym samochodzie pali 6 litrów, a 2000ccm w dużym samochodzie pali 6 litrów.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży

15 Data: Czerwiec 20 2010 21:44:27
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: DoQ 

=Marcos= pisze:

A już największa zagwozdka to to, że silnik 50ccm w skuterze pali 2 litry, 1000ccm w małym samochodzie pali 6 litrów, a 2000ccm w dużym samochodzie pali 6 litrów.

2.0 benzyna w duzym samochodzie 6litrow ? To zart ? :)

Pozdrawiam
Pawel

16 Data: Czerwiec 20 2010 21:53:46
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: jarek 


Użytkownik "=Marcos="  napisał w
wiadomości
 a 2000ccm w dużym samochodzie

pali 6 litrów.

Z przepasci chyba...

Jarek

17 Data: Czerwiec 22 2010 08:06:05
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: omega_fan 

jarek wrote:

Użytkownik "=Marcos="  napisał w
wiadomości
 a 2000ccm w dużym samochodzie
pali 6 litrów.

Z przepasci chyba...

Nie, dlaczego... 6 litrów na 50 km, to proste przeciez :)

18 Data: Czerwiec 21 2010 00:20:52
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Olek 

On 2010-06-20 21:35, =Marcos= wrote:

A już największa zagwozdka to to, że silnik 50ccm w skuterze pali 2
litry, 1000ccm w małym samochodzie pali 6 litrów, a 2000ccm w dużym
samochodzie pali 6 litrów.

2000ccm 6 litrów? ocipiałeś

1,6 benzyna 10 litrów (piłowanie), 2.0 benzyna również 10 litrów (spokojna jazda), a to dlatego, że te 2.0 nie musisz piłować żeby się rozpędzić.

19 Data: Czerwiec 21 2010 08:47:09
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: ąćęłńóśźż 

Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po włoskiej autostradzie wg zeznań sąsiada).


-- -- -

| 2000ccm 6 litrów?

20 Data: Czerwiec 21 2010 09:11:00
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: komar 

W dniu 2010-06-21 08:47, ąćęłĹ„óśźż pisze:

Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po włoskiej autostradzie wg zeznań sąsiada).

a Goździkowej pali 3,1 po polskiej autostradzie.

21 Data: Czerwiec 21 2010 09:13:41
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Hants 

"komar"  wrote in message

W dniu 2010-06-21 08:47, ąćęłĹ„óśźż pisze:
Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po włoskiej autostradzie wg zeznań sąsiada).

a Goździkowej pali 3,1 po polskiej autostradzie.

Pukałem się w czoło przy poprzednim poście (tym z 4.5l) i trochę zaczalem drążyć temat.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
Dziwne..

22 Data: Czerwiec 21 2010 10:18:10
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: sop3k 

"komar"  wrote in message
>W dniu 2010-06-21 08:47, ąćęłĹ„óśźż pisze:
>> Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po włoskiej autostradzie wg zeznań sąsiada).
>
> a Goździkowej pali 3,1 po polskiej autostradzie.

Pukałem się w czoło przy poprzednim poście (tym z 4.5l) i trochę
zaczalem
drążyć temat.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
Dziwne..


A co w tym dziwnego?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

23 Data: Czerwiec 21 2010 09:56:48
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: Hants 

"sop3k"  wrote in message

http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
Dziwne..
A co w tym dziwnego?

Mniej niż 3.5 l / 100

24 Data: Czerwiec 21 2010 14:39:36
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: J.F. 

Użytkownik "Hants"

http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
Dziwne..
A co w tym dziwnego?
Mniej niż 3.5 l / 100

Ciekawe co gosc robi, oprocz tego ze ma ambicje przejechac skoda milion kilometrow :-)

Przykleic sie do tira na austrostradzie i mozna miec 3.5l, ale w Niemczech przeciez sa wysokie mandaty za zbyt maly odstep :-)

no i 80kkm rocznie - wychodzi 220km dzien w dzien, bez chwili wytchnienia :-)
 ..

J.

25 Data: Czerwiec 21 2010 15:27:43
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-06-21 14:39, J.F. pisze:

Użytkownik "Hants"
http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
Dziwne..
A co w tym dziwnego?
Mniej niż 3.5 l / 100

Ciekawe co gosc robi, oprocz tego ze ma ambicje przejechac skoda milion
kilometrow :-)

Przykleic sie do tira na austrostradzie i mozna miec 3.5l, ale w
Niemczech przeciez sa wysokie mandaty za zbyt maly odstep :-)

no i 80kkm rocznie - wychodzi 220km dzien w dzien, bez chwili
wytchnienia :-)

110km w jedną stronę do pracy? Godzinka jazdy. Ale musiałby i mieszkać i pracować w okolicach węzłów autostradowych.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

26 Data: Czerwiec 21 2010 15:37:25
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: MadMan 

Dnia Mon, 21 Jun 2010 15:27:43 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

110km w jedną stronę do pracy? Godzinka jazdy

Ale na pewno nie tą Skodą przy tym spalaniu.
Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

27 Data: Czerwiec 21 2010 16:02:43
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-06-21 15:37, MadMan pisze:

Dnia Mon, 21 Jun 2010 15:27:43 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

110km w jedną stronę do pracy? Godzinka jazdy

Ale na pewno nie tą Skodą przy tym spalaniu.
Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.


Klocek z silnikiem 1.2? Toż to wogóle nie jedzie. Bratowa czymś takim jeździła. Ekonomiki "zero", ten silnik spalał mniej więcej tyle ile 100-konne 1.6 w Foce I.
Wcale nie jest powiedziane, że mały silnik jest ekonomiczny. Przy przelotowej w okolicach 100km/h, nieco poniżej 6 litrów, potrafiłem spalić Laguną 1.8 8V 90KM i to z załączoną klimą w tryb auto. Przy lekkim braku cierpliwości przekraczałem te 6L o 0,2-0,3L. Piszę o wynikach z tankowania, chociaż akurat komp pokładowy w starym szrocie nie zakłamywał wskazań o więcej niż 0,1L/100km.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

28 Data: Czerwiec 21 2010 16:24:49
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: MadMan 

Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:02:43 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

Klocek z silnikiem 1.2? Toż to wogóle nie jedzie. Bratowa czymś takim
jeździła. Ekonomiki "zero", ten silnik spalał mniej więcej tyle ile
100-konne 1.6 w Foce I.

Jechać to jedzie w miarę jak dla mnie. Ale spalanie rozczarowuje dosyć
mocno.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

29 Data: Czerwiec 21 2010 17:09:49
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-06-21 16:24, MadMan pisze:

Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:02:43 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

Klocek z silnikiem 1.2? Toż to wogóle nie jedzie. Bratowa czymś takim
jeździła. Ekonomiki "zero", ten silnik spalał mniej więcej tyle ile
100-konne 1.6 w Foce I.

Jechać to jedzie w miarę jak dla mnie. Ale spalanie rozczarowuje dosyć
mocno.

Srajczento 899ccm w 3 osoby z prędkościami rzędu 130km/h (licznikowe) spalało około 7,5 litra na 100km - i gdzie tu mowa o ekonomii ??

Pozdrawiam !!

30 Data: Czerwiec 21 2010 16:24:03
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 21 Jun 2010 15:37:25 +0200, MadMan
 wrote:

Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.

 A z 1.9 TDI?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

31 Data: Czerwiec 21 2010 18:33:42
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: MadMan 

Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:24:03 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.

 A z 1.9 TDI?

Nie posiadam :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

32 Data: Czerwiec 22 2010 08:25:25
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: JanuSz 

MadMan pisze:

Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:24:03 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.
 A z 1.9 TDI?

Nie posiadam :)

Kolega posiada. Pali poniżej 5. Przy oszczędnej jeździe poniżej 4,5.
Silnik na pompowtryskach, mocy kolega nie zna :).

33 Data: Czerwiec 21 2010 18:46:43
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: J.F. 

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"

W dniu 2010-06-21 14:39, J.F. pisze:
Ciekawe co gosc robi, oprocz tego ze ma ambicje przejechac skoda milion
kilometrow :-)
Przykleic sie do tira na austrostradzie i mozna miec 3.5l, ale w
Niemczech przeciez sa wysokie mandaty za zbyt maly odstep :-)
no i 80kkm rocznie - wychodzi 220km dzien w dzien, bez chwili
wytchnienia :-)
110km w jedną stronę do pracy? Godzinka jazdy. Ale musiałby i mieszkać i pracować w okolicach węzłów autostradowych.

To sie czasem zdarza. Tylko miec 110km do pracy i jechac 85km/h ?
Sila spokoju/sknera :-)

J.

34 Data: Czerwiec 21 2010 19:17:58
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-06-21 18:46, J.F. pisze:

110km w jedną stronę do pracy? Godzinka jazdy. Ale musiałby i mieszkać
i pracować w okolicach węzłów autostradowych.

To sie czasem zdarza. Tylko miec 110km do pracy i jechac 85km/h ?

Niekoniecznie musi to być 85km/h.

Sila spokoju/sknera :-)

Raczej tempomat + golarka. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

35 Data: Czerwiec 21 2010 22:39:17
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: J.F. 

On Mon, 21 Jun 2010 19:17:58 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

W dniu 2010-06-21 18:46, J.F. pisze:
110km w jedną stronę do pracy? Godzinka jazdy. Ale musiałby i mieszkać
i pracować w okolicach węzłów autostradowych.

To sie czasem zdarza. Tylko miec 110km do pracy i jechac 85km/h ?
Niekoniecznie musi to być 85km/h.

Koniecznie, bo inaczej by sie do tira nie przykleil :-)

Sila spokoju/sknera :-)
Raczej tempomat + golarka. ;)

J.

36 Data: Czerwiec 21 2010 15:42:48
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: kogutek 

Użytkownik "Hants"
>>> http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
>>> Dziwne..
>> A co w tym dziwnego?
> Mniej niż 3.5 l / 100

Ciekawe co gosc robi, oprocz tego ze ma ambicje przejechac skoda
milion kilometrow :-)

Przykleic sie do tira na austrostradzie i mozna miec 3.5l, ale w
Niemczech przeciez sa wysokie mandaty za zbyt maly odstep :-)

no i 80kkm rocznie - wychodzi 220km dzien w dzien, bez chwili
wytchnienia :-)
 ..

J.

Oprócz posiadania ambicji facet wypełnia tabelki. Jest dużo chorych psychicznie.
Internet daje im możliwość niskonakładowego zaprezentowania nieograniczonych
możliwości jakie im się wydaje że posiadają.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

37 Data: Czerwiec 21 2010 18:49:29
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Autor: J.F. 

Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości

Ciekawe co gosc robi, oprocz tego ze ma ambicje przejechac skoda
milion kilometrow :-)
Oprócz posiadania ambicji facet wypełnia tabelki. Jest dużo chorych psychicznie.
Internet daje im możliwość niskonakładowego zaprezentowania nieograniczonych
możliwości jakie im się wydaje że posiadają.

W calym tym serwisie jest pelno takich co wypelniaja tabelki.
Ja tez sobie spisuje, dla wlasnej ciekawosci.
Uciazliwe to jakos bardzo nie jest, bo jak widac u niego - raz na 1500km :-)

J.

38 Data: Czerwiec 21 2010 10:05:34
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: mw 

On 21 Cze, 08:47, ąćęłńóśźż  wrote:

Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po w oskiej autostradzie wg zezna s siada).
tak jeśli jechał 90km/h metr za tirem.

39 Data: Czerwiec 20 2010 21:48:09
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: CUT 

W dniu 2010-06-20 20:30, fuen pisze:

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?

z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
te małe !!!

No niekoniecznie. Jeździłem 2lata Mercedesem W210 (kombi) z silnikiem 2.2 Potem kolejne lata innym z silnikiem 2,7. Średnio spalanie wychodziło podobnie. Na trasie 2.7 palił trochę mniej.

40 Data: Czerwiec 20 2010 21:52:21
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: fuen 

dzieki waszym wskazowkom
znalazłem coś takiego
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=208125

i to chyba wyjasnia wszystko

41 Data: Czerwiec 20 2010 22:27:07
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: fuen 
42 Data: Czerwiec 20 2010 22:29:59
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: fuen 
43 Data: Czerwiec 20 2010 20:45:53
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Michał 

fuen  napisał(a):

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?

z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
te małe !!!


2 auta ta sama trasa (autostrada prędkości 110-190km/h):

silnik 2.0(volvo-renault ) - 14l/100 (realna masa auta ~1800kg)
silnik 3.5(nissan-renault) -  9l/100 (realna masa auto ~2000kg)

Wszystkie sprawne i każdy z nich może spalić 7l/100 jak się uprzeć


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

44 Data: Czerwiec 20 2010 23:04:11
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: DoQ 

  Michał pisze:


2 auta ta sama trasa (autostrada prędkości 110-190km/h): silnik 2.0(volvo-renault ) - 14l/100 (realna masa auta ~1800kg)
silnik 3.5(nissan-renault) -  9l/100 (realna masa auto ~2000kg)

a silnik 5.5 o realnej masie auta 2800kg zaczyna juz produkowac paliwo.


Pozdrawiam
Pawel

45 Data: Czerwiec 20 2010 21:34:36
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Michał 

DoQ  napisał(a):

  Michał pisze:
>
> 2 auta ta sama trasa (autostrada prędkości 110-190km/h):
> silnik 2.0(volvo-renault ) - 14l/100 (realna masa auta ~1800kg)
> silnik 3.5(nissan-renault) -  9l/100 (realna masa auto ~2000kg)

a silnik 5.5 o realnej masie auta 2800kg zaczyna juz produkowac paliwo.


Nie znam dobrego silnika 5.5 :) a zapakować hatchbacka/sedana do 2.8 tony
to też wyczyn :) Chociaż duże niemieckie 6.0 w12 + 4 osoby i bak może i by
wyszło.


pominąłem jedną sprawę: 2.0 był z 1997 a 3.5 z 2002 ;)

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

46 Data: Czerwiec 21 2010 10:30:42
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Yakhub 

W dniu 2010-06-20 23:34,  Michał pisze:

  napisał(a):

   Michał pisze:

2 auta ta sama trasa (autostrada prędkości 110-190km/h):
silnik 2.0(volvo-renault ) - 14l/100 (realna masa auta ~1800kg)
silnik 3.5(nissan-renault) -  9l/100 (realna masa auto ~2000kg)

a silnik 5.5 o realnej masie auta 2800kg zaczyna juz produkowac paliwo.


Nie znam dobrego silnika 5.5 :) a zapakować hatchbacka/sedana do 2.8 tony
to też wyczyn :)

Nigdzie nie było o tym, że to ma być hatchback/sedan :). A 5.5 litra to najprędzej spotkamy w jakimś amerykańskim pick-upie. Tam 2.8t to nie problem :).

--
Yakhub

47 Data: Czerwiec 20 2010 22:50:29
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "fuen"  napisał w wiadomości

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

a kto Ci takich bzdur naopowiadał?

W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.

Zakladając, ze rozpatrujemy silniki o "normalnych" pojemnościach  np. BMW 1600cc i to samo BMW 2500cc to przy normalnej jeździe 2,5 będzie palić w praktyce tyle samo, a przy butowaniu (ostrzejszej jeździe - z tymi samymi przyspieszeniami i prędkościami) 2,5 spali mniej, bo wykorzysta mniej mocy niż ten mniejszy.

Oczywiście trzeba jeszcze pominąć różnice konstrukcyjne silników np. uklad zasilania, ilosć zaworów itd.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

48 Data: Czerwiec 20 2010 23:00:40
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: DoQ 

Kuba (aka cita) pisze:

W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.

Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM, natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?





Pozdrawiam
Pawel

49 Data: Czerwiec 20 2010 21:03:08
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: to 

DoQ wrote:

Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h. 3.0 przy 100km/h na V biegu ma
jakies 2200RPM i generuje ~75KM, natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy
3200RPM osiagajac przy tym 45KM.

Chyba przez ułamek sekundy przy maksymalnie otwartej przepustnicy. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

50 Data: Czerwiec 20 2010 23:05:33
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: DoQ 

to pisze:

Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h. 3.0 przy 100km/h na V biegu ma
jakies 2200RPM i generuje ~75KM, natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy
3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
Chyba przez ułamek sekundy przy maksymalnie otwartej przepustnicy. ;-)

Tzn co przez ulamek? :)

Pozdrawiam
Pawel

51 Data: Czerwiec 20 2010 21:22:49
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: to 

DoQ wrote:

Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h. 3.0 przy 100km/h na V biegu ma
jakies 2200RPM i generuje ~75KM, natomiast 1.4 na V setke utrzymuje
przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
Chyba przez ułamek sekundy przy maksymalnie otwartej przepustnicy. ;-)

Tzn co przez ulamek? :)

Przy tej samej masie i tej samej stałej prędkości każdy silnik będzie
miał raczej tyle samo mocy. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

52 Data: Czerwiec 21 2010 16:53:04
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: JanuSz 

to pisze:


Przy tej samej masie i tej samej stałej prędkości każdy silnik będzie miał raczej tyle samo mocy. ;-)


Raczej nie. Masa przy stałej prędkości nie jest najważniejsza. Ważniejsze są opory ruchu, zwłaszcza powietrza.

53 Data: Czerwiec 21 2010 15:49:36
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: to 

JanuSz wrote:

Raczej nie. Masa przy stałej prędkości nie jest najważniejsza.
Ważniejsze są opory ruchu, zwłaszcza powietrza.

No co Ty powiesz? ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

54 Data: Czerwiec 21 2010 01:21:27
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Brzezi 

nie, 20 cze 2010 o 23:00 GMT, DoQ napisał(a):

Kuba (aka cita) pisze:

W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą
pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.

Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM,
natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie
zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?

skoro 45KM wystarcza do utrzymania predkosci, to taka sama(przyblizona) moc
bedzie potrzebna w obydwu przypadkach, wiec nie wiem skad Ci sie wziela
taka rozbieznosc, to ze silniki o roznych pojemnosciach, przy stalej predkosci
100kmh maja rozne predkosci obrotowe, w zaden sposob nie implikuje ze ten o
wiekszej pojemnosci uzywa wiecej mocy, wrecz przeciwnie, tak jak napisalem,
uzywaja w tym momencie bardzo zblizonej mocy, do naszych celow mozna nawet
napisac ze identycznej mocy...

Pozdrawiam
Brzezi

55 Data: Czerwiec 21 2010 01:43:37
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: kogutek 

Kuba (aka cita) pisze:

> W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą
> pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
> A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.

Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM,
natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie
zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?





Pozdrawiam
Pawel
Pomijając podany pzrez Ciebie przykład, bo jest błędny. Dalej jest prościej. 45
koni to 35kW. Litr paliwa to 10kWh. Jak zużyjesz 10 litrów na godzinę to przy
100 procentowej sprawności spalania miałeś 100kWh. 10 litrów na godzinę to dla
benzyniaka trochę mało żeby zrobić 45 koni na kołach przez godzinę. Ale w dieslu
już jest na styku.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

56 Data: Czerwiec 21 2010 10:23:45
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: DoQ 

kogutek pisze:

Pomijając podany pzrez Ciebie przykład, bo jest błędny. Dalej jest prościej. 45
koni to 35kW. Litr paliwa to 10kWh. Jak zużyjesz 10 litrów na godzinę to przy
100 procentowej sprawności spalania miałeś 100kWh. 10 litrów na godzinę to dla
benzyniaka trochę mało żeby zrobić 45 koni na kołach przez godzinę. Ale w dieslu
już jest na styku.

Może faktycznie przykład nie jest szczęśliwy. W każdym razie jeśli 1,6 ma spalić wyraźnie więcej niż 2,5 to tylko w specyficznych warunkach.



Pozdrawiam
Paweł

57 Data: Czerwiec 21 2010 09:18:14
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Miecio 

W dniu 2010-06-20 23:00, DoQ pisze:

Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM,
natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie
zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?


Chyba coś Ci się potentegowało :)

Swoją drogą to strasznie czepialski jesteś. Widać Cię w każdym temacie. Wszędzie musisz dodać nie zawsze zasadne 3 gorsze.

58 Data: Czerwiec 21 2010 09:30:14
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-06-21 09:18, Miecio pisze:

Swoją drogą to strasznie czepialski jesteś. Widać Cię w każdym temacie.
Wszędzie musisz dodać nie zawsze zasadne 3 gorsze.

Co Ty się go czepiasz.. Nie podoba Ci się? To nie czytaj.

59 Data: Czerwiec 21 2010 09:33:21
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Miecio 

W dniu 2010-06-21 09:30, Filip KK pisze:

W dniu 2010-06-21 09:18, Miecio pisze:

Swoją drogą to strasznie czepialski jesteś. Widać Cię w każdym temacie.
Wszędzie musisz dodać nie zawsze zasadne 3 gorsze.

Co Ty się go czepiasz.. Nie podoba Ci się? To nie czytaj.

Popatrz na swoje posty.

60 Data: Czerwiec 21 2010 09:58:49
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-06-21 09:33, Miecio pisze:

W dniu 2010-06-21 09:30, Filip KK pisze:
W dniu 2010-06-21 09:18, Miecio pisze:

Swoją drogą to strasznie czepialski jesteś. Widać Cię w każdym temacie.
Wszędzie musisz dodać nie zawsze zasadne 3 gorsze.

Co Ty się go czepiasz.. Nie podoba Ci się? To nie czytaj.

Popatrz na swoje posty.

J/w, nie podoba Ci się, to nie czytaj.

61 Data: Czerwiec 21 2010 10:18:46
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: DoQ 

Filip KK pisze:

Co Ty się go czepiasz.. Nie podoba Ci się? To nie czytaj.
Popatrz na swoje posty.
J/w, nie podoba Ci się, to nie czytaj.

Obrazil się bo napisałem że nowy mercedes będzie droższy niż 5letni :)

Pozdrawiam
Paweł

62 Data: Czerwiec 21 2010 10:54:43
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Miecio 

W dniu 2010-06-21 10:18, DoQ pisze:

Obrazil się bo napisałem że nowy mercedes będzie droższy niż 5letni :)


Trzeba trochę więcej żeby mnie obrazić. :)

63 Data: Czerwiec 20 2010 19:52:34
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: JAM 

On Jun 20, 2:30 pm, "fuen"  wrote:

w tych samych autach silnik o wi kszej pojemnosci spala wi cej.
czym to jest spowodowane ?

czy wi kszy silnik ma mniejsz sprawno ?

z tego co czyta em to raczej duze silniki maja wieksza sprawno ni
te ma e !!!

Generalnie duzy silnik jest budowany na duza moc. Przy typowych
predkosciach pojazdu uzywa sie znacznie mniej mocy niz ten silnik moze
wyprodukowac. Silnik wiec generuje maly procent mocy niz ta, do ktorej
zostal zaprojektowany i w tym zakresie pracy jest mniej sprawny niz
silnik maly.

Aby ocenic sprawnosc silnik przy danej mocy stosuje ie mapy BSFC
(brake specific fuel consumption map) ktora na wykresie moment -
obroty pokazuje za pomoca poziomnic ile w danym zakresie obrotow i
mocy potrzeba paliwa na wyprodukowanie 1 kWh. Przykladowy wykres masz
tutaj:

http://jason.pepas.com/images/om617a-bsfc.jpg

Takie wykresy jest niestety trudno znalezc dla konkretnego silnika,
gdyc malo ktora firma samochodowa je publikuje. Na tym wykresie mozesz
zobaczyc, ze silnik jest najsprawniejszy przy srednim zakresie obrotow
i w poblizu, ale ciut ponizej maksymalnego momentu.
W innych zakresach nie jest juz tak sprawny. Maly silnik znajduje sie
generalnie w poblizu optimum przy typowych predkosciach jazdy.

Powody, dla ktorych duzy silnik jest mniej sprawny to najczesciej
dalsze od optimum opory ssania i wydechu, wieksze opory tarcia,
wieksze straty dlawienia, wieksze bezwladnosci mas wirujacych silnika,
ktore w normalnej jezdzie musisz rozpedzac gdy przyspieszasz no i sam
silnik wiecej wazy, wiec samochod najczesciej tez jesty wtedy ciezszy.
Kazdy z tych powodow osobno nie jest zelazna regula, ale statystycznie
tak wlasnie jest.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

64 Data: Czerwiec 21 2010 08:48:54
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiecej
Autor: acelnószz 

I przypomnijcie sobie silniki o odlaczanych kilku cylindrach na czas malego obciazenia.

65 Data: Czerwiec 21 2010 09:16:24
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Baczek 

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

Escort 1.6 benz - spalanie około 8-9litrów :(
Zafira 2.2 benz - spalanie wg komp 8,6l

Trasa ta sama, predkości te same.

66 Data: Czerwiec 21 2010 13:27:53
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Adam Adamaszek 

On 21 Cze, 17:16, "Baczek"  wrote:

>w tych samych autach silnik o wi kszej pojemnosci spala wi cej.
> czym to jest spowodowane ?

Escort 1.6 benz - spalanie oko o 8-9litr w :(
Zafira 2.2 benz - spalanie wg komp 8,6l

Trasa ta sama, predko ci te same.

Civic 1.6 benz - spalanie 6.2l
Vectra 2.2 benz - wg komp. 7.8l

Trasa ta sama, predkosci podobne.

pozdr
Adam

67 Data: Czerwiec 21 2010 23:41:34
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: Olek 

On 2010-06-21 22:27, Adam Adamaszek wrote:

On 21 Cze, 17:16,   wrote:
w tych samych autach silnik o wi kszej pojemnosci spala wi cej.
czym to jest spowodowane ?

Escort 1.6 benz - spalanie oko o 8-9litr w :(
Zafira 2.2 benz - spalanie wg komp 8,6l

Trasa ta sama, predko ci te same.

Civic 1.6 benz - spalanie 6.2l
Vectra 2.2 benz - wg komp. 7.8l

Trasa ta sama, predkosci podobne.

pozdr
Adam

Audi 90 B3 2.0 benz - spalanie 8l trasa, 10l miasto
Audi 100 C4 Avant 2.6 V6 - spalanie 8-9l trasa, 12-13l miasto
jazda spokojna (przy butowaniu to v6ka i 18 wciągnie)

68 Data: Czerwiec 21 2010 09:57:50
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Autor: J.F. 

Użytkownik "fuen"  napisał

w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?
czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?
z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
te małe !!!

Duze, ale po pierwsze - duze, okretowe, wolnoobrotowe diesle, a po drugie - w optymalnym punkcie pracy.

Tu masz wykres dla przecietnego benzyniaka
http://www081.thinkquest.dk/

Jak bedzie wiekszej mocy maksymalnej, to zaznaczona linia 13kW bedzie jeszcze nizej i trafi w jeszcze gorszy obszar.
Z drugiej strony - jadac np 160km/h byc moze bedziemy mieli lepsza sprawnosc niz w malym.

A poza tym dodatkowe czynniki: wieksza masa calego auta, wiecej sie zuzywa na rozpedzanie, silnik sie wolniej nagrzewa, wiec po miescie zimny wylaczasz.

J.

dlaczego duzy silnik pali więcej



Grupy dyskusyjne