Grupy dyskusyjne   »   dlaczego dyzel spala więcej w mróz?

dlaczego dyzel spala więcej w mróz?



1 Data: Styczen 24 2014 20:26:31
Temat: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Autor: Arbiter 

1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy.

Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - również latem



2 Data: Styczen 24 2014 20:34:06
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
Autor: Przemek 

W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:

1,9 TDI
Gdy jest mr�z pali oko�o 0,5 -1l wi�cej. Dlaczego?

Rozgrzany silnik a spalanie wi�ksze. Ten sam styl jazdy.

Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - r�wnie� latem

WiÄ™ksze opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgÄ™stniały olej w skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parÄ™ okolicznoĹ›ci można dodać...

pozdr
Przemek

3 Data: Styczen 24 2014 23:45:53
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 24 Jan 2014 20:34:06 +0100, Przemek napisał(a):

W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI
Gdy jest mr�z pali oko�o 0,5 -1l wi�cej. Dlaczego?
Rozgrzany silnik a spalanie wi�ksze. Ten sam styl jazdy.

Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - r�wnie� latem

WiÄ™ksze opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgÄ™stniały olej w
skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parÄ™
okolicznoĹ›ci można dodać...

Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?

A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..

J.

4 Data: Styczen 25 2014 01:17:56
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
Autor: Arbiter 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci


Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

nie. Mam odcinki testowe i wiem ile powinien spalić do danego miejsca. Np
wyjezdzam z miasta na drugi koniec miasta, odcinek jest lajtowy i np przy
+5C mogłem schodzić do ¶redniego 4,3 a teraz w mróz to będzie 5,0. Tu moze
byc kwestia ze przy -15 się dłużej rozgrzewa (startuję i tak z silnikiem
+10C)


Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?

te same opony i warunki, ale 2 tyg wstecz gdy było cieplej i palił mniej

A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..

moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i
wiecej polewaj± pompki?

5 Data: Styczen 25 2014 10:21:13
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
Autor: AZ 

On 2014-01-25, Arbiter  wrote:


moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i
wiecej polewaj± pompki?

Nie tyle zimne co gestsze (wiecej tlenu).

--
Artur
ZZR 1200

6 Data: Styczen 25 2014 07:52:29
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
Autor: sqlwiel 

W dniu 2014-01-24 23:45, J.F. pisze:

WiÄ™ksze opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgÄ™stniały olej w
skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parÄ™
okolicznoĹ›ci można dodać...

Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?

A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..

Hm... a "optymalna temperatura"? W koĹ„cu to silnik cieplny i zaprojektowany jest do pracy w pewnym zakresie temperatur zewnÄ™trznych. Temperatura odległa od optymalnej jest mało optymalna ;)




--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

7 Data: Styczen 25 2014 00:08:24
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
Autor: anacron 

W dniu 24.01.2014 20:26, Arbiter pisze:

Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?

Mój pali tyle samo, a w zimÄ™ wrÄ™cz odrobinÄ™ mniej (jeĹ›li mowa o trasie).
Finalnie jednak przepala wiÄ™cej na starcie (dłużej siÄ™ nagrzewa i czÄ™sto
stoi w miejscu warczÄ…c, gdy ja drapiÄ™ szyby).

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

8 Data: Styczen 24 2014 15:11:34
Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Autor:

W dniu pi±tek, 24 stycznia 2014 20:26:31 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:

1,9 TDI

Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?



Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy.



Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?

temperatura silnika na vagu 82C - również latem

Bo taki mamy klymat

9 Data: Styczen 25 2014 10:57:39
Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:

1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?




Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80% więcej niż w plusowych temperaturach.

10 Data: Styczen 25 2014 10:31:31
Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Autor: Budzik 

Użytkownik Trybun  ...

1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
więcej niż w plusowych temperaturach.

Zepsuty?

11 Data: Styczen 25 2014 18:30:16
Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-01-25 11:31, Budzik pisze:

Użytkownik Trybun  ...

1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
więcej niż w plusowych temperaturach.
Zepsuty?

Dobre pytanie.

12 Data: Styczen 25 2014 15:50:09
Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Autor: G Nowak 

1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
więcej niż w plusowych temperaturach.

Zepsuty. Moj 19tdi ma tak samo, chociaz przez pierwsze kilka lat palil dokladnie tyle samo latem i zima.

--
Pozdr
G

13 Data: Styczen 30 2014 22:24:20
Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Autor: Irek N. 

Zepsuty. Moj 19tdi ma tak samo, chociaz przez pierwsze kilka lat palil dokladnie tyle samo latem i zima.


To chyba nie to.
Mam 10-latka z przebiegiem 373tys., w dobrym stanie (na tyle dobrym, że z 5-ma (wszystkie) spalonymi żarowymi zapalał przy -10, choć przykro było patrzeć jak to robił).
Nie zauważam żadnych istotnych zmian lato/zima.
Co więcej, mam wrażenie, że po rozgrzaniu silnika, przy mrozach - lepiej pracuje, podobnie w lekkim deszczu latem. Jak by trochę ciszej i spokojniej jest, ale na spalanie nie ma to wpływu.

Miłego.
Irek.N.

dlaczego dyzel spala więcej w mróz?



Grupy dyskusyjne