1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy.
Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - również latem
2 |
Data: Styczen 24 2014 20:34:06 |
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? |
Autor: Przemek |
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI
Gdy jest mr�z pali oko�o 0,5 -1l wi�cej. Dlaczego?
Rozgrzany silnik a spalanie wi�ksze. Ten sam styl jazdy.
Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - r�wnie� latem
WiÄ™ksze opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgÄ™stniały olej w skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parÄ™ okolicznoĹ›ci można dodać...
pozdr
Przemek
3 |
Data: Styczen 24 2014 23:45:53 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | Autor: J.F. |
Dnia Fri, 24 Jan 2014 20:34:06 +0100, Przemek napisał(a):
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI
Gdy jest mr�z pali oko�o 0,5 -1l wi�cej. Dlaczego?
Rozgrzany silnik a spalanie wi�ksze. Ten sam styl jazdy.
Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - r�wnie� latem
WiÄ™ksze opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgÄ™stniały olej w
skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parÄ™
okolicznoĹ›ci można dodać...
Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?
Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?
A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..
J.
4 |
Data: Styczen 25 2014 01:17:56 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z? | Autor: Arbiter |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomo¶ci
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?
nie. Mam odcinki testowe i wiem ile powinien spalić do danego miejsca. Np
wyjezdzam z miasta na drugi koniec miasta, odcinek jest lajtowy i np przy
+5C mogłem schodzić do ¶redniego 4,3 a teraz w mróz to będzie 5,0. Tu moze
byc kwestia ze przy -15 się dłużej rozgrzewa (startuję i tak z silnikiem
+10C)
Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
te same opony i warunki, ale 2 tyg wstecz gdy było cieplej i palił mniej
A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..
moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i
wiecej polewaj± pompki?
5 |
Data: Styczen 25 2014 10:21:13 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z? | Autor: AZ |
On 2014-01-25, Arbiter wrote:
moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i
wiecej polewaj± pompki?
Nie tyle zimne co gestsze (wiecej tlenu).
--
Artur
ZZR 1200
6 |
Data: Styczen 25 2014 07:52:29 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | Autor: sqlwiel |
W dniu 2014-01-24 23:45, J.F. pisze:
WiÄ™ksze opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgÄ™stniały olej w
skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parÄ™
okolicznoĹ›ci można dodać...
Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?
Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?
A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..
Hm... a "optymalna temperatura"? W koĹ„cu to silnik cieplny i zaprojektowany jest do pracy w pewnym zakresie temperatur zewnÄ™trznych. Temperatura odległa od optymalnej jest mało optymalna ;)
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
7 |
Data: Styczen 25 2014 00:08:24 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | Autor: anacron |
W dniu 24.01.2014 20:26, Arbiter pisze:
Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
Mój pali tyle samo, a w zimÄ™ wrÄ™cz odrobinÄ™ mniej (jeĹ›li mowa o trasie).
Finalnie jednak przepala wiÄ™cej na starcie (dłużej siÄ™ nagrzewa i czÄ™sto
stoi w miejscu warczÄ…c, gdy ja drapiÄ™ szyby).
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https:// www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
8 |
Data: Styczen 24 2014 15:11:34 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | Autor: |
W dniu pi±tek, 24 stycznia 2014 20:26:31 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy.
Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - również latem
Bo taki mamy klymat
9 |
Data: Styczen 25 2014 10:57:39 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | Autor: Trybun |
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80% więcej niż w plusowych temperaturach.
10 |
Data: Styczen 25 2014 10:31:31 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | Autor: Budzik |
Użytkownik Trybun ...
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
więcej niż w plusowych temperaturach.
Zepsuty?
11 |
Data: Styczen 25 2014 18:30:16 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | Autor: Trybun |
W dniu 2014-01-25 11:31, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun ...
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
więcej niż w plusowych temperaturach.
Zepsuty?
Dobre pytanie.
12 |
Data: Styczen 25 2014 15:50:09 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | Autor: G Nowak |
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
więcej niż w plusowych temperaturach.
Zepsuty. Moj 19tdi ma tak samo, chociaz przez pierwsze kilka lat palil dokladnie tyle samo latem i zima.
--
Pozdr
G
13 |
Data: Styczen 30 2014 22:24:20 | Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | Autor: Irek N. |
Zepsuty. Moj 19tdi ma tak samo, chociaz przez pierwsze kilka lat palil dokladnie tyle samo latem i zima.
To chyba nie to.
Mam 10-latka z przebiegiem 373tys., w dobrym stanie (na tyle dobrym, że z 5-ma (wszystkie) spalonymi żarowymi zapalał przy -10, choć przykro było patrzeć jak to robił).
Nie zauważam żadnych istotnych zmian lato/zima.
Co więcej, mam wrażenie, że po rozgrzaniu silnika, przy mrozach - lepiej pracuje, podobnie w lekkim deszczu latem. Jak by trochę ciszej i spokojniej jest, ale na spalanie nie ma to wpływu.
Miłego.
Irek.N.
| | | | | | | | | | | |