Grupy dyskusyjne   »   dlaczego mam zakręcać kranik?

dlaczego mam zakręcać kranik?



1 Data: Sierpien 03 2010 22:06:00
Temat: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Vir 

Tak mnie jako¶ do tej pory życie rozpieszczało, że dotychczasowe moto miałem na wtrysku, więc bez kranika. Ostatni nabytek jednak ma gaĽniki, co idzie w parze z kranikiem. Odwykłem już nieco od tego wynalazku, więc pytam:

dlaczego mam zakręcać kranik?

- czy dlatego, że rano będę miał zalane gaĽniki?
- czy dlatego, że rano nie będę miał wachy w zbiorniku?
- czy po prostu dlatego, że tak trzeba?

nie chce mi się go zakręcać, bo:

- zapominam odkręcić jak ruszam i moto mi ga¶nie
- nie mie¶ci mi się łapa w rękawiczce w otworze na kranik
- bo kranik się zużywa i będzie ciekł (?)


--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i ¶rednia srebrna cebula



2 Data: Sierpien 03 2010 22:26:40
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-03 22:06, Vir pisze:

dlaczego mam zakręcać kranik?

Bo tak kaze Ksiega.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3 Data: Sierpien 03 2010 20:29:11
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: masti 

Dnia piÄ™knego Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, osobnik zwany Vir wystukał:

dlaczego mam zakręcać kranik?

nie musisz. Tylko potem nie miej pretensji do nikogo.




--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

4 Data: Sierpien 03 2010 22:34:14
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Vir"  napisał w wiadomo¶ci

dlaczego mam zakręcać kranik?

KAŻDY motocyklista to wie. Wie to nawet ten, który tylko jeĽdzi motocyklem.
Ta bawarka to jaki¶ rower chyba jest?

--
Grzybol

5 Data: Sierpien 03 2010 22:46:39
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-03 22:34, Grzybol pisze:

Ta bawarka to jakiĹ› rower chyba jest?

herbata z mlekiem tak sie nazywala gdy chodzilem do przedszkola. A teraz to nie wiem, tak sie czasy pozmienialy...

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

6 Data: Sierpien 03 2010 21:45:49
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: zarafiq 

On 03/08/10 21:06, Vir wrote:

Tak mnie jako¶ do tej pory życie rozpieszczało, że dotychczasowe moto
miałem na wtrysku, więc bez kranika. Ostatni nabytek jednak ma gaĽniki,
co idzie w parze z kranikiem. Odwykłem już nieco od tego wynalazku, więc
pytam:

[...]

Trzy lata nie zakręcałem (Honda NT400 '89).
Efekt: ukradli mi moto :(
Innych przypadło¶ci nie stwierdziłem.

Pozdrawiam,
zarafiq

7 Data: Sierpien 03 2010 23:12:38
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Mustafa 

dlaczego mam zakręcać kranik?

bo prawdziwni motuży¶ci tak robi± :)

nie chce mi się go zakręcać, bo:

mnie też się nie chce i od 3 lat nie zakręcam
skutków ubocznych brak

8 Data: Sierpien 03 2010 14:12:42
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 3 Sie, 22:06, Vir  wrote:


dlaczego mam zakręcać kranik?

No popatrz, mam kranik i służy on tylko do:
- przeł±czania z/na rezerwe,
- zamknięcia w przypadku zdejmowania zbiornika lub dłuższego postoju.

Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
pchania...

W ogóle co to za moto?
--
Artur
ZZR 1200

9 Data: Sierpien 03 2010 23:21:06
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-03 23:12, AZ pisze:

dlaczego mam zakręcać kranik?

No popatrz, mam kranik i służy on tylko do:
- przełÄ…czania z/na rezerwe,
- zamkniÄ™cia w przypadku zdejmowania zbiornika lub dłuższego postoju.

Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?


Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
i tak mi siÄ™ przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy siÄ™ przychodziło
na drugi dzieĹ„ do moto, woĹ„ wachy z 10 metrów i dużo kopania/
pchania...

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly, przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

10 Data: Sierpien 03 2010 14:40:12
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 3 Sie, 23:21, Kuczu  wrote:


Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?

Zgadza się, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.

> Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
> i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
> na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
> pchania...

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

Z ciekawo¶ci, jakie wspólczesne moto nie maj± elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaĽników?

--
Artur
ZZR 1200

11 Data: Sierpien 03 2010 23:43:14
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-08-03 23:40, AZ pisze:

Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?

Zgadza siÄ™, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.

Widocznie nie moze sie zdecydowac.


We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

Z ciekawoĹ›ci, jakie wspólczesne moto nie majÄ… elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaĽników?

Zasadniczo masz racje.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

12 Data: Sierpien 04 2010 20:33:31
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Ivam 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomo¶ci grup

Z ciekawo¶ci, jakie wspólczesne moto nie maj± elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaĽników?

A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka przy odpalaniu).

--
pzdr:
Ivam

13 Data: Sierpien 04 2010 20:40:58
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 20:33:31 +0200, "Ivam"
 wrote:

A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej
od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka
przy odpalaniu).

Omin pompe i sprawdz  :)
w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

14 Data: Sierpien 04 2010 20:49:17
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Ivam 

Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup

Omin pompe i sprawdz  :)

Sprawdzalem.

w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).

U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.

--
pzdr:
Ivam

15 Data: Sierpien 04 2010 20:50:34
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 20:49:17 +0200, "Ivam"
 wrote:

U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec
przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.

No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ? Po cholere wozic
zbedny element :)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

16 Data: Sierpien 04 2010 21:12:01
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Ivam 

Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup

No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ?

Podlaczylem.

Po cholere wozic
zbedny element :)

No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.

--
pzdr:
Ivam

17 Data: Sierpien 04 2010 22:40:57
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 21:12:01 +0200, "Ivam"
 wrote:

Podlaczylem.

skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ?

No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.

Jak pytasz jak twierdziles ze zauwazyles brak roznicy :)
Moze w biurze projketowym  jamachachachachy w Xinxiang sie kartki
pomieszaly i wyszlo stad ta pompa ?

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

18 Data: Sierpien 04 2010 10:41:44
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: de Fresz 

On 2010-08-03 23:21:06 +0200, Kuczu  said:

Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
pchania...

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly, przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podci¶nieniowy i 2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

--

Pozdrawiam
de Fresz

19 Data: Sierpien 04 2010 11:13:10
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 10:41:44 +0200, de Fresz
wrote:

Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podci¶nieniowy i
2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

No widzisz, a "u mnie" lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

20 Data: Sierpien 04 2010 11:23:00
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: de Fresz 

On 2010-08-04 11:13:10 +0200,  said:

Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podci¶nieniowy i
2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

No widzisz, a "u mnie" lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)

No ale to nie był chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli postawiłbym tezę, że jak nie cieknie z kranika i/lub gaĽników, to można dać se siana z zakręcaniem. Jak cieknie, to do czasu usunięcia usterki zakręcać, a po usunięciu patrz pkt. pierwszy. Ale je¶li kto¶ bardzo lubi se pokręcić kranikiem, to wszak zakazu nie ma.

--

Pozdrawiam
de Fresz

21 Data: Sierpien 04 2010 11:44:34
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 11:23:00 +0200, de Fresz
wrote:

No ale to nie był chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli
postawiłbym tezę, że jak nie cieknie z kranika i/lub gaĽników, to można
dać se siana z zakręcaniem. Jak cieknie, to do czasu usunięcia usterki
zakręcać, a po usunięciu patrz pkt. pierwszy. Ale je¶li kto¶ bardzo
lubi se pokręcić kranikiem, to wszak zakazu nie ma.

Zakreca sie na wszelki wypadek, znaczy jakby akurat w tym momencie
pocieklo to zeby sie zrobilo kuku.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

22 Data: Sierpien 04 2010 12:01:33
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: KLOSZ 


Jest jeszcze jeden aspekt sprawy.... w swojej drugiej sevence mialem niespodzianke taka mianowicie, ze poniewaz poprzedni wlasciciel nie zakrecal kranika i tankowal zawsze przed osiagnieciem rezerwy, to jak musialem zdjac zbiornik okazalo sie, ze kranika nie da sie ruszyc, bo sie zastal na amen w pacierzu. Wiec od czasu do czasu warto pokrecic, zeby sie nie "zespawal".

Ale generalnie zgadzam sie z Sebastianem - jak jest dobrze to krecic po kazdym zatrzymaniu nie trzeba. Na dluzsze postoje bym zakrecal (zima, miesiac postoju w garazu itepeitede.), ot tak dla swietego spokoju.

Zdrowko
KLOSZ - obecnie bez kranika

23 Data: Sierpien 04 2010 21:38:39
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: blur 

Użytkownik "KLOSZ"  napisał w wiadomoĹ›ci grup


Jest jeszcze jeden aspekt sprawy.... w swojej drugiej sevence mialem niespodzianke taka mianowicie, ze poniewaz poprzedni wlasciciel nie zakrecal kranika i tankowal zawsze przed osiagnieciem rezerwy, to jak musialem zdjac zbiornik okazalo sie, ze kranika nie da sie ruszyc, bo sie zastal na amen w pacierzu. Wiec od czasu do czasu warto pokrecic, zeby sie nie "zespawal".

Ale generalnie zgadzam sie z Sebastianem - jak jest dobrze to krecic po kazdym zatrzymaniu nie trzeba. Na dluzsze postoje bym zakrecal (zima, miesiac postoju w garazu itepeitede.), ot tak dla swietego spokoju.

Dokładnie mam takie samo zdanie, też stwierdziłem że nie bÄ™dÄ™ zakrÄ™cał
i nie zakrÄ™całem, jadÄ™ sobie w mieĹ›cie i kurna moto zaczyna siÄ™ dławić,
no to krÄ™cÄ™ i za cholerÄ™ nie mogÄ™ przekrÄ™cić na rezerwÄ™, moto zgasło a
ja wyszedłem na buraka co mu sie moto psuje :)

pozdro
blur

to było w xt350 :)

24 Data: Sierpien 04 2010 08:18:38
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Vir 


  > W ogóle co to za moto?

CB 500

--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i ¶rednia srebrna cebula

25 Data: Sierpien 04 2010 02:26:21
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 08:18, Vir  wrote:

  > W ogóle co to za moto?

CB 500

--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i ¶rednia srebrna cebula

Chlopaku, odpowiedzial Ci kto w koncu, bo tak przejrzalem watek i
jakos nie znalazlem :( Moze troche Kuczu temat naswietlil.

Generalnie, nie pamietam, jaki kranik jest w CeBuli.
Jesli podcisnieniowy, to w zasadzie nie musisz zakrecac, bo zamyka go
za Ciebie brak podcisnienia, ale z dokladnoscia do tego, co pisal
Kuczu (zuzycie uszczelek itp.). Ktorys z moich poprzednich moto
(Cebra1000F albo zuzia gsxf nawet nie miala pozycji off na kraniku
podcisnieniowym. Jesli zakrecasz, to na wszelki (jaki, to dalej)
wypadek.

W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
Etce;) ).

Dlaczego zakrecac? Bo:
1. jak masz nieszczelny gaznik, moze wylac na zewnatrz - kwestia
bezpieczenstwa itepe.
2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
(utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.

Mam nadzieje, ze to jest ospowiedz na Twoje pytanie.

  Pozdrawiam,
  Tomek

26 Data: Sierpien 04 2010 09:31:03
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
Etce;) ).

No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

--
Artur
ZZR 1200

27 Data: Sierpien 04 2010 02:37:46
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:31, AZ  wrote:


No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Vir zadal normalne pytanie, ma prawo do normalnej odpowiedzi IMO :)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

28 Data: Sierpien 04 2010 09:39:45
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Mojego Zygzaka nie widziales? :-)

--
Artur
ZZR 1200

29 Data: Sierpien 04 2010 02:42:19
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:39, AZ  wrote:

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:

> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Mojego Zygzaka nie widziales? :-)


A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

30 Data: Sierpien 04 2010 09:44:18
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

--
Artur
ZZR 1200

31 Data: Sierpien 04 2010 02:48:44
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:44, AZ  wrote:

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:

> A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> podcisnieniowka jest ;)

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

  Pozdrawiam :)
  Tomek

32 Data: Sierpien 04 2010 09:52:40
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

Nie porownuj Hondy i Suzuki do Kawasaki to po pierwsze!

<http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki/%5BZX1200-C2%5D%20-- %20%5BFUEL%20TANK%5D.gif>

Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

33 Data: Sierpien 04 2010 02:59:44
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:52, AZ  wrote:


....

<http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki/%5BZX1200-C2%5D%...>

Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)

Nie bardzo mam jak zajrzec, ale ok. przyjmuje, ze w Kawie masz po
prostu hebel, ktory zamyka wyplyw ze zbiornika i juz.

Nie zmienia to jednak powodu, dla ktorego powinno sie kranik zakrecac,
wiec pozwole sobie ze swojej strony zakonczyc dyspute ;D

  Pozdrawiam :)
  Tomek

34 Data: Sierpien 04 2010 10:10:28
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 4 Aug 2010 02:48:44 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za zuzka600f
wyklawiaturowal co nastepuje:

> A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> podcisnieniowka jest ;)

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

35 Data: Sierpien 04 2010 03:48:12
Temat: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 12:10, Piotr Klimek  wrote:


W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.


Tak swoja droga, to ciekawy temat sie skroil przez przypadek...

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?
Jesli zewnetrzne, to w sumie zwykly kranik zamykajacy wyplyw ma jak
najbardziej sens - przynajmniej dla serwisujacych. Nie mam tylko
pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Bedzie z tego megawatek? ;D Droga 'Tino' - do dziela :)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

36 Data: Sierpien 04 2010 10:56:25
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


Tak swoja droga, to ciekawy temat sie skroil przez przypadek...

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?
Sa zewnetrzne a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik,
jedna pompa, druga pompa.
Jesli zewnetrzne, to w sumie zwykly kranik zamykajacy wyplyw ma jak
najbardziej sens - przynajmniej dla serwisujacych. Nie mam tylko
pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.
Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
czesciej na wskazowke od paliwa :-)

--
Artur
ZZR 1200

37 Data: Sierpien 04 2010 04:04:53
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 12:56, AZ  wrote:

Sa zewnetrzne ,

No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
mechanik ;)

a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik jedna pompa, druga pompa

A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?

Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.

IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.

Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
czesciej na wskazowke od paliwa :-)

No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D

  Pozdrawiam :)
  Tomek

38 Data: Sierpien 04 2010 11:11:08
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: AZ 

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:


No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
mechanik ;)

Otoz to, no i rezerwa.

A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?

Cholera wie, jedna zasila gazniki 1 i 2 a druga 3 i 4.

IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.

Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam
za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu
w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.

No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D

Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
koncem na wskazniku.

--
Artur
ZZR 1200

39 Data: Sierpien 04 2010 04:32:07
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 13:11, AZ  wrote:


Otoz to, no i rezerwa.

na to, to juz wymyslili lampke rezerwy ;)

Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam

no dobra :) przyjalem :)

za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu
w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.

wiesz, nie medrkowalbym, gdybym sobie w ten sposob nie zalatwil pompy
w samochodzie ;)
Zostalem wtedy 'uswiadomiony' w temacie smarowania pomp ;)

Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
koncem na wskazniku.

mialbys wieksza motywacje do oszczednej jazdy :-p

  Pozdrawiam :)
  Tomek

40 Data: Sierpien 04 2010 13:30:09
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

zuzka600f pisze:

IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.

ej, a nie chodzilo Ci o chlodzenie ?

Ale to chyba w autach pompy padaja od permamantnego jezdzenia na rezerwie, w moto nie slyszalem.

KJ

41 Data: Sierpien 04 2010 13:14:28
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor:

On Wed, 4 Aug 2010 03:48:12 -0700 (PDT), zuzka600f
wrote:

 Czesc :)

6

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?

AT - pompa zew. W przeciwnym wypadku kranik jest przeciez bez sensu.

pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.

Np. nowsze AT nie maja kontrolki rezerwy.

W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Fajnie, oldskulowo wyglada!
Konia se zostaw, a rz±d ukrzyzuj w moim imieniu.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

42 Data: Sierpien 04 2010 11:22:17
Temat: Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 4 Aug 2010 03:48:12 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za zuzka600f
wyklawiaturowal co nastepuje:

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?

Tego to juz nie pamietam, ale raczej poza bakiem.

W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Zeby wiedziec kiedy jest rezerwa jesli nie masz wskaznika paliwa? Chociaz
w RF *chyba* byla lampka od rezerwy.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

43 Data: Sierpien 04 2010 12:17:46
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: Bartlomiej Kacprzak 


Uzytkownik "zuzka600f"  napisal w wiadomosci

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.

pozdr

--
Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL

44 Data: Sierpien 04 2010 03:30:15
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 12:17, "Bartlomiej Kacprzak"  wrote:

Uzytkownik "zuzka600f"  napisal w

>> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

> W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
> mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.

Bartek, Zuzie sprzedalem w 2000, a CBR w 2006. Wybacz, ale nie
pamietam, w ktorym z nich, jak bylo.

W jednym byly pozycje ON - podcisnieniowo otwierany powyzej rezerwy,
RES - jak ON, ale na rezerwie, PRI - wolny przeplyw, a w drugim ON i
RES jak w tym wczesniej i OFF - hebel zamykajacy wyplyw (niby do
zostawiania moto na zime itp.). Skoro w GSXF masz ON/RES/PRI, znaczy,
ze w CBR bylo z OFF :)
Ale dywagacje dlaczego w jednych sprzetach jest tak, a w innych
inaczej, to juz IMO inny temat, niz ten.

 Pozdrawiam :)
  Tomek

45 Data: Sierpien 04 2010 11:44:19
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

zuzka600f pisze:

A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

Mnie sie  mocno wydaje ze u mnie byl zwykly kranik a pare razy ten bak zdejmowalem, ale to dawno temu bylo.

KJ

46 Data: Sierpien 04 2010 20:36:04
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Ivam 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomo¶ci grup

On 2010-08-04, zuzka600f  wrote:

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Mojego Zygzaka nie widziales? :-)

A ja moge pokazac fazera;)

I od razu odpowiadam - tam nie jest podcisnieniowka.

--
pzdr:
Ivam

47 Data: Sierpien 04 2010 11:42:03
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

zuzka600f pisze:

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

ale jak to nie ?

Wiele moto ma (albo miało) pompe na prÄ…d i oprócz tego kranik przy baku - na przykład ZX10.


KJ

48 Data: Sierpien 06 2010 21:05:00
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Hinek 

Użytkownik "KJ Siła Słów"  napisał


Wiele moto ma (albo miało) pompe na prÄ…d i oprócz tego kranik przy baku - na przykład ZX10.


Albo np. Honda Deauville itd, itp.

--
Hinek

49 Data: Sierpien 04 2010 11:42:03
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: Tmek 

zuzka600f wrote:

 Czesc :)

On 4 Sie, 11:31, AZ  wrote:

No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

To malo widziales.
Afryka, tenera itd ma i kranik i pompe.

Tmek

50 Data: Sierpien 04 2010 02:45:17
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: zuzka600f 

  Czesc :)

On 4 Sie, 11:42, "Tmek"  wrote:


To malo widziales.
Afryka, tenera itd ma i kranik i pompe.


Mozesz miec racje - nie przygladalem sie im pod tym katem. Natomiast
raczej spodziewam sie tam kranika podcisnieniowego, a nie zwyklego
rygla.

  Pozdrawiam :)
  Tomek

51 Data: Pa?dziernik 13 2010 19:46:49
Temat: Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2010-08-04 11:45, zuzka600f pisze:

   Czesc :)

On 4 Sie, 11:42,   wrote:

To malo widziales.
Afryka, tenera itd ma i kranik i pompe.


Mozesz miec racje - nie przygladalem sie im pod tym katem. Natomiast
raczej spodziewam sie tam kranika podcisnieniowego, a nie zwyklego
rygla.


W Super Tenerze jest zwykły. Sprawdzone :). Poprzednio jeĽdziłem na motorze z jednym kranikiem i jak kupiłem taki z dwoma to 4 razy polałem sobie silnik benzynÄ… :D

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

52 Data: Sierpien 04 2010 14:08:45
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Leszek Karlik 

On Wed, 04 Aug 2010 11:37:46 +0200, zuzka600f  wrote:

[...]

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Honda NTV ma zwykly kranik i pompÄ™. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

53 Data: Wrzesien 02 2010 04:37:04
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: Gravel 

On 4 Sie, 11:26, zuzka600f  wrote:

  Czesc :)

2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
(utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.

True, mialem taki case, wylalem ponad 5 litrow oleju a wczesniej moto
gaslo i plulo olejopaliwem po filtrze powietrza. W sumie nic dziwnego,
przez zime wyparowalo jakies 10l paliwa.
Nie radze wylaczac pompki podcisnienowej na dluzej.

Pozdr,
Gravel

54 Data: Sierpien 04 2010 00:09:42
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor: souti 

Vir  wrote:

dlaczego mam zakręcać kranik?

- czy dlatego, że rano bÄ™dÄ™ miał zalane gaĽniki?
- czy dlatego, że rano nie bÄ™dÄ™ miał wachy w zbiorniku?
- czy po prostu dlatego, że tak trzeba?

IMHO najważniejsze jest tu zagrożenie p.poż. wynikajÄ…ce z wyciekajÄ…cego
paliwa przez odpowietrzenie gaĽnika w razie:
-zatopienia pływaków
-zablokowania siÄ™ pływaków
-dostania siÄ™ syfu do zaworu iglicowego.

Fakt, że zdarza sie raz na milion, ale...

--
souti

55 Data: Sierpien 04 2010 07:41:45
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Autor:

On Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, Vir  wrote:

dlaczego mam zakręcać kranik?

Na wszelki wypadek.

pzodr
newrom co nie zakreca bo ma skleroze :-)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

dlaczego mam zakręcać kranik?



Grupy dyskusyjne