Grupy dyskusyjne   »   dlaczego nie warto jeździć szybko

dlaczego nie warto jeździć szybko



1 Data: Pa?dziernik 22 2015 19:06:08
Temat: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: PiteR 

finał


13-miesięczny zakaz kierowania samochodami, 1000 zł grzywny oraz 6
pkt. karnych to kara dla 76-letniego kierowcy forda escorta, który
w miniony poniedziałek jechał pod prąd drogą ekspresową między
Elblągiem a Pasłękiem.


76-latek tłumaczył policjantom, że źle skręcił i dlatego wjechał
na "ekspresówkę" pod prąd. Zdawał sobie sprawę, że jedzie
nieprawidłowo, ale postanowił, że zjedzie na najbliższym węźle.



Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.


http://dziennikelblaski.pl/308477,76-letni-kierowcaukarany-za-jazde-quotekspresowkaquot-pod-prad-Wyrazil-zal.html



--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.



2 Data: Pa?dziernik 22 2015 21:35:21
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: sirapacz 


Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.

amen.


powinien jeszcze ze swojego oc naprawiać furę kolesia, który przez niego rozbił raczej kompletnie swojego kombiaka.

3 Data: Pa?dziernik 22 2015 19:36:49
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: masti 

PiteR wrote:

finał


13-miesięczny zakaz kierowania samochodami, 1000 zł grzywny oraz 6
pkt. karnych to kara dla 76-letniego kierowcy forda escorta, który
w miniony poniedziałek jechał pod prąd drogą ekspresową między
Elblągiem a Pasłękiem.


76-latek tłumaczył policjantom, że źle skręcił i dlatego wjechał
na "ekspresówkę" pod prąd. Zdawał sobie sprawę, że jedzie
nieprawidłowo, ale postanowił, że zjedzie na najbliższym węźle.



Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.


http://dziennikelblaski.pl/308477,76-letni-kierowcaukarany-za-jazde-quotekspresowkaquot-pod-prad-Wyrazil-zal.html

zawsze tak to działa. Niemcy, gdzie jeżdżących pod prąd na autostradach
zawsze było sporo, ustalili, że taki kierowca nigdy się nie zatrzymuje
tylko jezie. Dlaczego? nie wiadomo

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

4 Data: Pa?dziernik 23 2015 10:22:03
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: J.F. 

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup

76-latek tłumaczył policjantom, że źle skręcił i dlatego wjechał
na "ekspresówkę" pod prąd. Zdawał sobie sprawę, że jedzie
nieprawidłowo, ale postanowił, że zjedzie na najbliższym węźle.

http://dziennikelblaski.pl/308477,76-letni-kierowcaukarany-za-jazde-quotekspresowkaquot-pod-prad-Wyrazil-zal.html

zawsze tak to działa. Niemcy, gdzie jeżdżących pod prąd na autostradach
zawsze było sporo, ustalili, że taki kierowca nigdy się nie zatrzymuje
tylko jezie. Dlaczego? nie wiadomo

No wiesz - zatrzymanie to nie jest rozwiazanie problemu, tylko odsuwanie :-)
Choc w Niemczech sporo osob ma wykupiony ADAC - przy innych problemach nie wahaja sie zadzwonic po pomoc.

Po prawdzie to by sie nalezalo wycofac awaryjnym pasem na wstecznym - bo zawrocenie moze byc niemozliwe z uwagi na gestosc ruchu.
Choc w gestym ruchu to i jazda niemozliwa :-)

Ale podejrzewam, ze wiekszosc sobie nie bardzo zdaje sprawe, przynajmniej na poczatku.
A potem sa w polowie odcinka.

W Niemczech kierowcy nieco karniejsi - chetniej jezdza prawym pasem autostrady, to moze robis wrazenie, ze sie poprawnie jedzie, tylko gdzie ta autostrada.
Choc prawde mowiac to tylko niewiele mniej chetnych do lewego niz u nas.

J.

5 Data: Pa?dziernik 23 2015 14:34:59
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Gof 

J.F.  wrote:

Ale podejrzewam, ze wiekszosc sobie nie bardzo zdaje sprawe,
przynajmniej na poczatku.
A potem sa w polowie odcinka.

Ja tam nie wiem, ale gdyby mi sie to zdarzylo (nie wyobrazam sobie, ale
jednak kazdemu sie moze zdarzyc), to zatrzymalbym sie jakbym sie tylko
zorientowal i albo wycofal pasem awaryjnym, albo w odpowiednim
momencie szybko zawrocil...

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

6 Data: Pa?dziernik 23 2015 15:25:15
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Budzik 

Użytkownik Gof  ...

albo w odpowiednim
momencie szybko zawrocil...

ojojoj

7 Data: Pa?dziernik 25 2015 21:56:01
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Adam Wysocki 

Budzik  wrote:

albo w odpowiednim
momencie szybko zawrocil...

ojojoj

Co ojojoj?

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

8 Data: Pa?dziernik 26 2015 18:00:35
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Budzik 

Użytkownik Adam Wysocki  ...

albo w odpowiednim
momencie szybko zawrocil...

ojojoj

Co ojojoj?

ojojoj przekonanie ze na autostradzie mozna cos zrobic odpowiednio szybko -
poleci ktos 200 to go nawet nie zuawazysz...

9 Data: Pa?dziernik 23 2015 14:32:58
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Gof 

masti  wrote:

zawsze tak to działa. Niemcy, gdzie jeżdżących pod prąd na autostradach
zawsze było sporo, ustalili, że taki kierowca nigdy się nie zatrzymuje
tylko jezie. Dlaczego? nie wiadomo

"Bo sie uda"...

Ale po tym, jak widzialem motocyklistow, zawracajacych i jadacych pod prad
na wale miedzeszynskim, niewiele mnie juz zdziwi. Tylko mialem nadzieje,
ze mnit nikt dalej nie shaltuje w razie zgloszenia (bo tez jechalem na
moto, dla odmiany zgodnie z kierunkiem ruchu).

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

10 Data: Pa?dziernik 23 2015 14:21:12
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:

Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.

Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym do przejechania. Niech to będzie 1-2 km (jeśli ktoś jest ofiarą losu i nie zorientował się wcześniej). 1 km na wstecznym (niech będzie 15 km/h) to są 4 minuty. W miarę bezpieczne minuty.

--
MN

11 Data: Pa?dziernik 23 2015 15:15:47
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: yabba 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości

W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:
Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.

Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym do przejechania. Niech to będzie 1-2 km (jeśli ktoś jest ofiarą losu i nie zorientował się wcześniej). 1 km na wstecznym (niech będzie 15 km/h) to są 4 minuty. W miarę bezpieczne minuty.



Jak już piszemy poradnik "Autostrady dla opornych", to ustalmy jakim pasem trzeba cofać.
Najbezpieczniejszy będzie pas awaryjny i dodatkowo włączmy światła awaryjne.


--
Pozdrawiam,

yabba

12 Data: Pa?dziernik 23 2015 15:18:56
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Friday, October 23, 2015, 2:21:12 PM, you wrote:

Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.
Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym
do przejechania. Niech to będzie 1-2 km (jeśli ktoś jest ofiarą losu i
nie zorientował się wcześniej). 1 km na wstecznym (niech będzie 15 km/h)
to są 4 minuty. W miarę bezpieczne minuty.

Bardzo zły pomysł. Jeden i drugi. Przecież wystarczy normalnie
pojechać we właściwym kierunku jazdy.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

13 Data: Pa?dziernik 23 2015 16:14:51
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-10-23 o 15:18, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Marcin,

Friday, October 23, 2015, 2:21:12 PM, you wrote:

Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.
Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym
do przejechania. Niech to będzie 1-2 km (jeśli ktoś jest ofiarą losu i
nie zorientował się wcześniej). 1 km na wstecznym (niech będzie 15 km/h)
to są 4 minuty. W miarę bezpieczne minuty.

Bardzo zły pomysł. Jeden i drugi. Przecież wystarczy normalnie
pojechać we właściwym kierunku jazdy.

Jeśli jest pusto po horyzont to oczywiście nie ma co dyskutować, tylko trzeba zawrócić. Jeśli natomiast ruch jest - to cofanie na pasie awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze niż pchanie się pod prąd przez 20 km.

--
MN

14 Data: Pa?dziernik 23 2015 16:25:08
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: J.F. 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup W dniu 2015-10-23 o 15:18, RoMan Mandziejewicz pisze:

Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym
do przejechania. Niech to będzie 1-2 km (jeśli ktoś jest ofiarą losu i
nie zorientował się wcześniej). 1 km na wstecznym (niech będzie 15 km/h)
to są 4 minuty. W miarę bezpieczne minuty.

Bardzo zły pomysł. Jeden i drugi. Przecież wystarczy normalnie
pojechać we właściwym kierunku jazdy.

Jeśli jest pusto po horyzont to oczywiście nie ma co dyskutować, tylko trzeba zawrócić. Jeśli natomiast ruch jest - to cofanie na pasie

a nalezy raczej przyjac, ze jest.
Ale wtedy nawet zjazd na pas awaryjny jest pewnym problemem.

awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze niż pchanie się pod prąd przez 20 km.

Hm, w zasadzie jazda po pasie awaryjnym powinna byc bezpieczna, nawet pod prad.
Ja u w vectrze do tylu mam widocznosc zadna, to nie jestem pewien czy takie 2 km bylyby bezpieczniejsze.

Tylko ... pas awaryjny moze miejscami znikac. I co wtedy ?
To juz lepiej sie od razu wycofac.



J.

15 Data: Pa?dziernik 23 2015 19:39:19
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Shrek 

On 23.10.2015 16:25, J.F. wrote:

Ja u w vectrze do tylu mam widocznosc zadna, to nie jestem pewien czy
takie 2 km bylyby bezpieczniejsze.

Tylko ... pas awaryjny moze miejscami znikac. I co wtedy ?

Zatrzymać się i zadzwonić po pomoc drogową? Na pewno sobie lepiej poradzą. W ostateczności wezmą na lawetę tył na przód;)

Shrek

16 Data: Pa?dziernik 23 2015 16:28:26
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Friday, October 23, 2015, 4:14:51 PM, you wrote:

Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.
Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym
do przejechania. Niech to będzie 1-2 km (jeśli ktoś jest ofiarą losu i
nie zorientował się wcześniej). 1 km na wstecznym (niech będzie 15 km/h)
to są 4 minuty. W miarę bezpieczne minuty.
Bardzo zły pomysł. Jeden i drugi. Przecież wystarczy normalnie
pojechać we właściwym kierunku jazdy.
Jeśli jest pusto po horyzont to oczywiście nie ma co dyskutować, tylko
trzeba zawrócić. Jeśli natomiast ruch jest - to cofanie na pasie
awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze niż pchanie się pod prąd przez 20 km.

Nie spotkałem - poza korkami - takiej sytuacji na autostradzie, żeby
nie dało się zawrócić przy wjeździe pod prąd. Jeśli udało się na
zjeździe wjechać pod prąd, to oznacza, że ruch jest niewielki i nie ma
mowy o braku możliwości zawrócenia. Robienie czegokolwiek innego,
poczynając od stania na najszybszym pasie, poprzez jazdę pod prąd czy
na wstecznym jest bezsensownym ryzykiem. Zawrócenie w tej sytuacji
odbywa się przy pełnej widoczności nadjeżdżających pojazdów i jest
najmniej groźnym manewrem.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

17 Data: Pa?dziernik 23 2015 16:47:24
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: SW3 

W dniu 23.10.2015 o 16:28 RoMan Mandziejewicz   pisze:

Zawrócenie w tej sytuacji
odbywa się przy pełnej widoczności nadjeżdżających pojazdów i jest
najmniej groźnym manewrem.

O ile da się zawrócić "na raz", bo stawanie w poprzek autostrady nie jest  zbyt bezpiecznym manewrem.

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

18 Data: Pa?dziernik 23 2015 17:37:48
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello SW3,

Friday, October 23, 2015, 4:47:24 PM, you wrote:

Zawrócenie w tej sytuacji
odbywa się przy pełnej widoczności nadjeżdżających pojazdów i jest
najmniej groźnym manewrem.
O ile da się zawrócić "na raz", bo stawanie w poprzek autostrady nie jest
zbyt bezpiecznym manewrem.

Osobówką zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinę o zielone.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

19 Data: Pa?dziernik 23 2015 18:19:34
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: SW3 

W dniu 23.10.2015 o 17:37 RoMan Mandziejewicz   pisze:

Osobówką zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinę o zielone.

Szerokość pasa ruchu to 3,5 lub 3,75, pasa awaryjnego 2,5 lub 3. Razem (2  pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5. Czyli nie każdą osobówką. Po  za tym nie każdy będzie to w stanie z góry ocenić a jak dojedzie do  bariery i okaże się, że jednak musi cofnąć...

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

20 Data: Pa?dziernik 23 2015 20:19:34
Temat: Re: dlaczego nie warto jeŸdzić szybko
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello SW3,

Friday, October 23, 2015, 6:19:34 PM, you wrote:

Osobówkš zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinę o zielone.
Szerokoœć pasa ruchu to 3,5 lub 3,75,

Na autostradzie raczej 4m

pasa awaryjnego 2,5 lub 3.

3m

Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5.

11m

Czyli nie każdš osobówkš.

„zahaczysz odrobinę o zielone”

Po za tym nie każdy będzie to w stanie z góry ocenić a jak dojedzie do
bariery i okaże się, że jednak musi cofnšć...

Bezpieczniej cofnšć pól metra czy kilometry jechać pod pršd?





--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

21 Data: Pa?dziernik 23 2015 20:46:34
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Shrek 

On 23.10.2015 20:19, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello SW3,

Friday, October 23, 2015, 6:19:34 PM, you wrote:

Osobówkš zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinę o zielone.
Szerokoœć pasa ruchu to 3,5 lub 3,75,

Na autostradzie raczej 4m

https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce#Parametry_techniczne

3,75

pasa awaryjnego 2,5 lub 3.

3m

tak - 3m

Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5.

11m

10,5m (mówimy o tych poważnych czyli na 140km/h). Mój samochód ma œrednicę zawracania powyżej 12m i raczej na raz nie zawróci. Jak miałbym już kombinować z zawracaniem, to najpierw bym na wstecznym ustawił się na awaryjnym skoœnie, a potem zawracał. Ale nie wiem czy w stresie bym na to wpadł, a i to wcale sukcesu nie gwarantuje. A jak już ktoœ wjechał pod pršd to statystycznie orłem to on nie będzie:)

Po za tym nie każdy będzie to w stanie z góry ocenić a jak dojedzie do
bariery i okaże się, że jednak musi cofnšć...

Bezpieczniej cofnšć pól metra czy kilometry jechać pod pršd?

Nikt nie postulował jazdy na pałę pod pršd, a raczej na wstecznym po awaryjnym. I nie kilometry, no chyba że ktoœ wczesniej "kilometry" pod pršd przejechał nim się zorientował. Jeœli tak, to œwiadczy to raczej słabo o jego rozgarnięciu i powinien raczej wybrać zjazd na awaryjny i czekanie na pomoc, bo cokolwiek zrobi, to pewnie mu to słabo wyjdzie. Więc niech lepiej zjedzie, dobrze oznaczy miejsce trójkštem i czeka na fachowców;)

Shrek

22 Data: Pa?dziernik 26 2015 16:10:53
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: SW3 

W dniu 23.10.2015 o 20:19 RoMan Mandziejewicz   pisze:

Bezpieczniej cofnąć pól metra czy kilometry jechać pod prąd?

Chyba nikt nie neguje, że jazda pod prąd, zwłaszcza najszybszym pasem,  jest najmniej bezpieczna. Ale zawracanie też najbezpieczniejsze nie jest.  Nie chodzi o cofanie tylko o to, że w tym czasie się znajduje w poprzek  autostrady zajmując więcej niż jeden pas. A ten czas krótki nie jest nawet  jak się sprawnie zmienia biegi i szybko kręci kierownicą.
Co do szerokości pasów to już obok jest podany link do Wikipedii. Dodam  tylko, że wątek zaczął się od ekspresówki więc bierzemy pod uwagę nie  tylko autostrady.

Przede wszystkim trzeba się możliwie szybko znaleźć na pasie awaryjnym a  potem myśleć co dalej.

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

23 Data: Pa?dziernik 23 2015 19:50:14
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Shrek 

On 23.10.2015 16:28, RoMan Mandziejewicz wrote:

Zawrócenie w tej sytuacji
odbywa się przy pełnej widoczności nadjeżdżających pojazdów i jest
najmniej groźnym manewrem.

No bym polemizował. 200km/h nie jest jakimś nadspodziewanym wynikiem na autostradzie. Pewnie więcej niż połowa z nas tyle czasem jechała. to 60m/s. Powiedzmy, że miałeś widoczność na 600 metrów - dalej to już ciężko ścigacza zauwazyć. 10 sekund - szału nie ma. Tym bardziej jak zastawisz bryką dwa pasy przy zawracaniu. Ponadto dodajmy, że jak ktoś już się wbija na autostradę pod prąd, to statystycznie mistrzem kierownicy to on nie jest, więc i zawracanie w stresie nie jest tą umiejętnoscią, którą powinien wpisać w CV;)

Z drugiej strony skoro przejechał powiedzmy 2km, to było to o rząd wiekości bardziej niebezpieczne. Z trzeciej strony może już limit szczęścia wyczerpał. Z ostatniej strony "powinno się udać" to pewnie drugi najpopularniejszy zwrot za "potrzymaj mi piwo" przed zrobiciem nagrody darwina.

Ja bym zjechał na awaryjny i chyba wycofał na awaryjnych. Jak się nie da, to awaryjne, trójkąt i telefon po assistance. I to jest pewnie jedyne tak naprawdę słuszne i praworządne rozwiązanie;)

Shrek

24 Data: Pa?dziernik 23 2015 20:03:29
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: LEPEK 

W dniu 2015-10-23 o 19:50, Shrek pisze:

Z ostatniej strony "powinno się udać" to pewnie
drugi najpopularniejszy zwrot za "potrzymaj mi piwo" przed zrobiciem
nagrody darwina.

Jest jeszcze "prawa wolna" :>

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

25 Data: Pa?dziernik 23 2015 17:49:40
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor:


Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości

W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:
Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.

Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym
do przejechania. Niech to będzie 1-2 km (jeśli ktoś jest ofiarą losu i nie
zorientował się wcześniej). 1 km na wstecznym (niech będzie 15 km/h) to są
4 minuty. W miarę bezpieczne minuty.

--
MN
Oddaj PJ (albo trollujesz)

26 Data: Pa?dziernik 23 2015 22:43:35
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-10-23 o 17:49, x pisze:

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości

W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:
Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.

Zatrzymać się. Wsteczny. I jazda. Przecież to tylko kawałek na wstecznym
do przejechania. Niech to będzie 1-2 km (jeśli ktoś jest ofiarą losu i nie
zorientował się wcześniej). 1 km na wstecznym (niech będzie 15 km/h) to są
4 minuty. W miarę bezpieczne minuty.

--
MN
Oddaj PJ (albo trollujesz)

Ech, ci młodzi gniewni.
Czego nie zrozumiałeś, że się tak rzucasz?


--
MN

27 Data: Pa?dziernik 23 2015 14:30:09
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Gof 

PiteR  wrote:

Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po lawetę.

Ale co dzieci pomoga? Zjezdza sie na pobocze, jak nic nie jedzie to
szybciutko sie zawraca i tyle.

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

28 Data: Pa?dziernik 23 2015 17:56:36
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Gof pisze tak:

PiteR  wrote:

Panie starszy każdy może się pomylić ale na Boga nie kontynuuj
jazdy. Zjedź na pobocze i zadzwoń po dzieci, znajomych albo po
lawetę.

Ale co dzieci pomoga? Zjezdza sie na pobocze, jak nic nie jedzie
to szybciutko sie zawraca i tyle.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

dobrze, pokażesz nam to szybciutko w wieku 76 lat :)

Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prędkości rozwijają samochody
w tej okolicy. Po co dzieci? Stary won z kabiny, młody za fajerę,
trójkąt i dopiero kombinować.


--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

29 Data: Pa?dziernik 23 2015 13:35:06
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: Bolko 

jak jeszcze intermet nie był popularny czyli ok 15 lat temu
pewien człowiek założył się z kolegą że na wstecznym przejedzie
z Krynicy do Krakowa.
Już nie pamiętam ile jechał ani jakie to auto było.
Ale przejechał.
Nawet w Krakowskiej o tym pisali

30 Data: Pa?dziernik 24 2015 13:50:32
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: cef 

W dniu 2015-10-23 o 17:56, PiteR pisze:

dobrze, pokażesz nam to szybciutko w wieku 76 lat :)

Jest wielu zwrotniejszych niż młodzi.

Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prędkości rozwijają samochody
w tej okolicy. Po co dzieci? Stary won z kabiny, młody za fajerę,
trójkąt i dopiero kombinować.

Do czasu kiedy przyjadą dzieci, to już trzy razy zamelduje się tam
policja (przy całej jej bezwładności) i dwie pomoce drogowe.

31 Data: Pa?dziernik 24 2015 14:08:28
Temat: Re: dlaczego nie warto jeździć szybko
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  cef pisze tak:

W dniu 2015-10-23 o 17:56, PiteR pisze:

dobrze, pokażesz nam to szybciutko w wieku 76 lat :)

Jest wielu zwrotniejszych niż młodzi.


Nie wątpię, np emerytowani ZOMOwcy :)


 
Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prędkości rozwijają
samochody w tej okolicy. Po co dzieci? Stary won z kabiny, młody
za fajerę, trójkąt i dopiero kombinować.

Do czasu kiedy przyjadą dzieci, to już trzy razy zamelduje się tam
policja (przy całej jej bezwładności) i dwie pomoce drogowe.

ryzyk fizyk



--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

dlaczego nie warto jeździć szybko



Grupy dyskusyjne