Grupy dyskusyjne   »   dlaczego rajdówka pierdzi ?

dlaczego rajdówka pierdzi ?



1 Data: Listopad 02 2008 13:14:28
Temat: dlaczego rajdówka pierdzi ?
Autor: Karl 

Takie zagadnienie mnie naszło...
Dlaczego auta rajdowe na biegu jałowym tak harakterystycznie strzelają,
pracują dość nierównomiernie i pracują na tak wysokich obrotach ?
Nie chodzi o strzelanie w pusty wydech przy hamowaniu silnikiem bynajmniej.

Moje wytłumaczenie to późny zapłon (tylko po co, skoro lepsze paliwo
potrzebuje więcej czasu na spalenie, więc raczej trzeba by przyspieszać
zapłon), wysokie obroty po to, żeby nie zwalniać prędkości turbiny, a przez
to ciśnienia doładowania. Ale dlaczego nierównomiernie sie kręci to nie wiem
:)
Dobrze kombinuję ?



2 Data: Listopad 02 2008 13:47:25
Temat: Re: dlaczego rajdówka pierdzi ?
Autor: Robert_J 

Dlaczego auta rajdowe na biegu jałowym tak harakterystycznie strzelają, pracują dość nierównomiernie i pracują na tak wysokich obrotach ?

Silnik auta rajdowego ma przestawione fazy rozrządu do tego stopnia, że w zasadzie w ogóle nie powinien pracować na tak niskich obrotach, a właśnie na wysokich. Dlatego tak strzela i pierdzi. Oczywiście to tylko jeden z powodów :-)

3 Data: Listopad 02 2008 13:56:09
Temat: Re: dlaczego rajdówka pierdzi ?
Autor: Paweł 

a podtrzymanie turbo?

4 Data: Listopad 02 2008 13:56:14
Temat: Re: dlaczego rajdówka pierdzi ?
Autor: Jackare 

Użytkownik "Karl"  napisał w wiadomości

Takie zagadnienie mnie naszło...
Dlaczego auta rajdowe na biegu jałowym tak harakterystycznie strzelają, pracują dość nierównomiernie i pracują na tak wysokich obrotach ?
Nie chodzi o strzelanie w pusty wydech przy hamowaniu silnikiem bynajmniej.

Moje wytłumaczenie to późny zapłon (tylko po co, skoro lepsze paliwo potrzebuje więcej czasu na spalenie, więc raczej trzeba by przyspieszać zapłon), wysokie obroty po to, żeby nie zwalniać prędkości turbiny, a przez to ciśnienia doładowania. Ale dlaczego nierównomiernie sie kręci to nie wiem :)
Dobrze kombinuję ?


Silnik samochodu rajdowego jest m.in wyposażony w elektryczną, pracującą niezależnie od obrotów pompę paliwa która podaje paliwo cały czas z pełną wydajnością (z ogromnym nadmiarem) aby nie było na przyspieszaniu strat czasowych wynikających z niedoboru paliwa i generalnie jest optymalizowany do pracy na wysokich obrotach m.in. zestrojeniem zapłonu, faz rozrządu, wydechu i dolotu powietrza (w tym turbo).

5 Data: Listopad 02 2008 14:27:38
Temat: Re: dlaczego rajdówka pierdzi ?
Autor: #1 Fan Motylińskiego Tomasza z Włocławka 

Silnik samochodu rajdowego jest m.in wyposażony w elektryczną, pracującą niezależnie od obrotów pompę paliwa która podaje paliwo cały czas z pełną

czyli tak jak kazdy wspolczesny samochod. no i ?

6 Data: Listopad 02 2008 15:36:20
Temat: Re: dlaczego rajdówka pierdzi ?
Autor: Karl 

Silnik samochodu rajdowego jest m.in wyposażony w elektryczną, pracującą
niezależnie od obrotów pompę paliwa która podaje paliwo cały czas z pełną
wydajnością (z ogromnym nadmiarem)

Dziś każde auto tak ma. Chodzi Ci chyba o dobór wydajności pompy do układu
zasilania, co jest problemem dla wieśtuningowców, bo często o tym
zapominają. Wymieniają silnik na 2x większy, dolot na 3x większy, a pompa
seryjna :)
W aucie "normalnym" powiedzmy 1 l/min, a w wyczynowym 10 l/min - i myslisz,
że przez większą pompę pierdzi i strzela ? :)

7 Data: Listopad 02 2008 16:42:47
Temat: Re: dlaczego rajdówka pierdzi ?
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 2 Nov 2008 13:14:28 +0100, Karl
 wrote:

Dlaczego auta rajdowe na biegu jałowym tak harakterystycznie strzelają,

 Pytanie, które auta. Doładowane, czy wolnossące?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

8 Data: Listopad 02 2008 20:42:45
Temat: Re: dlaczego rajdówka pierdzi ?
Autor: Alti 


Użytkownik "Karl"  napisał w wiadomości

Takie zagadnienie mnie naszło...
Dlaczego auta rajdowe na biegu jałowym tak harakterystycznie strzelają, pracują dość nierównomiernie i pracują na tak wysokich obrotach ?

Wysokie obroty wynikają z minimalnej masy koła zamachowego. Żeby się to kręciło sensownie w jedną stronę to obroty sa podwyższone. Poza tym z wyższych obrotów łatwiej dojść do maksymalnej mocy (krótszy czas).
Wojtek

dlaczego rajdówka pierdzi ?



Grupy dyskusyjne