Grupy dyskusyjne   »   dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?

dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?



1 Data: Styczen 17 2014 08:58:17
Temat: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor:

Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte, zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad jezdnią?
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.



2 Data: Styczen 17 2014 17:58:38
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: yabba 

Użytkownik  napisał w wiadomości Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte, zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad jezdnią?
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.


Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby było nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba hamować. Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.

--
Pozdrawiam,

yabba

3 Data: Styczen 18 2014 10:24:09
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: :D@w!d J@$ 

W dniu 17.01.2014 17:58, yabba pisze:

Użytkownik  napisał w wiadomości

Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
jezdnią?
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie
widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z
daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński
obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie
ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na
szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą
stal na te wysokie słupy.


Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby
było nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba
hamować. Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.

Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

4 Data: Styczen 18 2014 11:07:34
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: yabba 

Użytkownik ":D@w!d J@$"  napisał w wiadomości

W dniu 17.01.2014 17:58, yabba pisze:
Użytkownik  napisał w wiadomości

Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
jezdnią?
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie
widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z
daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński
obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie
ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na
szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą
stal na te wysokie słupy.


Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby
było nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba
hamować. Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.

Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

W Polsce montują małe sygnalizatory na słupie poniżej normalnych, tak około 1 metr nad ziemią. Wtedy z osobówki masz je na wysokości wzroku.

--
Pozdrawiam,

yabba

5 Data: Styczen 20 2014 11:20:24
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Jarek Pudelko 

W dniu 2014-01-18 10:24, :D@w!d J@$ pisze:

Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

No ale panie wladzo, przeciez ja opuszczalem skrzyzowanie na czerwonym a nie wjezdzalem - nie widzi Pan gdzie jest sygnalizator? :)


--
jarek

6 Data: Styczen 20 2014 15:23:04
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Miroo 

W dniu 2014-01-18 10:24, :D@w!d J@$ pisze:

Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

Nie wiem jak w USA, ale u nas nie możesz mieć pewności, że światła za skrzyżowaniem są zgodne ze światłami przed skrzyżowaniem.

Pozdrawiam

7 Data: Styczen 20 2014 14:33:43
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 15:23:04 +0100 osobnik zwany Miroo napisał:

W dniu 2014-01-18 10:24, :D@w!d J@$ pisze:
Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

Nie wiem jak w USA, ale u nas nie możesz mieć pewności, że światła za
skrzyżowaniem są zgodne ze światłami przed skrzyżowaniem.

gdyż?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

8 Data: Styczen 20 2014 16:09:20
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Jarek Pudelko 

W dniu 2014-01-20 15:33, masti pisze:

gdyż?

gdyz polska jest krajem absurdow i prawdopodobnie wykonawca i instalator systemow za i przed skrzyzowaniem bedzie inny, wyloniony w przetargach, a systemy beda niekompatybilne ze soba chociaz spelniac beda wszystkie wymagane normy.


ps. a moj samochod ma adres zameldowania w dowodzie rejestracyjnym i jak zmieniam zameldowanie to musze zmieniac dowod chociaz nijak nie zmieniaja sie parametry techniczne auta - no chyba, ze zalozymy, ze to jest rowniez dowod rejestracyjny wlasciciela...


--
jarek

9 Data: Styczen 20 2014 15:18:00
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 16:09:20 +0100 osobnik zwany Jarek Pudelko
napisał:

W dniu 2014-01-20 15:33, masti pisze:

gdyż?

gdyz polska jest krajem absurdow i prawdopodobnie wykonawca i instalator
systemow za i przed skrzyzowaniem bedzie inny, wyloniony w przetargach,
a systemy beda niekompatybilne ze soba chociaz spelniac beda wszystkie
wymagane normy.

a jakiś konkretny przykład? bo na razie to sobie pieprzysz od czapy



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

10 Data: Styczen 20 2014 16:54:26
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Jarek Pudelko 

W dniu 2014-01-20 16:18, masti pisze:

a jakiś konkretny przykład? bo na razie to sobie pieprzysz od czapy

mysle, ze zbyt powaznie potraktowales moja wypowiedz :)

--
jarek

11 Data: Styczen 20 2014 19:00:44
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Budzik 

Użytkownik Jarek Pudelko  ...

ps. a moj samochod ma adres zameldowania w dowodzie rejestracyjnym i jak
zmieniam zameldowanie to musze zmieniac dowod

Musze to za dużo powiedziane :)

12 Data: Styczen 21 2014 09:12:43
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Jarek Pudelko 

W dniu 2014-01-20 20:00, Budzik pisze:

Użytkownik Jarek Pudelko  ...

ps. a moj samochod ma adres zameldowania w dowodzie rejestracyjnym i jak
zmieniam zameldowanie to musze zmieniac dowod

Musze to za dużo powiedziane :)

[...]
Zgodnie z przepisami ustawy: “Prawo o ruchu drogowym” właściciel pojazdu jest zobowiązany w terminie nieprzekraczającym 30 dni zawiadomić o zmianie stanu faktycznego, wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Na właścicielu pojazdu ciąży obowiązek zgłoszenia w oznaczonym terminie zmiany: imienia, nazwiska lub nazwy, jak również adresu zameldowania, czy siedziby, a także zmian konstrukcyjnych pojazdu.
[...]

No dobra, nie musze ale jestem zobowiazany ;P - pewnie dlatego, ze pesel nie wystarczy zeby jednoznacznie zidentyfikowac obywatela...

--
jarek

13 Data: Styczen 21 2014 11:00:27
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Budzik 

Użytkownik Jarek Pudelko  ...

ps. a moj samochod ma adres zameldowania w dowodzie rejestracyjnym i
jak zmieniam zameldowanie to musze zmieniac dowod

Musze to za dużo powiedziane :)

[...]
Zgodnie z przepisami ustawy: “Prawo o ruchu drogowym” właściciel
pojazdu jest zobowiązany w terminie nieprzekraczającym 30 dni
zawiadomić o zmianie stanu faktycznego, wymagającej zmiany danych
zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Na właścicielu pojazdu ciąży obowiązek zgłoszenia w oznaczonym
terminie zmiany: imienia, nazwiska lub nazwy, jak również adresu
zameldowania, czy siedziby, a także zmian konstrukcyjnych pojazdu.
[...]

No dobra, nie musze ale jestem zobowiazany ;P - pewnie dlatego, ze
pesel nie wystarczy zeby jednoznacznie zidentyfikowac obywatela...

Zgadzam się, iż nie widzę sensu wpisywania adresu do DR ale na szczęście
jak nei zmienisz to nie ma za to żadnej kary.
I chyba nawet policja to rozumie, bo tylko delikatni zwracają uwagę przy
kontroli. :)

14 Data: Styczen 21 2014 09:09:37
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Miroo 

W dniu 2014-01-20 15:33, masti pisze:

Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 15:23:04 +0100 osobnik zwany Miroo napisał:

W dniu 2014-01-18 10:24, :D@w!d J@$ pisze:
Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

Nie wiem jak w USA, ale u nas nie możesz mieć pewności, że światła za
skrzyżowaniem są zgodne ze światłami przed skrzyżowaniem.

gdyż?

Nie mam na myśli powtarzaczy zaraz za jezdnią, ale światła przed następną jezdnią skrzyżowania (chyba najczęściej spotykanego czyli skrzyżowania dwóch dwujezdniówek z wyspą). Kiedyś faktycznie w większości przypadków światła przy obu jezdniach przełÄ…czały się jednocześnie, ale teraz często światło zielone za wyspą zapala się wcześniej (aby opróżnić skrzyżowanie np ze skręcających w lewo i tych co nie zdążyli przejechać) i gaśnie później (aby jadący na wprost nie zostali zatrzymani na środku skrzyżowania i nie blokowali miejsca skręcającym w lewo).
Skrzyżowania są teraz tak zapchane sygnalizatorami, a sterowniki tak uniwersalne, że naprawdę można wymyślić bardzo wiele kombinacji świateł.
Chociaż z drugiej strony - coraz trudniej to zrobić dobrze.


Pozdrawiam

15 Data: Styczen 17 2014 19:12:56
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: AZ 

Dnia 17.01.2014   napisał/a:

Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte, zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad jezdnią?
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po załÄ…czeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.

Bo po drodze (nie wiem czy zauwazyles?) nie poruszaja sie tylko osobowki.

--
Artur
ZZR 1200

16 Data: Styczen 17 2014 22:59:45
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Fri, 17 Jan 2014, AZ wrote:

Dnia 17.01.2014   napisał/a:
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego,

Bo po drodze (nie wiem czy zauwazyles?) nie poruszaja sie tylko osobowki.

  slavo odkrył, jak zapewnić zachowywanie należytego odstępu ;)
  Pojedziesz za ciężarówką, to będziesz "zachowywał", bo nie wiesz czy
już się czerwone nie pali :D

pzdr, Gotfryd

17 Data: Styczen 17 2014 21:45:38
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor:

slavo65 wrote:

Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich
samochodu.

A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwoć skrętu to
skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

18 Data: Styczen 18 2014 08:30:38
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: sqlwiel 

W dniu 2014-01-17 22:45, tᴏ pisze:

slavo65 wrote:

Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich
samochodu.

A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwoć skrętu to
skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?

Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można jechać.


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

19 Data: Styczen 18 2014 10:22:34
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor:

sqlwiel wrote:

Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można
jechać.

Przemyślałeś to?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

20 Data: Styczen 20 2014 16:15:52
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor:

W dniu 2014-01-18 11:22, tᴏ pisze:

Przemyślałeś to?


Pokłóćcie się jeszcze o światła.
Wątek na poziomie pierwszoklasisty.
Tak wiem ... Ferie się zaczęły :-)

z

PS. Albo... "Twój ruch" walczy ze skamieliną, ciemnogrodem i chce wdrażać nowe mądrzejsze, postępowe zasady ;-)

21 Data: Styczen 21 2014 16:48:26
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: radekp@konto.pl 

Sat, 18 Jan 2014 08:30:38 +0100, w
 sqlwiel
napisał(-a):

W dniu 2014-01-17 22:45, t? pisze:
> slavo65 wrote:
>
>> Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
>> zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
>> jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
>> gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich
>> samochodu.
>
> A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwość skrętu to
> skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?
>
Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można jechać.

Pomyśl: czeka do skrętu...

22 Data: Styczen 21 2014 18:24:28
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: sqlwiel 

W dniu 2014-01-21 16:48,  pisze:

Sat, 18 Jan 2014 08:30:38 +0100, w
 napisał(-a):

W dniu 2014-01-17 22:45, t? pisze:
slavo65 wrote:

Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich
samochodu.

A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwość skrętu to
skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?

Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można jechać.

Pomyśl: czeka do skrętu...

A Ty (gdybyś widział sygnalizator), to przeskoczysz nad nim, czy ominiesz go chodnikiem?


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

23 Data: Styczen 22 2014 09:33:21
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 21 Jan 2014 18:24:28 +0100, w
 sqlwiel
napisał(-a):

W dniu 2014-01-21 16:48,  pisze:
> Sat, 18 Jan 2014 08:30:38 +0100, w

> napisał(-a):
>
>> W dniu 2014-01-17 22:45, t? pisze:
>>> slavo65 wrote:
>>>
>>>> Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
>>>> zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
>>>> jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
>>>> gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich
>>>> samochodu.
>>>
>>> A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwość skrętu to
>>> skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?
>>>
>> Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można jechać.
>
> Pomyśl: czeka do skrętu...
>
A Ty (gdybyś widział sygnalizator), to przeskoczysz nad nim, czy
ominiesz go chodnikiem?

I nigdy nie jechałeś ulicą, gdzie skręcający samochód (bo np. stoi, żeby
przepuścić pieszych na bocznej drodze) możesz ominąć z lewej?
A jeżeli droga ma 2-3 pasy?

24 Data: Styczen 22 2014 09:53:31
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: sqlwiel 

W dniu 2014-01-22 09:33,  pisze:

A Ty (gdybyś widział sygnalizator), to przeskoczysz nad nim, czy
ominiesz go chodnikiem?

I nigdy nie jechałeś ulicą, gdzie skręcający samochód (bo np. stoi, żeby
przepuścić pieszych na bocznej drodze) możesz ominąć z lewej?
A jeżeli droga ma 2-3 pasy?

Ominiesz z lewej samochód, który stoi, żeby przepuścić pieszych?
No nieźle, nieźle...


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

25 Data: Styczen 22 2014 08:55:51
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: AZ 

On 2014-01-22, sqlwiel  wrote:


I nigdy nie jechałeś ulicą, gdzie skręcający samochód (bo np. stoi, żeby
przepuścić pieszych na bocznej drodze) możesz ominąć z lewej?
A jeżeli droga ma 2-3 pasy?

Ominiesz z lewej samochód, który stoi, żeby przepuścić pieszych?
No nieźle, nieźle...

Pieszych na bocznej drodze, nie na tej co stoi.

--
Artur
ZZR 1200

26 Data: Styczen 22 2014 09:56:25
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: radekp@konto.pl 

Wed, 22 Jan 2014 09:53:31 +0100, w
 sqlwiel
napisał(-a):

W dniu 2014-01-22 09:33,  pisze:

>> A Ty (gdybyś widział sygnalizator), to przeskoczysz nad nim, czy
>> ominiesz go chodnikiem?
>
> I nigdy nie jechałeś ulicą, gdzie skręcający samochód (bo np. stoi, żeby
> przepuścić pieszych na bocznej drodze) możesz ominąć z lewej?
> A jeżeli droga ma 2-3 pasy?
>
Ominiesz z lewej samochód, który stoi, żeby przepuścić pieszych?
No nieźle, nieźle...

Musisz jeszcze raz przeczytać.
Dla ułatwienia: "stoi, żeby przepuścić pieszych na bocznej drodze".

27 Data: Styczen 22 2014 18:26:37
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "sqlwiel"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-01-22 09:33,  pisze:

A Ty (gdybyś widział sygnalizator), to przeskoczysz nad nim, czy
ominiesz go chodnikiem?

I nigdy nie jechałeś ulicą, gdzie skręcający samochód (bo np. stoi, żeby
przepuścić pieszych na bocznej drodze) możesz ominąć z lewej?
A jeżeli droga ma 2-3 pasy?

Ominiesz z lewej samochód, który stoi, żeby przepuścić pieszych?

Jeśli on skręca i przepuszcza pieszych na przecznicy, a Ty jedziesz prosto, to co w tym dziwnego?

28 Data: Styczen 20 2014 15:31:32
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: robot 

W dniu 2014-01-17 17:58,  pisze:

[...] gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz[...]

NIGDY!!!

--
pozdro

29 Data: Styczen 22 2014 11:51:09
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-01-17 17:58,  pisze:

Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte, zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad jezdnią?
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.

Bardzo dobry wybór zamocowania. Światła są widoczne dla kierowcy już z daleka.

30 Data: Styczen 23 2014 11:29:58
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Autor: Maciek 

W dniu 2014-01-17 17:58,  pisze:

Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone,
żółte, zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet
wysoko nad jezdnią?
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie
widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji
widoczne
z daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński
obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie
ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na
szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą
stal na te wysokie słupy.
Są wysoko, żeby emeryci nie kradli żarówek i nie próbowali ich wkręcać w
swoje nocne lampki :->



--
Pozdrawiam
Maciek

dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?



Grupy dyskusyjne