do wymiany akumulator?
1 | Data: Pa?dziernik 31 2008 12:12:31 |
Temat: do wymiany akumulator? | |
Autor: hovat | pacjent berlingo 2.0 Hdi 2004r 2 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 13:21:55 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: Boombastic |
pacjent berlingo 2.0 Hdi 2004r Najpierw to oczyścic klemy, dolać wody jak potrzeba i jest możliwość, sprawdzic ładowanie, naładować aku i na samym końcu pomysleć nad wymianą jak reszta jest OK. 3 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 14:05:26 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: C.K. | jak kręci, kręci to świeczki warto też sprawdzić CK 4 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 19:22:08 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: JKK |
jak kręci, kręci to świeczki warto też sprawdzić ew. rozrusznik - czy tulejki zbyt dużego oporu nie stawiają ... Pzdr JKK 5 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 15:34:06 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: MarcinJM | Boombastic pisze:
Nalezy nadmienic, ze "bezobslugowe" sa tylko z nazwy. Tez nalezy wygrzebac korki i uzupelnic wode. MOzna sie zdziewic, ile jest tam wolnego miejsca na wode :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 6 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 15:49:35 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Nalezy nadmienic, ze "bezobslugowe" sa tylko z nazwy. Tez nalezy wygrzebac korki i uzupelnic wode. MOzna sie zdziewic, ile jest tam wolnego miejsca na wode :) Kupiłem swój w 2001 roku i nie obsługuję. :) Raz obsłużyłem -- rozładował się i nie chciał się ładować normalnym trybem, więc (zgodnie z radą mądrzejszego ode mnie) naładowałemgo go malutkim prądem. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 7 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 19:20:52 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: JKK |
Nalezy nadmienic, ze "bezobslugowe" sa tylko z nazwy. Tez nalezy wygrzebac korki i uzupelnic wode. Te które mają korki. Albo klapkę z korkami. Są natomiast też takie, gdzie nic się nie da bez cięcia wygrzebac ;-) Pzdr JKK 8 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 21:13:39 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: hovat |
taki wlasnie mam 9 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 22:15:50 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Te które mają korki. Albo klapkę z korkami. Wystarczy wziąć UPSa z ołowiowym akumulatorem. :) Miałem nawet walkmana z akumulatorem ołowiowym. :) (wielkości kilku (trzech?) pasków gumy do żucia) Bestia była odporna nawet na odwrotną polaryzację ładowania. :) Ale bezobsługowe samochodowe są raczej mniej bezobsługowe. ;) Można z nich wylać elektrolit, choć nie można wlać bez cięcia plastyku. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 10 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 14:12:00 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: bratPit[pr] | nie wiem czy to akumulator czy moze alternator nie ładuje napięcie ładowania z alternatora powinno być między 13,9 a 14,4 V, włączone światła mijania, 2 tys obr/min, brat 11 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 21:15:56 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: hovat |
nie wiem czy to akumulator czy moze alternator nie ładuje tak sprawdzałem ma w granicach 14,2o V ale po zgaszeniu silnika prad leci w dół na łeb i szyje 12 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 22:20:25 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: Grejon | hovat pisze: tak sprawdzałem ma w granicach 14,2o V No to dobre. ale po zgaszeniu silnika prad leci w dół na łeb i szyje A do ilu? To normalne że spada bo nie ma ładowania, tylko duży spadek oznacza zwarcie w celi, ale to chyba można wykluczyć jeśli twierdzisz że ma siłę kręcić. PS. Napięcie nie prąd. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 13 |
Data: Listopad 01 2008 16:01:52 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: J.F. | On Fri, 31 Oct 2008 21:15:56 -0000, hovat wrote: Użytkownik "bratPit[pr]" napisał w wiadomości Ma prawo - swiezo naladowany akumulator spada szybko do ok 13.2V. Jesli zejdzie nizej - cos jest nie tak .. znaczy akumulator do wymiany. J. 14 |
Data: Listopad 01 2008 16:37:38 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: hovat |
On Fri, 31 Oct 2008 21:15:56 -0000, hovat wrote: tak schodzi miedzy 11.9 - 12.3 V 15 |
Data: Listopad 01 2008 17:42:09 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: J.F. | On Sat, 1 Nov 2008 16:37:38 -0000, hovat wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości No to cos jest nie tak. Jesli miernik masz dobry .. to czas kupic nowe aku :-) J. 16 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 17:51:51 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: Jacek | Jak kręci to znaczy, że jeszcze trzyma. Do wymiany alumulator będzie jak zakręci 2-3 razy a przy 4 razie powie: sorry, to koniec. 17 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 19:19:27 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: JKK |
nie wiem czy to akumulator czy moze alternator nie ładuje U mnie w okolicy jest fajna hurtownia akumulatorów, gdzie goście w ramach ceny montują, w razie reklamacji dają zastępczy i oprócz tego mają firmowy miernik Exide, który mierzy różne potrzebne rzeczy :-) Poszukaj u siebie takiej firmy. Pzdr JKK 18 |
Data: Listopad 03 2008 18:13:06 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: Pszemol | "hovat" wrote in message pacjent berlingo 2.0 Hdi 2004r To dosyć proste - przy wyłączonym silniku gdy odpalasz rozrusznik i napięcie na akumulatorze spada Ci poniżej 10V to masz go albo uszkodzony albo rozładowany. Przy włączonym silniku napięcie na akumulatorze powinno być powyżej 13V, wtedy aku jest ładowany przez alternator. 19 |
Data: Listopad 04 2008 02:11:20 | Temat: Re: do wymiany akumulator? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
To dosyć proste - przy wyłączonym silniku gdy odpalasz rozrusznik Mnie spada do 7 (mam woltomierz) i nie martwię się tym. :) Gdy zbyt mocno spadnie, mruga lampka ogrzewania tylnej szyby. :) (i tak ma mrugać zgodnie z instrukcją :) obsługi) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |