docieranie silnika
1 | Data: Listopad 17 2016 21:06:20 |
Temat: docieranie silnika | |
Autor: m4rkiz | zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymiana pierscieni 2 |
Data: Listopad 17 2016 21:48:22 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .11.2016 o 21:06 m4rkiz pisze: zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymiana pierscieni Normalnie jeździÄ. TG 3 |
Data: Listopad 17 2016 22:17:43 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Lewis | W dniu 2016-11-17 o 21:06, m4rkiz pisze: zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymiana Składam Ĺrednio 4 silniki w miesiÄ cu do saabów. Wszystkie docieram tak samo: PompujÄ olej bez Ĺwiec, aż zgaĹnie kontrolka oleju. Odpalam i chodzi przez 15min na 1500-2000RPM. GaszÄ zlewam olej zmieniam filtr. PalÄ i jazda na drogÄ, docieranie na ostro czyli 3 bieg ciĹnienie doładowania na base booscie czyli 0,35bara w przypadku saaba i but w podłogÄ, od 3000 do 4500, odpuszczam gaz, hamuje silnikiem i wentylujÄ komorÄ spalania i tak na zmianÄ, z przerwami na chwilÄ stabilnej jazdy. Po 20km górnÄ granicÄ zwiÄkszam do 5000 i kolejne 20km tak samo. Nigdy nie było problemów, silniki spokojnie znoszÄ moce po 300KM z 2l, kompresja na bardzo wysokim poziomie, brak poboru oleju. Najgorsze co możesz zrobiÄ to odpaliÄ i zostawiÄ go na jałowym na kilka h albo jeździÄ na wysokim biegu z niskimi obrotami. -- Pozdrawiam Lewis 4 |
Data: Listopad 17 2016 22:00:45 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Budzik | Użytkownik Lewis ... Najgorsze co możesz zrobić to odpalić i zostawić go na jałowym na kilka To akurat nie słuzy silnikom nigdy, równiez w normalnej jezdzie wiec wiadomo, ze tak sie nie robi. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni. I jedyne,które ma za co!" Mark Twain 5 |
Data: Listopad 18 2016 16:49:20 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Cavallino | W dniu 17-11-2016 o 23:00, Budzik pisze: Użytkownik Lewis ... No popatrz, a w przypadku rozmowy o dwumasie miałeś co do tego wątpliwości.... 6 |
Data: Listopad 18 2016 18:54:35 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Pytanie o jakich małych obrotach mówimy.Najgorsze co możesz zrobić to odpalić i zostawić go na jałowym na kilka Małe obroty to takie, ktore powoduja, ze przyspieszanie z dołu nawet przy wcisnietym gazie jest powolne. Powiedzmy 1000 obrotów. Natomiast w przypadku dwumasy miałem na mysli raczej obroty wyzsze (powiedzmy od 1300) - auto przyspiesza, przy aucie bez dwumasy nie byłoby watpliwości a przy dwumasie było pytanie, jak bardzo meczy dwumase. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!" kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo 7 |
Data: Listopad 18 2016 22:18:35 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Cavallino | W dniu 18-11-2016 o 19:54, Budzik pisze: Użytkownik Cavallino ... Dodaj jeszcze z 500..... A życie zaczyna się od 2, nawet w dieslu. 8 |
Data: Listopad 18 2016 22:01:06 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Powiem tak - to co ja słyszę i czuje to 1,2,3 bieg - wystarczy 1200-1300,Pytanie o jakich małych obrotach mówimy.Najgorsze co możesz zrobić to odpalić i zostawić go na jałowym na 4,5 - rzeczywiście 1500-1600 a zycie zaczyna się od 1800 obrotów. Mowa o silniku 2,3 130KM. Przy 2.0 115KM nawet na 4,5 biegu 1600 obrotów daje już wystarczające przyspieszenie ;-). Mowa oczywiście o w miare spokojnym ruszaniu, wiadomo, ze jak chcesz ruszyc zwawiej bo swiatła czy cos innego na drodze to mozna pokrecic wyzej. Natomiast nic ponize 1100 obrotów bo to po prostu czuc ze meczy silnik a przy okazji zapewne równiez dwumase. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu 1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!" 9 |
Data: Listopad 19 2016 08:21:52 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Cavallino | W dniu 18-11-2016 o 23:01, Budzik pisze: Użytkownik Cavallino ... Przede wszystkim mówisz o ciężarówce. Takie cuś mnie nie interesuje, to nie jest normalny samochód, a silnik nie jest normalnym silnikiem dla osobówek. Więc o nim nie mówię i Ty też nie powinieneś, jeśli rozmowa idzie o samochodach OSOBOWYCH (taki default na tej grupie). P.S. Mój też sobie radzi od niższych obrotów, bo ma krótką, terenową skrzynię, ale również nie stawiam tej sprawy jako ogół. Normalnie jest tak jak napisałem. 10 |
Data: Listopad 19 2016 18:00:57 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Powiem tak - to co ja słyszę i czuje to 1,2,3 bieg - wystarczyPytanie o jakich małych obrotach mówimy.Najgorsze co możesz zrobić to odpalić i zostawić go na jałowym O busie ;-P Takie cuś mnie nie interesuje, to nie jest normalny samochód, a silnik Ten 2.0 to akurat normalny silnik z osobówek - takie same sa w oplach, alfach etc tyle ze tam moc maja troche wieksza. Ten 2.3 to rzeczywiście silnik typowo do busów. Sadziłem ze dwumasa to dwumasa i nie ma znaczenia w jakim aucie. Więc o nim nie mówię i Ty też nie powinieneś, jeśli rozmowa idzie o Ok, rozumiec. :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;) 11 |
Data: Listopad 19 2016 21:58:21 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Cavallino | W dniu 19-11-2016 o 19:00, Budzik pisze: Powiem tak - to co ja słyszę i czuje to 1,2,3 bieg - wystarczy No właśnie.
Ale już skrzynia inaczej przełożona, ta moc też nie jest obniżona przypadkowo. 12 |
Data: Listopad 20 2016 08:00:51 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Po prostu badzmy precyzyjni - bus to nie ciązarówka! ;-PPowiem tak - to co ja słyszę i czuje to 1,2,3 bieg - wystarczy To prawda. Czyli dobrze czuje ze tutaj zasady dotyczace dwumasy mogą być inne. :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock 13 |
Data: Listopad 20 2016 14:35:12 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Cavallino | W dniu 20-11-2016 o 09:00, Budzik pisze: Użytkownik Cavallino ... Ciężarówka to wszystko co nie jest osobówką jeśli chodzi o główne przeznaczenie. Problem to mógłbyś mieć z dwuosobowym pick-upem, ale Ducato nijak osobówką nie jest. To prawda. Po prostu może nieco lepiej znosić niższe obroty niż w osobówce, choćby z racji większego momentu na nich. Ale ogólne zasady takie same. 14 |
Data: Listopad 20 2016 15:01:00 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Po prostu badzmy precyzyjni - bus to nie ciązarówka! ;-PPowiem tak - to co ja słyszę i czuje to 1,2,3 bieg - wystarczy Możesz przyjąc taką nomenklatuere, ale co do zasady, ciezarówki to to co powyzej 3,5 tony. Problem to mógłbyś mieć z dwuosobowym pick-upem, ale Ducato nijakok. To prawda. ok. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją." Henry Louis Mencken 15 |
Data: Listopad 20 2016 17:05:04 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Cavallino | W dniu 20-11-2016 o 16:01, Budzik pisze: Ciężarówka to wszystko co nie jest osobówką jeśli chodzi o główne Kto Cię tak okłamał? Mylisz taką kategoryzację z czymś, chyba nawet wiem z czym, ale mylisz. 16 |
Data: Listopad 20 2016 21:00:59 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Ciężarówka to wszystko co nie jest osobówką jeśli chodzi o główne :) Czasami trzeba się trochę poprzekomarzać... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każdy człowiek ma jakiegoś fioła, ale zdaje się, że największym jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis 17 |
Data: Listopad 17 2016 22:00:46 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Budzik | Użytkownik m4rkiz ... zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymianaDucato 2,3, 130KM Znam kilka egzemplarzy z lat 2012-2013 ujezdzanych przez własciceli od poczatku. Biora dosłownie 0 oleju miedzy wymianami. Ostatnio rozmawiałem z kumplem ktory jezdzi w firmie gdzie maja nowki ale z rocznika 2015 - silnik ten sam, auto po lifcie. Auta ujezdzane przez pracowników, srednie spalanie po 12litrów, jazda po 130-140 itp. Po kazdej trasie rzedu 1000km dolewaja po litrze, poltora oleju... Ale moze to kwestia nie samego docierania a ogólnie stylu jazdy... Mimo wszystko - ja bym docierał delikatnie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ? Udawaj drukarke. 18 |
Data: Listopad 18 2016 13:03:03 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2016-11-17 o 21:06, m4rkiz pisze: zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymiana Kilka lat temu po podobnym remoncie (dodatkowo wymiana tłoków, wału, obróbka głowicy) silnika 1,9TD od VW, mechanik powiedział mi abym jeździł normalnie, czasem lekko przeciągnął (ale bez totalnego przegięcia) przez jakieś 500km. Potem wymiana oleju i filtra i koniec docierania. Silnik nie brał oleju przez kolejne 2 lata bez remontu (jakieś 50kkm zrobiłem) i auto sprzedałem. Przez następne 4 lata wiem, że z silnikiem nie było żadnych problemów, bo auto kupił ode mnie znajomy. Później auto skończyło na złomie po dzwonie... 19 |
Data: Listopad 21 2016 13:24:49 | Temat: Re: docieranie silnika | Autor: J.F. | Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomoĹci grup zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymiana pierscieni czytam i czytam i wychodzi ze sa dwie szkoly - docierac powoli i spokojnie drugie twierdzenie podobno jest uzasadnione tym ze w dzisiejszych czasach tolerancje sa znacznie lepsze, honowanie znacznie drobniejsze Ale Ty nie masz silnika z nowoczesnej fabryki, tylko z jakiegos starego warsztatu. Myle sie ? Czy moze tuleje honowane fabrycznie ? rozwiniecie np. tu: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Zauwaz ze: a) nie podaje jak dlugo krecic na hamowni. Jedno krotkie rozpedzenie silnika do maksymalnych obrotow moze go nie zatrze Z drugiej strony - chlodzenie na hamowni slabe b) skupia sie na hamowaniu silnikiem ... moze tu sie kryje sekret - jakies lepsze usuwanie opilkow ? Z kolei metoda na torze ... "normal 15 minute practise session" ... nie bardzo wiem, jak to wyglada, ale mam podejrzenie, ze moze byc za duzo. J. |