docieranie silnika po remoncie
1 | Data: Maj 12 2017 21:38:46 |
Temat: docieranie silnika po remoncie | |
Autor: Zed |
2 |
Data: Maj 12 2017 14:26:58 | Temat: docieranie silnika po remoncie | Autor: Zenek Kapelinder | Zrob ok tysiaca kilometrow i wymien olej i filtr. Przez pierwsze 200 nie piluj za ostro. Mozesz jeszcze na szybko. 15 min obroty jalowe. 15 min ok 1200. 15 min 2000. Jak nie pokaze kopytka to dotarty. Taka procedura jak byly szlify robione. Jak nie bylo i tylko panewki byly wymieniane bez szlifowania to zakrecic go do 2000 przytrzymac ze dwie minuty. Jak kopytka nie pokaze i nic w nim nie zacznie lomotac to od razu mozna w pedal dawac ile fabryka pozwala. Wspolczesne silniki sa lepiej robione niz dolnossacy od gaza m20. 3 |
Data: Maj 14 2017 07:42:26 | Temat: Re: docieranie silnika po remoncie | Autor: Zed | Jak nie pokaże... A jak pokaże to co? Najwyżej jeszcze raz remont i parÄ™ tys w błoto? A te czasy to chyba z kapelusza wziÄ™te, 2000 obr to na piÄ…tce chyba niecała setka na liczniku (nie pamiÄ™tam, strzelam), czyli tak, jakby przejechać jakieĹ› 20km. A nawet nie, bo bez obciÄ…żenia. I to ma być dotarcie? A co siÄ™ dzieje przez pozostały 1000 do wymiany oleju? Przecież ta teoria siÄ™ kupy nie trzyma już na pierwszy rzut oka. 4 |
Data: Maj 14 2017 08:06:23 | Temat: Re: docieranie silnika po remoncie | Autor: Shrek | W dniu 14.05.2017 o 07:42, Zed pisze: Jak nie pokaże... A jak pokaże to co? Najwyżej jeszcze raz remont i parÄ™ Ja Tam na moto po prostu nie odwijam manetki przez pierwsze 1500km, potem olej do zmiany i jeżdzÄ™. MyĹ›lÄ™, że samochodowy silnik dociera siÄ™ tak samo. Jest też teoria, żeby kupić beczkÄ™ taniego oleju mineralnego, pałować silnik co chwila zmieniajÄ…c olej;) sHREK 5 |
Data: Maj 13 2017 23:40:36 | Temat: Re: docieranie silnika po remoncie | Autor: Zenek Kapelinder | Jak Ci nie pasuje to mozesz przez 30 tysiecy nie przekraczac 2000 obrotow i zmieniac olej i filtr co 500 kilometrow. W fabryce kazdy silnik po zmontowaniu jest odpalany i od razu dostaje PP. Ale jak wiesz lepiej to po chuj sie pytasz. 6 |
Data: Maj 14 2017 08:43:15 | Temat: Re: docieranie silnika po remoncie | Autor: t-1 |
Jak nie pokaże... A jak pokaże to co? Najwyżej jeszcze raz remont i parÄ™ tys w błoto? A te czasy to chyba z kapelusza wziÄ™te, 2000 obr to na piÄ…tce chyba niecała setka na liczniku (nie pamiÄ™tam, strzelam), czyli tak, jakby przejechać jakieĹ› 20km. A nawet nie, bo bez obciÄ…żenia. I to ma być dotarcie? A co siÄ™ dzieje przez pozostały 1000 do wymiany oleju? Przecież ta teoria siÄ™ kupy nie trzyma już na pierwszy rzut oka. Przeczytaj instrukcje obsługi samochodów sprzed kilkudziesiÄ™ciu lat. Tam jest zawsze to opisane. Przecież opisana naprawa opiera siÄ™ na technologii sprzed lat. W skrócie: przez co najmniej 1500km. przestrzegać: 1. Nie ruszać samochodem co najmniej pół minuty od uruchomienia. 2. W odpowiednim czasie zmieniać biegi na niższe. Nie można w tym okresie jeĽdzić tzw. ekonomicznie na zbyt niskich obrotach aby nie przeciÄ…żyć silnika. 3. łagodnie operować pedałem i nie wciskać głÄ™biej jak 3/4 skoku. 4. Unikać długotrwałej jazdy ze stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ…, czÄ™sto zmieniać ale nie zwiÄ™kszać nadmiernie obrotów. 5. Docieranie najlepiej wykonywać jazdami poza miastem unikajÄ…c dużych wzniesieĹ„. 6. Nie załadowywać maksymalnie samochodu. 7. Dbać o właĹ›ciwÄ… temperaturÄ™ płynu chłodzÄ…cego w czasie jazdy najlepiej 85 nie wiÄ™cej niż 110. Po docieraniu wymienić olej, filtr, oczyĹ›cić korek. 7 |
Data: Maj 15 2017 09:58:55 | Temat: Re: docieranie silnika po remoncie | Autor: Lewis | W dniu 2017-05-12 o 21:38, Zed pisze:
To ja opiszÄ™ jak docieram swoje silniki którego budujÄ™ do upalania. Nigdy na jałowym! Pierwsze odpalenie silnika i trzymamy w zakresie 1500-2000RPM przez 10-15min. Spuszczenie oleju, wymiana filtra, nowy olej i jazda na drogÄ™. Wszystkie silniki jakie składam to turbo benzyny ale zasada jest podobna wszÄ™dzie. Odpinam sterowanie turbo żeby jechał na basebooscie zazwyczaj około 0,2-0,4 bara przy małych turbo i 0,5-0,8 przy dużych. Silnik w pełni rozgrzany 3 bieg 2000rpm i but w podłogÄ™ do 3500. puszczasz gaz hamujesz silnikiem do 2000 i powtórka do 3500. Po kilkunastu takich cyklach przerwa na 2-3km spokojnej jazdy z obrotami nie niżej 2000 i obroty max zwiÄ™kszamy do 4500 i znów kilkanaĹ›cie cykli. Znów kilka km spokojnej jazdy i powtórka. po 40km takiego docierania zmiana oleju i można już sobie jeĽdzić jak tam kto uważa. OczywiĹ›cie nikomu nie każÄ™ tak robić, ja swoje wszystkie docieram w taki sposób. Najgorszy kretynizm to zostawienie silnika na jałowym na dłuższy czas. Dlaczego docieram na ostro? A no dlatego że w takim cyklu mamy krótkotrwałe wysokie obciÄ…żenie z wysokim ciĹ›nieniem w cylindrach które powoduje silne dociĹ›niÄ™cie pierĹ›cienia do cylindra i porzÄ…dne dotarcie siÄ™ wzajemne pierĹ›cienia i cylindra, do tego hamowanie silnikiem wychładza i oczyszcza komorÄ™ spalania. Wielokrotnie porównywałem docierane delikatnie z tymi na ostro i zawsze dotarte na ostro majÄ… wyższÄ… kompresjÄ™, biorÄ… mniej oleju, mniej palÄ… - podsumowujÄ…c majÄ… wyższÄ… sprawnoć. ChciałeĹ› opinii wiÄ™c jÄ… wyraziłem nie chcesz nie stosuj tego u siebie. Tylko zlituj siÄ™ nie docieraj na niskich obrotach. -- Pozdrawiam Lewis 8 |
Data: Maj 15 2017 19:37:49 | Temat: Re: docieranie silnika po remoncie | Autor: Mateusz Bogusz | zawsze dotarte na ostro majÄ… wyższÄ… kompresjÄ™ KrÄ™cenie benzyny na 4500 obrotów nie nazywajmy "piłowaniem na ostro", no chyba że o dieslu piszesz :-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 9 |
Data: Maj 15 2017 21:21:20 | Temat: Re: docieranie silnika po remoncie | Autor: Lewis | W dniu 2017-05-15 o 19:37, Mateusz Bogusz pisze: zawsze dotarte na ostro majÄ… wyższÄ… kompresjÄ™ Ja nie mówiÄ™ o piłowaniu a o docieraniu, na ostro to znaczy pełne którtkotrwałe obciÄ…żenie i wielokrotnie powtarzane. -- Pozdrawiam Lewis |