Witam,
Auto (VW Sharan 1.9TDI) jest wyposażone w ogrzewanie postojowe i posiada drugi, dodatkowy akumulator do owego ogrzewania (znajduje się on pod siedzeniem pasażera). Jak się okazuje, akumulator padł na amen. Niestety nie mam pojęcia jaki to akumulator i gdzie go kupić. Dzwoniłem do kilku sklepów z akumulatorami i generalnie sprzedawcy dziwią się, że w aucie są 2 akumulatory.
Czy ktoś mógłby mi podać oznaczenie, typ tego akumulatora? Gdzie można w Warszawie (albo przez internet) kupić go?
Wyjmując akumulator muszę zdemontować przednie siedzenie. Jak? Czy przed demontażem siedzenia muszę odłączyć obydwa akumulatory czy wystarczy tylko ten dodatkowy?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
| 2 | 
Data: Pa?dziernik 11 2010 23:27:20 | 
| Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra | 
| Autor: Czarek Daniluk  | 
On 11 Paź, 17:11, "AKow"  wrote: 
 
 Wyjmując akumulator muszę zdemontować przednie siedzenie. Jak? Czy przed 
demontażem siedzenia muszę odłączyć obydwa akumulatory czy wystarczy tylko 
ten dodatkowy? 
 
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi. 
 
Przecież to zwykły akumulator ;) wyjmujesz - jedziesz kupujesz o 
takiej samej pojemności i wsadzasz na miejsce starego :) Ot cała 
filozofia.
 
Pozdrawiam !!
 | 3 | 
Data: Pa?dziernik 12 2010 10:08:00 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: AKow  |  
Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości  
 Przecież to zwykły akumulator ;) wyjmujesz - jedziesz kupujesz o 
takiej samej pojemności i wsadzasz na miejsce starego :) Ot cała 
filozofia. 
 
Pytam, bo bardzo ciężko jest się do niego dostać. Trzeba wymontować przednie siedzenie (które posiada poduszkę zasilaną chyba z podstawowego aku, ale pewności nie mam). Dodatkowo cały akumulator jest zasłonięty plastikową pokrywą (która ma funkcję odprowadzania oparów).
 
Czy na pewno zwykły? A może żelowy?
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 12 2010 10:24:29 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: J.F.  |  
Użytkownik "AKow"  napisał w 
 Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości 
Przecież to zwykły akumulator ;) wyjmujesz - jedziesz kupujesz o 
takiej samej pojemności i wsadzasz na miejsce starego :) Ot cała 
filozofia. 
 
Czy na pewno zwykły? A może żelowy? 
 
Zelowy jak zelowy - pewnie moze byc i zwykly. Albo nowoczesny AGM, jesli ma nie chlapac po nogach. Zelowy moze byc nawet gorszy niz zwykly, jesli napiecie w instalacji przekracza 13.8V.
 
Tylko ze jesli naprawde ma grzac na postoju, to chyba szukasz "trakcyjnego". 
"Zwykly akumulator" jest "rozruchowy" i nie znosi glebokiego rozladowania - Centra np deklarowala 50 cykli.
 
A nie lepiej jakies webasto, piecyk gazowy albo jak czlowiek - spac w hotelu ? 
Akumulator dlugo i mocno nie pogrzeje.
 
J.
 | 5 | 
Data: Pa?dziernik 12 2010 10:31:22 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: AKow  |  
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości  
 Zelowy jak zelowy - pewnie moze byc i zwykly. Albo nowoczesny AGM, jesli ma nie chlapac po nogach. Zelowy moze byc nawet gorszy niz zwykly, jesli napiecie w instalacji przekracza 13.8V. 
 
No właśnie chyba zalecają żelowy, chociaż nie mam pojęcia jaki jest montowany fabrycznie. Dopóki go nie zobaczę w całości, to nie będę miał pewności.
 Tylko ze jesli naprawde ma grzac na postoju, to chyba szukasz "trakcyjnego". 
"Zwykly akumulator" jest "rozruchowy" i nie znosi glebokiego rozladowania - Centra np deklarowala 50 cykli. 
 
A nie lepiej jakies webasto, piecyk gazowy albo jak czlowiek - spac w hotelu ? 
Akumulator dlugo i mocno nie pogrzeje. 
 
No właśnie ten aku jest do ogrzewania postojowego (akurat nie Webasto a Eberspracher).
 | 6 | 
Data: Pa?dziernik 12 2010 10:58:20 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: J.F.  |  
Użytkownik "AKow"  napisał w 
 Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości 
A nie lepiej jakies webasto, piecyk gazowy albo jak czlowiek - spac w hotelu ? Akumulator dlugo i mocno nie pogrzeje. 
 
No właśnie ten aku jest do ogrzewania postojowego (akurat nie Webasto a Eberspracher). 
 
Ale to chyba jakies malenstwo, bo takie ogrzewanie duzo mocy nie potrzebuje ..
 
J.
 | 7 | 
Data: Pa?dziernik 12 2010 11:13:21 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: AKow  |  
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości  
 Ale to chyba jakies malenstwo, bo takie ogrzewanie duzo mocy nie potrzebuje .. 
 
Przybliżone wymiary to 20 na 30cm. Wysokości nie znam.
 | 8 | 
Data: Pa?dziernik 12 2010 03:36:18 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: Czarek Daniluk  |  
On 12 Paź, 10:58, "J.F."  wrote: 
 
 Ale to chyba jakies malenstwo, bo takie ogrzewanie duzo mocy nie 
potrzebuje .. 
 
J. 
 
No ze 45Ah :) przy tych wymiarach to już i 60Ah produkują :)
 
Pozdrawiam !!
 | 9 | 
Data: Pa?dziernik 12 2010 10:56:15 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: J_K_K  |  
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości  
  Zelowy moze byc nawet gorszy niz zwykly, jesli napiecie w instalacji przekracza 13.8V. 
 
 
Właśnie sobie dzisiaj ogłądałem akumulator żelowy, 
jaki mam w motocyklu (nie-fabryczny). 
Opis ma taki: 
Napięcie ładowania przy 20C 
- ciągłe: 13,4 - 13,8 V 
- cykliczne: 14,4 - 15V.
 
Pzdr
 
JKK
 | 10 | 
Data: Pa?dziernik 18 2010 15:56:17 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: Waldek Godel  |  
Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:24:29 +0200, J.F. napisał(a): 
 
 Zelowy jak zelowy - pewnie moze byc i zwykly. Albo nowoczesny AGM,  
jesli ma nie chlapac po nogach. Zelowy moze byc nawet gorszy niz  
zwykly, jesli napiecie w instalacji przekracza 13.8V. 
 
Do wnętrza auta powinien być żelowy, z racji znacznie mniejszego (aż do 
zera) wydzielania gazów przy ładowaniu. 
Stąd też wszystkie vany z akumulatorem w kabinie (Scenic, Picasso) 
przychodzą fabrycznie z żelowymi. A co później w akcie radosnej tfurczości 
wkładają handlarze czy użyszkodnicy to juz inna bajka.
 
--   
Pozdrowienia, Waldek Godel 
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im 
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej 
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
 | 11 | 
Data: Pa?dziernik 18 2010 17:47:54 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: AKow  |  
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości  
 Do wnętrza auta powinien być żelowy, z racji znacznie mniejszego (aż do 
zera) wydzielania gazów przy ładowaniu. 
Stąd też wszystkie vany z akumulatorem w kabinie (Scenic, Picasso) 
przychodzą fabrycznie z żelowymi. A co później w akcie radosnej tfurczości 
wkładają handlarze czy użyszkodnicy to juz inna bajka. 
 
W moim Sharanie był zwykły (nie żelowy) i na nim znaczek VW, więc raczej taki był fabrycznie założony (albo ASO później taki zamontowało).
 | 12 | 
Data: Pa?dziernik 18 2010 16:48:16 |  | Temat: Re: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra |  | Autor: AKow  |  
Użytkownik "AKow"  napisał w wiadomości  
 Auto (VW Sharan 1.9TDI) jest wyposażone w ogrzewanie postojowe i posiada drugi, dodatkowy akumulator do owego ogrzewania (znajduje się on pod siedzeniem pasażera). Jak się okazuje, akumulator padł na amen. Niestety nie mam pojęcia jaki to akumulator i gdzie go kupić. Dzwoniłem do kilku sklepów z akumulatorami i generalnie sprzedawcy dziwią się, że w aucie są 2 akumulatory. 
 
Czy ktoś mógłby mi podać oznaczenie, typ tego akumulatora? Gdzie można w Warszawie (albo przez internet) kupić go? 
 
Wyjmując akumulator muszę zdemontować przednie siedzenie. Jak? Czy przed demontażem siedzenia muszę odłączyć obydwa akumulatory czy wystarczy tylko ten dodatkowy? 
 
Akumulator okazał się standardowy, nie było żadnego problemu z jego dobraniem. Aku tradycyjny kwasowy zamknięty (nie żelowy) o pojemności 60Ah. Przednie siedzenie musiałem zdemontować, ale wystarczyło odkręcić 4 śruby (trzynastki) i przechylić fotel do tyłu, nie odłączając instalacji (ale na wszelki wypadek odłączyłem masę akumulatora głównego).
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |