drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe
1 | Data: Lipiec 29 2008 09:27:40 |
Temat: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | |
Autor: glizda | Witam 2 |
Data: Lipiec 29 2008 09:35:00 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: glizda |
Poprawiłem to połączenie zgodnie ze sztuką. Nie ma już przedmuchów i pierdzenia. Wydech na całej długości jest sztywny(...) Pytania: 4) Albo czy to możliwe, że silnik wraz z kawałekiem wydechu był - w porównaniu do silnika z całym wydechem - inną bryłą sztywną, przez co był "wahadłem" o innej częstotliwości i jeśli wpdał w rezonans to przy innej prędkośi obrotowej silnika, nie na wolnych obrotach, tylko podczas jazdy i tego nie zauważałem? Oczywiście powyższe w połączeniu z np. zużytym zawieszeiem silnika. Co o tym myśleć? 3 |
Data: Lipiec 29 2008 08:45:28 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: Hants | Czy masz wałki balansowe w silniku? TTTM? 4 |
Data: Lipiec 29 2008 11:00:10 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: glizda |
Czy masz wałki balansowe w silniku? TTTM? Nie wiem, musiałbym doczytać w necie o tym silniku. To fiatowskie 16V DOHC 1.6 103KM auto z 1998roku, imort z Włoch. 5 |
Data: Lipiec 29 2008 09:50:26 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: J.F. | Użytkownik "glizda" napisał w wiadomości Poprawiłem to połączenie zgodnie ze sztuką. Nie ma już Mogles zmienic czestotliwosc rezonansu wlasnego. No i teraz jest blizej czestotliwosci silnika na wolnych obrotach. Nie ma tam jakiegos lacznika elastycznego ? J. 6 |
Data: Lipiec 29 2008 11:02:11 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: glizda |
2) Czy to możliwe, że usterka połączenia rur wydechu skutecznie maskowała skutki innego defektu? Też tak właśnie pomyślałem. Nie ma tam jakiegos lacznika elastycznego ? Nie ma, ale zastanawiam się czy nie wstawić takowego. Ale tak ogólnie, to chyba nie jest normalne, że są takie drgania? 7 |
Data: Lipiec 29 2008 01:09:53 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: | Miałem podobne objawy - narastające drgania na kierownicy na małych 8 |
Data: Lipiec 29 2008 11:07:35 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: glizda |
Miałem podobne objawy - narastające drgania na kierownicy na małych A w jakim aucie i w jakim silniku to miałeś? Zastanawiam się jak starty wałek może mieć wpływ na drgania. Silnik nie ma dużego przebiegu i nie ma innych objawów niepokojących - chodzi równo i ma odpowiednią moc. No i ma dwa wałki. 9 |
Data: Lipiec 29 2008 07:11:46 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: | On 29 Lip, 11:07, "glizda" wrote: Użytkownik napisał Brava 1.4 - silnik gorszy konstrukcyjnie od Twojego bo tam jest spaprane smarowanie wałka ale podobny :). Brak smarowania był spowodowany wymianą oleju ( z 10W40 niewiadomego pochodzenia na Mobil1 10W40). - nowy olej wymył syf z silnika, a syf zatkał kanaliki natryskujące olej na wałek rozrządu. Wałek w przeciągu miesiąca zaczął się wycierać co najpierw powodowało drgania na kierownicy, później spadek mocy. Dodatkowo powiem Ci że przez pewien czas miałem kilka wielkich dziur w tłumiku i nie powodowały one drgań kierownicy. U Ciebie są dwa wałki, więc może ten efekt się rozłożyć w czasie. Podjedź na stacje diagnostyczną niech sprawdzą wałek - to jest 5 minut roboty - u mnie to odkręcenie korka od silnika i lekkie przetoczenie auta i już widać na jednym kawałku. U Ciebie może być potrzebne rozkręcenie pokrywy silnika, ale to więcej niż 30 zł nie będzie przecież kosztować Pozdrawiam Baraczek 10 |
Data: Lipiec 29 2008 12:54:48 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: Lukasz Sczygiel | Witam I teraz do rzeczy - po tej naprawie auto na wolnych obrotach drga. Kierowca Tak jak sugerują inni przyczyną mogą być drgania własne. Rozwiązania są cztery: Zaczynajać od drogiego: -Wymiana wałków rozrządu (tak jak sugeruje jeden z kolegów). -Obciążenie układu wydechowego obciążnikiem aby zmienić częstotliwośc rezonansową (może doprowadzić do powiększenia sie drgań) - trzeba próbować obciążać różne miejsca silnika i układu wydechowego ąz sie poprawi - taki troche szamanizm. Raczej dociążać trzeba miejsce inne niż aktualnie zreperowane. -zmiana wolnych obrotów na ciutke szybsze/wolniejsze. -Zmontowanie układu wydechowego tak aby znowu był luźny ale nadal szczelny. Tylko pierwsze i najdroższe rozwiązanie jest zgodne ze sztuką i eleganckie. -- Pozdrawiam. Łukasz Sczygiel -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 11 |
Data: Lipiec 29 2008 14:36:42 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: glizda |
Tak jak sugerują inni przyczyną mogą być drgania własne. Czegoś nie rozumiem. Sugerujesz wytarcie wałków rozrządu, ale w jaki sposób to może mieć wpływ na drgania? Czyżby ruch obrotowy samych wałków generował wibracje? Tzn wytarcie sprawiło, że nie są już wyważone i "biją"? Czy może jakoś pośrednio generują drgania silnika? Poza tym czy wytarte wałki (ich krzywki jak rozumiem) nie uwidaczniałyby się innymi objawami? Nierówną pracą, utratą elastyczności, mocy silnika, wypalaniem zaworów? Z czego wykonano te wałki, że przy przebioegu 130 tys km się wytarły? Poza tym dopuszczasz rozwiązania - jak rozumiem to rzeźba, ale podajesz takie alternatywy - nie wymagające wymiany wałków. Nie twierdzę, że to nie to, bo się nie znam, ale mam wątpliwości. Lecz skoro dopuszczasz pozostawienie wałków w spokoju, to znaczy że oprócz drgań ich wytarcie nie będzie powodem innych, poważniejszych nieszczęść? Jak rozumiem mój trop zużytego zawieszenia silnika jest fałszywy? Bo tak sobie myślę - każdy silnik w mniejszym lub większym stopniu drga. Nawet z nowymi wałkami ;) I jeśli jest ten pech, że zestroi się z rezonansem własnym silnika i wydechu, to przy wybitym zawieszeniu o duże wzmożenie drgań nietrudo. pozdr. 12 |
Data: Lipiec 29 2008 16:08:53 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: Lukasz Sczygiel |
Primo: nie sugeruje. Secundo: jest to mozliwe. Tertio: po 130kkm wiele elementów mogło się zuzyć i generują w silniku wibracje które się propagują na kierownicę. Wlasnie wymyslilem ze mozna jeszcze modyfikowac ciezar samej kierownicy aby rezonans przypadl w innym zakresie ale to moze byc uciazliwe przez samo istnienie jakiegos obciazenia na niej (min.: moze byc niewygodnie nia krecic) Czyżby ruch obrotowy samych wałków generował wibracje? Tzn wytarcieAno tak moze byc. Tyle ze jak juz napisalem nie tylko walki moga byc zuzyte. Bez wizyty w serwisie wiele sie nie powie... Ale mozesz sobie zrobic "test szklankowy" nalej sobie wody do szklanki i postaw na silniku. zaznacz sobei na niej poziomy wody o ile woda drga i poszukaj identycznego silnika o podobnym przebiegu i porownaj jak tamten drga. Czy może jakoś pośrednio generują drgania silnika?Tez w pewnym stopniu ale nie wiem czy to sa na pewno objawy zawsze sobie towarzyszace czy jedne następują później niz drugie. Wymiana zawieszenia silnika na pewno troche pomoze ale moze nie byc to przyczyna i wtedy naprawa bedzie tylko likwidowaniem objawow. Nie twierdzę, że to nie to, bo się nie znam, ale mam wątpliwości.Skoro autko jezdzi i nie sprawia klopotow to nie widze sensu w wymianie samych walkow. Naprawa droga i nie gwarantuje ze za rok nie trzeba bedzie wymieniac innych elementów z okolic wałków. Jak rozumiem mój trop zużytego zawieszenia silnika jest fałszywy?Ano tak jest. Dlatego tu na grupie nikt cie nie zapewni ze jest tak a nie inaczej. Moze na forum specyficznym dla tego modelu ktos takie cos mial i poradzi. Tak czy siak weryfikacja stanu zawieszenia silnika i jego samego nie zaszkodzi. Testy z dociazaniem innych elementow tez nie. Sprawdzil bym tez sama kierownice. Moze akurat cos jest w jej mocowaniu luzne i dotychczas bylo niezauwazone? -- Lukasz Sczygiel -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 13 |
Data: Lipiec 29 2008 14:42:33 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: glizda |
-Obciążenie układu wydechowego obciążnikiem aby zmienić częstotliwośc Może spróbuję tego. Czy dobrze myślę, aby zacząć od obcienia końca wydechu? Z praw fizyki wynikałoby, że im większe ramię tym mniejszy ciężarek może wystarczyć do skutecznej zmiany momentu masy bryły. 14 |
Data: Lipiec 29 2008 15:57:04 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: Lukasz Sczygiel | I tak i nie :) Z jednej strony miales sytuacje ze byl silnik z kawalkiem ukladu wydechowego i nie bylo rezonansu (bo drgania kierownicy to rezonans spowodowany drganiami silnika) teraz masz silnik z ciezszym ukladem wydechowym (bo jest caly bez luzow) ale za to lepiej (moze troche sztywniej) zamocowany (uklad wydechowy) do karoserii. To skomplikowana sytacja bo zmienialac jedna rzecz (naprawiles UW) zmieniles kilka parametrow i trudno wyrokowac jaka zmiana przyniesie najlepszy skutek. Jednak zaczal bym od dociazania ukladu wydechowego bo silnik jako sztywny i ciezki trudno bedzie jednym czy dwoma kilogramami masy znaczaco modyfikowac. -- Lukasz Sczygiel -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 15 |
Data: Lipiec 29 2008 18:25:36 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: Przemek |
Witam -zmiana wolnych obrotów na ciutke szybsze/wolniejsze. wlasnie 1000 obrotow ktore ma to chyba za duzo - u mnie na "ssaniu" przy rozruchu zimnego silnika jest ok 800obrotow po rozgrzaniu spada na 620 obrotow pzdr 16 |
Data: Lipiec 29 2008 18:18:51 | Temat: Re: drgania odsilnikowe. szukam przyczyn. długawe | Autor: PAndy |
|