Grupy dyskusyjne   »   dwusuw a czretosuw

dwusuw a czretosuw



1 Data: Maj 19 2011 18:07:25
Temat: dwusuw a czretosuw
Autor:

wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Maj 19 2011 19:24:00
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: erg 


wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

iloscia suwów.

erg

3 Data: Maj 19 2011 19:24:40
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Piotr Rezmer 

 pisze:

wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.


Dwusuw:
słabe hamowanie silnikiem
niższy moment na małych obrotach
dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka co N motogodzin, gdzie N < 10.
wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

czterosuw:
lepsze hamowanie silnikiem,
przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

4 Data: Maj 19 2011 20:43:45
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Norbi 

W dniu 2011-05-19 19:24, Piotr Rezmer pisze:

 pisze:
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.


Dwusuw:
słabe hamowanie silnikiem
niższy moment na małych obrotach
dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka
co N motogodzin, gdzie N < 10.
wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

Wieksze spalanie
Tanszy w naprawach...


czterosuw:
lepsze hamowanie silnikiem,
przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków


Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)

Co do dlugiej wymiany tlokow to sie troche mylisz - w takiej cwiartce tloki sie zmienia do 80 mth

Przy amatorskiej jezdzie na 125 w 2t tlok spokojnie daje rade ok 40-50 mth

Norbi
BLACK XX'03

5 Data: Maj 20 2011 09:25:32
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Jasio 

Użytkownik "Norbi" napisał w wiadomości


Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)


Napalm. Zapomniałeś o napalmie.

--
Jasio
etz vfr

6 Data: Maj 19 2011 23:13:27
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Paweł.H. 


Użytkownik  napisał w wiadomości

wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.


Dwusów:
-zdecydowanie większe spalanie
-wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125
4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika,   125 2T : ~30-35 KM),
ale uzykiwana przy wyższych obrotach
-mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa
niż w 4 -suwie)
-prostsza konsrtukcja=tańszy serwis
-lejemy olej do baku:)
-srodek i charakterystyczny dźwięk

Czterosów:
-niskie spalanie
-mała moc
-duża żywotnosć
-większa kultura pracy

7 Data: Maj 19 2011 23:14:51
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Paweł.H. 

oczywiście dwusUw, czterosUw



8 Data: Maj 23 2011 14:44:46
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-05-19 23:13, Paweł.H. pisze:

A gdzie w tych wyliczeniach masa silnika ?

Dwusów:
-zdecydowanie większe spalanie

Bym nie desperowal. Chyba ze chcesz porownywac KX z gs500.

-wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125
4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika,   125 2T : ~30-35 KM),
ale uzykiwana przy wyższych obrotach

Porownujesz zupelnie inne silniki. DT125 tez ma kilkanascie KM, a jest 2T. KX 58KM (2T) WR 250 36KM (4T).
A i tak nie jestem pewny czy nie wystepuje bardziej wysilony silnik w klasie 4t 250.

-mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa
niż w 4 -suwie)

20tys towartosc dla jakiego pojazdu ? i jesli mala to punktem odniesienia jest... ?

-prostsza konsrtukcja=tańszy serwis

Oj tak, zwlaszcza jak trzeba nicasil zregenerowac. Bedzie tanszy serwis! ;) No chyba ze jednak bys chcial porownywanie w obrebie jednej klasy ;)

-lejemy olej do baku:)

A czemu nie do dozownika ?

-duża żywotnosć

hehe.

-większa kultura pracy

Noo, chyba ze porownasz single 4t do twinow 2t ;)

pozdr
newrom

9 Data: Maj 23 2011 12:47:02
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 23 May 2011 14:44:46 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:


-lejemy olej do baku:)

A czemu nie do dozownika ?

Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
bedziesz mial zatarty tlok :)


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

10 Data: Maj 23 2011 14:51:14
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-05-23 14:47, Piotr Klimek pisze:

Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
bedziesz mial zatarty tlok :)

Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu silnikiem' w 2t.

pozdr
newrom

11 Data: Maj 23 2011 13:11:06
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 23 May 2011 14:51:14 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
bedziesz mial zatarty tlok :)

Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
silnikiem' w 2t.

Tak samo jak trzeba pamietac o dolaniu oleju po tankowaniu tak samo o nie
hamowaniu silnikiem przy zjezdzaniu z gory na przyklad :)

Gdyby nie to, ze mialem podejrzenia co do dozwonika w DT to bym go
zostawil na swoim miejscu. Sprawny dozownik na pewno jest lepszy niz
reczne mieszanie. Ale niesprawny moze narobic tyle klopotow, ze juz wole
mieszac :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

12 Data: Czerwiec 03 2011 22:30:03
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Rafał Tomaszewski 

W dniu 2011-05-23 16:11, Piotr Klimek pisze:

Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
silnikiem' w 2t.

a jak się hamuje silnikiem w 2t, da się w ogóle??????????

chłopaki dajcie spokój  przy odpowiednim dbaniu czy 2t czy 4t to serwis jeden huj

rozpatrując zakup dwuciach lub czteropaka zwraca się uwagę na coś zupełnie innego. To tak jakby porównywac lustro analogowe do cyfrowego:)

Znam takich co mieli 4t i wrócili do 2t bo tak wolą i odwrotnie i żaden z nich nie uzasadniał to kosztami remontu silnika bo to nie jest argument.

pozdrawiam
Rafał
250sxf
250excf
450exc

13 Data: Czerwiec 03 2011 19:53:47
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 03 Jun 2011 22:30:03 +0300) ktos podajacy sie za Rafał Tomaszewski
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
silnikiem' w 2t.

a jak się hamuje silnikiem w 2t, da się w ogóle??????????

Nie da sie, stad ten cudzyslow. Chodzilo mi o jazde z gory z zamknietym
gazem na przyklad.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

dwusuw a czretosuw



Grupy dyskusyjne