Grupy dyskusyjne   »   dymi i bierze olej - moc jest

dymi i bierze olej - moc jest



1 Data: Listopad 03 2008 20:17:19
Temat: dymi i bierze olej - moc jest
Autor: rk 

Witam.

Potrzebuje pomocy w określeniu co jest nie tak z moim samochodem.

Samochód to VW Sharan 1.9 TDI 90KM, 96 rok, przebieg ... można uznać za nieznany :).

Objawy:
- kopci - bardzo
- bierze olej - około 1 litra na 1 000 km :/
- brak spadku mocy
- brak zwiększonego spalania
- silnik chodzi równo

Dziś poszerzyłem diagnostykę - rozpiąłem węże od odmy (tzn. ten z dołu silnika i ten co idzie do rury z powietrzem. Objaw to spaliny ewidentnie   wydobywające się z tego "grzybka" nad deklem zaworów.

Co może być przyczyną ?
rk



2 Data: Listopad 03 2008 20:27:29
Temat: Re: dymi i bierze olej - moc jest
Autor: Lewis 


Co może być przyczyną ?

Uszczelniacze i prowadnice zaworowe.

Pytanie poza konkursem: dymienie się nasila jak przejedziesz kawałek z puszczonym pedałem gazu hamując silnikiem a później
dodasz gazu? Odpalając zimny silnik pojawia się niebieski dym i znika po jakichś 20 sekundach?

Możliwe jeszcze pierścienie zgarniające.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

3 Data: Listopad 03 2008 23:08:31
Temat: Re: dymi i bierze olej - moc jest
Autor: rk 

Lewis pisze:


Co może być przyczyną ?

Uszczelniacze i prowadnice zaworowe.
Można to "naprawić" bez ściągania głowicy?


Pytanie poza konkursem: dymienie się nasila jak przejedziesz kawałek z puszczonym pedałem gazu hamując silnikiem a później
dodasz gazu?

Nie testowałem, przetestuje.

Odpalając zimny silnik pojawia się niebieski dym i znika po jakichś 20 sekundach?
Wydaje mi się, że pojawia się dym ale szary i nie znika.
rk

4 Data: Listopad 04 2008 07:34:23
Temat: Re: dymi i bierze olej - moc jest
Autor: Lewis 


Uszczelniacze i prowadnice zaworowe.
Można to "naprawić" bez ściągania głowicy?

Niemożna.


Pytanie poza konkursem: dymienie się nasila jak przejedziesz kawałek z puszczonym pedałem gazu hamując silnikiem a później
dodasz gazu?

Nie testowałem, przetestuje.

Wydaje mi się, że pojawia się dym ale szary i nie znika.

I te kopcenie to cały czas na szaro??
Jak odkręcisz korek oleju masz na nim taki majonezowaty nalot?
Silnik się nie przegrzewa?

Trochę mało danych, a wróżka na urlopie. Ale jeśli po hamowaniu silnikiem kopci na niebiesko to raczej głowice do regeneracji.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

5 Data: Listopad 04 2008 23:03:20
Temat: Re: dymi i bierze olej - moc jest
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 03 Nov 2008 20:17:19 +0100, rk  wrote:

Dziś poszerzyłem diagnostykę - rozpiąłem węże od odmy (tzn. ten z dołu
silnika i ten co idzie do rury z powietrzem. Objaw to spaliny ewidentnie
 wydobywające się z tego "grzybka" nad deklem zaworów.

Co może być przyczyną ?

Pęknięty tłok, pęknięty pierścień...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

dymi i bierze olej - moc jest



Grupy dyskusyjne