[DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki
1 | Data: Listopad 14 2006 00:07:46 |
Temat: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | |
Autor: Bullioo | Posluzylem sie skrotem, dla pewnosci rozwine: Do Tych Co Wiedza: 2 |
Data: Listopad 14 2006 01:00:56 | Temat: Re: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | Autor: cegla | cze Posluzylem sie skrotem, dla pewnosci rozwine: Do Tych Co Wiedza:185x65.html ) i dystanse. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 3 |
Data: Listopad 14 2006 08:04:42 | Temat: Re: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | Autor: MarcinJM | Bullioo napisał(a): Czy cale to ustrojstwo w ogole wytrzyma takie obciazenia jakie beda w W zadnym aucie otwor centrujacy nie przenosi obciazen. Sluzy on do tego na co nazwa wskazuje: centruje podczas montazu i ulatwia go. Po przykreceniu jednak CALE obciazenie jest przenoszone przez polaczenie srubowe. Szczegolna role odgrywa w/w otwor przy montazu felg na sruby plywajace, ktore nie maja wlasciwisci ustalajacych. O ile stop alu jeszcze jako tako nadaje sie jako zwykla podkladka, o tyle juz konwersja ilosci/rozstawu srub przy uzyciu alu jest co najmniej kontrowersyjna. Nie ten material, nie to zastosowanie! Wertujac net na razie wiem, ze: nie kazda grubosc aluminiowego dystansu O ile material jako taki moze podolac obciazeniom zginajacym (bo o te najbardziej chodzi) o tyle problemem jest niezawodne polaczenie gwintowane. Jedynym sensownym wydaje sie wtloczenie szpilek ze stosunkowo szerokim kolnierzem. Drugie: do terenowek stosuje sie stalowe a nie aluminiowe dystanse.. Kiedys liczylem takiego "sandwitcha": od strony piasty plaster stali =8mm z wtloczonymi szpilkami, i na to gruby plaster alu (30-50mm). Calosc przykrecona tak, ze sruby mocujace do piasty przechodza przez alu i stal, a szpilki wychodza, ze stali w ktrorej sa zakotwione, przechodza przez alu i mocuja kolo. Z tego co pamietam takia konstrukcja zapewniala 100% wytrzymalosc ze sporym marginesem bezpieczenstwa. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 4 |
Data: Listopad 14 2006 09:56:24 | Temat: Re: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | Autor: PETER | MarcinJM napisał(a): O ile stop alu jeszcze jako tako nadaje sie jako zwykla podkladka, o tyle juz konwersja ilosci/rozstawu srub przy uzyciu alu jest co najmniej kontrowersyjna. Nie chcę być niemiły ale bzdety opowiadasz. Jakby tak było to połowa aut sportowych leżałaby po rowach z pourywanymi kołami. Aluminium jak najbardziej nadaje się na dystanse zarówno typu "A" - przelotowe jak i typu "B" - z wtłaczanymi szpilkami radełkowymi o rozstawie podstawowym a także typu "C" - adaptacyjne z wtłaczanymi szpilkami o mieszanym rozstawie. Gdyby aluminium nie nadawało się na takie hop-sztosy to Porsche i cała kupa producentów aut sportowych nie robiloby aluminiowych piast z wystającymi szpilkami oraz dystansów z takowymi. Cała tajemnica tkwi w składzie stopu. Nie każdy się nadaje na tarcze dystansowe i tylko to determinuje czy stop się nadaje czy nie... Jak się decydujesz na budowę takich elementów we własnym zakresie, to musisz po prostu poradzić się dobrego fachowca - metalurga, który Ci doradzi jakie stopy spośród standardów nadają się do takich zastosowań. Z tego co pamiętam to na rynku polskim występują w powszechnej sprzedaży dwa rodzaje stopów o odpowiednich parametrach do budowy elementów poddawanych zmiennym naprężeniom - sprzedawane w walcach o średnicach od 5 do 22cm. Jak już po ciężkich bojach znajdziesz (bo nie jest to łatwe) te stopy na rynku to pozostaje wydzierganie elementów ale to już inna bajka... Pozdro Peter 5 |
Data: Listopad 14 2006 11:23:17 | Temat: Re: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | Autor: MarcinJM | PETER napisał(a): Nie chcę być niemiły ale bzdety opowiadasz. Jakby tak było to połowa aut sportowych leżałaby po rowach z pourywanymi kołami. Aluminium jak (..) Mowimy o popularnych stopach aluminium, czy o stopach, ktore sie oczywiscie nadaja, sa lekkie wytrzymale i... bardzo drogie (cena w sporcie nie ma wiekszego znaczenia, znaczenie ma zmiejszenie mas resorowanych) Ja mowie o materialach ogolnodostepnych, ze sredniej polki. Tu jest podobnie jak z felgami ze stopow lekkich (to jest bardziej wlasciwie okreslenie) sa takie za 200zl, sa i takie za kilka(nascie) tysiecy zl. Niby i to, i to to "aluminium". -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 6 |
Data: Listopad 14 2006 12:40:52 | Temat: Re: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | Autor: PETER | MarcinJM napisał(a): PETER napisał(a): Tu nie mówię o samochodach stricte sportowych tylko o samochodach o charakterze sportowym a to zasadnicza różnica. Bezpieczeństwo jest równie ważne w jednych i drugich. To prawda co piszesz, że te stopy nie należą do najtańszych ale nie dajmy się zwariować. Kolega kupował na 4 dystanse 35mm (w sumie chyba 2x11cm przed obróbką)i kosztowało go to 240zł. Niby sporo bo jeszcze obróbka, której nie da się zrobić na kolanie pilnikiem, ale biorąc pod uwagę, że markowy pierścień dystansowy potrafi kosztować 150-200 Euro za sztukę a wykonany jest z takiego samego stopu to jednak różnica jest ogromna. Generalnie nie wszystko się da zrobić "w cenie gorącego kubka". Stalowe wyjdą taniej na pewno. Jeżeli nie muszą być zbyt grube to do zwykłej jazdy bez ułańskich szarż nie ma wielkiej różnicy Pzdr Peter 7 |
Data: Listopad 14 2006 12:53:48 | Temat: Re: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | Autor: Bullioo | Szczegolna role odgrywa w/w otwor przy montazu felg na sruby plywajace, Zawsze chcialem sie dowiedziec ktore sruby sa plywajacymi.. od strony piasty plaster stali =8mm z wtloczonymi szpilkami, i na to I wlasnie na taka informacje (podwiadomie chyba ) liczylem. Dystanse mam przelotowe i wlasnie na tyl wymyslilem sobie to co nazywasz "sandwichem" - stalowe zakotwienie szpilek. Co prawda oznaczac to bedzie o 8 mm za szerokie tylne kola w stosunku do przednich co zdaje sie spowoduje zmiane sterownosci ( chyba na podsterownosc, ale nie jestem pewien w tej chwili..) ale jesli bedzie to bezpieczne polaczenie, to biorac pod uwage wszystkie koszta - jeszcze mi sie oplaca.. Kwestia jakosci stopu na razie nie istnieje - tzn. kupuje uzywane dystanse, zatem nie mam zielonego pojecia z czego...;/ Ale w koncu beda jako przelotowe pracowac. Dzieki wszystkim !! Bullioo 8 |
Data: Listopad 14 2006 20:01:01 | Temat: Re: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | Autor: me-how | Bullioo napisał(a): Zawsze chcialem sie dowiedziec ktore sruby sa plywajacymi.. ogolnie to takie: http://www.allegro.pl/item140490194_dlugie_sruby_plywajace_do_felg_alu_i_stal.html pozdr m. -- [VW 1200 m edition, jednokołowy Bulik, MB W123 230CE] 9 |
Data: Listopad 14 2006 21:11:05 | Temat: Re: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | Autor: MarcinJM | Bullioo napisał(a): Szczegolna role odgrywa w/w otwor przy montazu felg na sruby plywajace, Do podanego wczesniej linka mozna dodac maly opis: Ta czesc stozkowa nie jest integralana czescia sruby, jest to jakby podkladka, z otworem wiekszym nizli srednica trzpienia sruby. W zwiazku z tym sam stozek ma mozliwosc kompensowania +- kilka mm. Zalety: mozliwosc zastosowania felgi np. 4x 100 na piascie 4x98 Wady: bezwzglednie wymagany DOPASOWANY otwor centrujacy Co prawda oznaczac to bedzie o 8 mm za szerokie tylne kola w stosunku do Nad i podsterownosc nie ma zadnego zwiazku z rozstawem kol. jest zwazana z: typem napedu (FWD, RWD, 4x4), z rozkladem mas, i czesciowo z rozstawem osi. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 10 |
Data: Listopad 14 2006 22:27:34 | Temat: Re: [DTCW] dystanse..aluminiowe rozterki | Autor: Bullioo | Zalety: mozliwosc zastosowania felgi np. 4x 100 na piascie 4x98 Totez wlasnie wypatrzylem, ze to cos sklada sie z dwoch elementow, tylko juz wyobrazni zbraklo jak to sie skreca, zeby nie miec bicia na nierowno przykreconej feldze.. ale rozumiem, ze do tego sluza tak ciasno spasowane otwory centrujace, ze nieraz nie da sie felgi zdjac mimo odkrecenia wszystkich srub.. w kazdym razie dzieki za info. Wolalbym tak kola nie musiec skrecac mimo wszystko... Nad i podsterownosc nie ma zadnego zwiazku z rozstawem kol. Sugerowalem sie dosc dlugim opisem poczynan zamieszczonym tu: http://maciekgt.webpark.pl/3zawiesz.html Ja nie mam az takich doswiadczen, do tej pory bylem szczesliwym uzytkownikiem fabrycznych felg od konkretnych aut. I dobrze miz tym bylo do licha. Moze ktos chce jednak takie alufelgi od jakich ten watek sie zaczal? Razem z dystansami? };>~ Z natury mam malo zaufania do jakichkolwiek patentow.. poza swoimi wlasnymi;] Bullio |