Grupy dyskusyjne   »   dziwna praca kierownicy po wymianie opon

dziwna praca kierownicy po wymianie opon





4 Data: Pa?dziernik 18 2009 20:25:44
Temat: Re: dziwna praca kierownicy po wymianie opon
Autor: h1n1 

Zmieniłem tylko opony. Rozmiar bez zmian.
Ja wiem, że lubicie sobie tutaj pożartować.
Ale subiektywnie kierownica pracuje dużo lżej. Nie stawia takich oporów jak
poprzednio.
I to zarówno przy manewrowaniu (prędkość 5 km/h), jak i po mieście (50-60
km/h). Na autostradzie przy 120 km/h jest to samo.
W poniedziałek przy ulewnym deszczu na ekspresówce (7 stopni) jechałem 120
km i auto prowadziło się idealnie.
Teraz przy podobnych warunkach jeździ się zupełnie inaczej.

5 Data: Pa?dziernik 18 2009 22:09:08
Temat: Re: dziwna praca kierownicy po wymianie opon
Autor: .Peeter 

"h1n1"  wrote:

Ale subiektywnie kierownica pracuje dużo lżej. Nie stawia takich oporów jak poprzednio.

Zmieniłeś letnie na zimówki? :)

Pozdrawiam
..Peeter

6 Data: Pa?dziernik 19 2009 17:49:11
Temat: Re: dziwna praca kierownicy po wymianie opon
Autor: h1n1 

Zmieniłeś letnie na zimówki? :)
No chyba, że nie odwrotnie :-)

7 Data: Pa?dziernik 19 2009 23:38:26
Temat: Re: dziwna praca kierownicy po wymianie opon
Autor: .Peeter 

"h1n1" wrote:

Zmieniłeś letnie na zimówki? :)
No chyba, że nie odwrotnie :-)

No i wyjaśniłeś sobie sam. :-)

Miększa guma, więcej lamelek = mniejsze opory przy kręceniu
kierownicą. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

9 Data: Pa?dziernik 19 2009 07:39:29
Temat: Re: dziwna praca kierownicy po wymianie opon
Autor: MarcinJM 

h1n1 pisze:

Witam,
W czwartek wymieniałem opony i mam wrażenie, że kierownica pracuje zupełnie inaczej. Oczywiście - wrażenie jest subiektywne, ale bardzo wyraźne.
Przede wszystkim przy manewrowaniu dużo łatwiej się kręci, a na trasie mam wrażenie, że pojawiły się luzy. I rzeczywiście - czasami mogę kierownicą poruszać kilka-kilkanaście stopni bez oporu, a pojazd nie skręca. Czasami czuję opór i jest jakby tak jak przed wymianą opon.
Auto jest nowe, w marcu kupione w salonie (Vectra kombi, 1.9, tdci, 120 KM, 2008). Ma oczywiście wspomaganie i kontrolę trakcji.
Co robić? Udać się do warsztatu, który wymieniał opony czy od razu do serwisu (niech w ramach gwarancji sprawdzą co i jak).
Czy ktoś miał podobny przypadek? Czy rzeczywiście może to być wina opon? Komu to zareklamować?

Opony musza sie dotrzec (ulozyc), bo raczej sa to nowe zimowki(?).
Uwazaj, bo w tej chwili nie masz pelnej przyczepnosci.
Mozna pomoc im sie ulozyc robiac serie slalomow na granicy przyczepnosci + ruszenie z piskiem opon + odhamowanie dosc mocne.
To powinno im bardzo pomoc.

Poza tym zimowka zawsze bedzie sprawiala (i tak jest w rzeczywistosci) wrazenie mniej precyzyjnej. Miekka guma, wysoki bieznik pociety w drobne lamele.

--
Pozdrawiam
MarcinJM



Grupy dyskusyjne