że akurat w zimie?
1 | Data: Luty 04 2012 19:24:15 |
Temat: że akurat w zimie? | |
Autor: yapann | czy to prawda, że akurat zimą szczególnie nie należy odpalać auta na pych? 2 |
Data: Luty 04 2012 20:01:11 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Tomasz Pyra | On Sat, 4 Feb 2012 19:24:15 +0100, yapann wrote: czy to prawda, że akurat zimą szczególnie nie należy odpalać auta na pych? Nijak - tak samo się pasek może zerwać przy kręceniu rozrusznikiem :) Silnikowi to nie robi żadnej różnicy czy jego koło zamachowe obracane jest rozrusznikiem czy od strony skrzyni biegów. Oczywiście pomijając szaleńców którzy potrafią na linie rozpędzić się do jakiejś wielkiej prędkości i robią strzały ze sprzęgła. 3 |
Data: Luty 04 2012 20:29:52 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: yapann | "Tomasz Pyra" wrote in message Oczywiście pomijając szaleńców którzy potrafią na linie rozpędzić się do o to chyba nietrudno jeśli holujący i holowany nie jest asem za kółkiem .. jeśli holujący nie czuje kiedy może 'strzelić ze sprzęgła', to mogą chyba dziać się takie experymenty 'całkiem normlanie' Napomknę, że przeżyłam już kilka holowań oraz kilka odpalań na szurek :) - a raz zdażyło się, że 'nie zaskakiwało - i znajomy wyjasnił mi, że jak jest akumulator wyładowany do zera 'ujemenego' (tak doszczętnie czyli), to elektronika cośtam (nie wiem co)), - już teraz nie pamiętam jak się to skończyło (poza kiloma 'popisowymi' przejadzami po osiedlu). I poza tym że przestałam reanimować akumulatory (ale nie była to wcale zima). 4 |
Data: Luty 04 2012 21:06:22 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: LEPEK | W dniu 2012-02-04 20:29, yapann pisze: Napomknę, że przeżyłam już kilka holowań oraz kilka odpalań na szurek :) Samochód w czasie pracy silnika generalnie nie potrzebuje akumulatora. Zdarzało mi się już odpalać na pożyczonej baterii, po czym ją wyjmowałem (na pracującym silniku) i wkładałem tą "oryginalną". Taka sytuacja jak u ciebie (na holu też nie odpalił) też mi się wydarzyła - ale chyba chodziło o to, że immobiliser nie został rozbrojony po padzie akumulatora. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 5 |
Data: Luty 04 2012 21:17:01 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Tomasz Pyra | On Sat, 04 Feb 2012 21:06:22 +0100, LEPEK wrote: Samochód w czasie pracy silnika generalnie nie potrzebuje akumulatora. Ale robienie tak, to ryzyko uszkodzenia elektroniki. Alternator bez akumulatora w instalacji robi się niestabilny. Znam przypadek gdzie padło ECU po tym jak spadła klema z akumulatora. 6 |
Data: Luty 05 2012 12:33:17 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: AZ | On 02/04/2012 09:06 PM, LEPEK wrote: Interesujące, powiedz o tym coś więcej... Nie wspominając o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora. -- Artur ZZR 1200 7 |
Data: Luty 05 2012 13:08:32 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-02-05 12:33, AZ pisze: On 02/04/2012 09:06 PM, LEPEK wrote: A co tu można dodać więcej? Szczegółową instrukcje odkręcania klem? > Nie wspominając o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora. A dlaczego akurat alternatora? O alternator martwił bym się na końcu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 8 |
Data: Luty 05 2012 16:40:00 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-05 13:08, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-02-05 12:33, AZ pisze: :) > Nie wspominając o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora. Alternatorowi się nic nie stanie - gorzej z elektroniką. Żarówkę to się wymieni ;) 9 |
Data: Luty 05 2012 22:15:51 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 05 Feb 2012 13:08:32 +0100, Jakub Witkowski napisał(a): > Nie wspominając o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora. Bo diody w alternatorze bardzo kiepsko znoszą piki napięciowe w kierunku zaporowym i potrafią polecieć. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Luty 05 2012 16:04:11 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Robert_J | Samochód w czasie pracy silnika generalnie nie potrzebuje akumulatora.Interesujące, powiedz o tym coś więcej... Nie wspominając o tym, że to najszybsza droga do zjebania alternatora. Alternatora? Nie wiem czy pamiętasz czasy motocykli marek CZ, ETZ itp, ale powiem Ci że wiele kilometrów przejechałem rzeczoną ETZ-ą w ogóle bez akumulatora :-). Jako że czasy były jakie było, o akumulator było ciężko, to paliło się ją na pych i normalnie jeździło. Twornik zawsze ma jakiś szczątkowy magnetyzm, który spokojnie wystarczał do wzbudzenia i wytworzenia napięcia odpowiedniego do zapłonu. Problemem było jedynie odpalenie, bo trzeba było kawałek przebiec ;-). Oczywiście nie było tam elektroniki jak we współczesnych autach, ale mówię o samym zjebaniu alternatora :-) 11 |
Data: Luty 05 2012 22:17:36 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 5 Feb 2012 16:04:11 +0100, Robert_J napisał(a): CZ, ETZ itp, ale powiem Ci że wiele kilometrów przejechałem Cały myk w tym, że alternator w ETZ-kach wielkiej mocy nie miał i w prostowniku były diody wytrzymujące 500V napięcia wstecznego. Niestet, wielkoprądowe diody w alternatorach samochodowych takie dobre nie są i ledwo 50V wytrzymują. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 12 |
Data: Luty 06 2012 09:57:41 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Robert_J | Cały myk w tym, że alternator w ETZ-kach wielkiej mocy nie miał i w Aż tak szczegółowo tego nie roztrząsałem :-). Możliwe że jest tak jak mówisz. Kiedyś "zgubiłem" alternator w citroenie BX (odkręcił się i spadła klema) i elektryka zaczęła wariować. Kontrolki i wskaźniki jak na choice, ale auto nie zgasło :-). Wysiadłem, dokręciłem i pojechałem dalej... 13 |
Data: Luty 06 2012 20:02:17 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Robert_J, Cały myk w tym, że alternator w ETZ-kach wielkiej mocy nie miał i wAż tak szczegółowo tego nie roztrząsałem :-). Możliwe że Tylko nie pisz, że bez gaszenia silnika, bo idę w jeziorze zapaloną lampę wyławiać ;) i pojechałem dalej... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 14 |
Data: Luty 05 2012 22:17:50 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Tomasz Pyra | On Sun, 5 Feb 2012 16:04:11 +0100, Robert_J wrote: Samochód w czasie pracy silnika generalnie nie potrzebujeInteresujące, powiedz o tym coś więcej... Nie wspominając A tam był alternator, czy prądnica prądu stałego? Bo kiedyś próbowałem uruchomić alternator bez wzbudzenia i mi się nie udawało - fakt że kręciłem wkrętarką czyli obroty były raczej niskie (ale myślę że spokojnie odpowiadające jałowemu biegowi silnika). Znajomy opowiadał że jak wymontował deskę rozdzielczą (i tym samym pozbawił układ żaróweczki od ładowania i nie miał wzbudzenia), to alternator zaczynał działać dopiero po maksymalnej przegazówce. 15 |
Data: Luty 05 2012 22:38:34 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: AZ | On 02/05/2012 10:17 PM, Tomasz Pyra wrote: Alternator. Adam Płaszczyca już wyjaśnił co można popsuć. Trudno żeby alternator i elektryka działała poprawnie skoro alternator-regulator-akumulator to pętla i przy wyciągnięcia akumulatora ciężko przewidzieć zachowanie alternatora. -- Artur ZZR 1200 16 |
Data: Luty 06 2012 00:25:26 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 05 Feb 2012 22:38:34 +0100, AZ napisał(a): Alternator. Adam Płaszczyca już wyjaśnił co można popsuć. Trudno żeby Akurat to nie jest problem. Problemem są przepięcia od cewki zapłonowej, które normalnie idą do akumulatora. Przy jego braku SEM cewki nie ma się gdzie podziać i może spowodować podskoczenie napięcia, choć przy właczonych światłach bym się tego aż tak bardzo nie obawiał. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Luty 07 2012 10:22:09 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Ukaniu |
Akurat to nie jest problem. Problemem są przepięcia od cewki zapłonowej, Podłączasz 12V pod cewkę i gromadzisz w niej energię. Odłączasz, powstaje SEM ale przeciwnie skierowana, pojawia się minus ileśtam V w stosunku do tego co przyłożone. Zgodnie z przekładnią cewki i napięciem na wtórnym. Jeśli + cewki jest przypięty na stałe do zasilania a kluczowanie odbywa się "od masy" to jak widzisz oddawanie energii z cewki do instalacji? -- Pozdrawiam, Łukasz 18 |
Data: Luty 07 2012 21:01:29 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 7 Feb 2012 10:22:09 +0100, Ukaniu napisał(a): Podłączasz 12V pod cewkę i gromadzisz w niej energię. Tak by było, gdyby nie strona wtórna, która jest mocno nieliniowa. Podłącz sobie kiedyś oscyloskop, to zobaczysz jakie cuda się zdarzają. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Luty 05 2012 23:00:42 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 5 Feb 2012 22:17:50 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Alternatora? Nie wiem czy pamiętasz czasy motocykli marek Alternator. Bo kiedyś próbowałem uruchomić alternator bez wzbudzenia i mi się nie No to za małe. W ETZ-ce trzeba było rozpędzić motor z wrzuconą dwójką, puścić sprzęgło, rozpędzić dalej i szybko wskoczyć na podnóżek i zredukowac na jedynkę i pchać dalej, żeby się wzbudził. Przy czym ETZki miałymechaniczny regulator systemu Thirilla, czyli uzwojenie wzbudzenia było podłączone w stanie spoczynku bezpośrednio do wyjścia prostownika pomocniczego. Wystarczyło, że się wyindukowało na uzwojeniach ponad 0,7V i się alternator wzbudzał. Znajomy opowiadał że jak wymontował deskę rozdzielczą (i tym samym pozbawił Regulator elektroniczny i nie zadziała jak w ETZ-ce. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 20 |
Data: Luty 04 2012 21:09:36 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Tomasz Pyra | On Sat, 4 Feb 2012 20:29:52 +0100, yapann wrote: "Tomasz Pyra" wrote in message No słyszaem o asiorach co tak długo odpalali na pych samochód, że silnik zdążył przepompować do katalizatora wystarczającą ilość paliwa żeby puścić samochód z dymem...
Jak akumulator jest kompletnie wyczerpany to nie napędzi ani pompy paliwa, ani cewki zapłonowej i wtedy na pych będzie ciężko. Bo tak żeby alternatorem napędzić pompę paliwa przy akumulatorze rozładowanym do zera, to też się może nie udać - raz że mały opór rozładowanego akumulatora będzie dużym obciążeniem w instalacji, a dwa że potrzebne jest coś na wzbudzenie akumulatora. 21 |
Data: Luty 04 2012 21:13:11 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Grejon | W dniu 2012-02-04 21:09, Tomasz Pyra pisze: a dwa że Khem! :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 22 |
Data: Luty 04 2012 21:36:41 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Tomasz Pyra | On Sat, 04 Feb 2012 21:13:11 +0100, Grejon wrote: W dniu 2012-02-04 21:09, Tomasz Pyra pisze: alternatora :) 23 |
Data: Luty 04 2012 22:32:29 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:36:41 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): potrzebne jest coś na wzbudzenie akumulatora. Khem! -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 24 |
Data: Luty 04 2012 21:57:19 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Darek | Bo tak żeby alternatorem napędzić pompę paliwa przy akumulatorzeNie wzbudzenie akumulatora a tylko alternatora - zero prądu alternator nie zadział 25 |
Data: Luty 04 2012 22:32:16 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:09:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Jak akumulator jest kompletnie wyczerpany to nie napędzi ani pompy paliwa, Ale może napędzić alternator, a ten może się na samoindukcji wzbudzić i dalej pójdzie. Oczywiście, o ile regulator nie jest za mądry... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 26 |
Data: Luty 04 2012 22:35:31 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: szufla | No słyszaem o asiorach co tak długo odpalali na pych samochód, że silnik Ostatnio zrobilem okolo 100km na 3 garach, tylko spokojnie i owszem balem sie ale nic sie katalizatorowi nie stalo, wiec nie wiem ile oni musieli sie pchac. sz. 27 |
Data: Luty 04 2012 22:50:46 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Tomasz Pyra | On Sat, 4 Feb 2012 22:35:31 +0100, szufla wrote: No słyszaem o asiorach co tak długo odpalali na pych samochód, że silnik Jak jedziesz na 3 gary to myślę że katalizator rozgrzany spalinami z trzech garów to paliwo z czwartego jakoś na bieżąco dopali. A jak goście holowali się kilometrami, paliwo gromadziło się w katalizatorze, aż tu nagle coś spowodowało zapłon wszystkiego na raz. 28 |
Data: Luty 04 2012 21:14:26 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 4 Feb 2012 20:29:52 +0100, yapann napisał(a): Oczywiście pomijając szaleńców którzy potrafią na linie rozpędzić się do Naprawdę to jest skomplikowane powoli puścić sprzęgło? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 29 |
Data: Luty 05 2012 12:59:11 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Marek P. | Nijak - tak samo się pasek może zerwać przy kręceniu rozrusznikiem :) Tez kiedyż byłem zwolennikiem, ze co to ma do rzeczy ale, ktoś mądry mi wytłumaczył. W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i napinasz prawidowo pracuje. Natomiast przy opalaniu na pych jest niejako pchany przez co napinasz (np hydrauliczny w mazdach ditd) nie zawsze poprawnie działa i możliwe jest przeskoczenie paska. 30 |
Data: Luty 05 2012 13:06:57 | Temat: Re: �e akurat w zimie? | Autor: marcin | W dniu 2012-02-05 12:59, Marek P. pisze: rotflNijak - tak samo siê pasek mo¿e zerwaÌ przy krêceniu rozrusznikiem :) 31 |
Data: Luty 05 2012 13:07:29 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: AZ | On 02/05/2012 12:59 PM, Marek P. wrote: Większej bzdury wymyślić nie można, a ten ktoś mądry nie był tylko głupi. Pomyśl sobie logicznie - rozrusznik kręci koło zamachowe, tak samo kołem zamachowym kręci skrzynia. Gdzie tu widzisz różnicę w funkcjonowania napędu rozrządu? -- Artur ZZR 1200 32 |
Data: Luty 05 2012 13:37:02 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Tomasz Pyra | On Sun, 5 Feb 2012 12:59:11 +0100, Marek P. wrote: Nijak - tak samo się pasek może zerwać przy kręceniu rozrusznikiem :) Układ napędowy samochodu jest taki: - silnik podłączony do koła zamachowego - koło zamachowe podłączone do skrzyni biegów (za pośrednictwem sprzęgła) - rozrusznik podłączony do koła zamachowego (za pośrednictwem bendixu) Rozruch silnika rozrusznikiem polega na tym że rozrusznik kręci kołem zamachowym, koło zamachowe obraca silnikiem. Rozruch na pych polega na tym że to skrzynia biegów obraca kołem zamachowym, koło obraca silnikiem. W jedynym i drugim przypadku dzieje się dokładnie to samo - moment przyłożony jest do koła zamachowego które obraca silnikiem. Z punktu widzenia silnika jest to dokładnie to samo. Oczywiście przy jako-takiej delikatności przy tym odpalaniu na pych. W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i Chyba jak ktoś pcha ten samochód nie w tą stronę ;) 33 |
Data: Luty 05 2012 18:05:19 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Marek P. | Tomasz Pyra wrote: On Sun, 5 Feb 2012 12:59:11 +0100, Marek P. wrote: Chyba znowu zmienię zdanie :) 34 |
Data: Luty 05 2012 14:40:55 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: jerzu | On Sun, 5 Feb 2012 12:59:11 +0100, "Marek P." W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i Ciekawe, ciekawe... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 35 |
Data: Luty 05 2012 22:18:42 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 5 Feb 2012 12:59:11 +0100, Marek P. napisał(a): W niektórych samochodach kal kręcisz rozrusznikiem pasek jest ciągnięty i LOL. Może mi wyjaśnisz mechanizm tego zjawiska, bo po mojemu rozrusznik napędza koło zamachowe silnika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 36 |
Data: Luty 06 2012 00:09:19 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: KrisPolska |
On Sat, 4 Feb 2012 19:24:15 +0100, yapann wrote: predkosc przy odpalaniu ma sporo spolnego z przyczepnioscia na 3 latwiej zapalic motor niz na 2 ktora szoruje po sniegu 37 |
Data: Luty 04 2012 11:04:31 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: luknew | On 4 Lut, 20:01, Tomasz Pyra wrote: On Sat, 4 Feb 2012 19:24:15 +0100, yapann wrote: Amen 38 |
Data: Luty 04 2012 21:13:34 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 4 Feb 2012 19:24:15 +0100, yapann napisał(a): czy to prawda, że akurat zimą szczególnie nie należy odpalać auta na pych? Tak samo jak to, że w zimie nie mozna odpalać za pomocą rozrusznika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 39 |
Data: Luty 04 2012 23:44:32 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: Ukaniu |
Tak samo jak to, że w zimie nie mozna odpalać za pomocą rozrusznika. W Trójce ostatnio jakiś szef mechaników z jakiegoś ASO opowiadał jako prawdy objawione wszystkie mity i zabobony znane i obalone na PMS. Aż mi się nóż w kieszeni otwierał. Ludzie się nasłuchają... -- Pozdrawiam, Łukasz 40 |
Data: Luty 06 2012 00:06:36 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: KrisPolska |
czy to prawda, że akurat zimą szczególnie nie należy odpalać auta na pych? gowno prawda odpalisz na 3 na spokojnym holu 41 |
Data: Luty 06 2012 10:10:13 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: BartekK | W dniu 2012-02-06 00:06, KrisPolska pisze: Pod warunkiem, że akumulator nie jest na tyle pusty, że pompa paliwa bÄdzie cokolwiek pompowaÄ, i reszta elektroniki bÄdzie działaÄ, by sterowaÄ wtryskami i innym dziadostwem. Bo ciÄ ganie nowoczesnego elektronicznego auta, ale bez zasilania, ma prawie taki sam sens jak odpalanie motorówki na pych. -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 42 |
Data: Luty 07 2012 22:59:20 | Temat: Re: że akurat w zimie? | Autor: KrisPolska |
Pod warunkiem, że akumulator nie jest na tyle pusty, że pompa paliwa bÄdzie cokolwiek pompowaÄ, i reszta elektroniki bÄdzie działaÄ, by sterowaÄ wtryskami i innym dziadostwem. Bo ciÄ ganie nowoczesnego elektronicznego auta, ale bez zasilania, ma prawie taki sam sens jak odpalanie motorówki na pych. na tyle to zawsze w aku bedzie, reszte zalatwi alternator w swojej histrori nie widzialem jeszcze aku bylby totalnie dead po przekrecniu kluczyka, oczywiscie dotyczy to benzynki |