eknomiczny zakres obrotów
1 | Data: Czerwiec 11 2007 19:08:48 |
Temat: eknomiczny zakres obrotów | |
Autor: Gosia N | Witam 2 |
Data: Czerwiec 11 2007 13:23:30 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Pete |
W jakich granicach silnik samochodu jest najoszczedniejszy? Teraz pytanie dotyczy Forda Escorta 1,6 v16 DOHC benzyna Je¶li chodzi o turlanie się ze stał± prędko¶ci±, to pewnie w tym wła¶nie zakresie, tylko że jak będzie lekko pod górkę, to już Ci zacznie zwalniać. Raczej unikałbym przyspieszania na 4, 5 biegu w tym zakresie, więc je¶li musisz przyspieszyć, to najpierw zredukuj bieg. Pete 3 |
Data: Czerwiec 11 2007 20:01:35 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: blackbird | 2000-2500 2500-3000, który z tych zakresów zapewni niskie spalanie i nie 1000 - 6500, w zaleznosci od obciazenia. 4 |
Data: Czerwiec 11 2007 20:41:29 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Boombastic |
Witam Raczej nie chodzi tylko o obroty, ale równiez o predko¶ć. 5 |
Data: Czerwiec 11 2007 20:45:27 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: MarcinF |
np. pokonywanie wzniesienia na zbyt wysokim biegu przy 2000 obrotow i pedalem gazu w podlodze raczej nie bedzie bardziej ekonomiczne i zdrowsze dla silnika od redukcji do nizszego biegu i obrotow przy ktorych mamy wiekszy moment w uproszczeniu samochod pali tym mniej im mniej wciskamy pedal gazu, a to na jakich obrotach i na jakim biegu powinnismy jechac zalezy od drogi 6 |
Data: Czerwiec 11 2007 22:35:05 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Maks | Użytkownik "Gosia N" napisał w wiadomo¶ci Witam W granicach maksymalnego momentu obrotowego. -- Pozdrawiam Maks 7 |
Data: Czerwiec 11 2007 22:40:25 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Alex81 | In article a@b.c says... W granicach maksymalnego momentu obrotowego. Sugerujesz że w takim Polonezie 1.4 - z maksimum momentu przy 5krpm - najekonomiczniejsza będzie ci±gła jazda na takich obrotach? Spoko... -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl 8 |
Data: Czerwiec 11 2007 22:52:51 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Maks | Użytkownik "Alex81" napisał w wiadomo¶ci In article a@b.c says... Na pewno wtedy zmarnujesz najmniej paliwa. Na ekonomikę można patrzeć z różnych stron. Jeden chce jak najmniej spalić i niewiele z tego, co spali otrzymuje, drugi nie lubi marnować. :P -- Pozdrawiam Maks 9 |
Data: Czerwiec 11 2007 22:58:35 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Alex81 | In article a@b.c says... Na pewno wtedy zmarnujesz najmniej paliwa. Na ekonomike można patrzeć z Zrobiłe¶ wtopę i próbujesz wybrn±ć ;) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl 10 |
Data: Czerwiec 12 2007 01:40:40 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: blackbird | Jeden chce jak najmniej spalia i niewiele z tego, co spali otrzymuje, A czemu wtope? Wykres maksymalnego momentu obrotowy to w pewnym uproszczeniu wykres maksymalnej sprawnosci przy pelnym otwarciu przepustnicy. Silnik benzynowy, nawet przy pelnym otwarciu przepustnicy ma dosc wysoka sprawnosc, bliska maksymalnej dla danych obrotow. Nie wiem czy w tym Roverze, czasem nie bedzie dwoch gorek i wtedy powinnisy raczej rozpatrywac ta pierwsza. 11 |
Data: Czerwiec 11 2007 17:02:28 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Pete |
Sugerujesz że w takim Polonezie 1.4 - z maksimum momentu przy 5krpm - Czyli jazda przy 5k rpm będzie według Ciebie bardziej ekonomiczna niż jazda przy 2,5k rpm? Pete 12 |
Data: Czerwiec 12 2007 01:41:44 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: blackbird | Czyli jazda przy 5k rpm będzie według Ciebie bardziej ekonomiczna niż Rozpedzanie przy 5 tys obrotow, bedzie pewnie tak samo ekonomiczne lub moze i ekonomiczniejsze jak przy 2,5 tys obrotow. 13 |
Data: Czerwiec 12 2007 12:55:56 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Tomasz Pyra | Maks pisze: Sugerujesz że w takim Polonezie 1.4 - z maksimum momentu przy 5krpm - Sugerujesz, że mniej paliwa zużyje taki Poldek jadąc ze stałą prędkością 50km/h na I biegu przy 5000rpm, niż np. na biegu IV w okolicach 2000rpm? Bo co komu po tej maksymalnej sprawności, skoro taki Poldek osiąga ją przy kilkudziesięciokilowatowym obciążeniu które żeby spożytkować trzeba jechać ze 150km/h? Silnik może i osiągnie najwyższą sprawność, która z kolei pójdzie nieefektywnie w pokonywanie ogromnego oporu powietrza. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 14 |
Data: Czerwiec 12 2007 20:42:15 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Marcin Narzynski | Sugerujesz, że mniej paliwa zużyje taki Poldek jadąc ze stałą prędkością 50km/h na I biegu przy 5000rpm, niż np. na biegu IV w okolicach 2000rpm? Czyli jednak przyznałeś mu rację. Tak, przy maksymalnym momencie obrotowym silnik pracuje najefektywniej - czytaj: najekonomiczniej. Problemem jednak jest to, że istotne dla zużycia paliwa są też opory powietrza, które rosną z kwadratem prędkości. Gdyby nie te opory - to taki poldek paliłby najmniej na najwyższym biegu przy obrotach na maksymalnym momencie obrotowym. W praktyce najekonomiczniejsze staje się jechanie na najwyższym biegu tak wolno jak to tylko możliwe bez niszczenia silnika. MN 15 |
Data: Czerwiec 12 2007 21:10:34 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: MarcinF | Marcin Narzynski wrote: W praktyce rozwin prosze to "niszczenie silnika" 16 |
Data: Czerwiec 12 2007 22:09:18 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Tomasz Pyra | Marcin Narzynski napisał(a): Tak, przy maksymalnym momencie obrotowym silnik pracuje najefektywniej - czytaj: najekonomiczniej. To już niekoniecznie. Dla kierowcy ekonomicznie to znaczy minimalizuj±c koszty, czyli w pewnym uproszczeniu jechać tak żeby samochód zużywał najmniej paliwa na 100km. Co innego praca najsprawniejsza - czyli taka która zapewnia z silnika najlepszy stosunek kWh/l. Problemem jednak jest to, że istotne dla zużycia paliwa s± też opory powietrza, które rosn± z kwadratem prędko¶ci. Gdyby nie te opory - to taki poldek paliłby najmniej na najwyższym biegu przy obrotach na maksymalnym momencie obrotowym. Gdyby nie te opory to najefektywniej byłoby się rozpędzić, wtedy zgasić silnik i tak sobie jechać na luzie dziesi±tki kilometrów :) W praktyce najekonomiczniejsze staje się jechanie na najwyższym biegu tak wolno jak to tylko możliwe bez niszczenia silnika. Nie zawsze. Niektóre szybkie samochody maj± tak długie ostatnie biegi, że prędko¶ć staje się już do¶ć duża. Nie ma na to prostej recepty, a taka prędko¶ć "ekonomiczna" jest wypadkow± oporu powietrza i charakterystyki sprawno¶ci silnika.
-- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 17 |
Data: Czerwiec 11 2007 16:36:55 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: Pete |
W granicach maksymalnego momentu obrotowego. Pytanie było o maksymaln± ekonomikę a nie o maksymaln± sprawno¶ć. Pete 18 |
Data: Czerwiec 11 2007 22:59:35 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: "BUNIEK" | Witam Fajnie jakbys znalazl przebieg momentu i mocy maxymalnej dla tego silnika bo nie ma na to zlotego srodka. Ja w tico najlepsze efekty mialem nie spuszczajc silnika ponizej 2500 obr/min. Sprawdzilem sobie do jakich obrotow musialem krecic silnik na kolejnych biegach aby jego zmiana nie spowodowala spadku obrotow ponizej 2500, w tico byl gaznik niby dosc zaawansowany ale gaznik, podobnie mam teraz w aucie z silnikiem na wtrysku od 2.5 tys jakos lzej mu sie jedzie. Rekord Tico trasa 4.3 litra/100 (sa lepsi) a Lancia Y 1.2 16V trasa 6.5 litra. Dane z subiektywnych odczuc i pomiarow spalania i pewnie nie jest tak samo dla innych samochodow. POLO GTI 1.8 bezynka (silnik doladowany) ma 180 Nm przy 1800 - 2000 obr/min on prawdopodobnie radzi sobie dobrze przy nizszych predkosciach obrotowych. Buniek 19 |
Data: Czerwiec 13 2007 10:58:04 | Temat: Re: eknomiczny zakres obrotów | Autor: PAndy |
|